Unity Developer — доволі поширена професія в українському геймдеві, й саме їй ми присвятили сьомий випуск рубрики про прокачування навичок. Нам вдалося поспілкуватися з фахівцями VOLMI, Room 8, Kevuru та інших студій. Розробники розповіли про свій карʼєрний шлях, назвали корисні інструменти для Unity і поділилися найчастішими проблемами.
Поки Microsoft активно рекламує наступну DOOM та South of Midnight, Avowed виходить в умовах відносної тиші. Хоча під час анонсу гру охрестили конкурентом Skyrim. Та попри те, що проєкт відсунули на задній план, він здатен сподобатися майже кожному фанату екшен-RPG. Наш редактор впевнений в цьому після проходження гри.
Початок року для ринку праці в геймдеві виявився дуже гарним. Січень поставив рекорд, а ще — став найкращим першим місяцем з початку повномасштабної війни. Серед категорій вакансій відзначилися Unity, дизайн та маркетинг, а в топ українських міст потрапили Вінниця та Рівне. Розповідаємо, що ще цікавого було в розділі вакансій на GameDev DOU у січні 2025-го.
Медіанна зарплата в українському геймдеві вперше перевищила показники грудня 2021 року. Найбільше заробляють менеджери та софтвер інженери, а 2D-художники випередили своїх колег з 3D на $100. При цьому рівень винагороди в геймдизайні падає вже цілий рік. Детальніше про зарплати українських геймдев-фахівців — у нашій аналітиці.
Ольга Ангелова розпочала свій шлях у геймдеві з позиції SMM-менеджера і вже за кілька років свічнулася на позицію VFX artist. Вона працювала над візуальними ефектами для нещодавнього екшену Indiana Jones. Про досвід у комунікаціях, що допомагає в роботі художником, актуальний скілсет фахівця та багато іншого — читайте у сьогоднішньому інтерв’ю.
Ігрова спільнота українського сегмента X (Твіттеру) — це унікальна платформа, де поруч з девлогами розробників та обговореннями локалізацій можуть покатати на «шакалячому експресі». Ми поспілкувалися з девелоперами та ігровими блогерами про те, чим живе геймдевний сегмент укртві, та чим він може бути корисним розробникам.
Минулого року ІТ-спеціалісти оцінили понад 1100 компаній. Були серед них і такі, що розробляють ігри. Ми склали рейтинг найкращих геймдев-роботодавців України, в якому співробітники оцінювали студії за кількома критеріями: компенсація, умови праці, кар’єра тощо. Хто опинився в топі — читайте в нашому матеріалі.
Перший місяць 2025 року промайнув непомітно і настав час для випуску новин GameDev DOU Подкасту. Обговорили щорічний звіт Game Developers Conference та пріоритети розробників ігор, карколомну ситуацію в Steam, а також два гучних анонси від українських студій. Вмикайте, дивіться та коментуйте!
У вівторок, 4 лютого, виходить Kingdom Come: Deliverance 2 — продовження рольового бойовика про середньовічну Чехію від студії Warhorse. Редактори GameDev DOU ще до релізу пірнули в історію Богемського королівства та розповідають, чому проєкт може стати однією з найкращих рольових ігор сучасності.
Звільнення в ігровій індустрії продовжуються. Тільки за перший місяць 2025-го роботу втратили близько 500 людей. Скорочення пройшли в таких гігантах, як Ubisoft та Bioware, а шведська холдингова компанія Enad Global 7 AB «оптимізувала» одразу дві внутрішні студії. У своєму матеріалі підбиваємо перші сумні підсумки цього року.
Як би там не розвивались події у 2025 році, а лютий точно залишиться одним з найбагатших на масштабні релізи місяцем. Протягом наступних тижнів вийде найбажаніша гра в Steam, ненависна для наших геймерів «Цивілізація», велика RPG віт творців Fallout: New Vegas і декілька проєктів з українською локалізацією.
На зв’язку GameDev DOU Подкаст з першим випуском у 2025 році. І присвячений він математиці! Що буде корисним при створенні ігор? Які стосунки з математикою у ведучих подкасту та чому до математичної освіти лишаються питання? Чи є в цій дисципліні простір для творчості? Вмикайте, дивіться та коментуйте разом з нами!
Чому до деяких ігор ми повертаємось і з ностальгією згадуємо години проведені в них? Як на це впливає «атмосферності» і чи можливо зробити її керованою частиною гри? Ми поговорили з геймдев-спеціалістами про те, як досягти синергії всіх аспектів гри та розпитали їх, що ж формує ту саму «атмосферу» імерсивного ігрового досвіду. Про все це читайте в нашому матеріалі.
У третьому та завершальному випуску нашої рубрики ми зібрали вісім історій про цікаві проблеми в геймдеві та незвичайні способи їх рішення. Трьома з них поділилися українські розробники з інді-команд та відомих студій. Зокрема, в матеріалі є ексклюзивна розповідь про створення фіналу до The Sinking City за два тижні до релізу.
Не секрет, що прочитане впливає на наші емоції, думки та вчинки — вибір літератури давно став невіднятним елементом медіагігієни та свідомого розвитку. Ми розпитали засновників та керівників українських геймдев-компаній про книжки, які вони готові порадити. Рекомендації читайте в нашому матеріалі.
Концепт художниця Леся Лук’яненко, більш відома як Lesi Lu, починала свій шлях у локальних українських компаніях, а з часом вийшла до співпраці з Moon Active, Outfit7 та GameDuell. У своєму інтерв’ю вона розповідає про динаміку індустрії у 2025 році, ділиться поглядом на місце нетворкінгу в процесі працевлаштування, а також пояснює різницю між Concept Art та Visual Development.
Минулий рік став непростим для ігрового ритейлу — українці купили найменшу кількість дисків за останні п’ять років. Зокрема, падіння відносно 2023-го склало понад 37%. Детальніше про ситуацію з іграми на фізичних носіях читайте в нашій аналітиці.
Іван Тітов — співзасновник української агенції Palaye, яка спеціалізується на послугах з PR та маркетингу в ігровій індустрії. Їх команда працювала з SAND, STONKS-9800, Comix Zero, Songs of Silence, Death From Above, Jitter тощо. В інтерв’ю Іван розповів, як розробникам просувати свої ігри, чого не можна робити і чому піар власних проєктів такий важливий для інді-девелоперів.
Ми поспілкуватись з інді-розробниками, які в грудні презентували свої мобільні ігри на GGC і кожна з команд мала свій нестандартний підхід. Детальніше про ситуацію на ринку незалежного мобільного геймдеву, кросмедійні колаборації, поєднання жанрів та механік, які вже оцінили гравці, читайте у цьому матеріалі.
Одним з найочікуваніших ігрових релізів наступного місяця стане Kingdom Come: Deliverance 2 — рольовий бойовик від чеської студії Warhorse. Наш редактор Сашко Перемот пограв кілька годин в гру й у своєму прев’ю розповідає, що змінило його думку про цю гру і чому на неї варто звернути увагу.