Віталій Григорів за освітою інженер-проектувальник. Однак у сфері будівництва пропрацював лише 5 місяців і наважився свічнутися у 3D арт. В інтервʼю фахівець розповів про свій непростий шлях у геймдев, роботу над Horizon Forbidden West та іншими AAA-проєктами, а також про створення 3D-гербів для підрозділу «Кракен» та 93-ї ОМБр «Холодний Яр».
ААА-геймдев манить перспективами розвитку та високою зарплатнею. Проте у цій сфері індустрії чимало недоліків. Не ефективний менеджмент, роздуті штати, непотизм, перевищення обов’язків — все це лиш маленька частина проблем. Про них ми поспілкувалися з досвідченими розробниками, які працювали над Call of Duty, Skull and Bones, Warframe та іншими відомими проєктами.
Ми опитали українських геймдев-рекрутерів про їхнє бачення сучасної динаміки індустрії та зокрема ринку найму, попиту на 2D та 3D-художників. А також про те, як вплинула «AI революція» на очікуваний скілсет, та які є шляхи вирішення кризи фактичної відсутності entry/junior level вакансій на художні посади. Про що це та багато іншого — у сьогоднішньому матеріалі.
Layout Artist Анатолій Уманець зібрав на благодійність понад пів мільйона гривень, продаючи відскановані моделі знищеної російської військової техніки. Про свій шлях у професію, головну перевагу UE над Blender, роботу з Unreal Marketplace та для чого навчив батьків працювати з 3D, Анатолій розповідає в інтервʼю.
Творці українського extraction-шутеру SAND нарешті випустили демоверсію гри, а за кілька днів до цього провели закритий бета-тест. Ми оцінили, як виглядає історія про галичан в космосі зараз, зустрілися з її найбільш критичними багами та розібралися, які проблеми до релізу доведеться вирішувати розробникам гри.
Рубрика «гарно чи погано» продовжується. У цьому циклі матеріалів досвідчені українські розробники обирають проєкти на власний розсуд і розбирають в них гарні та погані рішення. Другий випуск присвячено геймдизайну. Шестеро фахівців з GSC Game World, 10 Chamber, Pixel Toys та інших команд розглянули ігровий дизайн Prey, Gray Zone Warfare, Fallout та ще трьох ігор.
Перший місяць осені в плані продажів ігор на дисках хоч і поступився минулому вересню, але став динамічнішим за серпень. При цьому найпопулярнішою грою серед українців в цьому плані несподівано став платформер Astro Bot. Кого з конкурентів він обійшов та яким жанрам все ще віддають перевагу українці — читайте в нашому матеріалі.
Ми підготували п’ятий випуск рубрики «як навчатися та прокачувати навички» у геймдеві. Цього разу матеріал присвячено продюсерам. Нашими спікерами стали фахівці зі студій світового рівня, наприклад, Kojima Productions і Rovio. Вони розповіли, як починали свій шлях, які навички повинні мати продюсери та чому варто добряче подумати, перш ніж обрати цей шлях.
Серед київських кінопавільйонів розташована deep3dstudio — компанія, що спеціалізується на 3D-скануванні та захопленні рухів. Серед її клієнтів є і голлівудські студії, і ігрові компанії. Ми завітали до спеціалістів з фотограмметрії, розпитали їх про історію студії та навіть побували в середині 3D-сканера. Що з цього вийшло — читайте в нашому репортажі.
GameDev DOU Подкаст повертається. Тепер — у відеоформаті! Цього разу поговорили про оцінки гравців у Steam та цінність професійних оглядів. Що не так з першими та чому другі — абсолютно необ’єктивний жанр, що помирає? Чи потрібно звертати увагу на ці нюанси розробникам та пересічним гравцям? Вмикайте, дивіться та коментуйте разом з нами!
Осінь почалася з невеличкого падіння кількості вакансій для геймдев-спеціалістів. Однак число пропозицій в столиці перевищило показники серпня, а Польща з Кіпром майже встановили новий рекорд. При цьому співробітників серед новачків почали шукати великі компанії. Розповідаємо, що ще цікавого було в розділі вакансій на GameDev DOU у вересні 2024 року.
Ігрові компанії за минулий місяць скоротили майже тисячу людей. Найдраматичніші зміни відбулися у Microsoft Gaming та Lost Boys Interactive. Окрім того, на початку осені закрилася студія, що так і не встигла повноцінно випустити жодної гри та видавництво, яке було відповідальне за Dead Cells та Darkest Dungeon. Підбиваємо сумні підсумки вересня.
Настала середина осені — найгарячіший ігровий сезон за весь рік. У 2024-му він відзначиться трьома очікуваними релізами. Сюди входить нова Call of Duty, продовження Dragon Age, на яке чекали 10 років і повернення в Сайлент Хілл. Окрім цього, гравцям представлять низку хоч і менш гучних, але цікавих новинок. Про найголовніші проєкти ми розповіли в добірці.
Ми розпочинаємо нову рубрику, в якій українські фахівці оцінюють гарні та погані рішення. Вони розглядають саме той аспект проєкту, на якому спеціалізуються. У першому випуску — це дизайн рівнів. П’ятеро левел-дизайнерів з CDPR, Digital Extreme, Ripple Effect та інших студій розповіли, що круто і не дуже зроблено в Alan Wake 2, Elden Ring, Dragon’s Dogma 2 та Dishonored.
Олександра Сокол професійно створює зброю для ігор. Гвинтівки з різних епох, кулемети, панцершреки, мортири і вибухівка — в її портфоліо потужний арсенал, а за плечима — робота в Edkon Games, Ulysses Graphics та швецькій Sharkmob. В інтервʼю 3D-художниця розповіла про своє професійне становлення, продемонструвала свій пайплайн і пояснила, чому пет-проєкти важливі для успішної кар’єри.
Євген Карпенко, Render Developer у Pingle Studio, відомий в українських геймдевних колах як CaptainGPU. В інтерв’ю з ним ми поспілкувалися про роботу над соціальними казино та відомими іграми, розвиток програмування графіки, та розбудову власного бренду. А ще спікер розповів про незвичайний експеримент, коли він протягом року не виходив з дому.
Після 7 років роботи на інженерній посаді Олена Ільницька опанувала Concept Art і світчнулася в геймдев. Вона працювала в Frogwares та Room 8 Studio, а зараз — навчає концепт-арту на онлайн-курсах. В інтервʼю ми обговорили з Оленою зміну професії, різницю роботи в продуктовій та аутсорс-компанії, її підхід до створення сканів для концептування та багато іншого.
Перша частина Frostpunk хоч і не була ідеальною грою, та все ж відзначилася оригінальною концепцією та густою атмосферою виживання посеред морозного постапокаліпсису. Тож не дивно, що продовження увійшло у список найочікуваніших ігор в Steam. Яким вийшов сиквел, що він змінює, і чому має шанси стати грою року — розповідаємо у свіжому огляді.
Кількість співробітників в найбільших українських компаніях продовжує зменшуватися — на понад 500 спеціалістів за останні пів року. В одній з компаній це падіння було настільки сильним, що вона вибула з топ-25. Однак в рейтингу з’явилося три нові студії, а майже третина старих збільшила свій штат. Детальніше про поточний стан геймдев-індустрії України читайте в нашій аналітиці.
Петро Косарєков — Senior VFX Artist в Compulsion Games, одній з внутрішніх студій Microsoft, яка наразі працює над пригодницьким екшеном South of Midnight. В інтерв’ю Петро розповів про свій шлях від фрилансера-аніматора у Дніпрі до роботи в Snapchat, а також поділився деталями створення спецефектів для майбутнього ексклюзива Xbox.