Досягнення і фейли компаній та людей у геймдеві. Підсумки 2021 року

GameDev DOU підбиває підсумки 2021 року в українській ігровій індустрії. Ми попросили представників геймдев-компаній, розробників та ігрових блогерів поділитися найяскравішими спогадами за рік, що минає. Обрали для вас найцікавіше.

Олександр Деркач, Chief Marketing Officer, Playrix

Цього року Playrix посіла друге місце за прибутками серед розробників мобільних ігор. Усі наші запущені проєкти продовжують успішно розвиватися, а ігри відомої серії Scapes перетнули межу в мільярд установлень. Протягом усього року ми активно інвестували в команду, наймали розумних і талановитих людей і наприкінці року очолили список геймдев-компаній України за версією DOU.

Серед складнощів цього року можу відзначити високу конкуренцію в маркетингу мобільних ігор типу «матч-3», однак ми успішно даємо собі раду. Наступного року також розраховуємо на відновлення внутрішніх офлайн-івентів та взагалі сподіваємось більше спілкуватись особисто.

Олена Бурда, General Manager у Plarium Ukraine

У 2021 році ми адаптувалися до ремоут-умов та почали співпрацювати з талантами по всій Україні. У серпні випустили екшн-шутер Mech Arena та отримали найбільший фічеринг від Apple та Google, за час якого до нас прийшло понад 5 мільйонів гравців.

Ми вперше повномасштабно вийшли у хмару та почали використовувати Google Cloud для всіх бойових серверів Mech Arena. Raid продовжує залучати мільйони гравців, а ми — створювати масштабні оновлення. Також ми стартували новий проєкт. Поки не можу розповісти деталі, але вже бачимо, що гра буде приголомшлива.

Сергій Шумигора, Executive Director в Wargaming

World of Tanks, що розробляють у Києві, стала найвідомішою та найпопулярнішою відеогрою в Україні згідно з дослідженням NielsenIQ. Це доволі унікальний випадок, коли спеціалісти створюють і підтримують найпопулярнішу гру у власній країні.

Серед розчарувань року — пандемія, що продовжується, як наслідок — не має змоги проводити важливі для індустрії та компанії профільні заходи у звичному форматі.

Володимир Бондаренко, CEO Mauris

У 2021 році наша мобільна гра Save the Pirate була встановлена на телефони 10 млн разів, що у 9 разів перевищує аналогічний показник 2020 року. Цього року ми почали розвивати новий напрям і активно розробляємо першу гру для ПК — Corsairs Legacy.

Серед фейлів — перенесення запуску двох нових продуктів компанії з 2021-го на 2022 рік.

Дмитро Ковтун, CEO & Co-founder, Pingle Studio


2021-й був надпродуктивним для нас: нарешті ми вийшли на ту кількість великих проєктів, яка близька до наших амбіцій. Окремо хотілося б відзначити реліз доповнення Operation Warlord для Insurgency: Sandstorm, над яким працювало понад 50 наших спеціалістів.

Але найприємніше досягнення 2021-го — зростання команди — як в кількості, так і в якості. Були місяці, коли кандидати приймали понад 50 оферів. Завдяки цьому ми нещодавно відмітили перетин рубежу у 250 людей в команді. З цим і пов’язаний один невеликий фейл — через надшвидке зростання харківської команди, їм довелося знову шукати новий офіс та організовувати переїзд менше ніж за два місяці після заїзду у попередній. Сподіваємося, нового приміщення на 1150 квадратів нам вистачить хоча б до літа.

Данило Полуденний, Head of N-iX Game & VR Studio

N-iX Game & VR Studio виросла на 50%. Ми почали співпрацю з новими клієнтами — великими студіями та платформами, а також підписали договір з Національним університетом «Львівська політехніка».

Фахівці N-iX Game & VR Studio навчають студентів розробки ігор та Unreal Engine 4, а з випуску першої групи троє студентів уже працюють в N-iX. Серед загроз цього року — віддаленість команд у зв’язку з COVID-19. Все ж ми завжди на зв’язку та створюємо можливості для безпечної соціалізації колег.

Лана Мейсак, VP Business Development & Marketing в Gismart

Досягнули мільярда завантажень (+360 млн завантажень за рік). У нас +15 нових ігор, де три найбільш успішні — Body Race, Foil Turning 3D, Pencil Rush — зібрали близько 50 млн завантажень кожне, а також 5 нових застосунків.

Ми випустили першу пазл-гру Cross Logic, здобули нагороди The Webby Awards та The Lovie Awards за програми wellness-серії Facetory та EnjoyMe, збільшили команду в Києві до 100 осіб (всього в компанії 320) та відкрили новий офіс у Варшаві.

З мінусів — через ризик локдауну та інших обмежень, пов’язаних з пандемією, не змогли організувати загальний виїзний корпоратив для всієї компанії.

Ігор Чавичалов, Senior Producer, AAA Game Art Studio

У 2021-му наша команда зросла майже вдвічі — до 170 талантів. Активне збільшення штату та віддалена робота привела до реформування багатьох внутрішніх процесів та систем управління. Це стало найбільшим досягненням і викликом цього року.

Відтепер ми зможемо зростати швидше, а відстеження усіх процесів можливо навіть зі смартфона. Наразі відчуваємо гостру потребу в нових спеціалістах. Тому шукаємо ще понад 30 талантів, котрих готові взяти хоч сьогодні.

Андрій Тітов, Chief Technical Officer у Stepico Games

Одним з ключових досягнень у 2021 році є об’єднання нашої компанії з однією з топових артових студій. Таким чином ми зросли більш ніж на 100%, що перевищило наше планування.

Серед фейлів — змушені були перенести старт кількох перспективних проєктів на 2022 рік через надмірну навантаженість.

Анна Козлова, CEO Room 8 Group


2021-й став значущим для Room 8 — компанія відсвяткувала 10 років з моменту свого заснування. За цей рік ми зросли вдвічі, почали збирати у свою команду спеціалістів з різних куточків світу, відкрили офіс у Канаді та Великобританії, а також закрили першу M&A угоду.

Ми збагатили наше професійне портфоліо 280 крутими проєктами, серед яких є такі відомі ігри, як Back 4 Blood, Halo Infinite, Fall Guys, What Remains of Edith Finch (IOS), Blankos Block Party та багато інших. Значне зростання компанії допомогло нам зрозуміти, що пошук талантів стає дедалі важчим. Саме тому наступного року Room 8 планує інвестувати у розвиток молодих спеціалістів новими освітніми проєктами та програмами.

Сергій Мірошниченко, CEO Dragon’s Lake Entertainment

Для Dragon’s Lake Entertainment 2021-й рік особливо відзначився співпрацею з новими партнерами. Наша команда взяла участь у розробці таких тайтлів, як Outriders, Godfall, Aliens: Fireteam Elite, Life is Strange: True Colors та цілої низки неанонсованих AAA-ігор, що виходять наступного року.

Ми зібрали круту креативну команду для підсилення напряму левел- та гейм-дизайну. А на базі внутрішнього університету почали будувати центр гравітації для спеціалістів, які хочуть створювати топові ААА-ігри.

Олександр Голдибін, Founder, Chairman of the Board in iLogos Game Studios

У 2021 році наша компанія змогла виконати найоптимістичніший план розвитку, причому нам вдалося цього досягти вже до листопада. iLogos виріс більш ніж на 100% за виторгом і майже настільки ж за розміром команди. Попри бурхливий розвиток, ми залишаємося абсолютно здоровою організацією, що впевнено стоїть на ногах. Звичайно, ми постали перед труднощами зростання, наприклад нам довелося перебудувати пайплайн таким чином, щоб став можливий одночасний запуск багатьох проєктів без втрати якості. Це справді було непросто і коштувало великих зусиль з боку команди.

У 2021 році відсоток відпливу кадрів у нас становив 2,4%, а загалом по індустрії цей показник становить близько 15%.

У цьому році освоїли нові сегменти ринку. Ми вже працюємо з блокчейн- і NFT-іграми, розвиваємо напрям ААА-ігор для ПК і консолей і робимо все, щоб співпраця з нами була ще цікавішою. Ми активно працюємо практично в усіх напрямах, пов’язаних із виробництвом ігор.

Фейл у нас був один, але прикрий. Ми планували запустити нову власну гру до кінця року, але зрозуміли, що роботи відчутно більше, ніж ми вважали на початку проєкту, тому перенесли запуск на пізніше. Але є свої плюси і в цьому невдалому досвіді: у процесі роботи ми здобули цінний досвід, посилили команду й переконані тепер, що матимемо хороший результат.

Олег Гончаренко, CEO Kevuru Games

У грудні 2021-го ми відзначаємо 10-річчя Kevuru Games. Цей рік, попри карантинні обмеження, був дуже успішним для компанії. Наша команда збільшилася до 300+ спеціалістів, а загальний ріст кількості співробітників становив 166%.

Окрім класичних 2D, 3D-арту та анімації, Porting і QA сервісів, у нашому портфелі послуг з’явилися такі нові напрями, як гейміфікація та NFT. Отримуємо чимало запитів на них і вже навіть реалізували декілька проєктів для українських та західних клієнтів. Попри вкладені зусилля у значне зростання, відчуваємо гостру потребу в нових спеціалістах (на кінець року маємо ще 31 відкриту позицію).

Станіслав Гребцов, Chief Product Officer в QuartSoft Game Development

Загалом рік пройшов під знаком інтенсивного розвитку замість звичного екстенсивного. Не було запусків нових проєктів, але було багато необхідних структурних та внутрішніх технічних змін.

Перезібрали HR-департамент під потреби сучасного геймдеву, навчали співробітників та апгрейдили всі робочі процеси.

До завершення року виконали фінансові цілі на 120%, запустили в софт-лонч порт однієї зі своїх браузерних ігор та стартували розробку нового мобільного проєкту, запустили оновлений сайт окремо для геймдев-напряму компанії, збільшили кількість співробітників до 185 осіб. Грамотніше стали працювати з віддаленими співробітниками, а в межах Краматорська поступово починає домінувати гібридна схема відвідування офісу, кілька днів на тиждень за потреби.

Яна Ткаченко, Co-founder & COO Moonmana

Нам пощастило знайти неймовірно талановитих спеціалістів, і за рік кількість людей в компанії зросла на 40%. Більшість наших співробітників продовжують працювати віддалено, тому ми забезпечуємо ефективну організацію робочих процесів команди.

Серед основних досягнень Moonmana — ми стали сертифікованим розробником ігор для PlayStation, Xbox та Nintendo. Також ми розробляємо власну гру з реалістичною AAA-графікою на Unreal Engine, реліз якої заплановано на 2022 рік.

З особистого — нещодавно мені вдалось врятувати маленького гекона.

Іванна Погребняк CEO AB GAMES

Ми затвердили свою стратегію розвитку на наступні декілька років. Стали більше ділитись нашою експертизою та напрацюваннями через проєкт AB Library, публікації, виступи, власний подкаст.

Наша гра впевнено тримається в рейтингу 5 найкращих ігор в жанрі HOPA. Ми багато працювали протягом двох останніх років над комунікацією одне з одним, зворотним зв’язком всередині команд і між командами, та все одно нам є куди розвиватись.

Костянтин Допіра, програміст в AtomTeam

Цього року ми, невеличка команда до 20 осіб, зробили щось неймовірне. Найбільше наше досягнення — вихід гри Atom RPG: Trudograd. На момент написання цієї статті Trudograd має ~95% позитивних відгуків в Steam та 80 балів на Metacritic.

Також цьогоріч вийшла в тестування наша перша мережева мобільна карткова гра Bombagun. Ми завершили портування нашої першої гри Atom RPG на платформи Nintendo Switch, Xbox та Playstation.

Наша мобільна команда впевнено підтримує мобільну версію Atom RPG, що дуже добре позначається на рейтингу. До того ж ми майже закінчили розробку modkit для Atom RPG та Atom RPG: Trudograd для спільноти, що створює моди на ігри. А от що нам ще треба навчитися — це заробляти не лише рейтинги та повагу гравців, а й гроші.

Тетяна Чередничок, керівниця проєктів, редакторка в SBT Localization

Цього року особливо плідно ми попрацювали над артбуками, за що файно дякуємо видавництву Mal’opus.

Ігровими родзинками цього року стала українська локалізація у нашому виконанні для детективної ролівки Sherlock Holmes: Chapter One, доповнення до Streets of Rage 4 та оновлення до локалізації This Land is My Land. А ще ми завітали на UTIC із доповіддю та поділилися досвідом на V Форумі перекладачів у Львові.

Тішимося, що маємо багацько роботи, але ще більше маємо наснаги на подальшу діяльність, тож наступний рік обіцяє бути ще багатшим на ігрові надбання.

Роман Меліхов, M&P Communications, зовнішній пресофіс PlayStation в Україні

PlayStation прагне бути ближче до геймерів та шанувальників платформи в Україні. У 2020 році у нашій державі з’явився зовнішній пресофіс, який комунікує з медіа та лідерами думок, допомагає у реалізації локальних кампаній.

Ми активно локалізуємо контент на сайті та в соціальних мережах, регулярно постачаємо товари в Україну, співпрацюємо з найбільшими дистриб’юторами. Крім того, віднедавна на бульварі Лесі Українки мешканці Києва могли побачити брендовану дахову конструкцію PlayStation.

Серед нових досягнень бренду — PR-нагорода European Excellence Awards 2021. Спільну кампанію PlayStation та M&P Communications із запуску консолі нового покоління PS5 в Україні визнано найкращим продуктовим лончем у Європі.

Михайло OLDboi Грабар, блогер

Прокачав канал з 10 тисяч до 30К підписок. Підтримують мене на «Патреоні» вже на $1900 (виріс приблизно на тисячу). Не пропустив жодного тижня з випуском ігроновин за рік + майже щотижня випускав додаткове 1–2 відео, а також 2–3 стріми на Twitch.

З фейлів — не взяв 100К, які ставив за ціль на цей рік, а ще прорекламував українські ІТ-курси, які обіцяли перед інтеграцією вести свої уроки українською, а на ділі частина інформації, в тому числі розмови з менеджерами в чаті, були «на общепонятном».

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини.

👍НравитсяПонравилось6
В избранноеВ избранном0
LinkedIn

8 комментариев

Подписаться на комментарииОтписаться от комментариев Комментарии могут оставлять только пользователи с подтвержденными аккаунтами.

Дякуючи цій статті я дізнався що Atom RPG: Trudograd зроблено в Україні. А то бачив десь її в якомусь російському списку «отєчествєнних» ігор, і тому думав що зроблена саме там

Якщо вже говорити про географію розробки то буде якось так: Україна (2d art, 3d art, UI/UX, environment/level design, programing, scripting, sound, marketing, mobile programing, porting), Латвія (narrative design, writing, game design, marketing, community management, translation/localization), Росія (3d/character animations, game design, environment/level design, QA, community management), Інші Країни (outsource) (2d art, 3d props, translation)

Росія (3d/character animations, game design, environment/level design, QA, community management)

А де комент од Шлякбитраф? Офіційні локалізатори Baldurs Gate та іншого, а не оцей от нецікавий аутсорс.

AtomTeam варто або зробити адекватний англійський переклад, або додати українську, бо неможливо грати у версії нормальними мовами.

Артем, українська не за горами. Дякуючи титанічній праці Шлякбитраф в Atom RPG буде наша рідна (sbt.localization.com.ua, інформація «Atom RPG — переклад 86%»). Саме титанічній, бо це переклад більше 1’000’000 слів.
А от щодо англійської, ми її постійно вдосконалюємо, кожний патч містить купу виправлень.

Я знаю, що Шлякбитраф молодці та перекладає вашу гру. А ви — не молодці, бо випустили гру без підтримки української мови. Купивши Атом рік тому, я мушу досі чекати його грабельності.

А де комент од Шлякбитраф?

Додали у статтю

Подписаться на комментарии