Враження від стрес-тесту Mortal Kombat 1: смертельна битва стала більшою та яскравішою, але лишилася сама собою

З 23 по 26 червня команда NetherRealm Studios провела онлайн стрес-тест Mortal Kombat 1 — м’якого перезапуску культової файтингової франшизи. Деяким гравцям, журналістам та блогерам відкрили класичний режим вежі, а також можливість випробувати свої сили в онлайн-сутичках. Ми також долучилися до цієї події, дослідили доступних бійців, побилися проти досвідчених супротивників та розповідаємо, що з цього вийшло.

Одразу попередимо, що в тексті містяться сюжетні спойлери до попередньої частини MK. Будь ласка, зважайте на цей факт. Також зауважимо, що це огляд саме стрес-тесту, а не фінального білду гри. Саме тому сприймати це, як повноцінний огляд Mortal Kombat 1 не можна.

Нова частина, новий світ

У липні 2021 року в NetherRealm Studios заявили, що зупиняють підтримку одинадцятої частини та починають працювати над новим проєктом, але якихось конкретних новин довгий час не було. Хіба що актор Ендрю Боуен (голос персонажа Джонні Кейджа) виклав у твіттер відео, на якому стояв посеред майданчика студії Warner Bros., дивився в камеру та посміхався. Дуже скоро Боуен видалив і цей твіт.

На початку 2023 року генеральний директор Warner Bros. Discovery Девід Заслав звітував про фінансові результати й обмовився, що нова частина серії вийде вже цього року. Офіційний анонс відбувся у травні — NRS назвали дату релізу (19 вересня), показали перший трейлер та заявили, що це буде не дванадцята частина гри. Тобто студія зробила ще один перезапуск. Нагадаємо, Mortal Kombat 2011 року (також відомий, як Mortal Kombat 9) хоч і розповідав про події після Mortal Kombat: Armageddon, давав альтернативний, дещо перезавантажений погляд на ранній період серії.

Що ж цього разу сталося на теренах шести світів? Mortal Kombat 11 закінчився тим, що Рейден віддав свою силу Лю Кану, перетворивши його на бога вогню. Скориставшись отриманими здібностями, головний герой саги переміг володарку часу Кроніку з її пекельною армією та створив новий всесвіт. Саме його історію розказує Mortal Kombat 1.

Очікувано, що стрес-тест не дозволив глибше зазирнути у сюжет нової частини — фанати франшизи збирають його деталі по крихтах з інтерв’ю розробників. Голова NetherRealm Studios Ед Бун, наприклад, в одному з інтерв’ю обмовився, що серед персонажів не буде дітей класичних героїв, оскільки вони ще не народилися. Суттєва частина оповідання буде сконцентрована на подорожах між вимірами, бо це дозволить урізноманітнити локації й до сучасної епохи земного царства додасть старовинні світи. Також Бун наголосив, що Зовнішній світ більше не буде похмурим та небезпечним місцем. Загалом розробники обіцяють цікавий мікс елементів різних вимірів.

Більше, барвистіше та... майже так само

На стрес-тесті гравцям запропонували чотирьох бійців: Саб-Зіро, Кітану, Лю Кана та Кенші, який вважався мертвим у попередній грі. Також на вибір було два режими: класична вежа, де потрібно перемагати супротивника-бота та підійматися до наступного ворога, і онлайн-сутички.

Очевидно, що у вежі було лише чотири поверхи, хоча кожен раз її структура випадково мінялась — один раз все починалося з Саб-Зіро, інший з Лю Кана тощо. Гравцю ж пропонували обрати бійця, камео-персонажа (про цей аспект нижче), складність і вже потім йти битися. Цікаво, що кожен міг одразу підгледіти списки комбо, спеціальні удари, фаталіті та навіть фраймдату кожного руху. Чого не можна було зробити, то це налаштувати керування під себе. Деяких оглядачів цей факт обурив.












Перше, на що звертаєш увагу у MK1 — візуальна складова. Кожна ітерація файтинга була яскравіша, соковитіша та брутальніша за попередню і нова частина не стане виключенням. Стосується це всього: появи бійців на арені, звичайних ударів та їх серій; магії, яку використовують претенденти, добивань тощо. Про кольори, спецефекти, поламані кістки та вирвані серця хочеться висипати на читача купу епітетів і не важливо, мова йде про вогонь Лю Кана чи про астральних фантомів Кенші. Та краще один раз подивитися на це, ніж прочитати тисячу слів.

Якщо ж говорити про темп, то це класична рубка, де користувач, який гарно вивчив всі удари та натренувався, не дасть супротивнику навіть впасти на підлогу. Власне, так і сталося кілька разів в режимі онлайн-сутичок — ти потрапляєш на досвідченого гравця, робиш один невдалий чи необережний удар, ловиш джагл та йдеш пити каву, бо тебе вже не відпустять, аж поки не пролунає легендарне «finish him».

На щастя, після кількох сутичок швидко знаходиш потрібний темп, вчишся брейкерам, що зупиняють ці шалені комбо і з гідністю відповідаєш на агресію. Навіть, якщо взяв персонажа, якого до цього особливо не вивчав, — сталі патерни в ігроладі MK можна назвати одним з вічних плюсів серії.

Водночас це також і її найслабше місце. Навіть спецудари та фаталіті з точки зору виконання виглядають тут максимально схожими й відрізняються хіба що направленням чи однією кнопкою. Але схему зрозуміти не важко: назад-вперед-хрестик, вниз-вперед-кружочок, вниз-вниз-квадрат тощо. Головне — тримати темп, стежити за ворогом та не панікувати. Це помітно відрізняється від, наприклад, ситуації в Tekken, де у кожного гравця своя динаміка, свої акценти на напрямку ударів та своя послідовність кнопок у комбо. Звісно, і там вистачає одноманітності, але саме MK на це робить ставку.

Не можна оминути камео-персонажів, яких у стрес-тесті було троє: Соня Блейд, Джакс та Кано. Кожен з них має набір з чотирьох різних ударів і їх гравець має використовувати під час бою. Наприклад, Кано може бити лазером зі свого штучного ока чи летіти фатальним сальто на супротивника, а Джакс здатен впасти на землю, викликати невеличкий землетрус та збити ворога з ніг.

Хоча інколи користуватися цим було дійсно незручно — багато разів ставалося так, що помічник з’являється на полі бою, але нічого не робить, тому що використаний удар не підходить до поточної ситуації. Ба більше, інколи землетрусна хвиля Джакса може наздогнати вас, а не ворога! Та якщо не забувати користуватися цією опцією, зрозуміти, які рухи до яких ситуацій підходять, та використовувати їх вчасно, камео добряче урізноманітнять вашу гру та зроблять її ще видовищнішою.

Зауважимо, що механіка камео відрізняється від того, що було в режимі Tag Team Mode попередніх ігор. Також важливо відзначити, що вона замінила використання предметів оточення. Принаймні, поки що так. За словами ж Буна, камео не будуть частиною сюжету, а задумані більше як елемент ностальгії. Можливо, тому вони отримають багато класичних костюмів, а серед персонажів використають навіть маловідомих героїв серії.

Якщо ж робити глобальний висновок по стрес-тесту, то його потрібно розділяти на дві частини. Перша — враження від самої гри. Тут складно щось додати, оскільки це класичний MK. Хіба що більший, яскравіший, та не менш брутальний. Багато чого буде залежати від сюжету та решти бійців, але поки гра виглядає, як цікавий, хоча й звичний для фаната досвід.

Друга частина стосується онлайну. Невідомо, скільки в ньому брало участь людей, але було помітно, що не дуже багато — траплялися випадки, коли один й той самий гравець попадався кілька разів поспіль. Примітно, що перед стартом тесту в мережі розгорівся вже стандартний скандал зі скальперами. Так, на eBay ціна коду для стрес-тесту доходила до тисячі доларів, а середня вартість складала близько 100-200 баксів.

В контексті онлайну окремо варто згадати механіку Quitality. Це спеціальні анімації для випадків, коли гравець виходить з онлайн-матчу. З’явилися вони у Mortal Kombat X, а також були представлені в попередній частині. У MK1 гравці знайшли щонайменше два типи Quitality: персонаж ламає собі шию чи розсипається на шматочки.

А що ж далі?

У серпні відбудеться ще один раунд тестування, але вже для всіх, хто зробив передзамовлення гри на PlayStation 5 та Xbox Series X/S. Поки невідомо, чи буде там більше персонажів, але у перезапуску обов’язково з’являться Омні Мен (серія коміксів та мультфільм Invincible), Хоумлендер (серія коміксів та серіал The Boys), Миротворець (серія коміксів та однойменний серіал DC), Такеда, Куан Чі і Єрмак (не Андрій). Серед камео ж будуть Тремор, Джонні Кейдж, Хамелеон, Мавадо, Ферра і поки що невідомий ніндзя у веселковому костюмі.

Загалом, 2023 рік буде цікавим для фанатів жанру файтинг. У червні вийшла шоста частина Street Fighter, яка лише за п’ять днів розійшлася накладом у мільйон копій та отримала переважно схвальні відгуки. В липні має пройти тестування восьмої частини Tekken, розробники якої протягом усієї весни публікували ігролад ключових персонажів серії. А у вересні — Mortal Kombat 1. При цьому в компанії ERC, офіційному дистриб’юторі PlayStation та консольних ігор в Україні, нам підтвердили, що гра буде доступна в нашій країні на усіх майданчиках і ситуації, як з попередньою частиною не буде.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному1
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі