Яскравий світ з гумором для наймолодших та цікавою боївкою. Огляд LEGO Horizon Adventures
Я завжди вважав, що LEGO — це виключно нішева забавка, яка призначена переважно для дітей або запеклих фанатів. Але потім зайшов в Steam на сторінку LEGO Star Wars: The Skywalker Saga і побачив понад 34 тисяч відгуків та рейтинг 91%. Звісно, це найпопулярніший проєкт в серії за останні роки. Проте й інші ігри набрали по декілька тисяч користувацьких рецензій. І це ж лише аудиторія на ПК.
Ніша геть не маленька, тому нескладно зрозуміти, в чому полягає ідея релізу LEGO Horizon Adventures. Sony вирішила познайомити нову аудиторію з однією зі своїх головних франшиз, представивши яскраву та легку для сприйняття пригоду.
Чи впоралися розробники з Guerrilla та Studio Gobo з цим завданням? Однозначно відповісти «так» або «ні» не вийде. Я вже пройшов гру і зараз детальніше розповім, кому вона підійде, а кому варто пройти мимо.
Слабенька комедія навіть для дітей
Сюжет LEGO Horizon Adventures — це адаптований і місцями дуже спрощений переказ історії Horizon Zero Dawn. Тож коротко для тих, хто взагалі незнайомий з франшизою. В далекому майбутньому відбулася глобальна катастрофа, й вцілілі люди повернулися до первісного стану. Вони згуртувалися в племена, які мають власні традиції та вірування.
Головне нагадування про минулу епоху — це навіть не руїни, які зустрічаються повсюди, а роботи. Тисячі механічних істот із зовнішністю, схожою до тварин та динозаврів, населяють землі у світі Horizon. Ніхто не знає, звідки вони взялися, і яка їхня ціль. Відповіді на ці питання повинна знайти головна героїня Елой.
Заодно рудоволоса дівчина дізнається про своє походження, чому мати залишила її в дитинстві, і що трапилося з попередньою цивілізацією. Звісно, не обійдеться без порятунку світу від могутнього зла, тому що Елой — обрана.
У LEGO Horizon Adventures сюжет перебудували й вмістили в семигодинне проходження. Це помітно вже на початку, де розповідається, як Елой знайшли всередині загадкової гори й передали під опіку Расту. Свій візор для сканування місцевості героїня теж отримує від названого батька. А обряд «Ініціації», після якого протагоністка повинна була дізнатися про своє минуле, навіть не відбувся. Сюжет одразу перестрибує до нападу культу «Затемнення».
Тобто на користувачів чекає короткий переказ основних подій, які видозмінені та адаптовані під гумористичний тон. Розробники всіляко намагалися показати, що LEGO Horizon Adventures — це дружня пригода для всієї сім’ї. Мовляв, дивіться, як у нас тут кумедно та кольорово. Ніяких складнощів чи драми, як у Zero Dawn — суцільний гумор.
Жарти — це десь дві третини всіх діалогів. Відповідно, з персонажів витрясли всю серйозність, замінивши комедією. А Варла взагалі зробили місцевим дурником, який постійно падає, десь застрягає і всього боїться. Звісно, що й від спроб розкриття героїв нічого не лишилося. Всі вони — учасники лялькової вистави для наймолодших. І в цьому головна проблема сюжету.
Жарти надзвичайно прісні й зможуть розвеселити хіба що дітей віком до десяти років. Вони пласкі та примітивні, наприклад, Ерен постійно все зводить до порівняння з їжею, особливо пончиками. А Сайленс став діджеєм і озброївся музичним гумором. Малечу ці одноклітинні жарти може й розвеселять, але дорослі будуть дивитися в екран з покерфейсом.
А більше в сюжеті нічого й немає. Діалогів хоч і достатньо, та окрім гумору, там тільки обговорення планів та подій, які хоч якось рухають історію вперед. Причому розмови відбуваються як в дешевих RPG — дві фігурки стоять з обох боків, а між ними текст. Добре хоч ролики на рушієві реалізували, щоб розбавити постановку.
Тепер про другу проблему. Підхід з переказом сюжету може спрацювати з новою аудиторією. Але людям, які вже проходили Zero Dawn, буде банально нудно. Їм лишається тільки пропускати сюжет, тому що для них підготували тільки слабенький гумор. Чому розробники вирішили переказати вже відому історію, я не розумію. Для LEGO-всесвіту підійшов би якийсь спін-офф з новою історією. Нехай би вона була неканонічною, ніби якийсь «пляжний епізод».
Тоді у фанатів франшизи з’явився б гарний привід ознайомитися з LEGO Horizon Adventures. Однак їм серед наративних елементів гри шукати нічого. І в цьому випадку єдиний плюс сюжету полягає в простих, але важливих істинах, які іноді промовляють персонажі. До прикладу: «Минуле доводить, що розмови зі злом не мають сенсу і ніколи не дають результату».
Новій аудиторії заглиблюватися в сюжет буде трохи цікавіше. Але не дуже. Бо знову ж випливають проблеми з подачею та гумором. LEGO Horizon Adventures не дає розуміння, наскільки гарний чи поганий лор у франшизі. Проєкт дуже поверхнево пробігається по подіях, спрощуючи весь фундамент. І це якраз може відштовхнути від подальшого ознайомлення з серією. Принаймні, таке враження складається після проходження.
Дбайливо адаптований оригінал на лінійних рейках
Кампанія в LEGO Horizon Adventures поділена на чотири розділи, в кожному — пʼять-шість коротких завдань. Всі місії проходять на лінійних локаціях з коридорами та аренами для битв. І це чудове рішення, тому що у відкритому світі гра б дуже швидко видихалася.
На початку кожної вилазки дозволяється обрати персонажа. Окрім Елой, проходити завдання можна за Варла, Еренда та Тірсу, які відкриваються до кінця другого розділу. При цьому сюжет буде подаватися від особи рудоволосої дівчини. У кожного героя є своя унікальна зброя. Елой стріляє з лука, Варл кидається списом, Еренд атакує молотом, а Тірса жбурляє вибухові овочі. Так-так, саме овочі. Розробники не соромляться відходити від канонів заради веселощів в ігроладі, і це навіть добре.
На базовому рівні у героїв є тільки одна атака та стрибок. Проте бойову систему в LEGO Horizon Adventures точно не можна назвати бідною. У кожній вилазці користувачі знаходитимуть гаджети та рідкісну зброю. І чим далі вони рухатимуться, тим ширшим ставатиме арсенал. Гравці застосовуватимуть чоботи, які дають ривок, реактивні стрибки з вогняними залпами, фургончики з вибуховими хот-догами, льодові хвилі, магніти для притягування тощо.
Це все гаджети. А рідкісна зброя зазвичай має один з трьох ефектів — вогняний, шоковий або льодяний. Трапляються й інші зразки, як от лук, який стріляє декількома стрілами підряд в ціль або у конусі. Гра спонукає постійно змінювати свій арсенал і експериментувати в битвах. Гаджети та зброя випадають в скринях, які розкидані локаціями, і розташовані прямо на аренах.
А один раз за вилазку гравці навідуватимуться до таємничого торговця. У нього зазвичай зустрічаються найцікавіші бойові зразки з максимальною кількістю застосувань. Гаджети та незвичайна зброя мають обмеження в цьому плані. У кожного знаряддя є верхня планка — 15 реактивних стрибків, 20 пострілів з лука тощо. Більше назбирати не дозволяється — тільки поповнювати запас до межі, якщо вдасться знайти такий же гаджет чи зброю.
Другий важливий елемент битв — це взаємодія з оточенням. На аренах стоять кам’яні стовпи, які можна скидати на ворогів, та вибухові бочки з різними ефектами. Є також області з різними ефектами. Якщо стріляти крізь них, то зброя завдаватиме додаткової стихійної шкоди. А пізніше зустрічаються арбалети, які можна кидати в напрямку ворогів, щоб ті вели вогонь.
Доповнюється боївка різноманіттям противників. В цьому аспекті Studio Gobo чудово адаптувала особливості серії Horizon. Роботизовані тварини перенесені в гру зі своїми особливостями. Одні запускають енергетичні хвилі, другі стрибають або біжать на всій швидкості, намагаючись влучити в Елой, а треті стріляють снарядами з різними ефектами.
У машин є слабкі місця, які можна просканувати візором. Щоб влучити в них, потрібно зайняти позицію з певного боку. Цього буде достатньо, тому що точного прицілювання в проєкті немає. Постріли в спеціально виділені деталі наносять більше шкоди. А якщо відбити ці частини, то вороги не зможуть застосовувати свої здібності.
Окрім машин, серед ворогів зустрічаються звичайні культисти. Вони мають різну зброю й кидаються вибуховими бочками з різними ефектами. Найцікавіше в битвах проти людей — можливість їх хапати та викидати за межі локації. Ось це справді весело, особливо коли вони кумедно протестують і кричать.
Реалізація битв — найкраща частина LEGO Horizon Adventures. Розробники забезпечили гравців достатнім спектром можливостей завдяки гаджетам та взаємодії з оточенням. А вороги зі своїми особливостями створюють високу динаміку та тиск. Необхідно постійно розривати дистанцію та займати позицію для ведення вогню по слабких місцях.
Босів в грі мало — по одному або двох на кожен розділ. Цю роль віддали великим машинам, як от Thunderjaw. Проте битви з ними непогано поставлені. Є поділ на фази, боси застосовують ширший спектр атак і викликають підкріплення. Деякі з цих сутичок навіть можна назвати напруженими.
Але все це працює лише на двох останніх рівнях складнощі. LEGO Horizon Adventures аж надто проста. Я спочатку виставив середню планку важкості, яка є нібито збалансованою. Проте дуже швидко підвищив її, тому що виклик взагалі не відчувається. Але й це допомагає не дуже. За всю гру я помер двічі, і то через власну необережність. Не встежив за рівнем здоровʼя. Якщо ж вчасно бігати до дерев з лікувальними ягодами, які є на кожній арені, гру можна пройти без жодного рестарту.
Мені не вистачило інтенсивності та більш агресивної поведінки з боку машин. Баланс очевидно заточувався під дітей. Та при цьому битися в LEGO Horizon Adventures весело, а якщо ще й в кооперативі, то взагалі чудово. Берете різних персонажів, і гайда роздавати на горіхи злим роботам та культистам.
Боївку доповнює прокачування, яке виконано більше для галочки. У битвах обраний герой заробляє досвід і поступово підвищує рівень до максимального двадцятого. На кожному щаблі пасивно підвищується одна з характеристик — шкода, сила ударів по слабких місцях, запас здоровʼя ефективність гаджетів тощо. І от фактично значення мають лише додаткові сердечка, бо вони реально дають змогу витримувати більше ворожих атак. Решта бонусів взагалі не відчуваються.
У мене є підозра, що сила машин теж пропорційно росте і нівелює пасивні прибавки. При цьому кожного персонажа потрібно прокачувати окремо. Рівень не підтягується автоматично, що теж мінус. Бо коли основний персонаж вже чотирнадцятого, то не хочеться пересідати на героя з сьомим.
Окремо купуються пасивні здібності, які діють на всіх грабельних бійців. Щоб придбати їх, потрібно збирати валюту, розкидану на локаціях. Вона дається за відкриття скринь, розбиття окремих об’єктів та відбудову маленьких споруд із купи конструктора, що робиться однією кнопкою. А ще — випадає з ворогів та й взагалі лежить просто під ногами.
Скрині зазвичай заховані в невеличких відгалуженнях на локаціях. Щоб дістатися туди, застосовується елементарний паркур. Елой та інші персонажі можуть лазити по стінах, чіпляючись за жовті поперечини, та стрибати між рухомими платформами. Ось і вся акробатика. Інколи також потрібно спалити перешкоду вогнем чи відкрити прохід за допомогою шокової бочки.
Додаткові пасивні навички дають змогу підвищити досвід за вбивства ворогів або стрілянину в слабкі місця, покращити ефекти від застосування стихійної зброї, посилити застосування вибухових бочок тощо. А ще ці здібності відкривають випадкові зразки арсеналу на початку кожної місії. Від таких бонусів вже більше користі, ніж від підняття рівня.
Доступ до додаткових навичок відкривається поступово. Для цього необхідну збирати золоті цеглинки — другий вид валюти. Вони видаються за виконання місій — по одній за кожну, — а також за доручення від поселення. Останні виступають випробуваннями на кшталт «вбий п’ятнадцять роботів гаджетами», «пройди завдання конкретним персонажем», «знищ стільки-то машин бочками» тощо. Це стосується бойових задач, але є ще й мирні, які пов’язані з поселенням.
Конструктор з обмеженими можливостями
Між місіями гравці кожного разу повертатимуться в «Серце матері». Це поселення, яке виступає хабом. Його відновлення після нападу культистів — другий пласт ігроладу. «Серце матері» поділено на декілька частин. Кожна відкривається після проходження певного розділу й містить декілька споруд, які можна відновити.
Процес відбудови відбувається натисканням однієї кнопки, проте є важлива умова. Доступ до відновлення відкривається поступово. Для цього необхідно накопичувати вже згадані золоті цеглинки. У всіх споруд є показник, скільки потрібно накопичити цієї валюти, щоб розблокувати їх.
Важливо одразу відзначити головну деталь: будівлі в «Серці матері» не мають практичної користі. Виключенням виступають ті, де проходить прокачування й купуються костюми. Нарядів для Елой передбачено багато — є навіть з інших LEGO-всесвітів. При цьому споруду для придбання пасивних навичок не потрібно зводити. Вона просто відкривається за сюжетом.
Будівлі діляться на основні, другорядні, та прикраси. Перші — це доми, які можна всіляко кастомізувати. Міняти кришу, фасад та оформлення оточення. Другорядні обираються з широкого списку. Тут є як магазинчик і курник, так і обсерваторія, пусковий майданчик для ракети чи бойова арена — перелік постійно поповнюється впродовж проходження. З багатьма такими будівлями передбачені невеличкі взаємодії. Наприклад, можна встановити танцмайданчик з музикою, перенести сюди жителів і влаштувати дискотеку.
Щодо прикрас, то це маленькі обʼєкти, які теж зводяться в суворо визначених місцях. Однак їх набагато більше, ніж основних споруд. Та й вибір тут теж ширший — всілякі дерева, світлофорні стовпи, холодильник, дорожні знаки, тотеми тощо. Щоб відкривати нові прикраси та другорядні споруди потрібно, витрачати стандартну валюту, за яку купуються пасивні бонуси та костюми. Тож інколи доводиться обирати.
Загалом механіка будівництва виконана дуже просто. Шкода, що розробники не реалізували більше безпосереднього впливу на процес. Тобто щоб можна було з широкого набору окремих елементів зводити різноманітні споруди. Через простоту механіки немає відчуття, ніби тобі вручили конструктор і дозволили гратися, як забажається. Натомість основний вибір вже запрограмовано. А користувачам дозволяють міняти або окремі елементи, або одразу цілі блоки, як от другорядні споруди та прикраси.
Такий підхід простіший в реалізації. І він все ще непоганий — функцій для візуалізації вистачає, є навіть можливість змінювати колірну гаму та загальну стилістику кожного з районів поселення. У «Серці Матері» легко загубитися на декілька годин, покращуючи зовнішній вигляд селища. Та все ж хотілося б більше свободи в цьому напрямку.
А окрім будівництва та прокачування, в поселенні нічим зайнятися. Хіба що вирушати на полювання за древніми машинами, однак це вже окреме заняття. В LEGO Horizon Adventures пропонується відвідувати пройдені локації, щоб битися там з потужними машинами. Ці бої трішки складніші, ніж в основному сюжеті, але не несуть особливого сенсу. Хіба що комусь дуже сподобається гра й захочеться додатково накопичити досвід для персонажів та золоті цеглини.
Барвисто, гарно, але не музикально
Попри стилістику LEGO, не можна сказати, що в грі примітивна графіка. Обʼєкти в проєкті мають гарно пропрацьовану геометрію і чудово деталізовані. Вражає також робота з великою кількістю частинок. Наприклад, елементи оточення та вороги розлітаються на маленькі фрагменти, створюючи враження, ніби це справді конструктор.
Ще один важливий аспект — м’яке освітлення. Воно прекрасно підкреслює загальну яскраву стилістику й створює атмосферу казкової пригоди. А наостанок варто згадати про візуальні ефекти. Застосування вогню, льоду та електрики чудово відображено з урахуванням LEGO-концепції. Навіть коли заходиш у воду, то помітно, як розходяться круги, створені з невеличких квадратиків.
Тож дивитися на LEGO Horizon Adventures справді приємно. А от слухати в грі нічого. Мелодії настільки шаблонні та типові, що я жодну не можу пригадати, поки пишу текст. В голові лиш трек з меню згадується, та й то заледве. Тому музику записуємо до однозначних мінусів. Щодо локалізації, то її немає. Лишається тільки сподіватися, що після Astro Bot Sony ставитиметься лояльніше до українського перекладу.
Чи варто купувати
LEGO Horizon Adventures не вийде однозначно рекомендувати всім. Це чудова гра для спільних розваг з дитиною. В такому форматі можна купувати, навіть не чекаючи знижок. Хлопцям та дівчатам років до дванадцяти проєкт повинен сподобатися. А от дорослим варто придивитися до проєкту лише за умови великої любові до LEGO. Без цього грі навряд чи вдасться викликати достатній інтерес, попори певні цікаві аспекти.
Плюси
- Прості, але важливі істини в сюжеті.
- Динамічна бойова система з різними гаджетами.
- Взаємодія з оточенням на локаціях.
- Велике різноманіття ворогів, перенесених з основних ігор серії.
- Будівництво та кастомізація поселення розбавляє битви.
- Гарний візуал на базі LEGO.
Мінуси
- Дуже слабкий гумор в сюжеті.
- Надто низька складність битв навіть на високому рівні.
- Елементарний платформинг.
- Прокачування, яке майже не відчувається.
- Не вистачає свободи в механіці будівництва.
2 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів