Вячеслав Котов обіймає посаду Senior Art Producer у Room 8 Studio, а у його портфоліо є ААА-проєкти на кшталт Diablo IV та Star Wars Jedi: Survivor. В інтервʼю він розповів, як перейшов з логістики в геймдев та чому завжди мріяв потрапити сюди. В’ячеслав також поділився особливостями просування на кар’єрному шляху, деталями розробки масштабних ігор та цікавими процесами, які відбуваються за лаштунками.
Для героя нашого інтерв’ю Владислава Козловського робота над Erra: Exordium стала першим досвідом розробки відеоігор. До того він вів авторський YouTube-канал про ігри, кіно та комп’ютерну техніку, писав рецензії та вивчав ігрові рушії. Як йому вдалося знайти роботу своєї мрії, як створювали Erra: Exordium та які поради має для інді-розробників — про все це Владислав розповів нам в інтерв’ю.
Для платформи ArtStation останні два роки видались репутаційним хаосом. Демарш художників щодо AI регуляції, звинувачення у співпраці з росіянами та цензурі — лише найгучніші скандали. Концепт-художниця Анна Міхель у своєму матеріалі розібралася, чи є сьогодні гідні альтернативні майданчики та як загалом 2023 рік вплинув на підходи до формування портфоліо.
Яку суму грошей вимагають хакери у розробників ігор про Людину-павука? Чому студія Naughty Dog не хоче далі працювати над багатокористувацькою The Last of Us? Скільки людей дивилося The Game Awards та які ігри опинилися в топі найпопулярнішого сайту для дорослих? Про все це, а також оптимізацію графіки в Unity, фільм від Хідео Коджими та вихід книжки «Володарі DOOM» читайте в нашому дайджесті!
Українські геймдев-компанії та фахівці, які вже використовують гіг-контракти зазначають зручність, гнучкість та прозорість такої форми цивільно-правового договору. Дехто навіть планує повністю перейти на неї у найближчі пару років. Про те, скільки людей в ігровій індустрії працевлаштовано за гіг-контрактами, чому вони обирають саме цей варіант та що може стати проблемою — читайте в нашому матеріалі.
Цей ігровий рік вважається успішним, бо вийшло багато прекрасних ігор. Проте й провалів було чимало. Жахливі релізи очікуваних проєктів, обурливі корпоративні рішення, спроби вижати кошти з індустрії, суперечливе використання теми російсько-української війни — все це ми спостерігали протягом 2023 року. Саме тому час обрати найбільше розчарування. Ми відібрали ігри та ситуації, які заслуговують отримати це звання.
Минулий тиждень точно став одним з найнасиченіших в індустрії. Гравцям показали перший трейлер GTA 6, хоча через витік анонс відбувся не за планом. А ще пройшла The Game Awards 2023, яка відзначилася величезною кількістю анонсів. Гучних новин дуже багато, тому нумо читати наш щотижневий дайджест.
Avatar: Frontiers of Pandora обіцяла дати можливість стати героєм всесвіту фільмів «Аватар». І гра дійсно впоралася з цим завданням, проте лише в візуальному плані. Решта аспектів виявилися доволі проблемними. Чому перед купівлею проєкту варто добряче задуматися і кому взагалі може сподобатися Avatar: Frontiers of Pandora, читайте в нашому свіжому огляді.
Що по оновленнях Unity? Чи варто робити ігри на чутливі й трагічні теми? Чому «Скажене весілля» популярніше за Farlanders? Скільки мають коштувати ігри і що може бути мірилом цієї ціни? Зібралися скороченим складом ведучих на Special епізод GameDev DOU Подкасту, де обговорили все це і більше. А ще заспівали дифірамби українським геймдев-аутсорсерам і трохи помріяли про часи, коли цілком українські продукти будуть змагатися на TGA.
