Тисяча планет у Starfield, соулзлайк про Піноккіо та українська в Cyberpunk 2077: Ілюзія свободи. Найцікавіші ігри вересня
Спекотний осінній сезон ігрових релізів можна офіційно вважати відкритим. Вересень зустрічає користувачів із розпростертими обіймами, огортаючи одразу кількома важливими та дуже очікуваними проєктами. І хоча зазвичай він програє жовтню і листопаду за насиченістю блокбастерами, у
Тут ситуація, як із серпнем — вийде один із претендентів на звання «гри року», кілька іменитих серій отримають продовження, а зухвалі дебютанти постараються конкурувати з мастодонтами. І це ми ще не згадали замах на славу Bloodborne, причому одразу на всіх платформах, а не тільки на PlayStation. За всіма показниками вересень обіцяє відзначитися виключно з позитивного боку, тому давайте ж докладніше розберемося, на які релізи в рамках місяця варто обов’язково звернути увагу.
Starfield — 6 вересня
Платформа: ПК, Xbox Series X/Series S
Розробник: Bethesda Game Studios, США
Люди, які з нетерпінням чекали на Starfield, уже могли частково перегоріти. Гра затрималася на цілий рік у зв’язку з необхідністю доопрацювань. Однак це все ще один із потенційно головних претендентів на звання найкращого проєкту у
Якщо коротко описувати Starfield, то це квінтесенція всіх досягнень Bethesda в жанрі RPG, помножена на космічний масштаб. У грі реалізовано тисячу планет, польоти й битви на кораблях, гігантські міста з десятками квестів, спорудження аванпостів, торгівля й контрабанда, фіксована економічна система, формування власної команди супутників і масштабна бойова система. І це ми пройшлися тільки по верхах. Кількість механік, систем і можливостей у Starfield воістину колосальна. Є велика ймовірність, що гра стане прихистком для фанатів космічних RPG на довгі роки.
А ось центральний сюжет може виявитися в дусі Skyrim і Oblivion, тобто ледве не найслабшою ланкою всього проєкту. Принаймні, на це натякає дуже проста зав’язка. Гравцям у складі організації «Сузір’я» необхідно розкрити таємницю дивних артефактів, знайдених у всесвіті. У головного героя виявився зв’язок із загадковими об’єктами, тож саме йому доручили місію.
Ad Infinitum — 14 вересня
Платформа: ПК, PS5, Xbox Series X/Series X
Розробник: Hekate, Німеччина
Ad Infinitum — це спроба виступити на полі Layers of Fear, Outlast і Soma. Жанр психологічних хорорів останнім часом не пустував, проте якісних релізів було мало. Останнім гучним проєктом став The Mortuary Assistant. А ось Martha Is Dead, Scorn та інші отримали змішані відгуки. Однак у Ad Infinitum все ж є кілька козирів, які можуть дозволити виділитися на загальному тлі.
Події гри розгортаються у двох реальностях, які приховані в мозку головного героя. Протагоніст метається між власним будинком, де була його сім’я, і траншеями часів Першої світової війни. Він має скласти до купи свою розбиту свідомість і повернути контроль над власним життям.
В ігровому процесі Ad Infinitum будуть протистояння з монстрами. За словами розробників, користувачам знадобиться зрозуміти суть кожного чудовиська і знайти до них індивідуальний підхід. Що саме під цим мається на увазі, поки до кінця незрозуміло. Однак можна обережно розраховувати на ігроладне розмаїття з головоломками, хованками й втечами.
The Crew Motorfest — 14 вересня
Платформа: ПК, Xbox Series X/Series S, Xbox One, PS4, PS5
Розробник: Ubisoft Ivory Tower, Франція
Якщо рівнятися, то на найкращих. Схоже, саме так подумали в Ivory Tower, коли розробляли The Crew Motorfest. Інакше пояснити концептуальну схожість нової гоночної гри з двома останніми частинами Forza Horizon буде складно.
Проєкт відкриє перед користувачами простори гавайського острова Оаху. У рамках The Crew Motorfest тут розгортається фестиваль із безліччю змагань. Розробники реалізували як знайомі випробування, так і нові типи. До останніх, наприклад, належать вуличні заїзди в японському стилі. Вони пройдуть на території колоритного Гонолулу.
При цьому багато в чому Motorfest залишається послідовником попередніх частин The Crew. Перегони на літаках й водному транспорті нікуди не ділися. Колекціонування легендарних автомобілів, як одна з головних цілей — теж на місці. Та й багатокористувацький режим не зазнав кардинальних змін. Але якщо Motorfest зможе хоча б наблизитися до якості та розслабленої атмосфери Forza Horizon, це вже буде успіх і привід для радості серед фанатів перегонів.
Lies of P — 19 вересня
Платформа: ПК, Xbox Series X/Series S, PS5
Розробник: Neowiz, Південна Корея
Сучасна ігрова індустрія стала занадто великою, щоб у ній пустувала хоч якась ніша. Sony і FromSoftware не хочуть випускати ремастер Bloodborne або хоча б порт на ПК із 60 кадрами/с? Тоді тримайте аналог. Так, з відмінностями, але точно краще, ніж нічого. Саме так Lies of P і привернула увагу величезної аудиторії. Хоча окремо потрібно відзначити антураж і сюжет.
Студія Neowiz пообіцяла представити похмуру фантазію на тему казки про Піноккіо. Саме жива лялька буде головним героєм, якому належить продертися через жахи Крата — величезного міста в стилі прекрасної епохи. Під час проходження гравці вирішуватимуть, чи варто говорити правду в певні моменти, чи краще збрехати. Сукупність виборів вплине на кінцівку.
Що стосується ігроладу, то тут описи будуть зайвими. Як уже говорилося, перед нами Bloodborne. Різні типи ударів, парирування, аналоги ліхтарів, складні боси, швидкий темп сутичок — у всьому впізнається натхнення великою грою FromSoftware. Однак Neowiz пішла далі й додала протези, як у Sekiro, і зброю з унікальними навичками, як в Elden Ring. Чи зможе Lies of P стати в один ряд із перерахованими вище шедеврами, поки що питання. У демоверсії вистачало недоліків, проте надії на проєкт великі.
Mortal Kombat 1 — 19 вересня
Платформа: ПК, Xbox Series X/Series S, PS5, Nintendo Switch
Розробник: NetherRealm Studios, США
Попри дух Bloodborne, втілений у Lies of P, у гри можуть виникнути проблеми з аудиторією, адже того ж дня виходить продовження легендарної серії файтингів. Хоча слово «продовження» у випадку з Mortal Kombat 1 не зовсім доречне. Це скоріше м’який перезапуск всесвіту з кількома важливими нововведеннями.
У сюжеті фігуруватимуть старі герої, але вони отримають нові біографії та взаємозв’язки. Чого тільки варті братські зв’язки між Саб-Зіро та Скорпіоном. А загальна фабула історії свідчить, що Лю Кан став богом вогню, створив всесвіт і тепер збирає команду, яка зможе протистояти раніше небаченій небезпеці.
При цьому в ігроладі кардинальних змін набагато менше. Як ми писали у своєму попередньому огляді, відчуття від Mortal Kombat 1 приблизно на рівні з MK11. Зміни є, як, наприклад, камео-бійці, яких можна викликати для проведення унікальних комбінацій у бою. Однак суть залишилася незмінною: це все ще добротний брутальний файтинг із фаталіті та іншими фірмовими особливостями. Іншого загалом і не очікувалося.
Witchfire — 20 вересня
Платформа: ПК (ранній доступ)
Розробник: The Astronauts, Польща
Ми вкрай рідко беремо релізи з раннього доступу, особливо в забитий осінній період. Однак Witchfire, дітище студії The Astronauts, відомої за The Vanishing of Ethan Carter, варилося у виробничому котлі майже вісім років. І є чимало приводів вважати, що результат порадує всіх шанувальників шутерів.
У команді під керівництвом Адріана Хмеляжа працює чимало розробників культових Painkiller і Bulletstorm. Це помітно з перших кадрів ігроладних роликів. Швидкий темп стрільби, різноманітна зброя з соковитим звучанням, безліч типів ворогів та унікальні поліпшення, які змінюють ігровий процес — ось що запропонує Witchfire.
Зверху на все перераховане вище добро насипаються елементи roguelite та дуже красива графіка з антуражем темного фентезі. За сюжетом гравцям належить полювати на чорноморську відьму в образі грішника, завербованого Ватиканом. Вона володіє артефактом, який головний герой повинен отримати за всяку ціну.
Party Animals — 20 вересня
Платформа: ПК, Xbox Series X/Series S, Xbox One
Розробник: Recreate Games, Китай
Представляємо четверту гру в списку найочікуваніших релізів у Steam. Так, ми серйозно, і так ми розуміємо, чому про неї мало хто чув. Це розвага «для своїх». За концепцією Party Animals майже повністю наслідує Gang Beasts.
Гру виконано в жанрі ізометричного brawler з опрацьованою фізичною моделлю. Користувачам знадобиться навчитися керувати різними кінцівками персонажів, зрозуміти, як хапати та бити супротивників, а також звикнути до ваги героїв. Останніми, замість знеособлених чоловічків у Gang Beasts, стали милі антропоморфні тварини.
На релізі в Party Animals будуть два режими — бої, де кожен сам за себе, і командна боротьба за мармеладки в центрі карти. Локації зробили вельми незвичними: підводний човен, храм у джунглях, ринг з ямою посередині тощо. Загалом проєкт виглядає, як приємна кооперативна забава для вечірнього розслаблення.
Payday 3 — 21 вересня
Платформа: ПК, Xbox Series X/Series S, PS5
Розробник: Starbreeze Studios, Швеція
GameDev DOU докладно писав про свої враження від попередньої версії Payday 3 ось тут. Але давайте коротко узагальнимо: це все той же кооперативний шутер про пограбування, який їде на старих рейках. Чи погано це? Ні, адже сиквел був лідером у жанрі, і «трійка» може посісти аналогічну позицію.
Ігролад у грі дуже динамічний. Вороги стали агресивнішими й напирають з різних боків. Вони викурюють з укриттів гранатами, ходять зі щитами й у важкій броні. Відчуття від стрільби підтягнули, кількість гаджетів розширили, а на локаціях з’явилося більше простору для скрадання. Сценарії пограбувань теж виглядають більш насиченими та різноманітними — принаймні, в рекламних матеріалах.
Головне побоювання, що в Payday 3 на релізі буде мало контенту. Вісім карт навряд чи зможуть надовго утримати користувачів. Те ж саме стосується арсеналу, але зате косметики точно додадуть достатньо. Starbreeze доведеться випускати оновлення зі швидкістю звуку, щоб не розгубити аудиторію.
Cyberpunk 2077: Ілюзія свободи — 26 вересня
Платформа: ПК, Xbox Series X/Series S, PS5
Розробник: CD Projekt RED, Польща
Ігрова індустрія часом викидає цікаві фокуси. На релізі в грудні 2020 року Cyberpunk 2077 не буцав тільки ледачий, причому цілком заслужено. Навколо action-RPG розгорнулася ціла епопея з обговоренням багів, стану консольних версій, пошуком зламаних механік і звинуваченнями в брехливому маркетингу. Але минуло три роки, й вуаля — всього лише доповнення до Cyberpunk 2077 входить до списку найочікуваніших осінніх релізів.
Як так вийшло? А дуже просто. У Мережі не дарма жартують, що «Ілюзія свободи» нарешті виведе гру з раннього доступу. І справді, ігроладних поліпшень доповнення внесе величезну кількість. Сюди належать виправлена система прокачування з новою гілкою, поліція з коректним ШІ, можливість стріляти під час переслідувань, відполірована фізика автомобілів тощо. Багато змін додадуть у гру безкоштовно, але буде й новий контент, створений ексклюзивно для добавки
На користувачів чекає шпигунський сюжет про політичні інтриги й порятунок президента НСША. Найт-Сіті розшириться завдяки додаткового району під назвою Псарня. А Ві зможе познайомитися з яскравими особистостями на кшталт Соломона Ріда у виконанні Ідріса Ельби. Усе це приправлено порціями зброї, автомобілів, спорядження, візуальних змін і, що найважливіше, текстовим українським перекладом. І як нам здається, «Ілюзія свободи» має всі шанси остаточно виправити репутацію Cyberpunk 2077.
Cocoon — 29 вересня
Платформа: ПК, Xbox Series X/Series S, Nintendo Switch
Розробник: Geometric Interactive, Данія
На солоденьке залишився дуже незвичайний проєкт. Більшість читачів точно знають культові ігри Limbo та Inside, а також студію Playdead, яка їх випустила. Але далеко не всі звернули увагу, що за останні п’ять років з компанії пішли двоє з трьох засновників.
Перший Діно Паті, минулого року дебютував зі своїм новим колективом Jumpship, випустивши слабеньку Somerville. А тепер ось прийшла черга Йеппе Карлсена з Geometric Interactive та Cocoon. Розробник відповідав за геймдизайн у Limbo та Inside, тому не дивно, що в його новому проєкті вся увага акцентується на ігроладі.
Користувачам доведеться мандрувати різними світами та розв’язувати головоломки. Процес виконано дуже незвично: головний герой може носити на спині сферу, в якій укладено окремий всесвіт. Взаємодії між зовнішнім і внутрішнім простором створюють комплекс унікальних механік, які застосовуються під час розв’язання складних загадок. На це нашаровуються різні механізми стародавньої цивілізації, розкидані околицями, й особливості кожного з доступних біомів. За належного балансу з Cocoon може вийти вельми гідна логічна гра й одна з головних несподіванок року.
1 коментар
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів