Статті про геймдев (стор. 3)

Закордонних вакансій все більше, а пропозицій для новачків менше ніж 10%. Ринок праці в геймдеві, січень-березень 2025

Sashko Peremot 900

Для українського ринку праці в геймдеві перший квартал 2025 року став найкращим з початку повномасштабного вторгнення. При цьому кількість закордонних вакансій зростає, а число пропозицій для дуже досвідчених спеціалістів наблизилося до 20%. Розповідаємо, що ще цікавого було в розділі вакансій на GameDev DOU у січні-березні 2025-го.

Від номінації на Apple Design Award до роботи з дронами. Як розробник Іван Ковальов став інструктором з керуванням БпЛА

Yulia Tugolukova 1611

До повномасштабного вторгнення Іван Ковальов був успішним розробником ігор. Його мобільні головоломки отримували нагороди від Google та Apple. Сьогодні він — керівник курсу FPV-дронів у військовій школі «Боривітер». Ми поговорили з Іваном про геймдев і дрони, інженерію та менеджмент. А також про те, як змінюється техніка, навчання і мотивація. 2

Split Fiction продалася вдвічі краще за Assassin’s Creed Shadows. Які ігри українці купували на дисках у березні 2025

Sashko Peremot 982

Березень для українського ринку ігор на дисках був не найкращим, але дуже цікавим місяцем. На ситуацію вплинув дефіцит PlayStation 5, а одразу два нових релізи очолили наш топ. Водночас через знижки в рейтинг потрапило кілька нетипових ігор, а EA SPORTS FC 25 навіть випала з першої десятки. Детальніше про ситуацію розповідаємо в нашому матеріалі. 1

Head of N-iX Games — про стан українського геймдеву, помилки влади і чому загальна картина в індустрії «невтішна»

Назар Степорук 1899

Данило Полудьонний протягом майже восьми років очолює N-iX Games та водночас обіймає посаду CEO і є співзасновником Wild Field. В нашому інтервʼю керівник відверто висловися про проблеми українського геймдеву та помилки влади, які тільки погіршують ситуацію. Ми також поспілкувалися про кризу, нові проєкти N-iX і застосування ШІ. 17

Портрет українського розробника ігор. Зарплати, діти, боси

Редакція GameDev 12076

Це спецпроєкт про життя українських розробників ігор. Ми опитали майже 900 фахівців і на основі цих даних створили портрети найпоширеніших професій в індустрії. Тут ви дізнаєтеся скільки заробляють фахівці, як працюють, чи задоволені своєю зарплатою та на яких девайсах грають. А бонусом зможете персоналізувати власні дані і перевірити себе у сутичці з головними жахами геймдеву.

Портрет геймдев-спеціаліста. Аналітика, 2025

Редакція GameDev 4011

Це спецпроєкт про життя українських розробників ігор. Ми опитали майже 900 фахівців і на основі цих даних створили загальний портрет геймдев-спеціаліста та портрети найпоширеніших професій в індустрії. Тут ви дізнаєтеся скільки заробляють фахівці, як працюють, чи задоволені своєю зарплатою та на яких девайсах грають. А бонусом зможете персоналізувати власні дані та перевірити себе у сутичці з головними жахами геймдеву. 9

В Eidos Montreal «не вистачило місця», а творці Myst скоротили пів команди. Сумні підсумки березня 2025

Редакція GameDev 960

Звільнення в геймдеві, на жаль, продовжуються, а разом з ними наша рубрика «сумні підсумки». У березні скорочення відбулися в 11 компаніях, серед яких є й доволі відомі. У польської The Farm 51 трапився невдалий реліз, в Eidos Montreal не знайшлося місця на нових проєктах для 75 фахівців, а творці легендарної Myst зменшили свою команду одразу вдвічі. 1

Найбільші геймдев-студії України, успіх Frogwares на Kickstarter та провал джему від Держдепу. GameDev DOU Подкаст про новини березня

Редакція GameDev 581

Березень промайнув швидко, а значить настав час для випуску новин від GameDev DOU Подкасту. Обговорили найбільші геймдев-компанії України, перемогу S.T.A.L.K.E.R. 2 на другій Премії DOU та результати останньої Kickstarter-кампанії від студії Frogwares. Вмикайте, дивіться та коментуйте!

World of Tanks у всесвіті меха-мисливців. Перший погляд на Steel Hunters — нову гру від Wargaming

Sashko Peremot 1694

Wargaming випустила у дочасний доступ Steel Hunters. Меха-геройський шутер від третьої особи — перша нова гра компанії за сім років. Ми завітали перед релізом до київського осередку, який працював над проєктом, випробували мисливців на собі та поспілкувалися з художниками. Як створювали гру та кому вона може бути цікавою читайте в нашому матеріалі. 12

Які навички та софт-скіли потрібні, щоб бути затребуваним фахівцем. Бліц з лідами геймдев-компаній

Anna Mikhel 2156

Як в умовах оптимізації витрат і скорочень залишатися затребуваними спеціалістами? Якими навичками та софт-скілами необхідно володіти? Та чи варто очікувати в цьому році позитивних змін в індустрії? Про все це ми поговорили з лідами Kevuru, Burny Games, Plarium та інших українських геймдев-компаній.

Від емблем для стрітрейсерів до співпраці з художником Silent Hill. Артдиректор Wargaming Сергій Лесюк про 20 років в геймдеві

Anna Mikhel 1827

За 20 років в геймдеві Сергій Лесюк пройшов шлях від інді-команд у комп’ютерних клубах до найбільших компаній на посаді артдиректора. Про дитинство у Кривому Розі та постійне малювання, роботу у Wargaming, Frag Lab та численні особисті проєкти. А ще про розробку аддону Sky Creator для Blender читайте в інтерв’ю. 3

Повернення Commandos, роботи від українців і потенційний хіт від французів. У що пограти в квітні

Назар Степорук 3032

Квітень стане своєрідною паузою на календарі ігрових блокбастерів. Головним релізом місяця стане Clair Obscur: Expedition 33, у якої є непогані шанси стати хітом. Компанію їй складуть декілька проєктів середньої ланки та чимало оригінальних інді-новинок. Ми зібрали найбільш примітні релізи квітня у традиційній добірці.

Про мобільний геймдев і запуск студії під час повномасштабної війни. Спецвипуск GameDev DOU Подкасту

Редакція GameDev 806

Привіт, спільното! На зв’язку GameDev DOU Подкаст і цього разу ми говоримо про мобільний геймдев з CEO Burny Games Анатолієм Генісом. Чому українські студії можуть виступати R&D-придатками компаній з інших країн? Що робити, щоб гра стала успішною і показала потрібні результати? Які зараз тренди на мобільному ринку? Вмикайте, дивіться та коментуйте разом з нами! 1

Як створюється FPV-симулятор. СТО FPV Battleground Миколай Булаєнко — про фізику польоту та роботу з військовими

Yulia Tugolukova 2122

FPV Battleground — це український симулятор керування дроном, який має дві версії: відкриту та військову. СТО проєкту Миколай Булаєнко розповів про його користь для майбутніх операторів, моделювання роботи РЕБ, підтримку пультів та наступні кроки в розвитку симулятора. 3

Гарно та погано. Досвідчені розробники розбирають UI/UX-дизайн RDR 2, Tomb Raider та Dying Light 2

Назар Степорук 1302

Темою четвертого випуску рубрики «гарно чи погано» став UI/UX-дизайн. Четверо досвідчених фахівців поділилися думками про інтерфейс у Nobody Wants to Die, Tomb Raider та інших іграх. Вони традиційно відзначили по одному крутому і невдалому рішенню в UI/UX кожного проєкту. 2

Топ-25 геймдев-компаній України, лютий 2025. Мінус 250 спеціалістів за пів року та новий офіс в Індії

Редакція GameDev 5932

Український геймдев продовжує скорочуватися, однак вже не так стрімко. За пів року вісім компаній збільшили свій штат на понад 150 фахівців. Водночас частка технічних спеціалістів в топ-25 українських студій зросла. Детальніше про поточний стан геймдев-індустрії України читайте в нашій аналітиці. 12

Ветеран та режисер Крістіан Жерегі — про Майдан, АТО та створення гри, яка розкаже про перші дні вторгнення

Anna Mikhel 557

Крістіан Жерегі документував Революцію гідності та анексію Криму, долучився до лав добровольців і зняв фільм про АТО. До лютого 2022-го він встиг попрацювати cinematic дизайнером над Metro та Cyberpunk 2077. В інтервʼю Крістіан розповідає про досвід у війську, поранення, дауншифтинг, та чому його власна гра не для українців.

Змінні іспанською, критерії чистоти та генератор лайнокоду. GameDev DOU Подкаст про програмування

Редакція GameDev 445

Привіт, спільното! На зв’язку GameDev DOU Подкаст і цього разу ми говоримо про код в іграх. Як впливає його чистота на фінальний продукт? Чи відрізняється підхід до програмування в інді-девелоперів та студійних розробників? Навіщо писати змінні іспанською і яке майбутнє у професії програміста? Вмикайте, дивіться та коментуйте разом з нами!

Як українці працювали над Songs of Silence. Інтервʼю з Lead Concept Artist про нюанси роботи аутсорс-команди

Anna Mikhel 998

Українська компанія Pingle Studio брала активну участь у розробці візуальних елементів для німецького інді-хіта Songs of Silence. Lead Concept Artist Ілля Палочкін розповів про координацію роботи з замовником, налагодження пайплайну арт команди та про важливість інтеграції елементів культурної ідентичності в проєкти. 2

Чим займаються Art QA в геймдеві. Бліц з фахівцями

Anna Mikhel 1182

Працюючи на межі технічних та артових дисциплін, спеціалісти Art QA забезпечують відповідність асетів, текстур, VFX тощо до вимог та стандартів проєкту. Ми поговорили з українськими розробниками про специфіку та місце їхньої ролі у пайплайні, необхідний скілсет актуального спеціаліста та перспективи розвитку.

← Сtrl 123456...38 Ctrl →