Для українського ринку праці в геймдеві перший квартал 2025 року став найкращим з початку повномасштабного вторгнення. При цьому кількість закордонних вакансій зростає, а число пропозицій для дуже досвідчених спеціалістів наблизилося до 20%. Розповідаємо, що ще цікавого було в розділі вакансій на GameDev DOU у січні-березні 2025-го.
До повномасштабного вторгнення Іван Ковальов був успішним розробником ігор. Його мобільні головоломки отримували нагороди від Google та Apple. Сьогодні він — керівник курсу FPV-дронів у військовій школі «Боривітер». Ми поговорили з Іваном про геймдев і дрони, інженерію та менеджмент. А також про те, як змінюється техніка, навчання і мотивація.
Березень для українського ринку ігор на дисках був не найкращим, але дуже цікавим місяцем. На ситуацію вплинув дефіцит PlayStation 5, а одразу два нових релізи очолили наш топ. Водночас через знижки в рейтинг потрапило кілька нетипових ігор, а EA SPORTS FC 25 навіть випала з першої десятки. Детальніше про ситуацію розповідаємо в нашому матеріалі.
Данило Полудьонний протягом майже восьми років очолює N-iX Games та водночас обіймає посаду CEO і є співзасновником Wild Field. В нашому інтервʼю керівник відверто висловися про проблеми українського геймдеву та помилки влади, які тільки погіршують ситуацію. Ми також поспілкувалися про кризу, нові проєкти N-iX і застосування ШІ.
Це спецпроєкт про життя українських розробників ігор. Ми опитали майже 900 фахівців і на основі цих даних створили портрети найпоширеніших професій в індустрії. Тут ви дізнаєтеся скільки заробляють фахівці, як працюють, чи задоволені своєю зарплатою та на яких девайсах грають. А бонусом зможете персоналізувати власні дані і перевірити себе у сутичці з головними жахами геймдеву.
Це спецпроєкт про життя українських розробників ігор. Ми опитали майже 900 фахівців і на основі цих даних створили загальний портрет геймдев-спеціаліста та портрети найпоширеніших професій в індустрії. Тут ви дізнаєтеся скільки заробляють фахівці, як працюють, чи задоволені своєю зарплатою та на яких девайсах грають. А бонусом зможете персоналізувати власні дані та перевірити себе у сутичці з головними жахами геймдеву.
Звільнення в геймдеві, на жаль, продовжуються, а разом з ними наша рубрика «сумні підсумки». У березні скорочення відбулися в 11 компаніях, серед яких є й доволі відомі. У польської The Farm 51 трапився невдалий реліз, в Eidos Montreal не знайшлося місця на нових проєктах для 75 фахівців, а творці легендарної Myst зменшили свою команду одразу вдвічі.
Березень промайнув швидко, а значить настав час для випуску новин від GameDev DOU Подкасту. Обговорили найбільші геймдев-компанії України, перемогу S.T.A.L.K.E.R. 2 на другій Премії DOU та результати останньої Kickstarter-кампанії від студії Frogwares. Вмикайте, дивіться та коментуйте!
Wargaming випустила у дочасний доступ Steel Hunters. Меха-геройський шутер від третьої особи — перша нова гра компанії за сім років. Ми завітали перед релізом до київського осередку, який працював над проєктом, випробували мисливців на собі та поспілкувалися з художниками. Як створювали гру та кому вона може бути цікавою читайте в нашому матеріалі.
Як в умовах оптимізації витрат і скорочень залишатися затребуваними спеціалістами? Якими навичками та софт-скілами необхідно володіти? Та чи варто очікувати в цьому році позитивних змін в індустрії? Про все це ми поговорили з лідами Kevuru, Burny Games, Plarium та інших українських геймдев-компаній.
За 20 років в геймдеві Сергій Лесюк пройшов шлях від інді-команд у комп’ютерних клубах до найбільших компаній на посаді артдиректора. Про дитинство у Кривому Розі та постійне малювання, роботу у Wargaming, Frag Lab та численні особисті проєкти. А ще про розробку аддону Sky Creator для Blender читайте в інтерв’ю.
Квітень стане своєрідною паузою на календарі ігрових блокбастерів. Головним релізом місяця стане Clair Obscur: Expedition 33, у якої є непогані шанси стати хітом. Компанію їй складуть декілька проєктів середньої ланки та чимало оригінальних інді-новинок. Ми зібрали найбільш примітні релізи квітня у традиційній добірці.
Привіт, спільното! На зв’язку GameDev DOU Подкаст і цього разу ми говоримо про мобільний геймдев з CEO Burny Games Анатолієм Генісом. Чому українські студії можуть виступати R&D-придатками компаній з інших країн? Що робити, щоб гра стала успішною і показала потрібні результати? Які зараз тренди на мобільному ринку? Вмикайте, дивіться та коментуйте разом з нами!
FPV Battleground — це український симулятор керування дроном, який має дві версії: відкриту та військову. СТО проєкту Миколай Булаєнко розповів про його користь для майбутніх операторів, моделювання роботи РЕБ, підтримку пультів та наступні кроки в розвитку симулятора.
Темою четвертого випуску рубрики «гарно чи погано» став UI/UX-дизайн. Четверо досвідчених фахівців поділилися думками про інтерфейс у Nobody Wants to Die, Tomb Raider та інших іграх. Вони традиційно відзначили по одному крутому і невдалому рішенню в UI/UX кожного проєкту.
Український геймдев продовжує скорочуватися, однак вже не так стрімко. За пів року вісім компаній збільшили свій штат на понад 150 фахівців. Водночас частка технічних спеціалістів в топ-25 українських студій зросла. Детальніше про поточний стан геймдев-індустрії України читайте в нашій аналітиці.
Крістіан Жерегі документував Революцію гідності та анексію Криму, долучився до лав добровольців і зняв фільм про АТО. До лютого 2022-го він встиг попрацювати cinematic дизайнером над Metro та Cyberpunk 2077. В інтервʼю Крістіан розповідає про досвід у війську, поранення, дауншифтинг, та чому його власна гра не для українців.
Привіт, спільното! На зв’язку GameDev DOU Подкаст і цього разу ми говоримо про код в іграх. Як впливає його чистота на фінальний продукт? Чи відрізняється підхід до програмування в інді-девелоперів та студійних розробників? Навіщо писати змінні іспанською і яке майбутнє у професії програміста? Вмикайте, дивіться та коментуйте разом з нами!
Українська компанія Pingle Studio брала активну участь у розробці візуальних елементів для німецького інді-хіта Songs of Silence. Lead Concept Artist Ілля Палочкін розповів про координацію роботи з замовником, налагодження пайплайну арт команди та про важливість інтеграції елементів культурної ідентичності в проєкти.
Працюючи на межі технічних та артових дисциплін, спеціалісти Art QA забезпечують відповідність асетів, текстур, VFX тощо до вимог та стандартів проєкту. Ми поговорили з українськими розробниками про специфіку та місце їхньої ролі у пайплайні, необхідний скілсет актуального спеціаліста та перспективи розвитку.