Топ-25 геймдев-компаній України, серпень 2024. Мінус 564 фахівці за пів року та жодного нового офісу

За вікном вересень, а значить прийшов час для нового рейтингу найбільших геймдев-компаній України. Ми продовжуємо аналізувати український ринок створення ігор та публікуємо новий топ-25 компаній, що працюють в нашій країні. Він заснований на загальній кількості працівників та частці технічних спеціалістів в цих компаніях.

Зауваження. У топ-25 зібрані як суто українські, так і міжнародні компанії, що мають представництва у нашій країні та сплачують тут податки. Рейтинг виконує виключно довідкову роль і допомагає оцінити, як протягом часу змінюється геймдев-ринок України. Для нього ми рахували фахівців в Україні, а також тих, хто виїхав за кордон, але продовжує сплачувати тут податки. Фахівців, що оформлені на закордонні філії компаній ми не враховували.

До рейтингу потрапили: компанії, які розробляють власні продукти — мобільні ігри, AA та AAA-проєкти; аутсорс-студії, геймдев-стартапи IT-компаній. Не потрапили: компанії, що здебільшого займаються гемблінгом, створенням мобільних застосунків для казино тощо. Також у список ми не додавали компанії, де менш як 60 співробітників.

Зміст

👨‍💻Мінус 564 фахівці за пів року
📉Десять найбільших компаній втратили 228 людей
🏢Цього разу без нових осередків
🇺🇦Компанії планують зростати в Україні та за кордоном

Нижче представлені 25 найбільших геймдев-компаній України за кількістю спеціалістів станом на серпень 2024 року. В таблиці є такі позначки: *️⃣ (при наведенні показує склад компанії) та(якщо клікнути на неї, показує інформацію з розʼясненнями або застереженнями щодо діяльності компанії).

Сюди також не потрапили кілька компаній, які були у попередніх рейтингах. Зокрема, 4A Games не надала даних. У серпні 2023-го студія посідала двадцяте місце зі 140 спеціалістами. Нагадаємо також, що у березні цього року від шведського холдингу Embracer Group відділилася компанія Saber Interactive, яка має російське коріння. Остання отримала право викупити 4A Games. Однак зовсім недавно Saber остаточно відмовилася від цієї ідеї, хоча серед її активів є інша українська студія з нашого рейтингу — Fractured Byte.

Також не надала даних Gunzilla Games, яка працює над королівською битвою Off The Grid. Минулого року студія займала 25 сходинку з 80 фахівцями.

Ще однією компанією, що вибула з рейтингу, стала Frag Lab. Вона відома перш за все роботою над кооперативним шутером від першої особи Shatterline. Ще у лютому 2024 року Frag Lab посідала тринадцяту сходинку рейтингу — там працювало 204 людини. Та останнім часом студія стикнулася з серйозними викликами. Спочатку у Frag Lab анонсували, що сервера Shatterline тимчасово закриють, всі покупки в грі негайно вимкнуть, а деякі гравці отримають відшкодування. Згодом стало відомо, що студія втратила понад 82% працівників — кількість співробітників компанії за період з лютого по червень цього року скоротилася до 56. Таким чином, Frag Lab не змогла подолати обмеження рейтингу у 60 співробітників.

Водночас в топ-25 з’явилися три нові компанії. Мова йде про PlayMe Studio, Vira Games та Burny Games. Ба більше, можна сказати, що Burny Games за останні два місяці помітно покращила свою ситуацію. Так, для нашої аналітики продуктових геймдев-компаній, представники студії повідомляли, що станом на перше червня там працювало 52 людини. Станом на серпень кількість співробітників у Burny Games збільшилася до 73.

Загалом, в нашому рейтингу 17 продуктових компаній, 7 аутсорсних та одна гібридна (випускає свій продукт та займається аутсорсом).

Мінус 564 фахівці за пів року

Змушені констатувати, що сумний тренд на скорочення кількості працівників серед геймдев-компаній України продовжується. Втім, є кілька нюансів. Якщо з серпня 2023-го по лютий 2024-го геймдев недорахувався 1020 спеціалістів (11,8%), то з лютого по серпень цього року їх кількість зменшилася на 564 людини (7,4%). Падіння вже не таке стрімке.

Однак якщо порівнювати динаміку рік до року, ситуація гірша. Так, з лютого 2023 року по лютий 2024-го число фахівців зменшилося на 1411, а от з серпня 2023-го по серпень цього року — на 1584. Загалом, можна помітити тенденцію, згідно з якою компанії втрачають більше людей у період з серпня по лютий. Нижче на графіку можна побачити, як мінялась кількість працівників з листопада 2021-го.


Окремо потрібно звернути увагу на частку саме технічних спеціалістів. Їх кількість за останні пів року зменшилася. Взимку 2023-го їх було 81,4% від усіх працівників, в серпні минулого року — майже 81%, а станом на лютий 2024 року — 84%. Зараз їх трошки більше, ніж 80%. Таким чином, кількість технічних спеціалістів наразі найменша за останні роки. Єдиний рейтинг, в якому цей показник був ще нижчий — довоєнний топ-25, який ми опублікували у листопаді 2021 року.

Компанії здебільшого називають кілька причин скорочення. Половина опитаних пов’язує ситуацію з помірним розвитком та природною плинністю кадрів. Інші серед аргументів називають релокацію фахівців та їх легалізацію за кордоном. Якщо ж говорити про тих, у кого зросло число співробітників, то це пов’язано здебільшого з запуском нових проєктів та напрямів роботи.

