Зарплати в геймдеві і портрет геймдев-спеціаліста

У червні 2022 року GameDev DOU провів зарплатне опитування. У ньому взяли участь 789 спеціалістів, які працюють у сфері геймдеву. Ми проаналізували ці анкети та з’ясували, хто працює в українській ігровій індустрії, які зарплати отримують спеціалісти та чим ця сфера відрізняється від решти українського ІТ.

Так, у геймдеві часто працюють менш досвідчені спеціалісти (особливо QA та Game Developers). Найчастіше геймдев-спеціалісти залучені в продуктових і рідше в аутсорсингових компаніях. Медіанні зарплати з багатьох спеціалізацій відрізняються: у тестувальників у геймдеві вони помітно нижчі, ніж в ІТ загалом, у HR та маркетологів — вищі, а у решти спеціалістів — приблизно на тому ж рівні.

В опитуванні брали участь як ІТ-спеціалісти, які зараз в Україні, так і ті, хто виїхав за кордон після початку повномаштабної війни з росією. Ми не додавали в аналіз лише тих, хто вже знайшов нову роботу, перебуваючи за кордоном, тому що вони вже не працюють на українському ринку (серед геймдев-фахівців таких було двоє). Тому в статті аналізуємо відповіді решти 787 геймдев-спеціалістів, які працюють в Україні або на українських проєктах.

Дані в CSV доступні на GitHub. Усі зарплати вказано в доларах США після сплати податків («чистими»). Для аналізу рівнів заробітної плати та інших грошових та кількісних показників ми використовуємо медіану.

Портрет учасників опитування

Найчастіше в нашому опитуванні брали участь розробники/Software Engineers (20%), QA (18%), Designers та Game Developers (по 17%).


Серед геймдев-спеціалістів, як і загалом в ІТ, чоловіки становлять більшість. Жінок серед опитаних 26% (загалом в українському ІТ їх 23%). Дещо нижча, ніж загалом в ІТ, частка жінок у HR (79% у геймдеві проти 90% загалом), серед дизайнерів (36% проти 46%) та тестувальників (23% проти 34%).

Медіанний вік спеціалістів в ігровій індустрії становить 28 років (загалом в українському ІТ — 29). Помітно відрізняється вік QA-спеціалістів: 28 років у геймдеві проти 30 років в ІТ загалом.

Серед опитаних дещо вища частка мідлів (41% проти 35% загалом в ІТ) та дещо нижча частка сеньйорів (18% проти 26%).

41% геймдев-спеціалістів працюють за своєю спеціалізацією менше як три роки (в ІТ загалом таких трохи менше — 35%), і 23% — понад п’ять років (загалом в ІТ таких 29%). Найменш досвідчені спеціалісти в геймдеві — QA (55% у професії два роки чи менше), РМ (45%) та Game developers (15% менше як рік). Найдосвідченіші — розробники: 40% працюють за своєю спеціалізацією більше як п’ять років (загалом серед розробників цей показник 33%).

53% геймдев-спеціалістів за свою кар’єру працювали в 1–2 ІТ-компаніях (це середній показник і для ІТ загалом). Найменше досвіду роботи у різних компаніях у тестувальників (44% працювали тільки в одній компанії) та маркетологів (42%). Найбільше компаній змінили розробники: 61% з них були в трьох і більше компаніях.


Більшість спеціалістів у геймдеві працюють у продуктових компаніях (62%, загалом в ІТ — 35%) та дещо рідше — в аутсорсингових (27% проти 44% загалом в ІТ). Найчастіше це компанії середнього розміру (56% — від 50 до 1000 співробітників проти 44% загалом у ринку). Рідше — дуже великі компанії на 1000 співробітників чи більше (19% проти 29% загалом в ІТ) або невеликі компанії на 10–50 спеціалістів (18%, як і загалом на ринку).

Тип компанії

Розмір компанії


Найчастіше геймдеві-фахівці оформлені як ФОПи (79%), хоча ця частка нижча, ніж загалом в ІТ (87%). В ігровій індустрії частіше оформлюють працівників згідно КЗпП (13% проти 6% загалом в ІТ), особливо в продуктових компаніях (20% спеціалістів у них оформлені як штатні працівники). Аутсорсингові та аутстафінгові компанії найчастіше працюють з ФОПами (90%). Стартапи та невеликі компанії (до 50 людей) нерідко взагалі ніяк не оформлюють співпрацю зі спеціалістами.

Понад 80% технічних спеціалістів у геймдеві (розробників, тестувальників, Game developers) оформлені як ФОПи. В штат частіше беруть нетехнічних співробітників: маркетологів (38% в оформлені офіційно), аналітиків (19%), HR (17%), дизайнерів та РМ (по 16%).

Тип працевлаштування

Переїзди через війну

Як і ІТ-спеціалісти загалом, 65% спеціалістів, які працюють у геймдеві, змушені були переїхати через початок повномаштабної війни з Росією. 26% станом на червень вже повернулися додому, ще 27% переїхали в інше місце в Україні, а 11% — за кордоном. За кордон частіше виїжджали досвідчені спеціалісти рівня Team Lead та вище — їх 32% серед тих, хто зараз перебуває за кордоном, проти 19% серед усіх спеціалістів у геймдеві.

Чи переїжджали через війну


Частка геймдев-спеціалістів у Києві зменшилась орієнтовно на третину (з 47% до 31%). Сильно скоротилася кількість спеціалістів у Харкові: з 13% до 3%. Деяке падіння помітно в Дніпрі (з 7% до 6%) та Одесі (з 5% до 4%). Переїжджали насамперед у Львів та Львівську область (частка спеціалістів збільшилась з 10% до 16%), а також у регіони в центрі та на заході України. 3% виїхали в Польщу, 2% в Чехію і менше як 1% до кожної з решти країн.

Де мешкаєте зараз


Серед тих, хто змушений був виїхати та ще не повернувся додому, більшість планує повернутися: 61% з-поміж тих, хто переїхав в інше місце в Україні, та 59% тих, хто виїхав за кордон. Не планують повертатися 12% людей, які поїхали за кордон, та 14%, які переїхали по Україні.

Жінки частіше планують повертатися додому, ніж чоловіки, і готові робити це швидше. Не планують повертатися 7% жінок, які виїхали за кордон, та 3% жінок, які виїхали в інше місце в Україні, а серед чоловіків не планують повертатися 18%. Крім того, жінки частіше готові вирушати назад найближчим часом, чи коли в регіоні стане безпечно, чоловіки ж частіше хочуть дочекатися завершення війни.

Чи плануєте повернутися

Робота під час війни

96% опитаних зараз працюють фултайм, і лише 1,5% в пошуках нової роботи. Але тільки 73% не відчули змін з початком війни: у 14% зменшилась кількість роботи / проєктів, у 7% збільшилась, 4% втратили роботу через війну, а приблизно 2% були мобілізовані.

Серед тих спеціалізацій фахівців, які ми можемо проаналізувати, найбільше через війну постраждали аналітики, 19% яких втратили роботу, і 10% зараз шукають нову. 26% HR зауважують про зменшення кількості проєктів, як і 23% спеціалістів з маркетингу і 18% тестувальників. Водночас багато спеціалістів вказують про збільшення кількості роботи: 31% спеціалістів з маркетингу, 17% рекрутерів та 14% РМ.

Які зміни в роботі відбулися


Через початок повномаштабної війни 62% геймдев-спеціалістів стали менш продуктивними (загалом серед ІТ-спеціалістів майже стільки ж, 58%). Зберегти свій рівень продуктивності вдалося 26%, а 9% — навіть збільшити її.

65% геймдев-спеціалістів працюють звичайний робочий тиждень — 35–45 годин, що відповідає середньому для ІТ рівню. 17% залучені більше як 45 годин (загалом в ІТ таких 19%) — найчастіше це РМ (33% овертаймлять), дизайнери (23%), HR та Game developers (по 22%). Працю понад усталений робочий тиждень рідко оплачують додатково: тільки 31% геймдев-спеціалістів сказали, що їхня компанія повністю чи частково покриває овертайми. Серед тих, хто працює понад 45 годин на тиждень, 38% отримують компенсацію за додаткові години, в той час як 24% не вважають, що перепрацьовують.

Скільки годин на тиждень працюєте

Чи отримуєте компенсацію за овертайми


Більшість геймдев-спеціалістів вважає свою роботу цікавою: 60% кажуть, що вона цікава чи дуже цікава (загалом в ІТ таких 56%), ще 30% — швидше цікава, ніж нецікава. Найбільше віддані роботі в геймдеві HR (43% вважають свою роботу дуже цікавою) та РМ (31%). Технічні спеціалісти частіше зауважують, що робота не цікава чи зовсім не цікава: 14% аналітиків (загалом у геймдеві 10%), 13% QA, 12% розробників та 11% Game developers.

Чи цікава вам робота


Цікавість чи нецікавість роботи прямо впливає на бажання чи небажання її змінити. 19% спеціалістів у геймдеві планують змінити цього року роботу (загалом в ІТ 18%), найчастіше — це ті, кому робота не подобається. Серед тих, хто вважає свою роботу цікавою чи дуже цікавою, 8% планують пошукати нову, а серед тих, хто вважає її не цікавою чи зовсім не цікавою — 59%.

