Валентин Пархоменко — композитор і саунд-дизайнер, Audio Team Lead в GSC Game World. Його кар’єра у геймдеві почалася з роботи над українським sci-fi інді-квестом Cradle, який наприкінці липня святкував семиріччя від дня релізу у Steam.
Поспілкувалися з Валентином про його шлях в геймдев та роботу над Cradle. А ще про те, чому над звуком і музикою потрібно працювати від початку розробки гри та дізналися, що робити початківцям у саунд-дизайні.
Геймдев-компанії продовжують публікувати фінансові звіти за квітень-червень, а GameDev DOU аналізує їх документи. Цього разу ми розказуємо, чому впали показники китайського гіганта Tencent, скільки ігор планує випустити шведська Embracer Group до 2026-го та що у фінській Remedy Entertainment називають головною подією кварталу.
У цій частині розповідаємо про українізацію європейських серверів World of Tanks, ігрові новини навколо «Володаря перснів» та змінену дату релізу Hogwarts Legacy. А ще про доповнення Dying Light 2, магазин Сільпо в стилі «Сталкера» та історії українських геймдев-фахівців у Польщі.
Як справи з геймдевом у Польщі? Що українським спеціалістам там подобається, а що ні? Як платять податки і що з медстрахуванням та овертаймами? Ми поговорили про польську ігрову індустрію з українськими фахівцями, які вже кілька років працюють на цьому ринку. Публікуємо їхні історії.
Ми продовжуємо розповідати про незалежний український геймдев. Цього разу у добірку інді-ігор потрапила похмура фентезійна RPG про боротьбу світла зі злом, покрокова тактика про загін козаків, пазл-адвенчура про крольчиху, симулятор механіка та ще багато цікавого.
Щотижня ми готуємо добірку головних новин про ігри, ринок геймдеву та українських розробників. У цій частині розповідаємо про Half-Life 2 для VR, телепорт у Cyberpunk і прихильність українців до FIFA й Minecraft. А ще про свіжий Godot, нових конкурентів Genshin Impact та безкоштовні ігри тижня.
SCHiM — колоритна інді-гра від молодого нідерландського розробника Евоуда ван дер Верфа. Він розробляє ігри з 14 років та спеціально для GameDev DOU розповів як придумав свій оригінальний тіньовий платформер, чому на початку не хотів гаяти час на текстури та що буде робити після її релізу.
Які мови програмування використовують розробники ігор? Які мови й рушії варто вчити першими, а що краще залишити на потім? На чому краще створити свій інді-проєкт? Розповідають фахівці Wargaming, Ubisoft, Genesis та інших компаній українського геймдеву.
Лідери геймдев ринку продовжують публікувати фінансові звіти за квітень-червень, а GameDev DOU аналізує їх документи. Цього разу ми розказуємо, чому падають показники Activision Blizzard, скільки Nintendo відвантажила своїх консолей, а також чому Electronic Arts та Bandai Namco можуть пишатися своїми показниками.
Розповідаємо, що нового в ігровій галузі України, які колишні ексклюзиви PlayStation скоро будуть на Xbox і що там з роздачами і розпродажами ігор цього тижня. А ще про безплатні асети Unreal Engine, вихідні з Far Cry, скасування WoW та очікування навколо Hogwarts Legacy.
Яким чином жінкам ставати на військовий облік? Це буде обов’язковим для всіх жінок? Чи буде це поширюватися на вагітних, або хто доглядає малолітніх дітей? Чи випустять жінок, які вже стоять на обліку за кордон? Разом з юристами розібралися в найгарячішій темі сезону.
Наталя Галанцева працює у геймдеві з 2008 року. За цей час до її резюме потрапили такі компанії, як Crytek, Ulysses Graphics, elite3D, Ubisoft Montreal та Infinity Ward. Спеціально для GameDev DOU Наталя розказала, як опинилася на позиції Vehicle Artist, чому копіювання найкраща практика та через що на геймдев чекає багато відкриттів та божевільних художніх рішень.
Ми провели зарплатне опитування, щоб з’ясували, хто працює в українському геймдеві, які зарплати отримують спеціалісти та чим ця сфера відрізняється від решти українського ІТ. Так медіанні зарплати QA-спеціалістів в геймдеві становлять $1235 проти $2000 по ринку загалом, а медіанні зарплати HR-спеціалістів в геймдеві вищі, ніж в ІТ. Деталі — у матеріалі.
Наприкінці липня лідери геймдев ринку традиційно публікують свої фінансові звіти за квітень-червень. У GameDev DOU проаналізували документи чотирьох великих компаній та розказують, як багато за цей час було відвантажено PlayStation 5, чому дохід від контенту та послуг Xbox впав на 6% та скільки Ubisoft планує заробити за поточний фінансовий рік.
Розповідаємо про плани на гру про Чорну пантеру та платформу від Opera та YoYo Games, яка дозволить розробникам безкоштовно випускати ігри для мобільних пристроїв. А ще про новий блендер, капіталізацію ігрового ринку та дослідження добробуту геймерів від Оксфордського інституту Інтернету.
У серпні можна буде приміряти на себе хутро одержимого ягня, спробувати знищити людство та погойдатися у стилі Людини-павука на ПК. Окрім того, останній місяць літа дозволить повернутися до скаженого світу Saints Row з його перегонами та перестрілками. Розповідаємо про найцікавіші ігрові релізи.
Найбільш популярною країною для релокації стала Польща. Туди переїхали співробітники 22 геймдев-компаній. На другому місці Німеччина, а на третьому — Португалія. Загалом із 8474 геймдев-спеціалістів своє місце проживання змінили 41,28%. Ми склали карту, куди саме переїжджали розробники.
Розповідаємо про повернення Джона Ромеро до шутерів, плюси і мінуси Stray, ремастер Spider-Man для ПК та видалення росіян з FIFA 23. А ще про відкриті бібліотеки для розробників, ігрову індустрію в Україні та безкоштовні ігри тижня.
Поговорімо про QA-інженерів та тестувальників ігор: як опанувати цей фах, що потрібно вміти і які плюси та мінуси роботи в цій галузі.
MADiSON — психологічний пригодницький горор про сімейне прокляття та ритуальні вбивства. Головний герой прокидається у будинку з привидами, навколо відбувається моторошна чортівня, і наше завдання — вибратися якнайшвидше. Публікуємо наш огляд на гру (і розігруємо ключ від неї на Steam!).