У вівторок, 4 лютого, виходить Kingdom Come: Deliverance 2 — продовження рольового бойовика про середньовічну Чехію від студії Warhorse. Редактори GameDev DOU ще до релізу пірнули в історію Богемського королівства та розповідають, чому проєкт може стати однією з найкращих рольових ігор сучасності.
Звільнення в ігровій індустрії продовжуються. Тільки за перший місяць 2025-го роботу втратили близько 500 людей. Скорочення пройшли в таких гігантах, як Ubisoft та Bioware, а шведська холдингова компанія Enad Global 7 AB «оптимізувала» одразу дві внутрішні студії. У своєму матеріалі підбиваємо перші сумні підсумки цього року.
Як би там не розвивались події у 2025 році, а лютий точно залишиться одним з найбагатших на масштабні релізи місяцем. Протягом наступних тижнів вийде найбажаніша гра в Steam, ненависна для наших геймерів «Цивілізація», велика RPG віт творців Fallout: New Vegas і декілька проєктів з українською локалізацією.
На зв’язку GameDev DOU Подкаст з першим випуском у 2025 році. І присвячений він математиці! Що буде корисним при створенні ігор? Які стосунки з математикою у ведучих подкасту та чому до математичної освіти лишаються питання? Чи є в цій дисципліні простір для творчості? Вмикайте, дивіться та коментуйте разом з нами!
Чому до деяких ігор ми повертаємось і з ностальгією згадуємо години проведені в них? Як на це впливає «атмосферності» і чи можливо зробити її керованою частиною гри? Ми поговорили з геймдев-спеціалістами про те, як досягти синергії всіх аспектів гри та розпитали їх, що ж формує ту саму «атмосферу» імерсивного ігрового досвіду. Про все це читайте в нашому матеріалі.
У третьому та завершальному випуску нашої рубрики ми зібрали вісім історій про цікаві проблеми в геймдеві та незвичайні способи їх рішення. Трьома з них поділилися українські розробники з інді-команд та відомих студій. Зокрема, в матеріалі є ексклюзивна розповідь про створення фіналу до The Sinking City за два тижні до релізу.
Не секрет, що прочитане впливає на наші емоції, думки та вчинки — вибір літератури давно став невіднятним елементом медіагігієни та свідомого розвитку. Ми розпитали засновників та керівників українських геймдев-компаній про книжки, які вони готові порадити. Рекомендації читайте в нашому матеріалі.
Концепт художниця Леся Лук’яненко, більш відома як Lesi Lu, починала свій шлях у локальних українських компаніях, а з часом вийшла до співпраці з Moon Active, Outfit7 та GameDuell. У своєму інтерв’ю вона розповідає про динаміку індустрії у 2025 році, ділиться поглядом на місце нетворкінгу в процесі працевлаштування, а також пояснює різницю між Concept Art та Visual Development.
Минулий рік став непростим для ігрового ритейлу — українці купили найменшу кількість дисків за останні п’ять років. Зокрема, падіння відносно 2023-го склало понад 37%. Детальніше про ситуацію з іграми на фізичних носіях читайте в нашій аналітиці.
Іван Тітов — співзасновник української агенції Palaye, яка спеціалізується на послугах з PR та маркетингу в ігровій індустрії. Їх команда працювала з SAND, STONKS-9800, Comix Zero, Songs of Silence, Death From Above, Jitter тощо. В інтерв’ю Іван розповів, як розробникам просувати свої ігри, чого не можна робити і чому піар власних проєктів такий важливий для інді-девелоперів.
Ми поспілкуватись з інді-розробниками, які в грудні презентували свої мобільні ігри на GGC і кожна з команд мала свій нестандартний підхід. Детальніше про ситуацію на ринку незалежного мобільного геймдеву, кросмедійні колаборації, поєднання жанрів та механік, які вже оцінили гравці, читайте у цьому матеріалі.
Одним з найочікуваніших ігрових релізів наступного місяця стане Kingdom Come: Deliverance 2 — рольовий бойовик від чеської студії Warhorse. Наш редактор Сашко Перемот пограв кілька годин в гру й у своєму прев’ю розповідає, що змінило його думку про цю гру і чому на неї варто звернути увагу.
У США добігає кінця виставка Consumer Electronics Show 2025, де показали багато ігрових технологій. Зокрема, була анонсована перша консоль на базі SteamOS від стороннього виробника, компанія My Arcade представила ретро-консоль Atari, а в NVIDIA розповіли, як за допомогою ШІ генерувати 15 кадрів з 16. Детальніше про найцікавіші новинки читайте в нашій добірці.
Минулий рік був непростий для пошуку роботи в геймдеві. Найбільші українські компанії продовжували зменшуватися, окремі студії провели ряд скорочень і загалом ігрова індустрія у світі переживає непрості часи. Разом з тим компанії продовжували розміщувати вакансії на GameDev DOU. У своєму матеріалі розбираємося, яким був 2024-й для потенційних шукачів роботи.
Ярослав Кузьмич — засновник української інді-компанії Wildery. Їхня дебютна гра отримала понад 30К скачувань у Google Play. Свій новий проєкт з механікою маніпулювання часом команда планує випустити одразу на всі платформи. В інтерв’ю Ярослав розповідає про роботу над грою, користь маркетингу в TikTok, складність пошуку інвесторів та про реалії життя українських інді-розробників.
Минулий рік став рекордним за числом людей, які втратили роботу в ігровій індустрії. Загалом скорочення торкнулися понад 14 тисяч спеціалістів, а серед компаній, які звільняли найбільше — Unity, Microsoft та Sony. Втім, втрачали людей також і українські студії. Згадуємо найпомітніші звільнення 2024 року в геймдеві.
Ми поспілкувалися з українськими розробниками про нові ігри, які вони спробували за 2024 рік. Фахівці Ripple Effect, Techland, Activision та інших студій поділилися враженнями про різноманітні проєкти — від Hellblade II до Dragon Age. Особлива увага була сконцентрована навколо S.T.A.L.K.E.R. 2, проте не всім розробникам гра однозначно сподобалася.
У 2025 році має вийти багато цікавих ігор для поціновувачів найрізноманітніших жанрів. Прихильники гангстерських проєктів отримають GTA VI та нову Mafia, фанати жорстких випробувань — Elden Ring Nightreign та The First Berserker: Khazan. Ну а ті, кому до вподоби історія вже у лютому отримають можливість зіграти в Civilization VII. Зібрали п’ятнадцять найцікавіших ігор, що мають вийти цього року.
Лічені години залишилися до кінця 2024-го. Підсумки підбито і найкращу українську інді-гру обрано, але за новорічним столом лишилося місце ще для однієї добірки ігор. Цього разу ми ділимося з вами проєктами, які вразили команду GameDev DOU. Серед них є як і суперхіти минулих років, так і невеличкі інді. Долучайтеся і ви до цього списку!
Ми поспілкувалися з представниками трьох українських геймдев-студій, які займаться VR-іграми. Обговорили проєкти, над якими вони працюють, ситуацію на ринку та як команди адаптуються до роботи під час війни. Про все це читайте у нашому матеріалі.