Коли рівень загрози вже високий. Добірка несподіваних ігор про ядерну війну
Є щонайменше дві причини публікувати в останній день вересня 2022 року добірку ігор про ядерну війну. По-перше, 25 років тому вийшла перша частина культової серії Fallout. По-друге, зараз ядерна загроза — одна з найбільш обговорюваних тем в Україні. Головне управління розвідки Міністерства оборони попереджало про високий рівень загрози з боку рф, ЗМІ активно розповідають про заходи радіаційної безпеки, а українці закуповуються консервами.
Та ігор про ядерний апокаліпсис так багато, що постає питання — про які розказувати, щоб це було цікаво? Ми вирішили відійти від традиційних варіантів на кшталт Fallout, Metro чи S.T.A.L.K.E.R та замість цього зібрали п’ять неочікуваних ігор, що пов’язані з ядерною зброєю.
Trinity, 1986
Загалом, nuclear war games були надзвичайно популярні у
Серед прикладів можна згадати Missile Command (1980), Theatre Europe (1985), Visions of Aftermath: The Boomtown (1988) чи навіть Fox Hunt (1996). Та зупинилися ми на Trinity. Вона стала для компанії Infocom однієї з найбільш вдалих ігор, а ще одним з останніх випущених продуктів — у 1989 році через фінансові проблеми компанію купила Activision. Trinity — текстовий квест; інтерактивна розповідь, написана прозовою поемою. Очевидно, що назва гри відсилає до вибуху плутонієвої бомби «Штучка» у 1945 році, який став першим у світі випробуванням ядерної зброї. Цікава вона, перш за все, досвідом людини яка от-от переживе ядерний удар.
На початку гри головний герої проводить останній день своїх англійських канікул. Ввечері він має повертатися до США, але, здається, на свій рейс він не потрапить — то натовп няньок заблокує всі виходи, то трава не дає ступити. Ще й на горизонті поблискує ядерна ракета срср. В пошуках порятунку, головний герой знаходить таємничі двері, через які потрапляє в інший світ — простір і час тут працюють не за законами фізики, а інші двері ведуть в різні історичні миті ядерної зброї. Тут і події на випробувальних майданчиках Сибіру та атолу Еніветок, тут і вибух в Нагасакі, тут і безпосередньо експеримент «Трініті». Врешті-решт, гравець стає свідком низки ядерних вибухів.
Свою гру геймдизайнер Браян Моріарті задумав ще у 1983 році. У
«Написання гри не було приємним досвідом, я можу вам сказати. Нелегко сісти та написати такі речі. Та Trinity — це не похорон. Це темна гра, але це також, як мені подобається думати, весела гра. Та я хочу, щоб люди думали про те, що вони бачать».
I Have No Mouth, and I Must Scream, 1995
Початково I Have No Mouth, and I Must Scream — найвідоміше оповідання американського фантаста Гарлана Еллісона. Вперше «Я не маю рота, але мушу кричати» опублікували у 1967 році, а в
За сюжетом, події відбуваються через 109 років після знищення людської цивілізації: холодна війна переросла у світову; США, Китай та росія створили по суперкомп’ютеру, кожен з яких називався AM (Allied Mastercomputer, Adaptive Manipulator чи Aggressive Menace); один з цих суперкомп’ютерів став самосвідомим, поглинувши решту; лишивши собі ім’я AM штучний інтелект влаштував за допомогою ядерної зброї масовий геноцид.
Вижило лише п’ятеро людей, які живуть разом у сконструйованому підземеллі. Розлючений і ненависний до людей AM постійно їх катує, але тримає живими та навіть зцілює, щоб продовжувати свої знущання. Не будемо спойлерити та розповідати чим все скінчилось, краще розповімо про створення гри. Це пригодницька point-and-click від команд Cyberdreams і The Dreamers Guild. Геймдизайнером та продюсером гри виступив Девід Мюлліх, а допомагав йому в цьому сам Еллісон. До речі, минулого року Мюлліх в інтерв’ю GameDev DOU розповідав, чому таку гру буде надзвичайно складно створити сьогодні.
Варто додати, що для гри Еллісон написав сценарій на 130 сторінок, в якому розширив історію кожного персонажа власним наративом. I Have No Mouth, and I Must Scream отримала гарні відгуки критиків та була успішна комерційно. Окрім того, вона отримала нагороду за «Найкращу гру, адаптовану з лінійного медіа» на Computer Game Developers Conference, а у 2011 році Adventure Gamers назвав її
DEFCON, 2006
У 1983 році на великі екрани вийшов трилер WarGames про ядерну війну, участь штучного інтелекту в ній та комп’ютерне моделювання такого конфлікту. Фільм став комерційно прибутковим, отримав кілька номінацій на премію Оскар та навіть сиквел через 25 років. Саме ця стрічка, поряд з «Доктор Стрейнджлав» та «Fail-Safe», надихнула незалежну команду розробників з Introversion Software створити стратегію в реальному часі DEFCON.
Це лінійна стратегія, де відсутня можливість створювати нові бойові одиниці, збирати ресурси чи технічно розвиватися. Ба більше, в перші 18 хвилин гри бойові дії заборонені — цей час гравці використовують для оптимального розташування сил відповідно до результатів розвідки. Починати ядерну війну гравці можуть тільки коли пролунає перший рівень тривоги. На інших рівнях або не дозволяються бойові дії, або ж тільки з конвенційний бій. На вибір у гравця є кілька територій: Північна Америка, Південна Америка, Європа, росія, Африка та Азія. Ядерні удари можна наносити з повітря, з-під води та з шахтних пускових установок.
60 Seconds!, 2015
Незалежна польська студія Robot Gentleman не планувала створювати повноцінну гру про ядерний апокаліпсис та підготовку до нього. На початку гра розглядалася лише як прототип, на якому розробники вивчали рушій Unity. Але згодом 60 Seconds! переросла у повноцінний аction-adventure, сповнений чорним гумором.
Дії відбуваються у США в
По-друге, гравець має оптимально розподіляти споживання їжі та води між членами сім’ї, виходячи з запасів, загального стану здоров’я та потреби в цьому. По-третє, гравець має слідкувати за психічним станом членів сім’ї, оскільки ізоляція також впливає на ігровий процес.
«Коли ви створюєте компанію, ви відчуваєте, що вам потрібно бути готовим до невдач, якщо щось піде не так. Але річ у тому, що ви також повинні бути готові до успіху. Це також може бути складно. Ми сподівалися продати 10 тисяч копій за рік — ми підрахували, що це втримає нас на плаву. Не обов’язково окупить наші витрати, але це дасть нам імпульс і, можливо, аудиторію, щоб ми могли створити другу гру», — зазначав засновник студії та її творчий і технічний директор Домінік Готоюх.
З рештою, за перші три роки гра розійшлася накладом у 700 тисяч копій (на ПК, Mac та мобільних пристроях). Згодом 60 Seconds! вийшла на Nintendo Switch, PlayStation 4 та Xbox One. У 2018 році вийшло продовження гри 60 Parsecs!, а у липні 2019 вийшла оновлена версія першої частини під назвою 60 Seconds! Reatomized.
Far Cry New Dawn, 2019
Обійтися в нашій добірці зовсім без ААА-ігор було б не дуже чемно. Тому ми радимо звернути увагу на це продовження Far Cry 5, яке є дванадцятою частиною серії Far Cry. Дії у Far Cry New Dawn відбуваються через сімнадцять років після закінчення п’ятою частини серії. Вигаданий округ Хоуп (штат Монтана) спустошений ядерним ударом, а групі вцілілих треба відновити громаду та перемогти мандрівну групу організованих бандитів.
Решта — класичний Far Cry. Гравець приміряє на себе роль неназваного капітана служби безпеки, який може досліджувати околиці пішки або на різних транспортних засобах. При цьому ядерна війна змінила ландшафт таким чином, що нові території стали доступними для дослідження гравця, тоді як локації з Far Cry 5 — недоступні. Але це не завадить вербувати нових людей у свою команду, шукати скарби та звільняти ворожі табори та форпости.
А які неочевидні ігри про ядерну катастрофу знаєте ви? Діліться в коментарях.
5 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів