Статті про геймдев (стор. 6)

Перший претендент на звання «Гра року». Огляд Kingdom Come: Deliverance 2

Редакція GameDev 2987

У вівторок, 4 лютого, виходить Kingdom Come: Deliverance 2 — продовження рольового бойовика про середньовічну Чехію від студії Warhorse. Редактори GameDev DOU ще до релізу пірнули в історію Богемського королівства та розповідають, чому проєкт може стати однією з найкращих рольових ігор сучасності. 6

Bioware стала «більш гнучкою», Ubisoft скоротила людей в чотирьох студіях, а скандальний проєкт від Dr. Disrespect остаточно закрився. Сумні підсумки січня

Sashko Peremot 1286

Звільнення в ігровій індустрії продовжуються. Тільки за перший місяць 2025-го роботу втратили близько 500 людей. Скорочення пройшли в таких гігантах, як Ubisoft та Bioware, а шведська холдингова компанія Enad Global 7 AB «оптимізувала» одразу дві внутрішні студії. У своєму матеріалі підбиваємо перші сумні підсумки цього року. 2

«Цивілізація» без України, локалізоване Середньовіччя в Kingdome Come 2 і найочікуваніший реліз в Steam. У що пограти в лютому

Назар Степорук 9574

Як би там не розвивались події у 2025 році, а лютий точно залишиться одним з найбагатших на масштабні релізи місяцем. Протягом наступних тижнів вийде найбажаніша гра в Steam, ненависна для наших геймерів «Цивілізація», велика RPG віт творців Fallout: New Vegas і декілька проєктів з українською локалізацією. 13

Генерація випадкових кімнат, інтегрування під смолоскипи та 200 балів на ЗНО у геймдеві. Великий випуск GameDev DOU Подкасту про математику

Редакція GameDev 935

На зв’язку GameDev DOU Подкаст з першим випуском у 2025 році. І присвячений він математиці! Що буде корисним при створенні ігор? Які стосунки з математикою у ведучих подкасту та чому до математичної освіти лишаються питання? Чи є в цій дисципліні простір для творчості? Вмикайте, дивіться та коментуйте разом з нами!

«Атмосферність як ознака цілісності». Геймдев-спеціалісти про атмосферність та її важливість для успіху гри

Anna Mikhel 1121

Чому до деяких ігор ми повертаємось і з ностальгією згадуємо години проведені в них? Як на це впливає «атмосферності» і чи можливо зробити її керованою частиною гри? Ми поговорили з геймдев-спеціалістами про те, як досягти синергії всіх аспектів гри та розпитали їх, що ж формує ту саму «атмосферу» імерсивного ігрового досвіду. Про все це читайте в нашому матеріалі.

Фейковий вибух у Fallout 3, текстури в Minecraft і відсутній фінал The Sinking City. Незвичайні проблеми в геймдеві та їх рішення

Назар Степорук 2192

У третьому та завершальному випуску нашої рубрики ми зібрали вісім історій про цікаві проблеми в геймдеві та незвичайні способи їх рішення. Трьома з них поділилися українські розробники з інді-команд та відомих студій. Зокрема, в матеріалі є ексклюзивна розповідь про створення фіналу до The Sinking City за два тижні до релізу. 7

Сила звички, політика Вінстона Черчилля та проза Василя Симоненка. Які книжки радять керівники українських геймдев-компаній

Sashko Peremot 2726

Не секрет, що прочитане впливає на наші емоції, думки та вчинки — вибір літератури давно став невіднятним елементом медіагігієни та свідомого розвитку. Ми розпитали засновників та керівників українських геймдев-компаній про книжки, які вони готові порадити. Рекомендації читайте в нашому матеріалі. 4

«Професія художника, як і музиканта, дуже схожа на спорт». Concept Artist Леся Лук’яненко про шлях від локальних проєктів до міжнародних студій

Anna Mikhel 2695

Концепт художниця Леся Лук’яненко, більш відома як Lesi Lu, починала свій шлях у локальних українських компаніях, а з часом вийшла до співпраці з Moon Active, Outfit7 та GameDuell. У своєму інтерв’ю вона розповідає про динаміку індустрії у 2025 році, ділиться поглядом на місце нетворкінгу в процесі працевлаштування, а також пояснює різницю між Concept Art та Visual Development. 4

Продажі ігор на дисках в Україні впали до п’ятирічного мінімуму. Які ігри українці купували на фізичних носіях у 2024 році

Sashko Peremot 1270

Минулий рік став непростим для ігрового ритейлу — українці купили найменшу кількість дисків за останні п’ять років. Зокрема, падіння відносно 2023-го склало понад 37%. Детальніше про ситуацію з іграми на фізичних носіях читайте в нашій аналітиці. 10

«Маркетинг — множник успіху вашої гри. Другий множник — сама гра». Інтервʼю з співзасновником піар-агенції для інді-ігор Palaye Іваном Тітовим

Serhii Korshunov 1251

Іван Тітов — співзасновник української агенції Palaye, яка спеціалізується на послугах з PR та маркетингу в ігровій індустрії. Їх команда працювала з SAND, STONKS-9800, Comix Zero, Songs of Silence, Death From Above, Jitter тощо. В інтерв’ю Іван розповів, як розробникам просувати свої ігри, чого не можна робити і чому піар власних проєктів такий важливий для інді-девелоперів.

«Наша історія почалася не з продуманих планів чи мрій, а з прагматичних потреб». Українські інді-розробники про свої mobile-проєкти

Anna Mikhel 1188

Ми поспілкуватись з інді-розробниками, які в грудні презентували свої мобільні ігри на GGC і кожна з команд мала свій нестандартний підхід. Детальніше про ситуацію на ринку незалежного мобільного геймдеву, кросмедійні колаборації, поєднання жанрів та механік, які вже оцінили гравці, читайте у цьому матеріалі. 3

Глибока, реалістична та некваплива подорож середньовічною Чехією. Прев’ю Kingdom Come: Deliverance 2

Sashko Peremot 1019

Одним з найочікуваніших ігрових релізів наступного місяця стане Kingdom Come: Deliverance 2 — рольовий бойовик від чеської студії Warhorse. Наш редактор Сашко Перемот пограв кілька годин в гру й у своєму прев’ю розповідає, що змінило його думку про цю гру і чому на неї варто звернути увагу.

VR-куб з імітацією запахів від Sony, технологія DLSS 4 від NVIDIA та ціла жменя портативних консолей. Що показали на CES 2025

Sashko Peremot 1065

У США добігає кінця виставка Consumer Electronics Show 2025, де показали багато ігрових технологій. Зокрема, була анонсована перша консоль на базі SteamOS від стороннього виробника, компанія My Arcade представила ретро-консоль Atari, а в NVIDIA розповіли, як за допомогою ШІ генерувати 15 кадрів з 16. Детальніше про найцікавіші новинки читайте в нашій добірці. 5

Київ та Польща лишаються лідерами, а категорію Unity обійшов маркетинг. Ринок праці в геймдеві, 2024

Sashko Peremot 1102

Минулий рік був непростий для пошуку роботи в геймдеві. Найбільші українські компанії продовжували зменшуватися, окремі студії провели ряд скорочень і загалом ігрова індустрія у світі переживає непрості часи. Разом з тим компанії продовжували розміщувати вакансії на GameDev DOU. У своєму матеріалі розбираємося, яким був 2024-й для потенційних шукачів роботи. 1

Геймдизайнер Asura Cycles — про створення гри в стилі кристалпанку, маркетинг в TikTok та особливості інді-розробки в Україні

Yulia Tugolukova 1648

Ярослав Кузьмич — засновник української інді-компанії Wildery. Їхня дебютна гра отримала понад 30К скачувань у Google Play. Свій новий проєкт з механікою маніпулювання часом команда планує випустити одразу на всі платформи. В інтерв’ю Ярослав розповідає про роботу над грою, користь маркетингу в TikTok, складність пошуку інвесторів та про реалії життя українських інді-розробників. 4

Microsoft та Sony за рік звільнили понад 4000 людей, а з українських студій постраждали Fractured Byte, Plarium та Frag Lab

Sashko Peremot 1731

Минулий рік став рекордним за числом людей, які втратили роботу в ігровій індустрії. Загалом скорочення торкнулися понад 14 тисяч спеціалістів, а серед компаній, які звільняли найбільше — Unity, Microsoft та Sony. Втім, втрачали людей також і українські студії. Згадуємо найпомітніші звільнення 2024 року в геймдеві. 4

«Якщо покласти руку на серце, S.T.A.L.K.E.R. 2 — це архаїчна й посередня гра». Найкращі та найгірші ігри 2024 року на думку українських розробників

Назар Степорук 17154

Ми поспілкувалися з українськими розробниками про нові ігри, які вони спробували за 2024 рік. Фахівці Ripple Effect, Techland, Activision та інших студій поділилися враженнями про різноманітні проєкти — від Hellblade II до Dragon Age. Особлива увага була сконцентрована навколо S.T.A.L.K.E.R. 2, проте не всім розробникам гра однозначно сподобалася. 43

Assassin’s Creed в Японії, нова гра від творців It Takes Two та довгоочікувана GTA VI. Якими будуть найбільші релізи 2025 року

Sashko Peremot 5545

У 2025 році має вийти багато цікавих ігор для поціновувачів найрізноманітніших жанрів. Прихильники гангстерських проєктів отримають GTA VI та нову Mafia, фанати жорстких випробувань — Elden Ring Nightreign та The First Berserker: Khazan. Ну а ті, кому до вподоби історія вже у лютому отримають можливість зіграти в Civilization VII. Зібрали п’ятнадцять найцікавіших ігор, що мають вийти цього року. 11

Химерні риби, морозні землі та свобода жанру immersive sim. Ігри, які вразили команду GameDev DOU у 2024 році

Редакція GameDev 2827

Лічені години залишилися до кінця 2024-го. Підсумки підбито і найкращу українську інді-гру обрано, але за новорічним столом лишилося місце ще для однієї добірки ігор. Цього разу ми ділимося з вами проєктами, які вразили команду GameDev DOU. Серед них є як і суперхіти минулих років, так і невеличкі інді. Долучайтеся і ви до цього списку!

Від перегонів на страусах до sci-fi пригод. Українські VR-розробники про свої проєкти та ситуацію на ринку

Anna Mikhel 1204

Ми поспілкувалися з представниками трьох українських геймдев-студій, які займаться VR-іграми. Обговорили проєкти, над якими вони працюють, ситуацію на ринку та як команди адаптуються до роботи під час війни. Про все це читайте у нашому матеріалі. 1

← Сtrl 1... 45678...38 Ctrl →