Рік добігає кінця і, схоже, сезон найму в ігровій індустрії скінчився — кількість вакансій у листопаді, якщо порівнювати з жовтнем, знизилася на понад 16%. Втім, не обійшлося і без гарних новин. Так, Харків увірвався у трійку лідерів серед українських міст за кількістю пропозицій, а категорії Animator та QA зростають найактивніше. Розповідаємо, що цікавого було у розділі вакансій на GameDev DOU у листопаді 2023 року.
Максим Зіньков — Principal 3D Artist з десятирічнім стажем у геймдеві. Він не вміє малювати від руки, однак у портфоліо має низку іменитих проєктів: Call of Duty, Hogwarts Legacy, Apex Legends та інші. В інтерв’ю Максим розповів, чому не боїться змінювати компанії, навіщо свідомо брав «достобіса» завдань, і чому робота над ААА не означає, що спеціаліст може впоратися з будь-яким таском.
Cпільно з DOU запустили велике зимове опитування серед IT та геймдев-спеціалістів. Воно стосується зарплат і портрета геймдев-фахівця. На базі ваших анонімних анкет зробимо актуальну аналітику!
Приділіть 10 хвилин — заповніть анкету! Це анонімно.
Рік добігає кінця, а значить прийшов час обирати найкращу гру. Ми зібрали список з двадцяти найпомітніших релізів 2023-го і зробили його максимально інклюзивним в плані жанрів, масштабу проєктів чи студій, що їх розробляли. Заходьте, обирайте та голосуйте!
У свіжому дайджесті зібрали для вас найцікавіші новини тижня. Розповідаємо про фіналістів фестивалю Indie Cup Ukraine’23, перші деталі серіальної екранізації культової гри Fallout та успіх доповнення Phantom Liberty для Cyberpunk 2077. А також перемогу S.T.A.L.K.E.R. 2, нову версію рушія Godot й багато чого іншого.
Хоча традиційно грудень не дуже багатий на гучні ігрові релізи, ми все ж відібрали кілька ігор, які можуть зацікавити найрізноманітніших гравців. У списку — FNaF для PS VR2, стратегія у реальному часі по всесвіту Термінатор та серія ігор про Бетмена на Switch.
Game Economy Designer — професія важлива, цікава, але не сама проста. Вона вимагає знання математичних методів, теорії ймовірності, досвіду публічних виступів тощо. При цьому Game Economist це унікальні спеціалісти, важливість яких подекуди недооцінюють. У рубриці «Кар’єра в геймдеві» ми розповідаємо про те, хто це такі, як опанувати спеціальність, до яких завдань бути готовим, а також про плюси та мінуси цієї роботи.
Last Train Home, стратегія від чеської студії Ashborne Games, ще до релізу добряче роздратувала росіян. Вони кричали, що в грі хочуть перекрутити історію, а все було не так. Тобто проєкт посягнув на пропаганду в головах жителів рф. Ми вирішили подивитися на гру тверезим поглядом і розповісти, чи варта вона уваги, і як змогла насолити нашим ворогам.
Unity та Unreal Engine — два найпопулярніші рушії в ігровій індустрії, якими користуються сотні команд. Кожен з них має свої переваги й недоліки, які ми вирішили дослідити в новому матеріалі разом з українськими розробниками. Ми опитали 13 фахівців і з’ясували, чому компанії обирають Unity та Unreal Engine, як вони стали такими популярними, і в яких напрямках варто розвивати рушії.
Ми підготували свіжий дайджест з найгарячішими новинами в ігровій індустрії. Минулого тижня анонсували The Last of Us Part II Remastered, один із розробників розповів про скасовані проєкти Rockstar, а українці пожалілися на блокування акаунтів в Steam. А ще з’явилися чутки про нову демонстрацію S.T.A.L.K.E.R. 2.
Українська команда TwoFriends випустила Space Killer — динамічну лутер-аркаду на GodotEngine, яка майстерно балансує між жанрами RPG, роуглайк та bullet heaven. У рубриці «Перший погляд» один з її розробників Віталій Сливка розповів скільки часу зайняло створення гри, як він робив tower defense для курсової в Ужгородському національному університеті та з чого починав свій шлях у геймдеві.