Треба зважати також на той факт, що динаміка в окремих компаніях за останні пів року могла бути дуже різною. Яскравий приклад цього — студія Frogwares, відома багатьом завдяки франшизі The Sinking City та іграм про Шерлока Голмса. З одного боку, кількість фахівців тут зменшилася зі 100 до 97. З іншого — компанія покращила свою позицію (у лютому вона була 21-ю, а тепер двадцята). Але якщо звернутися до нашої аналітики продуктових геймдев-компаній ситуація стає ще цікавіша. У червні Frogwares повідомляла про 85 фахівців. Тобто, у період з лютого по червень кількість людей тут зменшилася на 15, а з червня по серпень — збільшилася на 12.

Читайте також:

Загалом, аналітика продуктових компаній може дати розуміння внутрішньої динаміки останніх шести місяців. Наприклад, у лютому в Ubisoft було 760 працівників, а у серпні — 720. Однак ще у червні їх кількість становила 750. Фактично, з лютого по червень компанія зменшилася на 10 людей, а з червня по серпень — на 30. Зовсім інша ситуація у Plarium, де за останні два місяці не змінилася кількість співробітників.

Десять найбільших компаній втратили 228 людей

Серед десяти найбільших компаній лише три зросли за пів року — Wargaming, Pingle Game Studio та VOLMI — A Virtuos Studio. При цьому найпомітніше зростання у VOLMI. Нагадаємо, що вона і минулого разу показала збільшення. Аналогічна ситуація і з RetroStyle Games, які збільшували персонал і минулого, і цього разу. GSC Game World замикають трійку компаній, що збільшилися.

Загалом, лише у семи компаній ми спостерігаємо зростання: три з них займаються виключно аутсорсом, одна гібридна, а решта випускають власний продукт.

Компанії, де кількість працівників зросла за пів року


Стали меншими, відповідно, 14 з 25 компаній. З них 11 продуктові і лише три — аутсорс. Примітно, що десять найбільших компаній за пів року втратили 228 людей. Це майже половина від загального обсягу скорочення. Як вище вже зазначалося, найдраматичніше скорочення було у Frag Lab, однак вона через нього випала з рейтингу. Тому перше місце в цьому аспекті належить Gameloft. Нагадаємо, що на початку року компанія провела скорочення у своєму львівському офісі, а у червні стало відомо про звільнення працівників з харківського осередку.

Зменшився у Gameloft і відсоток технічних спеціалістів. Якщо у лютому це було 83%, то зараз це 75%.

Компанії, де кількість працівників за пів року зменшилася


В нашому рейтингу є ще чотири компанії, де не має динаміки в кількості працівників. Мова йде про три нові студії в топі, а також львівську аутсорс-компанію Stepico Games.

Цього разу без нових осередків

Компанії, що присутні в рейтингу, за останні шість місяців не відкривали нових офісів в Україні чи за кордоном. Ситуація суттєво відрізняється від попереднього півріччя. Нагадаємо, що тоді Kevuru Games відкрила свій осередок у Варшаві (Польща), RetroStyle Games — в Києві, а N-iX Game & VR Studio — у Бухаресті (Румунія).


Компанії планують зростати в Україні та за кордоном

Попри не дуже сприятливу кон’юнктуру на ринку, майже половина компаній з нашого рейтингу планує зростати. Більшість з них хоче найближчим часом збільшити штат на 20-50 фахівців. Ще три студії — найняти від 10 до 20 фахівців. Втім, маємо зазначити, що не всі компанії готові говорити на загал про свої майбутні плани щодо зростання чи скорочення.


Більшість тих, хто хоче зростати, планують це робити переважно в Україні. Водночас п’ять компаній говорять про бажання розширюватися як в нашій країні, так і за кордоном. Одна з учасниць нашого топу заявила, що планує наймати людей більше за кордоном — це продуктова компанія, що також займається видавництвом.


Читайте також:

Ситуація з вакансіями для тих, хто шукає роботу у геймдеві останні два роки напружена, але не безнадійна. Очевидно, що довоєнні показники сьогодні виглядають просто неймовірно, але навіть в умовах повномасштабного вторгнення кількість пропозицій відносно стабільна. Нагадаємо, що в грудні минулого року на GameDev DOU було зареєстровано 178 вакансій, у січні 2024-го — 230, у червні — 200, а серпні — 232. На графіку нижче можна подивитися зміни кількості пропозицій за останні два роки. Детальніше про ситуацію читайте за тегом «аналітика розділу вакансій».


Такою виявилася ситуація в українському геймдеві цього разу. Якщо у вас залишилися питання, є пропозиції чи зауваження — пишіть на [email protected] або ж переходьте до обговорення в коментарях.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному2
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Ще купа аутсорсів, та маленьких контор з геймдеву, де відбувається теж саме. Нажаль це не враховуеться( Так й живемо ноунеймами.
В жодную не потрапив, навіть не читали-не відповідали (в основному). Ну то таке))

Працюю на маленьку контору.
Виживаемо як можемо, при цьому мій керівник у лавах ЗСУ, вже два роки.

В жодную не потрапив, навіть не читали-не відповідали

Головне не здаватися.
А те що у малих студій теж проблеми — дійсно шкода.

Дякую за підтримку

Підписатись на коментарі