Топ-25 геймдев-компаній України, весна 2022: у половини зменшилася кількість спеціалістів

Ми продовжуємо публікувати топ-25 геймдев-компаній України. Він базується на таких показниках, як загальний штат компанії, частка технічних спеціалістів у ній і кількість вакансій.

Дивіться свіжий рейтинг геймдев-компаній України за зиму 2023.

Наш рейтинг виконує довідкову роль і допоможе подивитись, як змінився ігровий ринок України за останні пів року.

Варто зазначити, що до списку потрапили геймдев-компанії, які розробляють власні продукти — мобільні ігри, AA та AAA-проєкти, а також аутсорс-студії та геймдев-стартапи IT-компаній. Не потрапили до нього компанії, які займаються гемблінгом, створенням мобільних застосунків для казино, ігор у жанрі соціальне казино тощо. Також до рейтингу не додавали компанії, у яких менш як 100 співробітників.

Нижче 25 найбільших геймдев-компаній України за кількістю спеціалістів станом на травень 2022 року.

Вперше до рейтингу потрапила Bini Bambini (спеціалізується на мобільних іграх для дітей) та Innovecs Games (розробка мобільних ігор, AA тощо). Вони посіли 14-ту та 18-ту сходинки відповідно. Також уперше в топ потрапила Ulysses Graphics — аутсорсингова і продуктова компанія, яка бере участь у розробці відомих AAA-тайтлів. Зокрема, ігор серії Call of Duty, Hitman, Farming Simulator тощо.

+446 геймдев-спеціалістів за пів року

У період з листопада 2021 року по травень 2022-го загальна кількість геймдев-спеціалістів у топ-25 збільшилася на 446 фахівців (4,48%). Таке невелике зростання обумовлено повномасштабним вторгненням рф в Україну та частковою евакуацією розробників за кордон. Загалом станом на травень цього року у 25 найбільших геймдев-компаніях працює 10 395 спеціалістів.

Загальна кількість спеціалістів у 10 найбільших геймдев-компаніях України

У 10 найбільших компаніях з листопада 2021 року по травень 2022-го загальна кількість спеціалістів збільшилася на 481 фахівця (6,82%). Нині там працює 7529 людей.

Загальна кількість технічних спеціалістів у 10 найбільших геймдев-компаніях України

Кількість технічних спеціалістів у 10 найбільших компаніях збільшилася на 833 фахівці (15,32%). Станом на травень 2022 року там працює 6269 людей.

Офіси геймдев-компаній представлені у 8 українських містах

Наразі 17 з 25 українських компаній мають офіси в Києві, 7 — у Харкові, 7 — у Львові, 3 — в Одесі, по 2 офіси — в Рівному та Дніпрі, по одному — в Миколаєві та Вінниці.

Разом з тим в Україні закрили один офіс в Дніпрі (AB Games). А 5 офісів у Харкові тимчасово не функціонують через близькість до лінії фронту. Це стосується офісів Gameloft, iLogos Game Studios, Bini Bambini, Pingle Game Studio, G5 Entertainment AB. Однак жодна з компаній, що зупинила роботу офісів у Харкові, не планує їх закривати та має намір повернутися у місто, щойно співробітникам нічого не загрожуватиме.

Також в офісах Ubisoft у Києві та Одесі обмежено відвідування з міркувань безпеки.

Зупинено роботу 5 офісів в Україні та відкрито 16 нових офісів за кордоном

Українські геймдев-компанії відкрили 16 офісів за кордоном і планують запустити роботу ще двох. Найбільше нових офісів відкрили у таких країнах:

  • Польща — 5 офісів;
  • Чехія — 2 офіси;
  • Грузія — 2 офіси.

Також за кордоном українські геймдев-компанії запустили п’ять хабів для тих працівників, які хочуть працювати з офісу, а не віддалено. А ось на території України за останні пів року відкрили тільки один офіс (Івано-Франківськ) та один хаб (Тернопіль).

Вплив війни на діяльність компаній

На український ринок геймдев-компаній за останні пів року серед іншого, звісно, вплинула війна.

Так, майже всі компанії з топ-25 тимчасово призупиняли свою діяльність, щоб евакуювати співробітників у більш безпечні місця.

Найменше евакуація вплинула на діяльність 7 компаній, які не зазнали суттєвих затримок у продакшені й не були змушені переносити релізи своїх проєктів. Мова про Ubisoft, Room 8 Group, G5 Entertainment AB, Innovecs Games, Stepico, Ulysses Graphics, Smart Project.

  • Сім компаній припинили співпрацю з партнерами або співробітниками з рф: 4Friends (Playrix) та VOKI Games (Playrix), Room 8 Group, Kevuru Games, Bini Bambini, iLogos Game Studios, Smart Project.
  • Ще три компанії закрили або планують закрити офіси в росії: Plarium, Wargaming, G5 Entertainment AB.
  • П’ять компаній зупинили продаж або монетизацію своїх продуктів на території рф: Ubisoft, GSC Game World, G5 Entertainment AB, Bini Bambini, AB Games.
  • Ще одна компанія втратила клієнтів після початку повномасштабного вторгнення: iLogos Game Studios.

Далі — детальніше про діяльність цих компаній.

Playrix. Війна частково зачепила деякі студії компанії. Зокрема, 4Friends зупинили підписання договору з російською компанією, яка надає послуги електронної бібліотеки. А VOKI Games з початком війни припинили роботу з підрядниками з рф. Інші українські студії Playrix, а саме Boolat Play, Home Games та Zagrava, зазначили, що і до війни не мали співробітників, партнерів або підрядників у росії.

Ubisoft. Зупинила продаж своїх продуктів та будь-які маркетингові активності в росії, скасувала проведення в країні будь-яких кіберспортивних турнірів під егідою компанії та не дозволятиме командам брати участь у міжнародних турнірах під російським прапором.

Plarium. Заплановані релізи компанії вийшли із запізненням. Компанія видалила всі ігри з магазинів застосунків у росії та білорусі та припинила всі взаємодії з третіми сторонами, які працюють у цих країнах. Plarium Global, материнська компанія Plarium Ukraine, зараз «в процесі реалізації єдиного правильного рішення щодо російського офісу та бізнесу в цих обставинах».

Room 8 Group. Припинила відносини з контрагентами, які підтримують воєнну агресію проти України, відмовилась від потенційної співпраці з компаніями, які мають центральні офіси на території рф та рб. Зупинила найм спеціалістів, які проживають на території росії та білорусі.

Wargaming. Компанія заявила про намір закрити російський сервер World of Warplanes та передала свій ігровий бізнес в росії й білорусі студії Lesta, з якою більше не афілійована. Wargaming вийшла зі списку засновників Lesta Studio, зазначивши, що компанія не отримає прибутку від виходу з ринків ні зараз, ні в майбутньому, а навпаки — очікує на значні збитки.

GSC Game World. Компанія відклала реліз S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl на наступний рік, а також відмовилась від цифрових та фізичних продажів гри на території росії.

G5 Entertainment AB. У компанії заявили, що «націлені на зменшення своєї присутності в росії». Також G5 зняла свої ігри з продажу в рф та рб і припинила наймати співробітників в росії.

Kevuru Games. Компанія зупинила ділові відносини з російськими партнерами.

Bini Bambini. Компанія свідомо пішла на втрату до 10% чистого прибутку через відмову від монетизації своїх ігор на ринках рф та рб. А також розірвала комерційні відносини з партнерами на території країни-агресора та зупинила наймання співробітників, які є громадянами рф чи рб.

Stepico. Після початку повномасштабного вторгнення рф в Україну, компанія за декілька днів адаптувалась до нових умов, організувала релокейт співробітників до більш безпечних місць. За цей період кількість проєктів компанії не зменшилась, а кількість співробітників виросла. Мінімальна зупинка дозволила компанії продемонструвати високий рівень делівері по проєктах.

N-iX Game & VR Studio. Компанія не співпрацює і не співпрацювала зі студіями чи окремими фахівцями із росії. N-iX Game & VR Studio не втратила наявних клієнтів, втім декілька потенційних, які на момент початку повномасштабного вторгнення були на етапах пресейлу чи енгейджменту, відмовились від співпраці.

iLogos Game Studios. Компанія втратила двох клієнтів з рф за власною ініціативою, а також зупинила всі нові проєкти з партнерами з росії та білорусі. Ключових співробітників з тих країн, за умови повної згоди з цінностями та позицією iLogos Game Studios, перевезли в інші країни. З тими, хто не міг чи не хотів цього зробити, припинили співпрацю.

AB Games. Компанія не мала в росії партнерів, офісів чи співробітників. Втім забрала свою гру Hidden City з російських та білоруських магазинів.

Smart Project. Компанія припинила співпрацю з партнерами з рф.

Якщо у вас є питання, пропозиції та зауваження, пишіть на [email protected] або ж переходьте до обговорення в коментарях.

Інфографіку підготував Ігор Яновський.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось10
До обраногоВ обраному4
LinkedIn

Схожі статті



Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

Смутило, что под названием компаний указаны города где, по идее, находятся офисы компаний. Но в большинстве случаев нет там никаких офисов. Формально есть, но они не работают. Сейчас компании жлобятся открывать офисы, закупать мебель, технику, платить за уборку, доставку воды и т.п. Под предлогом «заботы о безопасности» сотрудников они позакрывали свои офисы и работают почти все с удалёнщиками, потому что так дешевле. И следовательно люди работающие в этих компаниях работают откуда попало, а не в указанных городах. Деградация корпоративной культуры продолжается. Лучше нанять из провинции немытого разработчика, который будет готов из-за сложных обстоятельств работать за копейки, чем тратиться на организацию работы коллектива в офисе. Ужимаются как могут. Экономят на офисах, на зарплатах, на премиях, на плюшках. Геймдев как индустрия в Украине превращается в гадюшник для ущербных. Печально

Розкажіть детальніше про випадки, де компанії вказують, що у них є офіс в конкретному місті, а його насправді немає. Про які саме компанії йде мова? Щодо роботи з розробниками на ремоуті, мова про нинішніх співробітників чи тих, кого найняли дешевше, щоб звільнити попередніх? Хто саме так зробив? Щодо економії преміях та плюшках, це про які компанії?

Доброго дня! Підкажіть, а як ви визначаєте, хто технічний фахівець, а хто ні? Бо з мого досвіду, в геймдеві це радше спектр, аніж розподіл. Наприклад, 3D Artist — технічний? А якщо він пише шейдера або скріпти сам? Сценарист — нетехнічний? А якщо він сам пише на LUA сценарії, звільняючи від своїх тасків руки команди С++? Manual QA — технічний? А якщо він робить тулзи на Python? Деякі гейм-дизайнери, які пишуть прототипи самі, то взагалі космос, я не можу назвати їх нетехнічними.

До нетехнічних зазвичай відносимо топ-менеджмент, маркетологів, HR тощо

На першому місці серед українських компаній повністю російський плейрікс, у якого в Україні і 500 співробітників не набереться? Ви серйозно?

Ми розповідаємо не про суто українські компанії, а про компанії, що працюють в Україні. Бо так, наприклад, і Ubisoft не можна вважати виключно українською компанією. А у складі Плейрікс є не лише Playrix Ukraine (де працює менше 500 осіб), а ще й п’ять українських студій. Це можна побачити, якщо натиснути на рядок з назвою компанії у таблиці.

«Playrix. Війна частково зачепила деякі студії компанії» Я стримувався нічого не писати, але мене всеж бомбануло. Це добре що ви розповіли про студії в яких плейрікс замовляє послуги, але що там з Плейриксом, він досі працює в рф та підтримую економіку агрессора, так? краще б нічого не писали.

Кількість співробітників Плейрікс в Україні майже повністю складається зі співробітників українських студій 4Friends, VOKI Games, Boolat Play, Home Games, Zagrava, якими володіє Плейрікс. Тож ігнорувати присутність компанії на нашому ринку було б неправильно.

Підписатись на коментарі