Статті про геймдев (стор. 4)

Як навчатися та прокачувати навички Unity Developers. Поради фахівців Kevuru Games, Room 8 та Bini Games

Назар Степорук 1505

Unity Developer — доволі поширена професія в українському геймдеві, й саме їй ми присвятили сьомий випуск рубрики про прокачування навичок. Нам вдалося поспілкуватися з фахівцями VOLMI, Room 8, Kevuru та інших студій. Розробники розповіли про свій карʼєрний шлях, назвали корисні інструменти для Unity і поділилися найчастішими проблемами. 8

Не шедевр рівня Skyrim, але вам обовʼязково сподобається. Огляд Avowed

Назар Степорук 2798

Поки Microsoft активно рекламує наступну DOOM та South of Midnight, Avowed виходить в умовах відносної тиші. Хоча під час анонсу гру охрестили конкурентом Skyrim. Та попри те, що проєкт відсунули на задній план, він здатен сподобатися майже кожному фанату екшен-RPG. Наш редактор впевнений в цьому після проходження гри. 14

Найкращий місяць за останні півтора року та Словаччина серед лідерів. Ринок праці в геймдеві, січень 2025

Sashko Peremot 759

Початок року для ринку праці в геймдеві виявився дуже гарним. Січень поставив рекорд, а ще — став найкращим першим місяцем з початку повномасштабної війни. Серед категорій вакансій відзначилися Unity, дизайн та маркетинг, а в топ українських міст потрапили Вінниця та Рівне. Розповідаємо, що ще цікавого було в розділі вакансій на GameDev DOU у січні 2025-го. 4

Скільки заробляють розробники ігор в Україні: медіана зарплати збільшилася на $200, а софтвер інженери в геймдеві майже догнали колег з IT

Редакція GameDev 5945

Медіанна зарплата в українському геймдеві вперше перевищила показники грудня 2021 року. Найбільше заробляють менеджери та софтвер інженери, а 2D-художники випередили своїх колег з 3D на $100. При цьому рівень винагороди в геймдизайні падає вже цілий рік. Детальніше про зарплати українських геймдев-фахівців — у нашій аналітиці. 3

VFX Artist MachineGames Ольга Ангелова — про актуальний скілсет фахівця та створення ефектів для гри про Індіану Джонса

Anna Mikhel 1471

Ольга Ангелова розпочала свій шлях у геймдеві з позиції SMM-менеджера і вже за кілька років свічнулася на позицію VFX artist. Вона працювала над візуальними ефектами для нещодавнього екшену Indiana Jones. Про досвід у комунікаціях, що допомагає в роботі художником, актуальний скілсет фахівця та багато іншого — читайте у сьогоднішньому інтерв’ю. 2

«Від сексуалізації до локалізації». Чим живе і дихає геймдев-сегмент укртві

Anna Mikhel 1712

Ігрова спільнота українського сегмента X (Твіттеру) — це унікальна платформа, де поруч з девлогами розробників та обговореннями локалізацій можуть покатати на «шакалячому експресі». Ми поспілкувалися з девелоперами та ігровими блогерами про те, чим живе геймдевний сегмент укртві, та чим він може бути корисним розробникам.

Найкращі геймдев-роботодавці 2024 року

Редакція GameDev 5934

Минулого року ІТ-спеціалісти оцінили понад 1100 компаній. Були серед них і такі, що розробляють ігри. Ми склали рейтинг найкращих геймдев-роботодавців України, в якому співробітники оцінювали студії за кількома критеріями: компенсація, умови праці, кар’єра тощо. Хто опинився в топі — читайте в нашому матеріалі. 5

Найкращий релізний період за 70 років, кількість нових ігор в Steam та ажіотаж навколо Kingdom Come: Deliverance. GameDev DOU Подкаст про новини січня

Sashko Peremot 775

Перший місяць 2025 року промайнув непомітно і настав час для випуску новин GameDev DOU Подкасту. Обговорили щорічний звіт Game Developers Conference та пріоритети розробників ігор, карколомну ситуацію в Steam, а також два гучних анонси від українських студій. Вмикайте, дивіться та коментуйте!

Перший претендент на звання «Гра року». Огляд Kingdom Come: Deliverance 2

Редакція GameDev 2972

У вівторок, 4 лютого, виходить Kingdom Come: Deliverance 2 — продовження рольового бойовика про середньовічну Чехію від студії Warhorse. Редактори GameDev DOU ще до релізу пірнули в історію Богемського королівства та розповідають, чому проєкт може стати однією з найкращих рольових ігор сучасності. 6

Bioware стала «більш гнучкою», Ubisoft скоротила людей в чотирьох студіях, а скандальний проєкт від Dr. Disrespect остаточно закрився. Сумні підсумки січня

Sashko Peremot 1282

Звільнення в ігровій індустрії продовжуються. Тільки за перший місяць 2025-го роботу втратили близько 500 людей. Скорочення пройшли в таких гігантах, як Ubisoft та Bioware, а шведська холдингова компанія Enad Global 7 AB «оптимізувала» одразу дві внутрішні студії. У своєму матеріалі підбиваємо перші сумні підсумки цього року. 2

«Цивілізація» без України, локалізоване Середньовіччя в Kingdome Come 2 і найочікуваніший реліз в Steam. У що пограти в лютому

