Близький до ідеалу екшен з бойовими дівчатами. Перший погляд на Stellar Blade
Вірусний маркетинг ігор творить дива. Ведмідь з Baldur’s Gate 3 та леді Дімітреску з Resident Evil Village не дадуть збрехати. Всього один вдало показаний та розрекламований елемент здатен гарантувати проєкту увагу мільйонів користувачів. А якщо він ще й стосується еротичної теми, тоді точно продано!
Stellar Blade теж пішла цим шляхом, представив миленьку, але бойову головну героїню з дуже характерними формами. Після цього навколо образу протагоністки одразу ж почалися суперечки. Хтось звинувачував студію Shift Up в об’єктивізації, а хтось — хвалив за сміливість. Тим часом директор розробки Stellar Blade сказав, що хоче бачити в іграх когось, красивішого за себе.
Як ставитися до зовнішності головної героїні та й інших дівчат в проєкті, кожен вирішує самостійно. Однак це точно не той випадок, коли за формами ховається пустота. Stellar Blade відчувається як дуже якісний екшен і претендент на гру року. Чому у нас склалося таке враження, розповідаємо в першому погляді на основі демоверсії.
Краса врятує людство
У «демку» входила частина першого етапу проходження довжиною
Це загадкові чудовиська різних форм, які атакували та зруйнували людські планети. Для боротьби з монстрами були організовані спеціальні десантні загони. До них увійшли молоді треновані дівчата, одягнені в екзохребти. Вони значно підвищують силу та спритність воїтельниць, щоб ті могли протистояти набагато потужнішим ворогам.
Історія розпочинається з висадки великого десантного загону на одну з планет, де знаходиться альфа-біотив — особливо могутній лідер серед монстрів. Кораблі людей потрапили під бомбардування, через що довелося проводити екстрене катапультування. Частина десантниць все ж змогли висадитися, й серед них була головна героїня Єва. Протагоністку витягнула з пошкодженої капсули Тахі, її наставниця.
Разом вони почали пробиватися через поле бою. Зрештою дует зустрівся з альфа-біотивом, який виявився набагато сильнішим за воїтельниць. Тахі пожертвувала собою, щоб відвернути увагу від Єви. Якраз у той момент з’явився Адам, збирач з планети Ксеон. Він приїхав на мотоциклі, підібрав героїню та втік від чудовиська.
Ось така зав’язка у Stellar Blade. Міркувати про подальший сюжет на базі демоверсії важко. Історія точно буде присвячена порятунку людства й включатиме подорожі різноманітними планетами. Вже після вступу Єва та Адам відправилися на одну з них, де розташований гігантський напівзруйнований мегаполіс. І є декілька причин сподіватися, що сюжет буде цікавим.
Перші години проходження супроводжуються дуже якісною постановкою з дорого зрежисованими заставками. Віртуальний оператор неймовірно вдало працює з ракурсами, створюючи відчуття епічності. Та й загалом вступ викликає відчуття участі в масштабній битві. На фоні щось постійно руйнується, десантниці ведуть бої, монстри метушаться, а вибухи розривають повітря. Саме тому перша місія проходить динамічно й бадьоро. Навіть паралельне вивчення основ гри не заважає отримати задоволення. А от на наступній локації темп вже знижується й стає більш розміреним.
Якщо розробники збережуть таку постановку, будуть час від часу підкидати епічні сцени та зможуть уникнути просідань через масштаб гри, сюжет не повинен розчарувати. Однак сценаристам також доведеться підтримувати інтерес через розвиток оповіді та інтригу. І поки незрозуміло наскільки добре вони впораються з цією задачею. В демоверсії Єва активно спілкується з Адамом, який супроводжує героїню через дрон. А ще історія вдало подається через оточення. Тому є сподівання, що сюжет стане однією з найкращих частин Stellar Blade.
Подорож руїнами великої цивілізації
За атмосферою гра нагадує суміш NieR Replicant, Final Fantasy VII та Scarlet Nexus. Атмосфера просякнута меланхолією та духом боротьби проти сил зла, які переважають за кількістю та могутністю. А сетинг постапокаліпсису, де ще помітні сліди футуристичного майбутнього, відчувається доволі оригінальним. Оточення цікаво досліджувати, тому що хочеться дізнатися більше про історію світу.
Тим паче що гра виглядає просто чудово. Якщо коротко описати стилістику Stellar Blade, то це реалістичне аніме. Художники підібрали чудовий баланс кольорів, щоб відобразити фантастичну суть гри й водночас зберегти елементи азійської мультиплікації. Це особливо відчувається в моделях персонажів, які більше нагадують ляльок, ніж справжніх людей. При цьому деталізація оточення, реалізація освітлення, рослинності та геометрії, часткова руйнація об’єктів на локаціях — все виконано на дуже високому рівні. Відчувається як майстерність розробників, так і високий бюджет.
Насиченість та якість графіки не довелося екстраполювати на відкритий світ, тому що його в Stellar Blade немає. Лінійні локації складаються з хитросплетінь коридорів та арен з невеликими відгалуженнями від основного маршруту. Місцями є можливість розблокувати короткий шлях до попереднього району, що відсилає до ігор FromSoftware. Shift Up явно використовувала проєкти японських колег як одне з головних джерел натхнення.
Просування до цілі та дослідження світу супроводжується простеньким платформингом зі стрибками та розгойдуванням на перекладинах. Була й одна затоплена секція, де з’ясувалося, що Єва вміє плавати, пірнати й навіть пересовувати предмети у воді. А шукати цікаві місця та здобич на локаціях допомагає сканування місцевості. Воно також показує розташування ворогів. Це дуже корисно, бо розробники люблять ставити монстрів за рогом, щоб гравець не встигав реагувати на атаки. От тільки навіщо, незрозуміло.
Серед оточення можна знайти ресурси для покращення спорядження, гаджети для пасивного посилення Єви, валюту та предмети для збільшення запасу здоров’я або місцевої мани. Найцінніші речі лежать в закритих скринях, до яких потрібно шукати паролі. А що стосується місцевих грошей, то вони витрачаються в торгових автоматах. Останні розташовані в імпровізованих таборах, де героїня відновлюється та прокачується.
В демоверсії асортимент товарів був невеликим — декілька додаткових стимуляторів для відновлення здоров’я та гранати. У Єви також є основна аптечка з обмеженою кількістю зарядів. Вони поновлюються після відпочинку. У розширених версіях таборів є також можливість покращувати спорядження та дрона. Однак з’ясувати, наскільки вагомо це впливатиме на ігролад, було неможливо. Наприклад, у меча підвищується числова характеристика шкоди, проте заміряти це підсилення в бою не вдалося.
Дитя Sekiro та Devil May Cry
Переходимо до найсмачнішої частини Stellar Blade — бойової системи. Битви точно стануть однією з причин, чому гра сподобається багатьом користувачам, адже вони виконані надзвичайно якісно. Вже в демоверсії проєкт продемонстрував велике розмаїття ворогів зі своїми особливостями.
Наприклад, монстр у формі морської зірки вміє ставати невидимим та плюється кислотою. Антропоморфний біотив зі щитом блокує більшість випадів спереду. А членистоногі, схожі на павуків, намагаються зачавити кількістю. Якщо багатство бестіарію помножиться на масштаб гри, то це вже буде чудовий фундамент, щоб бої не набридали.
Головна героїня, попри свою стрункість, не здається аж надто спритною. В битвах та під час пересування відчувається невеличка інерція та вага тіла. Кожен удар має чітку та тривалу анімацію, яку обов’язково потрібно враховувати. Противники за замовчуванням мають пріоритет ударів, тому можуть легко перервати атаку.
Деякі ворожі випади приголомшують Єву, і тоді потрібно чекати декілька секунд, щоб героїня прийшла до тями. А вороги у цю мить не атакують. Уявляєте? Нарешті з’явився азійський екшен, де не отримуєш дешевої шкоди, коли не можеш рухатися. У вже загаданих NieR Replicant та Scarlet Nexus це дуже дратувало.
Окрема шана плавності анімацій та загальній акробатиці. Атаки Єви зливаються в єдиний видовищний потік та нагадують бойовий танок з різноманітними сальто та піруетами. Спостерігати за цим видовищем — суцільне задоволення. Особливо це стосується битв с босами, які підкуповують неймовірною динамікою. В боях з головгадами швидкість та динаміка зростають в рази. Ворог переходить на нову стадію, змінює арсенал атак та змушує постійно адаптовуватися. Все це легко відчути в сутичці з Абадоном, після якої завершується демка.
Тепер трішки заглибимося в технічні моменти бойової системи. У героїні є стандартний набір дій — легкий і важкий удар, блок і ухилення. Атаки складаються в комбо, яких налічується близько десятка, і всі вони різні. Саме тому цікаво експериментувати й з’ясовувати, які ланцюжки випадів краще працюють проти конкретних ворогів.
Єва також володіє чотирма активними вміннями. З них у «демці» були доступні два — широкий круговий розріз з ефектом блискавки та шквал швидких випадів. Вони наносять чимало шкоди, проте витрачають ману, яка повільно поповнюється.
Вчасно поставлений блок дозволяє відбити атаку та відкриває мить для переходу в напад. Є також ідеальне парирування, реалізоване в останній момент. Воно приголомшує противника та дає змогу виконати довге комбо. Схожим чином працюють ухилення. Щоб повністю уникнути шкоди, потрібно встигнути відскочити чітко в тайминг. І за моїми враженнями, відбивати атаки набагато легше. Вікно для парирування більше, а ворожі удари мають чіткі візуальні сигнали.
Однак деякі удари заблокувати не можна й потрібно лише ухилятися. Окремо йдуть смертельні атаки, які наносять дуже багато шкоди. Щоб уникати їх, необхідно прокачати спеціальну навичку. Тоді з’явиться можливість швидко ухилятися за спину під час цих випадів та переходити в контратаку. А ще важливо, що особливі удари ворогів не просто підсвічуються жовтим та синім кольором. Вони також супроводжуються відповідними анімаціями, які показують підготовку до потужної атаки.
Тут вкотре відчувається слід Sekiro: Shadows Die Twice. З цієї ж гри запозичили систему стійкості. Кожне ідеальне парирування знижує ворожу витривалість, а коли шкала падає до нуля, з’являється можливість провести добивання. Воно діє й на босів, однак в цьому випадку лиш віднімає вагому частину здоров’я. Під запасом здоров’я у ворогів показано, скільки потрібно здійснити ідеальних відбиттів, щоб відняти всю стійкість.
Сюди ж додається щит, який є як у Єви, так і у ворогів. Він ділиться на декілька рівнів, і кожен з них відповідає за зменшення шкоди. Чим більше ударів пропускає героїня та ворог, тим сильніше падає їхній захист і пропорційно збільшуються пошкодження від вхідних атак.
Бойова система вже в демоверсії виглядала комплексною, вимогливою та розумно спроєктованою. Вона дає простір для побудови власного стилю та дозволяє знайти вразливості кожного ворога. В битвах завжди є можливість обрати тактику та обхитрувати противника. При цьому сутички тримають в тонусі та не дають розслабитися, бо Єві достатньо декількох ударів, щоб відправитися відпочивати в найближчий табір.
Підкріплюється бойова система прокачуванням з п’ятьма гілками навичок. Більшість здібностей саме активні й відкривають нові ігроладні можливості в захисті та нападі. Пасивні таланти теж є, проте вони посилюють атаки героїні та дають різноманітні ефекти — наприклад, приголомшення або ухилення за спину для контратаки. Такий підхід — ідеальний для екшену, бо навички дають гравцеві більшу свободу, а не просто підкручують числові характеристики.
Замість висновків
Stellar Blade не здійснює революцію в жанрі. Проте це дуже якісний екшен, в якому відполіровані всі елементи. Бойова система бере найкраще з Sekiro, Devil May Cry та Boyonetta, скріплюючи це все деякими власними рішеннями. Сюжет замахнувся на епічність космічних масштабів, а дизайн світу та антураж викликають як мінімум інтерес. Після проходження демоверсії залишається лиш одне відчуття: мало. Хотілося продовжити пригоди в Stellar Blade, і це вже чудовий показник якості, тому чекаємо на реліз. А щодо демоверсії, то вона буде доступна всім охочим з 29 березня.
Плюси
- Постановка в сюжеті.
- Оригінальний антураж.
- Меланхолічна атмосфера постапокаліпсиса.
- Динамічна, комплексна й помірно складна бойова система.
- Розмаїття ворогів.
- Ураганні битви з босами.
- Прокачування, яке відкриває нові можливості.
- Чудова графіка.
Мінуси
- Важко сказати, наскільки цікавим та не розтягнутим буде сюжет.
- Хотілося б більше різноманіття в платформингових секціях.
Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини
7 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів