Потужний, яскравий та жорстокий бойовик з голлівудським сценарієм. Огляд Mortal Kombat 1

Сьогодні, 19 вересня, для гравців по всьому світу став доступний Mortal Kombat 1 — дванадцята частина в серії легендарних файтингів та м’який перезапуск всесвіту Смертельної битви. В червні ми вже писали про враження від онлайн стрес-тесту гри, а цього разу встигли пройти MK1 до повноцінного релізу і розповідаємо, що змінили NetherRealm Studios та чи вдалося їм зробити черговий хіт.

Дисклеймер. Маємо попередити, що нижче можуть бути сюжетні спойлери. Ми намагалися мінімізувати їх, але якщо плануєте ознайомитися з історією особисто — читайте обережно.

Фальшивий турнір, прийоми з кіно та погана гра акторів

Нагадаємо, що у фіналі минулої частини Лю Кан перемагає богиню часу Кроніку, отримує її сили та сам стає богом часу, вогню й вражаючих спецефектів. Скориставшись цими здібностями він вирішує побудувати новий всесвіт, окремий таймлайн, де кожен зможе жити в мирі та власноруч створювати своє майбутнє.

Історія Mortal Kombat 1 починається з прологу, який розповідає про Шанг Цунга. Цього разу добре відомий гравцям злодій не хитромудрий чаклун і навіть не могутній воїн — він звичайний шахрай, що продає чай під виглядом магічного еліксиру від усіх хвороб. Дуже швидко це стає відомо, майже обдурені та глибоко обурені селяни трощать йому візок і, зовсім трошечки, обличчя. Шанг Цунг тікає кудись у темний ліс і там горює над своєю долею, аж поки не з’являється таємнича чаклунка. Вона обіцяє наділити невдаху силою, владою та дати доступ до безмежних знань. Все що треба — приєднатися до неї у повстанні проти Лю Кана.

Далі катсцена переносить гравця на поле, де працюють Кунг Лао та Райден. Вони — звичайні хлопці. Роботящі, веселі, справедливі, трошки задиркуваті. В результаті псевдотрагічних подій герої стикаються з кланом Лін Куей, яким керують брати Саб-Зіро та Скорпіон. Подолавши нападників, Кунг Лао та Райден дізнаються, що це була перевірка і насправді лорд Лю Кан для участі у турнірі між світами відібрав їх, а також Джоні Кейджа та Кенши Такахаши. Усім чотирьом потрібно кілька місяців тренуватися і потім відправитися у Зовнішній світ.

Виявляється, що найталановитіший та найзавзятіший боєць — Райден і саме йому потрібно захищати честь Земного царства. Тут є певна проблема, оскільки за зовнішній світ виступають кілька героїв: Лі Мей, Рейко, Кітана, Шива, Шао Кан тощо. На цьому етапі не дуже зрозуміло, чому Райден має віддуватися самотужки і навіщо було тягнути в інший вимір Кунг Лао, Кейджа та Кенші.







Та треба розуміти, що турніри у всесвіті Лю Кана то більш репутаційна історія, а не смертельна. В одному з діалогів бог вогню навіть окремо зазначає, що ніколи б не відправив своїх людей на «смертельну битву». Ба більше, цей формальний турнір — лише скромна експозиція перед тим, як спіраль сюжету закрутиться. Невдовзі Лю Кан дізнається, що Шанг Цунг охопив своїми інтригами все Зовнішнє царство. Отримавши знання та силу, чаклун домовився з Куан Чи та генералом Шао Каном перехопити владу в імператриці Сіндел, а потім напасти на Землю.

Розгрібаючи купу проблем, герої знаходять нових союзників (Барака, Рептилія, Ашура), стикаються з новими ворогами (Єрмак, Раін) та отримують нові здібності. Врешті решт, історія Mortal Kombat 1 перетворюється на масштабне протистояння, в якому сходяться сотні таймлайнів і тисячі героїв, серед яких є і доволі оригінальні тлумачені класичних персонажів. Все перетворюється на Смертельну битву.








Те що коїться в новій частини не можна назвати повноцінним перезавантаженням історії. Це логічне продовження попередніх ігор, з використанням усіх сюжетних твістів та закінчень, усіх траєкторій всесвіту «Смертельної битви». При цьому NetherRealm знайшли гарний спосіб, як перевизначити всім відомих героїв та наділити їх новими характерами. Наприклад, гравець дуже органічно дізнається, як саме Кенши втратив очі й отримав контроль над духами своїх предків. Загалом, перевинайдення персонажів та розширення їх характерів — одне з головних досягнень сюжету нової частини. Над героями була проведена не тільки феноменальна робота з точки зору зовнішності, але й внутрішній їх світ якісно помінявся.

Іншим досягненням став стиль оповідання. Звісно, Mortal Kombat і раніше запозичував кінотропи, але цього разу розробники взяли нову висоту. Якщо записати усі сюжетні катсцени та змонтувати з них єдине відео (а це вже зробили добрі люди), то ми отримаємо кіно, яке помітно краще за екранізації останніх років. Тут є все — доллі-зуми, голландські кути, адресні та крупні плани тощо. При цьому діалоги дуже симпатично будують світ за лаштунками кадру — в них згадуються події і герої, яких хоч і немає в основній історії, але вони є в цьому всесвіті. Чудові гачки на майбутні доповнення. Навіть Ед Бун саркастично пожартував, що вони «не надихаються кіно», виклавши фаталіті Суджінко, яке є прямою цитатою фільму «Вбити Біла».

Та в усій цій красі можна знайти і негативні моменти. Під кінець історії стало помітно, що екранного часу катсцен не вистачає. В один момент, наприклад, переможені злодії просто розвертаються і йдуть у свої портали, а команда Лю Кена їх ніяк не переслідує і спокійно дивиться в спини. Іншою претензією може стати гра акторів. Якщо головні персонажі виконані блискуче, то, наприклад, вампірка Нітара виявилася пласкою та нецікавою. Багато хто помітив, що текст з її вуст звучить так, ніби акторка озвучки читає його з папірця, не надаючи ніяких емоцій. Цьому складно дивуватися, оскільки «грала» Нітару видатна голлівудська акторка Меган Фокс. Водночас крики, стогін та інші звуки Нітари вдалися, але їх вже озвучувала Крістіна Валенсуела. Виглядає так, що під час спроби привернути увагу великою кінозіркою, розробники тільки зашкодили собі.

Епохальний екран завантаження, QTE та все та ж бойова система

Ігровий процес Mortal Kombat 1 — це файтінг і щось нове тут сказати складно. Гравцю потрібно знати комбінації ударів, витримувати таймінг, вчасно блокувати атаки супротивника та реагувати на агресію. Втім, потрібно зупинитися на деяких моментах.

По-перше, сюжетну кампанію NetherRealm намагалися зробити максимально різноманітною. У двобоях гравець керує то Райденом, то Кенші, то Ашурою, то Шанг Цунгом, то Лю Каном. При цьому перемагати треба не тільки звичних усім бійців, але й сюжетні експерименти. Наприклад, при спробі вибратися з в’язниці Шанг Цунга, потрібно перемогти п’ять клонів Бараки, а потім і суперклона. Також в одній з останніх глав потрібно буде битися з кількома альтернативними версіями — гібридами Саб-Зіро та Нітари, Кунг Лао та Райдена, Джоні Кейджа та, несподівано, міма.

Є в грі і кілька QTE-моментів. Щоб вибити двері з тієї ж в’язниці чи перемогти Мілену не втративши зір, гравцю треба зробити кілька певних дій.

По-друге, окремо хотілося б наголосити на тому, як зроблений екран завантаження під час сутичок. Є сенс його порівняти з іншими файтингами великої трійки — Tekken та Street Fighter. В першому випадку гравці, обравши своїх бійців, кілька хвилин просто дивляться на картинки, поки йде завантаження. У SF після коротесенької катсцени ти дивишся на анімовані голови персонажів. В Mortal Kombat 1 цей аспект зроблений на іншому рівні — він практично безшовний і це можна помітити на відео нижче.

Безпосередньо бойова система гри ніяк не змінилася і, на суб’єктивну думку автора, це скоріше мінус. Тут все так само будується на суперударах — киданні блискавок, створенні льодових клонів, порталів тощо. Розуміючи таймінг ударів та фреймдату, потрібно будувати свій двобій, розбавляючи однакові для більшості героїв комбо їхньою магією. Тут, якщо порівнювати знову ж так, наприклад, з Теккеном, помітна проблема — у грі від Namco кожен персонаж має власні удари, власні комбо, власний стиль тощо. Це, можливо, підвищує поріг входу для новачків, але виглядає куди жвавіше та цікавіше. До того ж, ну хто придумав винести блок на окрему кнопку?

По-третє, варто сказати і про постгейм-контент. Для тих, кому не вистачило сюжетної компанії є локальні двобої і онлайн режим, а також подорож маєтком Джоні Кейджа. Тут насправді можна подивитися кіно про МК1, оцінити інтер’єр кінозірки і побитися. Двобої в цьому режимі дозволяють відкривати нові елементи для кастомізації — так, у Mortal Kombat 1 гравець може зробити зовнішній вигляд бійців дотепнішим, або просто стильнішим.

Замість висновку: улюблена брутальність та істерика від росіян

Про графіку, спецефекти чи аудіо в Mortal Kombat 1 говорити складно — це візуально досконала та приваблива гра. Щонайменше, на PlayStation 5, де доступні 2160p та 60 fps. Автори каналу ElAnalistaDeBits навіть порівняли ці показники з іншими платформами і там все виявилося вже не так гарно. Наприклад, на ПК під час катсцен спостерігалися фрізи, а на Nintendo Switch ситуація була геть сумною (максимум 900p і це без урахування втрат деталізації).

Загалом, команда художників та VFX-спеціалістів (а серед розробників вистачає і українських фахівців) зробила просто феноменально роботу. Картинка виглядає максимально соковитою та яскравою. При цьому розробники зберегли баланс між реалістичністю та стилізацією. Звісно, нікуди не ділась і головна особливість серії — брутальні і надмірно жорстокі добивання та фаталіті. Інколи навіть дивуєшся, на що здатна людська фантазія під час створення жахливих видів смерті та через що пройшли аніматори у NetherRealm Studios. І все це — заради досвіду гравців. Єдиний мінус, який можна зауважити в цьому аспекті гри, так це дещо лінива робота над вибором в фіналі — для останньої битви гравець має обрати свого бійця, а на фоні стоять сотні персонажів. Правда, якщо придивитися уважніше, то можна помітити дещо... недосконалий підхід до реалізації.

Якщо підбити підсумки, то нова частина Mortal Kombat ще досконаліша, привабливіша та веселіша за попередні. При цьому рівень тих, хто працював над сюжетом не лишає жодної ілюзії. Можна тільки дивуватися, як сценаристи файтингу, наприклад, на чотири голови обійшли сценаристів магічного ААА-шутера Immortals of Aveum, який вийшов у серпні. Майже все тут неймовірно якісне і продумане — експозиція, мотивація героїв, їх трансформація та конфлікти, взаємовідносини з іншими персонажами. Відчувається, що у NetherRealm знають, куди прямує їх всесвіт і мають повний контроль над цим.

Можливо, хтось з читачів зазначить, що на Метакритиці у гри лише 5,8 бали користувацького рейтингу. Але варто відмітити — його певною мірою обвалили російські та білоруські гравці, яким недоступні сервери гри. Дехто з них навіть звинуватив NetherRealm та Warner Bros. Games у лицемірстві, оскільки гра має текстову російську локалізацію. Та ми наполягаємо: Mortal Kombat 1 надзвичайно якісний, цікавий та веселий представник жанру файтингів. І ця гра заслуговує на увагу як фанатів серії, так і пересічних гравців.

Плюси

  • чудово опрацьований сюжет;
  • надзвичайно соковита картинка;
  • креативні підходи до таких елементів, як, наприклад, екрани завантажень.

Мінуси

  • погана гра деяких акторів;
  • бойова система лишилася майже без змін.

8/10

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось2
До обраногоВ обраному1
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Після MK U3, MK T не було бажання грати MK, хоча інколи с друзями грав MK 9 (KE), MK X, а самому грати це дуже дуже скучно. Для мене МК1 застаріла гра, базова механіка яка не змінилися за 30 років. Я рахую що сучайний вигляд МК1 мав би будь як For Honor, але без холодної зброї.

Пограв у МК1 на PS5 і це дуже круто. Технології наближаються до фото-відео реалістичних ігор, гіпотеза симуляції знову грає новими фарбами.

Текен якась унила лажа після МК. Навіть не тільки МК1, а взагалі після МК XL не бачу сенсу грати в якийсь файтинг окрім МК.

может это и синдром утенка, но я до сих пор считаю механику боевки в MK самой прикольной
хотя может я просто казуал и ничего не понимаю в теме )

Та ну кожному своє ж. У нас навіть всередині команди є люди, яким більше подобається стиль МК, а є, яким більше подобається теккен)

Просто МК само по собі дуже мемний, багато прийомів виходять за межі файтинга і стають віральними.

не понимаю ни Tekken, ни SF
нахожу прикольным Smash Bros, но это, как бы, другое )

А чого саме не розумієте? Цікаво)

ну, мне кажется логичным блок на отдельной кнопке
и не логичной схема ударов 3 + 3
на аркадном стике с нормальной расскладкой — да, все хорошо
на современных геймпадах, где непосредственно кнопок у тебя только четыре, вынос ударов на тригера и бамперы ощущается плохо
в SF почти все мувы, опять же, заточены под аркадный контроллер, на стике геймпада все эти кручения работают плохо
в этом смысле MK правильно ощущается при игре на правильной крестовине (с хорошими диагональками)

Tekken декілька ХВИЛИН? srsly?f

Ну я може трошки загнув :)
але у сьомому півтори хвилину на пс5 стабільно. сидиш як дурень і двися на ці рейджарти. Все ж в МК це пожвавіше зроблено

Дивитися як у кацапів горить від того що вони не можуть грати в МК, це особливе задоволення :)

Підписатись на коментарі