Назар Степорук 9551

Як би там не розвивались події у 2025 році, а лютий точно залишиться одним з найбагатших на масштабні релізи місяцем. Протягом наступних тижнів вийде найбажаніша гра в Steam, ненависна для наших геймерів «Цивілізація», велика RPG віт творців Fallout: New Vegas і декілька проєктів з українською локалізацією. 13

Генерація випадкових кімнат, інтегрування під смолоскипи та 200 балів на ЗНО у геймдеві. Великий випуск GameDev DOU Подкасту про математику

Редакція GameDev 922

На зв’язку GameDev DOU Подкаст з першим випуском у 2025 році. І присвячений він математиці! Що буде корисним при створенні ігор? Які стосунки з математикою у ведучих подкасту та чому до математичної освіти лишаються питання? Чи є в цій дисципліні простір для творчості? Вмикайте, дивіться та коментуйте разом з нами!

«Атмосферність як ознака цілісності». Геймдев-спеціалісти про атмосферність та її важливість для успіху гри

Anna Mikhel 1099

Чому до деяких ігор ми повертаємось і з ностальгією згадуємо години проведені в них? Як на це впливає «атмосферності» і чи можливо зробити її керованою частиною гри? Ми поговорили з геймдев-спеціалістами про те, як досягти синергії всіх аспектів гри та розпитали їх, що ж формує ту саму «атмосферу» імерсивного ігрового досвіду. Про все це читайте в нашому матеріалі.

Фейковий вибух у Fallout 3, текстури в Minecraft і відсутній фінал The Sinking City. Незвичайні проблеми в геймдеві та їх рішення

Назар Степорук 2148

У третьому та завершальному випуску нашої рубрики ми зібрали вісім історій про цікаві проблеми в геймдеві та незвичайні способи їх рішення. Трьома з них поділилися українські розробники з інді-команд та відомих студій. Зокрема, в матеріалі є ексклюзивна розповідь про створення фіналу до The Sinking City за два тижні до релізу. 7

Сила звички, політика Вінстона Черчилля та проза Василя Симоненка. Які книжки радять керівники українських геймдев-компаній

Sashko Peremot 2698

Не секрет, що прочитане впливає на наші емоції, думки та вчинки — вибір літератури давно став невіднятним елементом медіагігієни та свідомого розвитку. Ми розпитали засновників та керівників українських геймдев-компаній про книжки, які вони готові порадити. Рекомендації читайте в нашому матеріалі. 4

«Професія художника, як і музиканта, дуже схожа на спорт». Concept Artist Леся Лук’яненко про шлях від локальних проєктів до міжнародних студій

Anna Mikhel 2590

Концепт художниця Леся Лук’яненко, більш відома як Lesi Lu, починала свій шлях у локальних українських компаніях, а з часом вийшла до співпраці з Moon Active, Outfit7 та GameDuell. У своєму інтерв’ю вона розповідає про динаміку індустрії у 2025 році, ділиться поглядом на місце нетворкінгу в процесі працевлаштування, а також пояснює різницю між Concept Art та Visual Development. 4

Продажі ігор на дисках в Україні впали до п’ятирічного мінімуму. Які ігри українці купували на фізичних носіях у 2024 році

Sashko Peremot 1265

Минулий рік став непростим для ігрового ритейлу — українці купили найменшу кількість дисків за останні п’ять років. Зокрема, падіння відносно 2023-го склало понад 37%. Детальніше про ситуацію з іграми на фізичних носіях читайте в нашій аналітиці. 10

«Маркетинг — множник успіху вашої гри. Другий множник — сама гра». Інтервʼю з співзасновником піар-агенції для інді-ігор Palaye Іваном Тітовим

Serhii Korshunov 1223

Іван Тітов — співзасновник української агенції Palaye, яка спеціалізується на послугах з PR та маркетингу в ігровій індустрії. Їх команда працювала з SAND, STONKS-9800, Comix Zero, Songs of Silence, Death From Above, Jitter тощо. В інтерв’ю Іван розповів, як розробникам просувати свої ігри, чого не можна робити і чому піар власних проєктів такий важливий для інді-девелоперів.

«Наша історія почалася не з продуманих планів чи мрій, а з прагматичних потреб». Українські інді-розробники про свої mobile-проєкти

Anna Mikhel 1176

Ми поспілкуватись з інді-розробниками, які в грудні презентували свої мобільні ігри на GGC і кожна з команд мала свій нестандартний підхід. Детальніше про ситуацію на ринку незалежного мобільного геймдеву, кросмедійні колаборації, поєднання жанрів та механік, які вже оцінили гравці, читайте у цьому матеріалі. 3

Глибока, реалістична та некваплива подорож середньовічною Чехією. Прев’ю Kingdom Come: Deliverance 2

Sashko Peremot 1001

Одним з найочікуваніших ігрових релізів наступного місяця стане Kingdom Come: Deliverance 2 — рольовий бойовик від чеської студії Warhorse. Наш редактор Сашко Перемот пограв кілька годин в гру й у своєму прев’ю розповідає, що змінило його думку про цю гру і чому на неї варто звернути увагу.

← Сtrl 123456...37 Ctrl →