«Їх треба було постійно пушити й мотивувати». Ментори і менті в геймдеві — про досвід співпраці, проблеми та правила спілкування
У геймдев-індустрії є чимало фахівців, які готові ділитися знаннями й досвідом із тими, хто поступається їм скілом. З іншого боку, і спеціалістів, які хочуть отримати таку допомогу, не бракує. Однак з тих чи інших причин співпраця між менторами та менті не завжди вдається. GameDev DOU поговорив із представниками обох сторін про те, як вони прийшли в менторство, яке спілкування в парі «ментор — менті» доцільне й чому платити за менторську допомогу — це нормально.
«Насамперед треба розуміти, в якій точці ви перебуваєте та до якої хочете дійти»
Микола Маркелов, Senior Game Designer у Gameloft
Викладання та менторство — це фактично невіддільна частина мого професійного життя. Чим би я не займався, завжди з’являється бажання ділитися знаннями та досвідом з іншими. Так було і коли я розробляв інтерфейси, і коли був продакт-менеджером, і зараз — коли я геймдизайнер.
Іншими словами, в тій чи іншій формі я менторю або навчаю паралельно з основною роботою від 2016 року. За цей час допомагав побудувати персональний план навчання, давав навчальні проєкти та регулярний фідбек під час роботи менті над ним, рекомендації для портфоліо й резюме тощо. Мої кейси менторства закінчувалися по-різному. Декілька людей знайшли роботу. Хтось отримував розуміння, що хоче залишити новий для себе вид діяльності як хобі, чи використовував здобуті знання в іншій, схожій сфері. Дехто продовжував розвиватися самостійно з планом чи рекомендаціями щодо цього на руках.
Загалом у рамках освітніх організацій чи процесів я менторив понад сотню людей. А персонально, поза цими рамками, близько десяти.
Щоби зрозуміти, що людина підходить вам як ментор, насамперед треба відштовхуватися від того, в якій точці ви перебуваєте та до якої хочете дійти.
Наприклад, якщо ви закінчуєте ВНЗ і плануєте шукати першу роботу в певній сфері, то це один бекграунд та цілі. Й зовсім інші — якщо світчитеся в нову для себе професію, маючи при цьому досвід роботи в якійсь галузі.
Шукайте спеціаліста, який уже подолав шлях, що й ви. Або має досвід, схожий на той, який ви плануєте здобути. І краще, якщо досвід ще свіжий. Це по-перше.
По-друге, поспілкуйтеся з людиною та зверніть увагу, чи комфортно вам комунікувати в принципі. Якщо людина не підходить, завжди можна дипломатично припинити стосунки «ментор — менті», подякувати за приділений час і пошукати іншого спеціаліста.
Про те, яку саме допомогу менті може отримати від ментора, треба питати кожного окремого спеціаліста. Відповідь буде залежати від вільного часу, компетенції, впевненості та бажання ментора, а також цілей і потреб менті. Ось перелік, про що теоретично можна попросити наставника:
- одноразова консультація;
- допомога у формуванні персонального навчального плану;
- робота над навчальним проєктом в умовах, наближених до реальних робочих, з регулярним фідбеком від ментора;
- рекомендації в побудові портфоліо та/або резюме;
- фідбек на портфоліо та/або резюме;
- фейк-інтерв’ю, наближене до реального, тощо.
Як на мене, аби достукатися до ментора, цілком нормально написати йому першим у соцмережах. Але це треба зробити з розумом:
- ввічливо запитати, чи є у спеціаліста можливість поменторити та допомогти вам досягти поставленої мети чи закрити певні потреби;
- чітко сформулювати ціль та запит;
- вказати, чому, на вашу думку, спеціаліст може бути корисний вам як ментор;
- зазначити, чи готові ви оплачувати процес менторства / донатити на ЗСУ за менторство або ж розраховуєте тільки на безоплатний процес;
- поставитися з розумінням, якщо спеціаліст відмовить (причини можуть бути різні).
Не думаю, що в самому зверненні є щось погане. Спеціалісту, що отримує таке повідомлення, навпаки (гіпотетично) має бути приємно, що в нього чи в неї хочуть переймати знання і досвід.
Чітких задокументованих правил для комунікації ментора з менті, звісно, не існує та й не може існувати. Але це не означає, що можна робити, казати й розраховувати на будь-що.
Стосунки «ментор — менті» мають базуватися на взаємоповазі, розумінні особистих і професійних кордонів та «соціальному контракті», який ви «сформуєте», коли на початку спілкування домовитеся про формат взаємодії та очікування.
Це порада як менторам, так і менті. Що прозоріша та зрозуміліша взаємодія, то спокійнішими та ефективнішими будуть стосунки «ментор — менті».
На моїй практиці траплялися ситуації, коли між мною і менті виникали непорозуміння. І їх можна було б уникнути, якби взаємодія від початку будувалася прозоріше й ми краще обговорили очікування. Наприклад, менті може очікувати, що ментор відповідатиме в будь-який час і день протягом години. Й ображатися, що відповідь приходить через пів дня (в цей час ментор зайнятий роботою або особистим життям).
Або, наприклад, ментор може очікувати, що менті буде реагувати на фідбек та виправляти проєкт по фідбеку протягом одного-двох днів. І вважатиме менті безвідповідальним, якщо це займає більше часу (тоді як менті може так само бути зайнятий роботою, особистим життям чи думати, що працювати над фідбеком упродовж тижня — цілком нормально).
Подібні та інші випадки інколи виникали як у мене, так і в інших спеціалістів, з якими я спілкувався щодо менторства в минулому.
Як на мене, менторство може бути і оплачуваним, і безоплатним. Ментори витрачають на це власний цінний час, тому мають право пропонувати різні варіанти. Знову ж таки, це залежить від того, про який формат взаємодії домовляться ментор і менті.
На мою думку, найкращий тип взаємодії — оплачуване менторство, водночас кошти йдуть не ментору, а як донат на ЗСУ.
«Я одразу сказав, що фідбек — це не порада і не поле для суперечок»
Дмитро Михайлик, Lead 3D Artist у Ubisoft
Як 3D Artist з досвідом в індустрії я менторив людей за донат на ЗСУ. Чому саме такий формат? Річ у тім, що в мене багато друзів-воїнів, які періодично звертаються до мене, аби я допоміг зібрати гроші на ті чи інші їхні потреби у війську. Суми зазвичай чималі, тому закрити збір не завжди легко. Просто опублікувати у своїх соцмережах допис про збір не допоможе. У кращому разі люди закинуть кількасот гривень. Так само не дуже ефективно збирати їх через стріми (у Дмитра є ютуб-канал, на якому він викладає туторіали для артистів і проводить стріми з топовими представниками геймдев-індустрії, — ред.). Тож, коли до мене вкотре звернулися військові з проханням допомогти, я вирішив проводити менторство за донат.
У жовтні
Ними виявилися новачки, які ніколи раніше не працювали як 3D Artists. Ми домовилися, що за час менторства вони мають закінчити персональну роботу під моїм керівництвом і фідбеком по кожному етапу. Завдяки цьому вони б апнули скіл і поповнили б портфоліо.
Вже на першому зідзвоні ми погодили певні правила комунікації. Я одразу сказав, що фідбек — це не порада і не поле для суперечок. Менті мають робити так, як я кажу. Якщо їм цікаво, чому я кажу робити саме так, запитати можна — я відповім. Але якщо вони хочуть посперечатися, розповісти мені, як буде краще натомість, — це не варіант. Чому така диктатура? [Сміється.] Все з власного досвіду.
У часи коронавірусу я втратив роботу і довго не міг знайти нову. Тоді зрозумів, що мені потрібно неабияк прокачати скіл. Звернувся по допомогу до знайомого: дуже подобалися його роботи. У процесі співпраці він часто казав мені щось переробляти, навіть коли для цього був потрібен тиждень. Подеколи я не розумів причини, але просто брав і переробляв. Адже я бачив рівень його арту і як далеко мені до нього, то про що було сперечатися? Та на якомусь етапі я врешті усвідомив, чому він казав і радив робити саме так, а не інакше. Словами він би цього не пояснив. А так я сам побачив кілька разів, проаналізував усе і зрозумів, що ця людина права на 100%. Бажання сперечатися з ним зникло само собою. Тому і у своєму менторстві я взяв це за правило.
«Фідбек — річ складна. Його треба навчитися сприймати»
Але в іншому якихось особливих і жорстких умов ми не встановлювали. У процесі співпраці з менті ми постійно вдосконалювали комунікацію. Спочатку спілкувалися в телеграмі, але зрозуміли, що це не дуже зручно, тому потім додатково перейшли в Miro. Чітких днів для комунікації не було. Я ставив завдання, менті його виконував і писав мені, коли мав апдейт. Далі — фідбек. І так по колу. Якщо вистачало текстового фідбеку, я писав коротенький коментар. Як ні — ми зідзвонювалися, щоб усе проговорити. Були фідбеки на 10 хвилин, а були і на кілька годин. Загалом я приділяв менторству чотири години на тиждень.
Менті треба було постійно пушити й мотивувати. У підсумку з двох людей, яких я взяв на менторство, роботу завершив лише один. Частково це може бути пов’язано з тим, що менторство для них було практично безплатним. Так, вони задонатили на ЗСУ, але, по-перше, це й без того треба робити, а по-друге, коли вони задонатили, то вже отримали свою дозу ендорфінів за зроблену хорошу справу. Тому, коли від мене прилітав черговий фідбек з коментарями штибу «це і це треба переробити», докладати зусиль бажання було в рази менше. Ну і загалом фідбек — річ складна. Його треба навчитися сприймати. Звісно, круто, коли тобі постійно кажуть, що ти молодець, але якщо робота в підсумку погана, то який сенс із такого фідбеку? Краще вчитися сприймати критику, якщо вона заслужена, та враховувати рекомендації.
Зрештою людина, з якою ми дійшли до кінця, поповнила портфоліо в січні
Вважаю, коли менті платить за співпрацю зі скіловим спеціалістом, це мотивує викладатися більше. Як то кажуть, жаба починає душити [сміється]. Але тут головне, щоб і ментор виставив адекватну ціну за свої послуги, і щоб менті вона влаштовувала. Розмір оплати має напряму залежати від досвіду спеціаліста, його навичок і портфоліо. Немає сенсу ставити вартість, яка буде некомфортна ментору, адже тоді він і сам думатиме: «Та навіщо мені це менторство? Краще відпочину зайву годину, воно не варте мого часу». І немає сенсу сперечатися про ціну. Якщо менті не підходить вартість, ліпше просто пошукати іншого ментора за більш прийнятні гроші. Зараз багато опцій.
Читайте також велике інтервʼю з Дмитром Михаликом для GameDev DOU. В ньому фахівець розповів, як запустив свій медійний проєкт, за який отримав нагороду на Першій премії DOU, про часту зміну компаній, студію мрії і навіщо скіловому художнику дивитися стріми джунів.
«Пояснити менті, чому автори ютуб-каналів не завжди праві, буває непросто — звідси й виникають непорозуміння»
Олександр Токар, Senior Unity Developer у Vira Games
Я менторю людей приблизно півтора року. Менторство стало вже неодмінною частиною роботи і загалом воно завжди добре впливає на мене: коли розумію, що можу комусь допомогти, отримую заряд позитивних емоцій.
Оскільки я Unity-розробник, то і сфера менторства — це Unity та мова програмування C#. У межах попередньої компанії, в якій я працював, я менторив трьох інтернів. Також було п’ятеро менті з-поза меж студії. Ці люди знаходили мене як за порадами колег, так і через пошук в LinkedIn.
Написати спеціалісту в соцмережі — непоганий варіант пошуку ментора. Я і сам робив так на початку кар’єри. Бо менторство буває різне: поверхневе чи глибоке; у форматі занять чи звичайної переписки. Можливо, завдяки такому простому запиту і знайдеться людина, готова піти назустріч і приділити час. Зрештою, багато хто розуміє, як складно починати свій шлях у професії.
У моєму випадку все було ось як. Коли я тільки починав вчитися, зрозумів, що хочу потрапити в конкретну компанію. Тому шукав людей, які там працюють, і писав їм з надією, що хтось відгукнеться. Я просто хотів розуміти хоча б що потрібно знати і вміти, аби потрапити в команду. Тобто навіть ментора не шукав. Загалом мені відповіло троє людей, а з одним спеціалістом діалог розвинувся далі — врешті він став для мене ментором. Три-чотири місяці ми з ним спілкувалися у форматі переписки. Я йому надсилав свій код, він дивився і вказував на помилки, а також давав посилання на ресурси, де можна почитати більше. Кілька разів він проводив мені Code Review сесії. Все це було безплатно, але інколи я отримував відповідь через пару годин, а інколи — через кілька днів.
Треба розуміти, що у ментора є своя робота, свої справи, і не варто розраховувати, що ментор буде 24/7 відкритий для кожного вашого запиту. Тим паче коли йдеться про безоплатне менторство. Тому це своєрідна лотерея: можливо, відгукнеться ментор, який захоче телефонувати двічі на тиждень і розлого давати фідбек, а можливо, це буде людина, яка раз на тиждень коротко відповість на кілька питань. Втім, і такий ментор, як у другому випадку, краще, ніж жодного.
«90% відео, у яких вчать працювати з Unity, дійсно дають основи, але на реальних проєктах так ніхто не робить»
Обсяг інформації, який може надати ментор, насамперед залежать від цього спеціаліста і того, на якій основі він менторить (платно чи безоплатно), а також тем, на яких він розуміється. Як приклад, якщо я буду менторити людину по технології Clean Code в Unity, а мене запитають щось по шейдерах, я не зможу допомогти, оскільки не маю експертизи. Має бути відвертість між ментором і менті. А вдавати обізнаність у темі, у якій ти насправді не розбираєшся, — погана ідея. Це лише заплутає менті, і ви вдвох дарма витратите час.
Або інший приклад. Якщо людина напише мені в LinkedIn з проханням менторити у форматі, за якого вона надсилає частини свого коду і питає, як це покращити, я таким займуся. А якщо запропонує оглянути архітектуру та порадити, як її можна покращити, то безоплатно я за таке навряд візьмуся. У першому випадку мені треба приділити
Непорозуміння між ментором і менті — окрема тема. З власного досвіду знаю, що менті часто вчаться за відео на ютубі. Але не всі знання, здобуті в такий спосіб, правильні.
90% відео, у яких вчать працювати з Unity, дійсно дають основи, але на реальних проєктах так ніхто не робить. Тобто новачок здобуває навички, за які його в студії будуть бити по руках. Проблема в тому, що для менті автори цих відео — лідери думок, гуру, адже вони мають по 500 тисяч підписників на каналі. Тому пояснити їм, чому ці лідери не завжди праві, буває непросто — звідси й непорозуміння.
Шукати ментора чи не шукати — це вибір кожного, правильного варіанта немає. Сьогодні добре поменторити може і ШІ. Але рекомендації реального фахівця, що скеровує тебе в правильний бік та вказує на помилки, дають потужний буст.
«Потрібно давати менті можливість наступити на граблі, навіть коли заздалегідь бачите, що це станеться»
Олександр Скорняков, Unity Developer у Ubisoft
Свій перший досвід менторства я здобув у Bini Games у Харкові. Це був приблизно 2021 рік: ми шукали в команду трейні. Я проводив технічні інтерв’ю з кандидатами, за результатами яких у студію взяли трьох людей. Тоді переді мною і товаришами по команді стояло завдання зробити з них крутих джунів, яких не страшно пускати на прод. А загалом за цей час я менторив сімох. Троє — вже згадані трейні, двоє — студенти університету, де я вчився, і ще двоє просто знайшли мене в інтернеті.
До всіх форматів, скажімо так, знайомства я ставлюся нормально. Навіть якщо просто написати мені в LinkedIn щодо менторства — це окей. Бо що я, що інший спеціаліст витратимо на ваше повідомлення 10 секунд. Тобто по факту нам це нічого не коштує, а менті може отримати класного фахівця, який допоможе рухатися обраним шляхом.
«Спочатку — погугліть, перш ніж запитувати щось у ментора»
Аби ментор добре виконував свою функцію, він має розуміти сильні і слабкі сторони підопічного, з огляду на які будуватиме план навчання. Але головне — не робити завдання за учня. Потрібно давати можливість наступити на граблі, навіть коли заздалегідь бачите, що це станеться [сміється]. Якщо одразу показати, як правильно, менті не обов’язково зрозуміють причини. А неправильне чи неоптимальне рішення, яке вони застосують з власної ініціативи, дасть чудове розуміння, чому треба було робити інакше. Також це вчить людину вирішувати питання самостійно і не ходити щоразу по апрув.
Тут же доцільно дати пораду менті: звертайтеся до ментора тоді, коли дійсно застрягли і не знаєте, що робити. Спочатку — погугліть, перш ніж запитувати щось у ментора.
Я приділяв час менті кілька разів на тиждень, у середньому — від 30 хвилин до години. У підсумку всі мої менті так чи інакше покращували скіл, а деякі долучилися до роботи над реальними проєктами.
А взагалі з менторами корисно працювати не лише новачкам. Завжди знайдеться спеціаліст, у якого є чого повчитися.
«Одного разу я відмовився від подальшої комунікації, бо спеціалістка нецензурно лаялася, а в її словах були нотки приниження учнів»
Олексій, Unreal Engine Developer в ImmersiveMode (до квітня 2024-го)
За освітою і за професією я був моряком. Працювати за фахом мені не подобалося, та я не бачив інших гідних варіантів. Аж доки не познайомився з одним айтівцем. Той працював як Lead Game Designer, заробляв $2100, і його розповіді мене неабияк зацікавили.
Фактично геймдев почав мене вабити за пів року до початку повномасштабного вторгнення в Україну. Тоді зрозумів, що мені потрібен ментор. У моєму розумінні це — вчитель. Тому я став шукати людину, готову мене вчити: показати й дати розуміння, що дійсно буде корисно в майбутній роботі. Геймдев — це постійний розвиток і навчання, абсолютно на кожному кроці виникають питання, відповіді на які хочеться отримати. Але якщо на старті шляху я потребував ментора, який навчив би азів програмування, пояснив би елементарні питання, то тепер у мене інші вимоги. Нині я частіше за все знаю, як розв’язати те чи інше завдання; мені необхідний ментор, який підкаже, як би його виконали справжні профі.
Шукав і шукаю ментора я по-різному: через Discord-сервери, дописи в LinkedIn і просто через особисті повідомлення людям, які підходять за фахом. На жаль, так і не знайшов спеціаліста, який був би готовий взятися за моє навчання серйозно. Чому так? Є ті, хто соромляться, коли ти їм кажеш, мовляв: «Ти розумний, крутий, а можеш ще щось розповісти по темі?». Подібне буквально «вимикає» людину, і в неї з’являються «термінові справи».
Є, навпаки, дуже зарозумілі. Я б їх назвав «одноразовими» менторами. Такі фахівці максимально тактовно і розлого розкажуть про все, що ти запитав, докинуть до цієї інформації ще силу-силенну інших аспектів з цієї теми, аж поки в тебе не відвисне щелепа від захвату. Але в цей момент ментори такого типу досягають мети: вони довели, що розумні й круті. І з цього моменту більше нічого не розповідатимуть, бо тепер ти їм не цікавий. А коли в чаті з’явиться черговий новенький, історія з описаною комунікацією повториться, навіть якщо ти, людина, яка поставила додаткові питання, все ще в цьому чаті й відповіді не отримала.
І є третя категорія — це більшість. Я кажу про розумних і крутих спеціалістів, які готові допомогти з чим завгодно, але оскільки вони працюють (інколи в кількох компаніях одразу), то банально не мають ані часу, ані сил серйозно взятися за учня.
«Чи варто платити менторами за їхню допомогу — залежить від конкретного спеціаліста і випадку»
Тож у підсумку я б не сказав, що зміг знайти ментора в тому розумінні, в якому я бачу цю людину. Вдавалося знаходити радше помічників. З ними ми закривали невеликі питання, що виникали, переважно через спілкування в різних месенджерах голосом.
Хоча у мене досі є запит, на який я не отримав відповіді від жодного з менторів. Мені потрібно зробити так, аби у проєкті Unreal Engine, у грі, буквально були візуальні дірки, за якими було б видно робочий стіл гравця. Я опитав з півсотні людей, деякі з них настільки перейнялися проблемою, що питали навіть своїх знайомих, але відповіді мені так і не дали. Хоча дехто казав, що це легко, просто все пояснити в них немає часу.
Не пригадую, щоб у мене часто виникали критичні ситуації в спілкуванні з менторами. Лише одного разу я відмовився від подальшої комунікації, бо спеціалістка нецензурно лаялася, а в її словах були нотки приниження учнів. Її взагалі не цікавила думка менті навіть щодо напрямку навчання. В решті випадків комунікація з менторами припинялася не через якісь суперечливі епізоди, а просто тому, що я розумів — це «одноразовий» помічник, на подальшу допомогу годі й чекати.
Чи варто платити менторами за їхню допомогу — залежить від конкретного спеціаліста і випадку. Скажу так: у мене є знайомий, який час від часу допомагає мені виходити з глухих кутів і нічого не вимагає за це натомість. Саме тому йому я хочу віддячити матеріально, але, на жаль, часу на моє повноцінне менторство він не має.
«Ми домовилися співпрацювати протягом двох місяців, але все затягнулося через помилки з мого боку»
Олександр Чуйко, студент КПІ ім. Ігоря Сікорського за спеціальністю «Кібербезпека та захист інформації», планує працювати як 3D Artist
Перш ніж почати працювати з ментором, я навчався самостійно: використовував інформацію з відкритих джерел. Але за такого формату ти отримуєш інформацію у досить хаотичному порядку, приділяєш більше часу цікавішим для себе етапам створення моделі, через що можуть виникати пробіли в знаннях та розумінні процесу створення асету загалом. Та найголовніше — під час самонавчання ти не отримуєш фідбек. Тому я і хотів ментора, щоби почути більш структуровану інформацію з розумінням того, на яких етапах потрібно більше звертати увагу на артові аспекти створення моделі, а на яких — на технічні. І, звісно, щоб отримувати фідбек на кожному з етапів для розуміння помилок.
З ментором ми домовилися співпрацювати протягом двох місяців, але все трохи затягнулося через помилки з мого боку. Врешті я завершив роботу, яку зміг покласти у портфоліо, за 2,5 місяці. Дуже вдячний спеціалісту, що він приділив мені стільки часу, скільки було потрібно для цього.
«Я знайшов ментора в досить незвичний спосіб: виграв, так би мовити, супровід за донат на ЗСУ»
Спілкувалися ми переважно через телеграм. А коли потрібно було щось продемонструвати чи пояснити, як працюють ті чи інші інструменти, використовували Discord (голосові дзвінки, демонстрація екрана). Фідбек отримував через Mirо-дошку: завантажував туди результати виконаної роботи на тому чи іншому етапі, а ментор давав детальні пояснення щодо того, яких помилок припустився і як їх виправити. Я щоразу отримував і фідбек, і відповідь на запитання дуже швидко, тож і непорозумінь чи конфліктів у нас не виникало.
Хоча я припускаю, що гіпотетично можлива ситуація, коли співпраця не складеться. Є варіант, за якого одна зі сторін не виконуватиме свою частину роботи. І є варіант, за якого менті недостатньо відкритий до критики та не готовий до багаторазових виправлень помилок, до того, що інколи треба переробляти один і той самий етап. У такому разі людині в принципі буде складно знайти ментора, з яким вдасться налагодити комфортну співпрацю.
Я знайшов ментора в досить незвичний спосіб: виграв, так би мовити, супровід за донат на ЗСУ. Але загалом я дотримуюся думки, що менторство має бути оплачуваним, адже це додаткова робота, якій досвідчений спеціаліст приділяє час та зусилля.
«Просто дарма витратив час на цю комунікацію»
Євген, Junior 3D Animator
Я шукав собі ментора ще до початку повномасштабного вторгнення, бо якраз тоді планував світчнутися з посади маркетолога в аніматори. До того вже мав за плечима пройдені курси, займався самонавчанням, але відчував, що бракує людини, якій я можу поставити питання на кшталт: «Чому в мене у Maya знову не працює ... ?» (я часто стикався з тим, що ті чи інші функції працювали не так, як показували в туторіалах, і витрачав багато часу на пошук відповідей, замість того щоб робити безпосередньо анімацію [сміється]).
Врешті просто написав у пошуковий рядок LinkedIn «Senior 3D Animator» і взявся переглядати доступні профілі та писати спеціалістам, які здалися мені фаховими й дружніми (добре, що люди часто завантажують фото). Приблизно з
Ми домовилися, що зідзвони будуть раз на тиждень. За проміжок часу між ними я мав виконати певну частину анімації і зібрати питання, що в мене виникли в процесі, в окремий файлик — їх ми планували обговорювати на зідзвоні. Також ментор пообіцяв, що буде відповідати на мої поточні питання, якщо вони критичні для виконання завдання.
Утім, так було лише спочатку. По факту ми провели два зідзвони, і я дійсно отримав бажаний фідбек. Але вже з першого тижня ментор не відповідав на мої короткі запити, де мені шукати ту чи іншу функцію чи як зробити так, аби модель «не коротило» в цьому конкретному кадрі. А третій зідзвон ментор відтермінував. Спочатку — на пару днів, потім — ще на пару. Врешті, коли наступна «пара днів» уже добігала кінця, а він так і не вийшов на зв’язок, я вирішив запитати прямо: чи будемо ми продовжувати навчання? Це повідомлення людина прочитала, але так і не відповіла. Тому моя історія з менторством коротка. На щастя, мені поталанило згодом потрапити на посаду трейні в одну компанію, і там мене підтягнули вже колеги.
Звісно, я не задоволений такою співпрацею з ментором. Але розумію, що у всіх нас є свої справи, проблеми і він мені нічого не винен (це було на безоплатній основі), тому не називатиму імені цієї людини. Та все ж хотілося трохи більше відповідальності. Бо я просто дарма витратив час на цю комунікацію.
4 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів