Шостого червня світ відзначає вісімдесяту річницю висадки союзних сил в Нормандії. Спеціально до роковин Дня «Д» київська студія Wargaming випустила історичний PvE-режим «Операція „Оверлорд“». Ми пограли в нього і розповідаємо, кого зацікавить ця подія та з якими обмеженнями зіткнулися українські ігророби.
Світова індустрія ігор поставила антирекорд — лише за п’ять місяців 2024 року без роботи залишилися понад десять тисяч фахівців. Цей сумний тренд підтримав і останній місяць весни. У травні хвиля звільнень зачепила творців Lords of the Fallen та Stormbound, а Microsoft взагалі закрила чотири студії. У своєму матеріалі підбили сумні підсумки минулого місяця.
У травні кількість вакансій в геймдеві знову збільшилася, повернувшись до показників, які були на початку весни. Окрім того, в загальній картині відбулися помітні зміни — художників обігнали дизайнери, а Львів помітно укріпив свої позиції. Розповідаємо, що цікавого було у розділі вакансій на GameDev DOU у травні 2024 року.
Обговорили найважливіше, що сталося в геймдеві у травні: рекордні звільнення та закриття студій Microsoft, найпомітнішу гру останнього місяця весни Senua’s Saga: Hellblade II та нові проблеми в Unity. А ще про український extraction-шутер SAND та документальний фільм «S.T.A.L.K.E.R. Епізоди: Тінь Чорнобиля».
Червень 2023-го видався потужним в плані релізів, та це було виключення. Зазвичай початок літа не вельми насичений новинками, а основну увагу аудиторію забирають презентації. У 2024-му все йде якраз за цим сценарієм, проте цікаві проєкти все ж маячать на горизонті. Ми відібрали сім ігор на чолі з Elden Ring: Shadow of the Erdtree, які можуть сподобатися користувачам.
Heralds of the Avirentes — незвичайна візуальна новела від українського розробника TellerySpyro_GTX, що виходить в ранній доступ 30 травня. У грі автор поєднав унікальний візуальний стиль, елементи рольової гри, соціальний симулятор та покрокову бойову систему. Ми пограли у першу главу Heralds of the Avirentes та розповідаємо, чим вона може зацікавити.
Ми продовжуємо рубрику, в якій розповідаємо про геймдев дружніх до України держав. У фокусі уваги третього випуску — Польща. Нам вдалося поспілкуватися з фахівцями, які працюють у CD Projekt RED, Techland, People Can Fly та інших командах. Вони розповіли про зародження індустрії у своїй державі, проблеми в польському геймдеві, ситуацію із зарплатами та ще багато цікавого.
Українська студія RetroStyle Games показала Codename: Ocean Keeper — виживальницкий роуґлайк про космічних піратів, що досліджують таємничу підводну планету. Для рубрики «Перший погляд» ми поспілкувалися з розробниками гри про те, скільки часу пішло на її створення, які проблеми виникли на цьому шляху та чому вони відмовилися від видавців.
Спільно з DOU запускаємо традиційне літнє опитування. Маємо на меті зібрати анкети для аналітики зарплат і портрета геймдев-спеціаліста. Тож приділіть 10-15 хвилин вашої уваги і візьміть участь. Розраховуємо на вашу активність!
В ігровій індустрії є теми, які постійно обговорюють всередині спільноти. А є такі, що кожного разу підпалюють соцмережі, викликають дискусії та сварки. Для свіжого епізоду GameDev DOU Подкасту відібрали кілька «спекотних» топіків — про ігри для дорослих, сексуалізацію персонажів та патентування механік. Вмикайте, слухайте та коментуйте!
SAND — це extraction-шутер від двох українських студій. У грі реалізована дуже цікава концепція, яка включає багато елементів з різних жанрів. Особливо запам’ятовуються сутички на великих трамплерах. Ми спробували проєкт в рамках закритої сесії та поспілкувалися з розробниками. Чому у SAND є всі шанси на успіх, читайте в нашому першому погляді.
Видається, що Microsoft не повірила в Hellblade II, і тому забезпечила проєкт мінімальною рекламою. А дарма. Гра заслуговує на визнання, адже входить до рідкісної когорти дорогих авторських творінь. Вона заслуговує стати в один ряд з шедеврами вже завдяки своєму звуковому дизайну. Чому ми так високо оцінили гру Ninja Theory, дізнаєтеся у свіжому огляді.
Команда розробників з GlobalLogic зробила демо гри на базі напрацювань ШІ-стартапу Replica Studios. Для цього вони використали три різні нейронні мережі — speech2text, text2text та text2speech. Про роботу зі штучним інтелектом, гейміфікацію в різних індустріях та геймінг-експертизу у своєму інтерв’ю розказав молодший віцепрезидент GlobalLogic Дмитро Ватолін.
День вишиванки — це міжнародне свято, присвячене носінню етнічного одягу. На честь нього ми провели опитування серед українського геймдеву. Представники Wargaming, Ubisoft, Plarium та інших компаній надіслали фото своїх працівників у вишитих сорочках. А ще розробники поділилися думками, чому цей день став настільки важливим для України.
Виробники відеокарт наполягають, що трасування променів — це прорив для геймдеву. Технологія забезпечує реалістичні тіні, віддзеркалення та освітлення, її застосування спрощує роботу. Однак гравці далеко не завжди задоволені рейтрейсингом. То які переваги дає технологія? Чи розкриваються вони в сучасних іграх? Розбираємося з розробниками в новій рубриці.
Троє з чотирьох засновників української компанії Pilgway були вірянами протестантської церкви та планували зробити християнську гру. Та замість цього створили пакет програм для моделювання, скульптингу та ретопології, який сьогодні конкурує з Adobe, Autodesk й Blender. Про те, як розробляли 3DCoat, нам в інтервʼю розповів директор компанії та кандидат фізико-математичних наук Станіслав Чернишук.
Ми продовжуємо рубрику матеріалів, присвячених розвитку навичок геймдев-фахівців. Другий випуск присвячено геймдизайнерам. В тексті восьмеро спеціалістів з 10 Chambers, Fractured Byte, Pixel Toys, Stepico та інших команд поділили власним досвідом. Вони перелічили навички, необхідні для кар’єрного зростання, згадали найчастіші проблеми та нюанси в пайплайнах.
У квітні кількість вакансій в геймдеві хоч і зменшилася, але ситуація була далеко не найгіршою. Другий місяць весни був на 10% кращий за лютий цього року і майже на 20% кращий за грудень 2023 року, який встановив антирекорд. Розповідаємо, що цікавого було у розділі вакансій на GameDev DOU у квітні 2024 року.
Рубрика геймдев дружніх країн повертається з новим випуском. У центрі уваги матеріалу — ігрова індустрія Фінляндії. Ми поспілкувалися з розробниками, які працюють у Remedy, Rovio та інших командах. Вони розповіли про зародження фінського геймдеву, його поточний стан, локалізацію проєктів та основні проблеми. А ще фахівці пригадали, що їм відомо про українську ігрову індустрію.
Михайло Хаджинов, Unity3D Team Lead, працює в геймдеві вже 13 років. Але до цього він був архітектором: проєктував будинки, казино й навіть церкву. В інтерв’ю девелопер розповів, чому змінив фах, як пробивався в індустрію, які проєкти були найбільш челенджевими і як студії інколи намагаються обдурити спеціалістів.