Гумор, меч, перо та маргінальні звірі. Огляд гри Inkulinati — покрокової стратегії на сторінках стародавніх манускриптів

У січні вийшли не тільки ремейк культового горора Dead Space та масштабна екшн-рпг Forspoken. Серед цікавих релізів є й дивакувата покрокова стратегія Inkulinati, про яку ми розказували у цій добірці. Виходить гра 31 січня на Xbox, ПК та Nintendo Switch, але ми вже познайомилися з героями середньовічної історії від польської студії Yaza Games та розповідаємо, чи варто це божевілля вашої уваги.

Релізний трейлер гри Inkulinati

Сюжет: меми з рукописів та середньовічні зірки

Все в Inkulinati продиктоване сетингом. Це не просто покрокова стратегія — її дії відбуваються на сторінках середньовічних манускриптів. Розробники пояснюють, що в центрі їх уваги опинилися «речи, які люди малювали на полях рукописів сотні років тому».

Войтек Янас, геймдизайнер Inkulinati

«Ці божевільні середньовічні малюнки на полях рукописів показала нам наша художниця Дорота. Це середньовічні маргіналії; мініатюрний світ, який не діє за людськими законами. Равлики їдять лицарів, зайці атакують собак з мечами. Божевілля! То був момент, коли ми закохалися в середньовічну ілюмінацію та маргіналії. То був момент, коли ми зрозуміли, як наша гра буде виглядати».

Втім, тільки спостереженнями за манускриптами розробники не обмежилися. Вони також звернулися до середньовічного консультанта Лукаша Козака, що спеціалізується на нетипових зображеннях зі стародавніх книг та навіть веде тематичні групи у соцмережах. Його завданням було перевіряти, чи відповідав дизайн Yaza Games середньовічній «традиції» та мемам того часу.

Сюжет однокористувацької кампанії для гри з такою концепцією досить типовий — протагоніст є випускником академії каліграфів та мріє стати майстром-ілюмінатом. Для цього потрібно пройти неабиякий шлях, перемогти цілу купу звірів та вийти сам на сам із самою Смертю. При цьому можна обрати собі одного з трьох героїв-каліграфів: дивного звіра Луні, середньовічну корчмарку або пекаря Міллера.

Після навчання та коротесенького брифу по загальних механіках, гравцю відкривається подорож до великого та небезпечного світу. А що має першим зробити той, хто прагне стати справжнім ілюмінатом? Все так, перемогти свого майстра!

Це перший умовно сюжетний бос на шляху до мети. Він розповість про саму пригоду, нові навички та кілька разів пожартує у, так би мовити, medieval-style. Інші деталі сюжету розкриваються за допомогою описів на мапі та чудернацьких діалогів, в яких можна ображати конкурентів та погрожувати їм, або ж навпаки захоплюватися майстерністю. Тим більш, що серед персонажів гри — скрізь середньовічні селебретіз! Тут і активний учасник Першого хрестового походу Готфрід Буйонський, і німецька ерудитка, мисткиня та свята Гільдеґарда Бінгенська, і видатний італійський поет Данте Аліг’єрі. Кожен з них успадкував риси своєї історичної особистості та відповідає в залежності від того, як гравець до них ставиться.









Загалом сюжетну кампанію можна пройти за 2-3 години, але все залежить від обраної складності. Окремо б хотілося сказати про гумор в грі. Очевидно, що «сміхова культура» середньовіччя певним чином відрізняється від сучасної комедії, але фахівці Yaza Games вдало поєднали два, здавалося б, дуже різні вектори.

По-перше, вони зберегли певну... автентичність жартів. Ну що може бути більш середньовічним, ніж заєць, що показує дупку, чи віслюк, який пускає гази у волинку? По-друге, до цього неподобства додалися сучасні іронічні та саркастичні коментарі від NPC та босів. Словом, абсурдистський гумор — один з важливих та приємних аспектів Inkulinati.

Ігролад: історія битви, шкала нудьги та штовханина

Оскільки протагоніст є каліграфом, то і зброя в нього відповідна. Головний інструмент гравця — живі чорнила, за допомогою яких можна малювати різних звірів-воїнів. Серед них зайці, лисиці, собаки, віслюки, коти, равлики тощо. Хтось стріляє, хтось б’є мечем, хтось штрикає ворогів списом. У деяких юнітів є особливі навички. Наприклад, кіт-єпископ може лікувати інших звірів та оголошувати когось єретиком, а заєць — деморалізувати своїми оголеними сідницями.

На початку доступні лише три воїни, але згодом армія збільшується і стає різноманітнішою. При цьому гра підштовхує до різних варіантів війська, бо постійно одних і тих же юнітів використовувати не можна — каліграфу стає просто нудно малювати одних і тих самих істот. Через це заповнюється «шкала нудьги». Щоб запобігти цьому, зайцю-ветерану потрібно буде відпочити один-два раунди та тільки після цього знову братися за меча.

Зростає в грі також кількість доступних для героя функції. За зібране з переможених золото можна купити здібність лікувати чи отруювати, пересуватися на кілька клітин та розташовувати пастки. Також доступні різні таланти, яки впливають на влучність бійців, кількість їх здоров’я чи інші пасивні навички.

Здебільшого сутички виглядають так: у свій хід герой малює звірів, наказує їм атакувати чи сам атакує найближчих ворогів, пересувається по арені, накладає різні ефекти. Після цього вже супротивник розставляє юніти чи атакує гравця. Так по черзі, поки хтось не помре остаточно. Але потрібно бути надзвичайно обережним — кожна поразка лишає гравця гусячого пера, яким він пише. Якщо пір’їв не лишилося, то подорож починається з самого початку.









Окрім того, на кожному етапі є ефекти локацій: пастки, апокаліптичне чи пекельне полум’я, інфекції, отрути тощо. Врешті решт невеличке поле тактичної сутички за кілька ходів перетворюється на тісну локацію, де нікуди ступити, а кожне хибне рішення веде до втрати бійця. Паралельно на фоні записується історія битви, яка відзначає всі епічні події та документує перемоги.

Та є в Inkulinati місце і для спірних механік. Наприклад, «штовханина»: у поля боя немає кордонів, тому деякі юніти можуть випасти за карту і таким чином вмерти. Це місцевий аналог мату. Але якщо у шахах ця можливість перетворює гру на пошук оптимальної стратегії, то у Inkulinati це скоріш псує забавку. Бо замість того, щоб ефектно отруювати ворогів, деморалізувати їх, нарікати єретиками чи трощити намальовані черепи є ризик просто штовхати один одного весь раунд.

Графіка і звук: зайці-маргінали та історична точність

Загалом про графіку в Inkulinati складно говорити. Це ж двовимірна тактична стратегія про манускрипти середньовіччя! Але увага до деталей в грі вражає. Розробники неодноразово наголошували, що довго вивчали цифрові копії рукописів і врешті решт відібрали кілька найбільш релевантних для своєї гри.

Міхал Напора, маркетинг директор Inkulinati

«За цими малюнками є власні історії! Наприклад, в середні віки зайці були символами чистоти та безпорадності. Їх можна побачити навколо Ісуса на деяких картинах. Але у світі маргіналій зайці були безстрашними воїнами, які вбивали людей та катували, нападали на армії та їздили верхи. А леви? Вони ж були машинами жаху».

Пастельні кольори, пласкі фігури та пікантні нюанси — основа художнього стилю цієї гри. Десь на фоні є фотореалістичні картинки, але головні події відбуваються на пожовтілих сторінках книг. Така стилістика не нова для ігрової індустрії, але Yaza Games поки що перевершила своїх конкурентів. Розробники майстерно додали анімацій до мемів про «Дивне середньовіччя» і тим самим знову повернули їх до життя.







Дорота Халіка, арт-директор Inkulinati

«Я намагалася використовувати кольори, форми та інші аспекти саме так, як вони представлені в рукописах. Важко зробити гру схожою на нашу і водночас зручну, чітку та зрозумілу. Для мене також було важливо, щоб кожна деталь, як-от форма меча, одяг персонажа чи наслідки вогню, виглядали так, ніби взяті зі справжнього рукопису. Але для цього окрім вивчення саме рукописів довелося шукати інформацію про те, яким було звичайне життя того часу», — розповідає Дорота.

Напротивагу цьому, питання звуку у грі дещо... кульгає. Саундтрек нема за що сварити — це щось середнє між medieval-лаунджем та військовими маршами XII століття. Але й хвалити аудіооформлення за щось не виходить. Музика в Inkulinati є просто фоном, на який можна і не зважати. Куди більш потужне враження справляють окремі оклики юнітів.

Висновок: гра варта спроби

Сказати щось радикальне про витвір польських розробників з Yaza Games складно. Не кожен день виходить середньовічна покрокова стратегія, що наповнена різноманітними тактиками та безкомпромісним абсурдом. Але про кілька речей все ж варто зазначити.

По-перше, ігророби ставили на автентичність та історичну відповідність рукописним фоліантам XI-XIV століть. Зробили це вони надзвичайно творчо, поєднав любов та повагу до оригінала з хуліганськими витівками. Гарантовано Inkulinati не один раз змусить гравця якщо не засміятися в голос, то хоча б посміхнутися.

По-друге, якщо хтось не любить покрокові стратегії — навряд чи його ця гра надовго затягне. Сутички є ядром ігроладу Inkulinati і якщо гравець не отримує позитивних емоцій від них, навряд чи він задовільниться стратегією чи графікою. Після кількох годин гри складається відчуття, що це скоріш новий продукт для поціновувачів жанру, а не для нових гравців.

Загалом Inkulinati варта того, щоб спробувати. Потрібно дати шанс молодому каліграфу та його війську з хитрих лисиць, поважних котів та інших, дещо інфернальних істот. Потрібно пройти хоча б кілька квестів, щоб зрозуміти — чи ваша це гра, та чи треба вам виступити проти Смерті у своїй подорожі до звання майстра-ілюміната.

Плюси

Абсурдний гумор в дусі середньовіччя. В Inkulinati вистачає моментів, коли гравець буде змушений зупинитися і замислитися над тим, що сталося. А потім, скоріш за все, посміхнутися чи навіть реготнути.

Невибагливість гри. Вимоги польскої гри до заліза досить невисокі, а ПК-версія важить взагалі трохи більше трьох гігабайтів. Якщо ж у вас Nintendo Switch, то це буде ідеальною забавкою під час вимкнення світла.

Мінуси

Не всі механіки здаються доречними. Частина з них навпаки може завадити процесу гри, головне в якому, здається, отримати задоволення. Більше того, для неосвідчених гравців функціонал бійців та головного героя може здатися трошки перевантаженим.

Звук. Він не поганий, він не гарний, він — ніякий. Зрозуміло, що зробити невеличку гру з феноменальним саундтреком те ще завдання, але в Inkulinati вуху немає за що зачепитися.

6,5/10

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось7
До обраногоВ обраному2
LinkedIn

Схожі статті



Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Думав купити і спробувати, але глянув трейлер на steam і вже після третього пердіжного жарту якось зіпсувалась художня атмосфера і очікування від гумору

Вартість на платформі Стім (може де дешевше) — 449 грн. Як на мене, 2 геймплею за 449 гривень — то дофіга

Там дуже репетативна гра. Типу, її можна пройти за 2-3 години, але на цьому гра не закінчується — треба куди більше часу, щоб розкрити всіх звірів, навчитися всім абілкам. Плюс є дуелі.

Підписатись на коментарі