Чи плануєте змінити роботу цього року

Навчання та саморозвиток

82% фахівців у геймдеві мають вищу освіту, що трохи нижче, ніж загалом в ІТ (87%). Найвища частка спеціалістів з ВО серед аналітиків (100% тих, кого ми опитали, мають ВО) та HR (93%). Найнижча частка — серед дизайнерів (75% мають ВО та 14% — незакінчену вищу освіту), Game developers (76% з ВО та 15% ще є студентами вишів) та розробників (78% мають ВО, 8% — незакінчену ВО, 5% — середню спеціальну освіту).

Освіта


Геймдев-спеціалісти переважно вчилися в тих же вишах, що і решта ІТ: КПІ (11% у геймдеві, 12% в ІТ загалом), КНУ ім. Шевченка (6% та 5%), Львівська політехніка (5% та 7%), ХНУРЕ (по 4%), НАУ (4% та 3%).

Виші


Рівень англійської серед геймдев-спеціалістів у середньому дещо нижчий, ніж в ІТ загалом. 20% фахівців оцінили його як початковий чи нижче середнього, а загалом в ІТ таких 14%. Тих, хто знає англійську вище середнього рівня, у геймдеві 47% проти 52% в ІТ загалом.

Найкраще англійську знають маркетологи (81% оцінили свій рівень як вище середнього або просунутий) та РМ (78%). Найгірший рівень — у дизайнерів (39% оцінили його як початковий чи нижче середнього).

Рівень англійської


Шляхи професійного навчання та розвитку в геймдеві такі самі, як в ІТ загалом. 81% опитаних сказали, що вони тим чи іншим чином продовжують професійне навчання.

Найбільш популярний спосіб — проходження онлайн-курсів і тренінгів. Його використовують 58% фахівців. Найчастіше це аналітики (80%), дизайнери (71%) та РМ (69%). Рідше за інших — розробники (48%) та Game developers (50%).

На другому місці за популярністю — читання професійної літератури. Його обрали 48% геймдев-спеціалістів, передусім — розробники (60% відзначили цей спосіб) та Game developers (59%). Рідше за інших читають професійну літературу дизайнери (тільки 36% з них) та тестувальники (37%).

14% регулярно відвідують профільні події та мітинги. Найчастіше — аналітики (29%) та HR (22%), найрідше — QA (9%).

Самоосвіта та розвиток

Медіанні зарплати

Розробники

* під розробниками тут маються на увазі інші технічні спеціалісти в геймдеві, як от фронтендери тощо, які не задіяні безпосередньо у розробці гри

Медіанні зарплати розробників у геймдейві дещо нижчі за зарплати розробників загалом: у червні 2022 року це було $3293 (загалом по ринку — $3400).

Різниця пояснюється нижчими зарплатами розробників рівня Team / Tech Lead: $4750 в геймдеві проти $5200 загалом в галузі. Водночас частка розробників Team / Tech Lead у геймдеві дещо вища, ніж в інших сферах: 17% проти 13%. Можливо, розробники в ігровій індустрії швидше просуваються кар’єрними сходами, що однак не підкріплюється зростанням зарплати.

Різниця в зарплатах інших тайтлів у геймдеві та ІТ загалом не настільки значна: джуни $900 (-$50 до ІТ загалом), мідли $2500 (-$100), сеньйори $4825 (+$125).

Зарплата розробників за тайтлами


Те саме стосується мов. Медіанна зарплата тих, для кого основна мова C# / .NET, становить $3500 (загалом на ринку $3400), C++ — $3200 (загалом $3300), JavaScript — $3000 (як і загалом для всіх розробників). Значна різниця в медіанних зарплатах помітна лише для людей, які переважно використовують TypeScript: $3200 у геймдейві проти $3500 загалом.

Зарплата розробників за мовами програмування


Як і загалом в ІТ, у геймдейві вищі зарплати у спеціалістів з Back-end розробки ($4000, +$300 до рівня ринку загалом) та мобільної розробки ($3600, як і в ІТ загалом). Дещо нижчі медіанні зарплати Front-еnd ($3150, +$150 до загальноринкового рівня), Full Stack ($2850, -$450). 64% опитаних Full Stack розробників є мідлами та лише 16% — сеньйорами, що може пояснювати велику різницю в зарплатах (загалом серед Full Stack розробників 35% мідлів та 32% сеньйорів).

Зарплата розробників за спеціалізаціями

Game developers

Медіанна зарплата Game developers нижча, ніж у розробників у геймдеві: $2000 проти $3293.

Частково це зумовлено нижчою часткою досвідчених спеціалістів серед Game developers: тайтл Senior та вище мають 28% з них проти 48% серед розробників, які працюють у геймдеві. Крім того, медіанна зарплата Game developers рівня Middle та Senior нижча, ніж у SE в геймдеві: $2200 проти $2500 у мідлів та $3500 проти $4825 у сеньйорів.

Зарплата Game Developers за тайтлами


Аналогічна ситуація і в розрізі мов. Найчастіше Game developers обирають C# / .NET (це основна мова для 44% опитаних) та C++ (28%).

Зарплата Game Developers за мовами програмування


Дещо вищі зарплати пропонують Game developers великі компанії (від 200 співробітників): $1250 у джунів, $2350 у мідлів, $3800 у сеньйорів. Продуктові компанії теж платять дещо більше, ніж аутсорсингові, досвідченим Game developers рівня мідл ($2357 проти $2000) та сеньйорам ($3900 проти $3300).

QA-спеціалісти

Медіанні зарплати QA-спеціалістів у геймдеві помітно нижчі від загального рівня: $1235 проти $2000.

Частково це зумовлено вищою часткою тестувальників рівня джун та мідл: 28% та 46% в геймдеві проти 21% та 40% серед QA-спеціалістів загалом. Крім того, джуни та мідли в геймдеві мають нижчу медіанну зарплату за середній на ринку рівень. Медіанна зарплата Junior QA в геймдеві $600 проти $800 загалом в ІТ, Middle QA — $1300 проти $1900.

Зарплата тестувальників за тайтлами


В геймдеві частіше працюють спеціалісти з Manual QA, які також традиційно мають нижчі зарплати, ніж інші спеціалізації QA: 77% в геймдеві проти 60% загалом.

Зарплати Manual QA у геймдеві теж нижчі, ніж загалом на ринку: $1042 проти $1500. Передусім це стосується спеціалістів рівня Junior ($600 в геймдеві проти $750 загалом на ринку) та Middle ($1300 проти $1700).

Зарплата тестувальників за спеціалізаціями (Manual vs Automation)


Аутсорсингові компанії, які працюють з геймдев-проєктами, пропонують QA-спеціалістам дещо вищі зарплати, ніж продуктові ($1500 проти $1200).

Designers

Медіанні зарплати різних спеціалізацій дизайнерів у геймдеві практично не відрізняються: медіанна зарплата 3D Artist — $1550, Game designer — $1500, 2D Artist — $1325.

Зарплата дизайнерів за спеціалізаціями


Медіанні зарплати спеціалістів рівня Junior — $800, Middle — $1400, Senior — $2100, Team Lead — $2760. Зарплати спеціалістів одного рівня в компаніях різних розмірів і типів практично не відрізняються.

HR / Recruiter

Медіанні зарплати HR-спеціалістів в ігровій індустрії вищі, ніж в ІТ загалом: $1830 проти $1350. 33% отримують регулярні бонуси (HR загалом в ІТ — 29%), і з їх врахуванням різниця ще більша: $2266 проти $1500.

Більші зарплати в геймдеві пояснюються як вищою часткою досвідчених спеціалістів рівня Senior+ (50% проти 43% загалом в ІТ), так і вищими медіанними зарплатами в цій категорії ($2500 проти $2100).

Зарплата HR за спеціалізаціями

69% HR-спеціалістів, яких ми опитали, працюють у продуктових компаніях. Медіанна зарплата в них вища за решту: $2125 проти $1830 загалом.

Інші спеціалісти

Серед інших спеціалізацій, щодо яких ми зібрали понад 20 анкет, різниці в зарплатах між геймдевом та рештою ринку майже немає.

Виняток — маркетинг, де, як і в HR, зарплати в геймдеві помітно перевищують медіанні зарплати загалом в ІТ-маркетингу: $1650 проти $1400 загалом.

Зарплата DevOps, РМ, аналітиків, маркетингу, сапорту

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини.

👍ПодобаєтьсяСподобалось8
До обраногоВ обраному1
LinkedIn
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Не зрозумілим залишилос питання, хто такі ті містичні Game Developers ? Чим саме вони займаються ? І чи правильно себе позиціонували люди при виборі цієї категорії ?

Гадаю, просто некоректно сформульоване опитування. Це не єдина адаптація у його геймдев версії, яку DOU ще потрібно буде виправити у наступних ітераціях :)

Теж саме питання виникло, сиджу і думаю хто я? Game developer чи розробник ігор? :)

під розробниками тут маються на увазі інші технічні спеціалісти в геймдеві, як от фронтендери тощо, які не задіяні безпосередньо у розробці гри

 — додали це в аналітику. Дякуємо, що звернули на це увагу

Підписатись на коментарі