Інструмент для створення анімації Procreate Dreams: огляд, пайплайн та перспективи

Анімаційна індустрія є одним із найбільш потужних рушіїв розвитку креативних технологій та невичерпним джерелом нових викликів. Вже близько ста років художники лише розширюють межі можливого втілення ідей та сюжетів, надихаючи решту на власні творчі здобутки. Від малювання на склі до паперу, від 2D до тривимірної анімації — кожна людина має у серці особливі стрічки, і, певно, так чи інакше замислювалась, як би це було неймовірно створити свій невеликий мультфільм.

Сьогоднішній огляд на нову програму для анімації на Ipad Procreate Dreams допоможе нам розібратись чи наблизив реліз втілення цієї мрії.

Знайомство з художницями-оглядачками

Привіт, мене звати Святослава, або просто Свята. Я професійна художниця — закінчила спочатку художню школу, а потім Національну Академію Образотворчого Мистецтва та Архітектури, за спеціальністю я книжкова ілюстраторка та графік.

Я малюю, скільки себе памʼятаю. В основному, техніки, якими я користуюсь — графічні. Здебільшого я малюю на iPad в Procreate, також іноді малюю аквареллю, гуашшю, акрилом та іншими традиційними матеріалами.

Зараз я власноруч виготовляю свій мерч: листівки, стікери, закладинки зі своїми ілюстраціями та патернами.

Я захоплююсь анімацією з дитинства. Перша анімаційна робота, яка справила на мене дуже сильне враження — частинка з анімаційного фільму Disney «Fantasia 2000» про Духа Природи. Її образ закарбувався в моїй памʼяті. Вже в більш зрілому віці я познайомилась з роботами Хаяо Міядзакі. Його вміння надавати казковості звичайним речам, ці затишні світи, які він створює у своїх роботах — це щось неймовірне! До речі, ось цю анімацію я намалювала під впливом роботи «Мій сусід Тоторо». І це була моя перша більш-менш повноцінна анімація.

Тоді я малювала її в Photoshop (і дуже намучилась). Коли в мене зʼявився Procreate — я стала малювати там і це абсолютно змінило мій досвід створення анімацій. Хоча там і було набагато менше можливостей, але було значно зручніше та швидше. А тепер, коли Procreate зробили спеціальну окрему програму — все стало ще простіше і приємніше.


Всім привіт! Мене звати Оксана, хоча більшість з вас може знати мене як Dunka. Вже пʼять років я малюю в діджі і виставляю свої малюнки на широкий загал. Здебільшого позиціоную себе як ілюстраторка, малюю в стилізації, роблячи акцент на настрій та атмосферу в малюнках.

Та 2023 рік став роком нових починань: я почала вести канал на YouTube і пішла на курс з 2D анімації. Давно хотіла освоїти анімацію, щоб додавати ще більше емоційного забарвлення своїм роботам. Останнім часом я відчувала, що простих малюнків мені стає недостатньо. І захотіла спробувати себе в анімації. Так я навчилася трохи анімувати в TVpaint і Calipeg. А коли побачила анонс Procreate Dreams вирішила, що це мастхев для мене. Я вже кілька років насолоджуюсь Procreate, і малюю там всі свої роботи, тож нова програма від цієї компанії здалась благословенням.




Перші враження від Procreate Dreams

Святослава:

Коли я вперше завантажила програму, то не одразу знайшла всі функції. У той момент навіть трішки засмутилась, але коли я витратила більше ніж 2 хвилини, то зрозуміла, наскільки ж крута ця програма. А головне, що вона дійсно варта всього того ажіотажу навколо неї. Так, там поки не вистачає деяких функцій, які є у Procreate, але я вірю, що розробники ще додадуть їх пізніше.

Оксана:

Від дня анонсу я рахувала дні до виходу програми. Буквально. І в ніч виходу я не лягала спати, щоб першою спробувати це диво. Я сховалася у ванній, найвіддаленішій кімнаті у квартирі, і о третій ночі, поки всі спали, записувала відео огляд на програму. А тоді монтувала її весь день, щоб ввечері випустити огляд. Він вийшов досить позитивним, новизна і велика кількість промо матеріалів сильно вплинули на моє перше враження.

Та з часом, коли відео вже вийшло, і ейфорія перших днів пройшла, я помітила деякі мінуси. Найбільшим з них можу назвати відсутність ласо і можливості трансформації окремих елементів в кадрі. Посунути, змінити розмір або кут кадру можна лише повністю. Це дратує в процесі. Наприклад, я намалювала дуже круту руку персонажу, але мені необхідно посунути її трохи вліво. Я не можу просто виділити її та посунути, як в Procreate. Доводиться перемальовувати руку, або малювати кожен елемент на окремому траку. Також варто сказати, що програма ще досить сира і вона часто банально лагає. Та я певна, що з часом цю проблему вирішать.

Кому ж підійде Procreate Dreams?

Святослава:

Програма вам підійде, якщо:

  • у вас є iPad;
  • ви хочете створювати анімації;
  • не хочете переплачувати за складні професійні програми;
  • у вас є Procreate і ви вже знайомі з ним;
  • якщо у вас немає Procreate — це не важливо, бо можна користуватись і тільки цією програмою.*

*Хоча я раджу все ж купити й сам Procreate, бо деяких функцій, які є там, нема в Procreate Dreams.

Оксана:

Зараз Procreate Dreams чудово підійде для тих, хто не дуже розбирається в анімації, але хоче оживити свої малюнки, наприклад. Він досить просто виглядає, не перенасичений функціями і дуже нагадує Procreate. Тож якщо ви хочете спробувати щось нове — ця програма для вас.

Думаю для серйозної анімації краще підійдуть більш серйозні програми. До прикладу: Calipeg, я працювала в ньому пару місяців, до оновлення i Toonsquid, особисто не пробувала, та мені радили в коментарях.

Та якщо ви профі і просто хочете програму, яка дозволить вам робити простенькі штуки сидячи на дивані сильно не напружуючись — думаю це теж чудовий варіант. Основним плюсом Dreams є ціна і те, що це одноразова покупка. За 800 грн ти купляєш повний функціонал і всі наступні оновлення. Чудова інвестиція у свій творчий розвиток.

Pipeline створення анімацій

Святослава:

Зазвичай, спочатку я шукаю натхнення у роботах інших художників, часто це Хаяо Міядзакі. Збираю референси, для цього я використовую програму VizRef (вона платна, але не дуже дорога, і я нею повністю задоволена, бо в неї можна навіть анімації вставляти й дивитись кожен кадр окремо). Також використовую сайти, які показують розкадрування анімаційних фільмів, щоб проаналізувати та повчитись у майстрів. Оскільки я самоучка в анімації — дивлюсь навчальні туторіали або процес роботи інших художників в YouTube.

Якщо в мене буде анімований персонаж — спочатку я малюю його концепт в Procreate, тут створюю і фон. Я заздалегідь продумую, як частинки картинки будуть анімовані і розділяю все на окремі шари. Це надзвичайно важливий етап, адже в Procreate Dreams немає ласо, і я не зможу вирізати окремі частинки прямо там, щоб анімувати їх по-різному.

Це все стосується анімації вже готового малюнку, а якщо я буду малювати покадрову анімацію — тоді окремо я намалюю лише фон та дизайн персонажа, на який потім буду орієнтуватись.

Також я люблю loop анімацію! При створенні подібної я продумую, як безшовно закінчити і почати анімацію.

Оксана:

Зазвичай я починаю з того, що змінюю колір фону полотна на сірий, так мені легше почати роботу, ніж коли переді мною білий лист. Тоді створюю новий трек і переходжу в режим фліпбуку. Так все видається простішим і зрозумілішим; не потрібно натискати кілька кнопок, щоб створити новий кадр.

Далі я малюю ключові кадри, один за одним, не звертаючи увагу на таймінг. Коли скетчі кадрів відмальовані — я повертаюсь в режим редагування і починаю розтягувати кадри на необхідну довжину, так зʼявляється простий аніматик.

Коли база мене влаштовує, то групую шари і створюю новий трек для більш детального аніматику, де я додаю рух, повертаючись у фліпбук. У першого треку я знижую прозорість, щоб він не заважав, але все ж таки був орієнтиром. Ну а далі процес починає бути схожим на малювання в Procreate.

Нові треки для лайну, кольору та ефектів. Варто переконатися, що різні елементи знаходяться на різних треках, це спростить процес і вбереже від великої кількості проблем, коли в тебе немає ласо. Також можна експортувати чорнову анімацію покадрово і відмалювати кожен кадр в Procreate, наприклад, або закинути ці кадри в After Effects для додаткових налаштувань, якщо хочеться більше свободи.

Tips & Trics

Святослава:

Чи знали ви, що можна завантажити ваші кастомні пензлі та палітри у Procreate Dreams з Procreate? Вам просто потрібно відкрити дві програми одночасно і перетягнути кожен пензлик/палітру окремо, або ж одразу цілу теку просто на полотно у Procreate Dreams!

Моя найулюбленіша функція: запис анімації, поки ви рухаєте або деформуєте виділений шар з анімацією або картинкою — вам просто треба натиснути на ось цей кружечок:

Варто зазначити, що запис ваших дій розпочнеться тільки тоді, коли ви торкнетесь (почнете рухати шар) пальцем, або Apple Pencil, і припиниться, як тільки відпустите.

Ще тут є секретна функція — можна редагувати плавність ваших рухів під час цього запису. Це щось схоже на streamline в Procreate, коли редагуєте пензель. Тільки тут згладжуватись буде не пензель, а рух, який ви робили під час запису попередньо описаною функцією.

Деякі рухи з Procreate лишились, а також додались декілька нових:

  • тап двома пальцями по екрану, щоб скасувати дію;
  • тап трьома пальцями — щоб повернути скасовану дію;
  • довга затримка двома/трьома пальцями, щоб скасувати/повернути одразу багато дій; при цьому можна налаштувати кількість скасованих дій, а також у вас не пропаде можливість скасовувати та повторювати дії, коли ви закриєте програму та потім повернетесь знов;
  • тап 4 пальцями по екрану — вхід у повноекранний режим. В цьому режимі тап по екрану — відкриються кнопки плей/паузи та перемотки вперед/назад;
  • потирання 3 пальцями по екрану — очищення шару;
  • щипок по таймлайну (так само як і по робочій області полотна) покаже одразу весь таймлайн на екрані (або полотно, якщо зробити щипок на полотні);
  • натисніть на час у лівому нижньому куті екрану, щоб мати можливість ввімкнути/вимкнути режим кальки, фон та налаштувати їхній колір та тривалість + непрозорість кадрів кальки (максимум по 4 кадри в обидві сторони);
  • подвійні кліки по таймлайну, щоб поступово його збільшити;
  • згорнути таймлайн у маленьке віконечко — фліпбук, щоб малювати покадрову анімацію; розгорнути назад його можна, вдаривши об нижній край екрана або просто натиснути на хрестик — тоді знову відкриється розгорнутий таймлайн;
  • створювати ключові точки з різними ефектами, які впливають на шари або групи — такі ефекти, як розмиття, налаштування кольору, чіткості, непрозорості:

Оксана:

Також, щоб перетягнути кілька кадрів одночасно — треба виділити їх на таймлайні, згрупувати їх, перетягнути всю групу, а тоді щоб розгрупувати — перейти в режим малювання і затиснути палець на цій групі. З меню вибрати клавішу «розгрупувати».

Ще одна порада — користуйтесь кліпінг масками. Це чудовий інструмент, який збереже вам купу часу.

Плюси та мінуси програми

Святослава:

Серед цікавого можу виділити можливість малювати одразу на відео, поєднуючи два і більше медіа.




Змінювати налаштування полотна та деформувати об’єкти без втрати якості, як і в Procreate.




Можна зберігати свої анімації одразу в ICloud, або потім їх туди надсилати, якщо ви створили їх на айпаді.

Оксана:

Загалом в Procreate Dreams наразі багато мінусів. Немає ласо, не можна змінювати налаштування пензлів в програмі. Обмежена кількість функцій із шарами. Дивна штука з перетягуванням кадрів. Він часто лагає та вилітає, АЛЕ... Усе це для мене нівелюється кількома наступними аргументами:

  • ціна, і факт разової покупки;
  • ідеальна сумісність з файлами Procreate, що створює свою невеличку екосистему і дозволяє робити класні штуки з роботами, які були намальовані давно;
  • функція «perform» це шикарна штука, яка зробить 2D-анімацію доступною навіть для тих, хто не дуже розбирається в цьому. І дуже полегшить життя тим, хто розбирається;
  • перспектива: розробники не раз наголошували, що це лише початок, і що вони активно працюють над покращенням Procreate Dreams. Певна, за кілька місяців ми побачимо і ласо в програмі, і оптимізацію роботи, і ще багато чого, про що ми зараз навіть не мріємо. Я люблю Procreate, малюю в ньому вже 5 років, і довіряю їм.

Перспективи, очікування, натхнення

Святослава:

Загалом, я вважаю, що ця програма чудова і варта своїх грошей. В цій програмі дуже легко розібратись та почати оживляти свої готові ілюстрації вже зараз, та виділятись серед інших художників! Або почати малювати 2D покадрові анімації! Творіть, бажаю вам успіхів та натхнення.

Оксана:

Мені дуже цікаво, що з цією програмою зроблять круті аніматори. Вже зараз в мережі можна побачити десятки проєктів, зроблених за кілька днів. І виглядають вони дійсно круто.

Я обожнюю дивитися короткі метри студентів аніматорів, дуже надихає спостерігати за тим які чудові штуки виробляють люди мого віку) тож я з нетерпінням чекаю їх робіт в Procreate Dreams. Особливо я захоплююсь роботою Yunie Choi «Resilience». Якщо маєте дві з половиною хвилини — гляньте цю короткометражку. Робота з кольором, текстурами — це смакота. І звісно ідея пробирає до мурашок. І я чомусь переконана, що подібну роботу можна зробити і в Procreate Dreams.

Ще я передзамовила курс від Alex Grigg. В нього на каналі є класні туторіали по анімації. Зараз він працює над курсом по Procreate Dreams. Я сподіваюсь буде корисно. Бо з функціями все більш менш зрозуміло, та мені все ще важко планувати роботу в цій програмі. Не завжди розумію як краще розбити анімацію на різні треки і групи тощо.

Я з нетерпінням чекаю ренесансу у 2D і 3D анімації. З Procreate Dreams і оновленням, яке нещодавно анонсував Blender, у мене складається відчуття, що ми побачимо більше нових яскравих і унікальних проєктів не лише від великих студій, а й від незалежних творців. Ми живемо в дивовижний час змін і розвитку нових технологій. Перед нами щодня відкриваються нові горизонти. І я бажаю вам цікавої та плідної подорожі в цей дивовижний світ.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось4
До обраногоВ обраному1
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі