Топ-25 геймдев-компаній України, лютий 2024. За пів року індустрія скоротилася на 1020 людей, а в Києві з’явився лише один новий офіс

Ми продовжуємо аналізувати український ринок геймдеву і публікуємо новий топ-25 компаній, які працюють в нашій країні. Рейтинг заснований на загальній кількості працівників та частці технічних спеціалістів в цих компаніях. Для нього ми рахували фахівців в Україні, а також тих, хто виїхав за кордон, але продовжує сплачувати тут податки.

Зауваження. У топ-25 зібрані як суто українські, так і міжнародні компанії, що мають представництва у нашій країні та сплачують в ній податки. Рейтинг виконує виключно довідкову роль і допомагає оцінити, як змінюється геймдев-ринок України.

До топ-25 потрапили: компанії, які розробляють власні продукти — мобільні ігри, AA та AAA-проєкти; аутсорс-студії, геймдев-стартапи IT-компаній. Не потрапили: компанії, що здебільшого займаються гемблінгом, створенням мобільних застосунків для казино, ігор у жанрі соціального казино тощо. Також у список ми не додавали компанії, де менш як 75 співробітників.

Зміст

👨‍💻Мінус 1020 фахівців за пів року
📉П’ять найбільших компаній втратили 550 людей
📈Відкрили осередки у Варшаві, Києві та Бухаресті
💪Спеціалісти в ЗСУ та їхня грошова компенсація
👫Майже половина компаній планує зростати

Нижче представлені 25 найбільших геймдев-компаній України за кількістю спеціалістів станом на лютий 2024 року. В таблиці є такі позначки: *️⃣ (при наведенні показує склад компанії) та(якщо клікнути на неї, показує інформацію з розʼясненнями або застереженнями щодо діяльності компанії).

Сюди не потрапили кілька компаній, які були у попередніх рейтингах. Зокрема, 4A Games навесні 2022-го займала дванадцяте місце (349 спеціалістів), а у серпні минулого року — двадцяте (140). Цього разу компанія не надала даних. Нещодавно студія опинилася в епіцентрі великої угоди: шведський холдинг Embracer Group продав свою дочірню компанію Saber Interactive приватним інвесторам. Остання має російське коріння та отримала опціон на придбання 4A Games «за фіксованою ціною протягом певного періоду часу».

За даними Bloomberg, Saber Interactive має намір викупити творців франшизи Metro. При цьому вона отримає іншу українську студію з нашого рейтингу — Fractured Byte, що має офіси в Києві та Дніпрі.

Не надала даних також Gunzilla Games, яка ще рік тому мала 80 співробітників в Україні. Однак у свіжому топ-25 є дві нові компанії — RetroStyle Games та VG Entertainment. Обидві команди зростали в останні пів року і подолали мінімальну позначу у 75 співробітників.

Мінус 1020 фахівців за пів року

Працівників в українському топ-25 геймдеву стає все менше. За пів року їх кількість скоротилася на 1020 людей (або 11,75%), а за рік — на 1411 (майже 15%). Якщо говорити саме про технічних спеціалістів, то це мінус 590 та 944 фахівця відповідно. Нижче на графіку можна побачити, як мінялась кількість працівників з листопада 2021-го.

Цікаво, що частка саме технічних фахівців за останні пів року зросла. Взимку 2023-го їх було 81,4% від усіх працівників, в серпні минулого року — майже 81%, а станом на лютий 2024 року — 84%.

Причин у загального скорочення багато — обережність інвесторів, розділення компаній, сповільнення ринку IT-послуг тощо. Наприклад, зменшення кількості спеціалістів Room 8 Group в Україні компанія пов’язує з легалізацією релокованих фахівців за кордоном та звільненням певної кількості людей, що знаходилися на бенчі.

«Також відбулися природні зміни, оскільки деякі спеціалісти вирішили продовжити свою кар’єру за межами компанії. Втім, до нашої команди додалися нові колеги з України. Наразі в нас є відкриті вакансії як для українських спеціалістів, так і для фахівців з інших країн, де ми працюємо», — пояснили нам в Room 8 Group.

В аутсорс-компанії Kevuru Games теж називають декілька причин:

  • легалізація людей за кордоном;
  • глобальне сповільнення ринку ІТ послуг, зокрема і геймдеву;
  • клієнти (нові та ті, що вже були) повільніше і обережніше інвестують у нові проєкти в Україні.

В іншій аутсорс-компанії Pingle Game Studio теж зазначили, що кількість людей в них залежить від клієнтів та контрактів, які студія підписує.

«Тому чисельність співробітників може природно змінюватися. Крім того, в нашій сфері на початку року відбулося просідання, яке відчули всі IT-компанії. Воно було повʼязане з тим, що нові контракти та нові клієнти відтермінували підписання на певний період. Це спричинило скорочення на ринку, але ми знайшли спосіб, як зберегти наших людей. Частина була переведена на внутрішні проєкти, а дехто пішов у сабатікал. Ми одразу домовились, що повернемо людей, як тільки підпишемо контракти. Тому не звільняли фахівців. Станом на березень 2024 року ми вже повернули більшість, чому дуже раді, і плануємо найближчим часом повернути решту. Окрім того, ми активно наймаємо спеціалістів на нові ролі», — додали в Pingle.

Втім, не варто забувати про більш драматичні причини — в лютому 2024-го кілька українських компаній пережили хвилю скорочень. Йдеться про Plarium, Gameloft та Fractured Byte.

П’ять найбільших компаній втратили 550 людей

Зростання було далеко не в усіх, але воно все ж було — одинадцять команд за останні пів року стали більше. Загалом йдеться майже про 170 фахівців. Це сім продуктових команд, три з аутсорсу та студія RetroStyle Games (займається обома напрямками).

Найкращі показники у GSC Game World — плюс сорок співробітників. За останній рік творці S.T.A.L.K.E.R. збільшили штат на 70 людей. Цікаво, що відсоток технічних спеціалістів в студії не змінився і складає 80%. Серед десяти найбільших компаній зростали лише дві — продуктовий Wargaming (+14) та геймдев підрозділ N-iX (+5).

Компанії, де кількість працівників зросла за пів року

Зменшення штату торкнулося відповідно 14 з 25 компаній. З них дев’ять продуктові і ще п’ять — аутсорс. Понад половина всіх скорочених фахівців (550) припадає на п’ять найбільших компаній з рейтингу.

Помітніше за всіх впав Playrix. Група з шести студій загалом скоротилася на 318 фахівців. І якщо в серпні минулого року технічних спеціалістів тут було 66%, то тепер — 75%. На наші запити щодо причин скорочення Playrix не відповів.

Зміною в кількості технічних фахівців цікава аутсорсингова студія Stepico Games. У лютому 2023-го їх було 86%, у серпні 2023-го — 71%, а в лютому 2024-го — 88%.

З іншого боку, вперше за два роки у топ-3 потрапив Ubisoft. Нагадаємо, що навесні 2022-го в київському та одеському офісах французької компанії працювало 1175 людей. В лютому 2023 року компанія завдяки міжнародній присутності перевезла 348 осіб до Канади, Швеції, Німеччині, Франції тощо. Протягом наступного року штат Ubisoft в Україні зменшувався, але вже не так радикально — у серпні минулого року на 47 людей, а в цьому рейтингу на 20.

Компанії, де кількість працівників за пів року зменшилася

Відкрили осередки у Варшаві, Києві та Бухаресті

В поточній ситуації складно очікувати від цих компаній відкриття нових офісів та представництв, але за останні пів року троє з нашого топу все ж розширили свою географію. Так, Kevuru Games відкрила свій осередок у Варшаві (Польща), RetroStyle Games — в Києві, а N-iX Game & VR Studio — у Бухаресті (Румунія). Нагадаємо, що минулого разу про відкриття нових офісів повідомляли дві компанії — Plarium у Львові та Frag Lab у Польщі.

Спеціалісти в ЗСУ та їхня грошова компенсація

Окремо ми питали компанії про те, скільки їх фахівців наразі служить в ЗСУ, чи зберігають їм грошову компенсацію та в якому обсязі. Військовослужбовців у своєму штаті мають 16 компаній, ще дві не мають фахівців в ЗСУ, а решта не надала відповіді на це питання.

З цих 16 компаній чотирнадцять так чи інакше зберігають фінансову допомогу працівникам, які воюють. Зокрема вісім компаній зберігають грошову компенсацію повністю, а ще дві виплачують менше як 50%. У решти студій різні варіанти: фіксований розмір допомоги протягом шести місяців; фіксована сума виплат протягом року незалежно від того, якою була зарплатня; в перший рік — 100%, а далі розмір залежить від заробітної плати тощо.

Майже половина компаній планує зростати

Попри складну ситуацію на геймдев-ринку, компанії не відмовляються від планів щодо зростання. Десять з них у найближчі пів року хочуть збільшувати штат, а одна з них — на 50-100 співробітників. Примітно, що ні скорочувати, ні релокувати персонал з України жодна студія не планує.

Ситуація з вакансіями в останні два роки хитка, але не безнадійна. Звісно, сьогодні довоєнні показники виглядають фантастично, та навіть після найбільших просідань зазвичай ми спостерігаємо відновлення кількості пропозицій. Нагадаємо, що в грудні минулого року на GameDev DOU було зареєстровано 178 вакансій, у січні 2024-го — 230, а у лютому — 196. Нижче на графіку можна подивитися зміни кількості пропозицій за останні два роки, а детальніше про ситуацію читайте за тегом «аналітика розділу вакансій».

Такою виявилася ситуація в українському геймдеві цього разу. Якщо у вас залишилися питання, є пропозиції чи зауваження — пишіть на [email protected] або ж переходьте до обговорення в коментарях.



Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось4
До обраногоВ обраному3
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Те, що російський плейрікс досі працює в Україні, ще й очолює топ найбільших гейм-дев компаній в Україні, мене вкрай засмучує.

А є десь список з компаніями, в яких меньше 75 співробітників?

Не бачу в цьому нічого дивного. Бізнес геть спаскудив колись нормальну галузь. Зараз же не важливо, робиш ти хорошу гру чи погану. Важливо картинку покрасивіше та побільше гарних слів в резюме розробника. А ну і звісно онолітига про те, як всі цю картинку хочуть бачити, а потім несподіванно і казино позакривалось, і у індустрії проблеми почались.

Ігри того ж Plarium відрізняються від ігор Playtika виключно стілістикою, рівень гемблінгу там такий же, як і половина механік. Одне діло, коли це не розуміють бомжі в коментарях, але від «геймдев аналітиків» варто було б очікувати більшого

Бугуртом казиноробів задоволений.

Роки йдуть, а логіка «аналітиків» не змінюється. Розробляєш Match 3 чи ферму — ти працюєш в ігровій індустрії, якщо Social casino — то ні. Аудиторія одна й та сама — так, мета-механіки однакові — так, технології однакові — так, фахівці зі студії в студію переходять та продовжують виконувати ті самі задачі — так, висновок авторів — індустрії різні. Playtika в Україні має більше співробітників, ніж у 20 компаній з цього ТОП-25, окрім соціальних казіно вже давно розробляє та випускає ігри у інших жанрах — але у списку її немає, мабуть її присутність на ринку ні на що не впливає ))))

То що, робити рейтинг компаній, які випускають на social casino та суміжні «жанри»?

можно ще окремо зробити рейтинг компаній, що роблять ігри про котиків, а потім дописати «Такою виявилася ситуація в українському геймдеві цього разу».

Не опускайтеся до образ і дотримуйтеся правил ведення дискусій на DOU: dou.ua/comment-policy

Можливо, Playtika не відправляла інформацію в редакцію DOU і тому немає інфо (тут питання до HR\PR чи вони хотіли публічності), а якщо відправляли — тоді питання вже до ДОУ

Innovecs Games

Так вони ж гемблінг та казино, який ще геймдев?

Казуалки вони теж роблять.

який же булшіт.. шо статистично, шо математично, шо арефмитино.. стаття — вологі фантазіі основані на видуманих з пальця числах. І помилково до них начіпллених словах. 10к людей не відображають індустрію навіть в розрізі зареєстрованих і діючих бізнесів, фріланс, аутсорс, інді розробники, сервісні компанії, гібридні ігри+ПО. чи ігри+гембллінг — не враховані жодним чином, це багато десятків тисяч людей, які теж працюють над іграми, кодять і малюють рівно те саме що у перелічених, навіть ті 500 що тут відмічені вони не зникли, і не пішли працювати в сільпо, вони перейшли до меньших студій чи на фрілланс. Кількість людей є шо найменьше в десятеро більшою. І в статистиці як науці є способи дослідити і визначити їх кількість з допустимою похибкою, або принаймі підписувати враховані данні тим чим вони є — Невеличким зрізом по найбільшим компаніям які ведуть публічну діяльність і пишуть про себе в змі. Автори статті чули про статистику, і вирішили шо кожен може робити дослідження на колінці, шо там плюс тисяча мінус двісті. Ізі)) Але ні. Також у жодній з перелічених компаній нема 70+ процентів технічних спеціалістів. Якщо співвідношення менеджменту/сервісу до продуктовиих посад більше 50% то вже можжна рахувати інді студдія) Хібащо в технічні рахували і маркетинг і HR, і бухгалтерію) Стаття починаєтся із топ25, а далі цей факт не згадуєтся, і видають данні за загальні. Хоча б відмічайте «у вибірці» чи «у цих компаніях». Проста перевірка по запиту «Ігри від Українських студій за рік.» зломає вашу стату. І це тільки ті що вийшли, бато з них розробляються по 2-5 років., і ддалеко не кожна виходить в реліз взагалі.

Кількість людей є шо найменьше в десятеро більшою.

Тобто з 300 тисяч працівників IT — третина геймдев? 🤔

ігри+гембллінг — не враховані жодним чином
Не потрапили: компанії, що займаються гемблінгом, створенням мобільних застосунків для казино, ігор у жанрі соціальне казино тощо
Хоча б відмічайте «у вибірці» чи «у цих компаніях»

Усі тези, висновки та цифри засновані виключно на даних з топ-25 компаній.

Дякую вам, що зареєструвалися задля коментаря. Зворотний зв’язок надзвичайно важливий, щоб покращувати раз за разом цю аналітику)

Я вас здивую, але не весь геймдев IT. Армія акаунтів на artstation себе жодним чином не відносить до IT. Вони артісти, малють наприклад живопис, ліплять скульптури іноді виконуюють замовллення на блізард по концепт артам. Чи компанії які знімають мокапи для фільмів та ігр. Теж відносять себе до кіно індустріі. Але виконують дуже велику частину роботи в іграх. Перекладачі, озвучка — теж. Наскільки мені відомо велика частина God Of War озвучувалась в Україні. Це дуже геймдейв, і не дуже IT.

Наскільки мені відомо велика частина God Of War озвучувалась в Україні.

Якщо мова про Respeecher, то я б назвав їх технологічною компанією. Але вони все одно «software company». Цілком собі IT, просто працюють з синтезом голосу.

Мені здається, ви берете занадто широкий спектр тих, кого б ми мали на вашу думку врахувати. Наведу такий приклад. От є конкретна професія в геймдеві — аніматор. Скажімо, Максим Журавльов з Ноті Дог, який робив анімації для The Last of Us: Part II. А є аніматор, який робить анімаційні фільми. Наприклад, Ната Метлух. Чи перетинаються їх задачі в процесі творчості? Напевно, так. Чи є в цих двох напрямках спільні правила, стандарти, підходи тощо? Теж, думаю, так. Чи можна їх професії змішати в купу? Ні, оскільки кінцевий результат їх роботи різний.

На артстанції вистачає художників, які моделять круту зброю, костюми, техніку. Але вони не з’являються в іграх і можуть ніколи не з’явитися, бо в ігрового асета мають бути конкретні характеристики. Тож таке.

Але пару формулювань все ж підправили, дякую за зауваження)

Підписатись на коментарі