Як навчатися та прокачувати навички Unity Developers. Поради фахівців Kevuru Games, Room 8 та Bini Games
Unity — один з найпопулярніших рушіїв в геймдеві. Навколо нього зосереджена величезна аудиторія розробників, яка постійно зростає. А нещодавно Unity ще й відмовилася від суперечливих змін в монетизації, запроваджених у 2023 році. Це стало додатковим позитивним сигналом для спільноти.
Тому сьомий випуск рубрики «як навчатися та прокачувати навички» в геймдеві ми присвятили Unity Developers. Нам вдалося поспілкуватися з шістьма фахівцями Kevuru Games, Room 8, Volmi, Bini Games та інших студій. Вони розповіли, як увійшли в професію та покращували свій фах протягом років, з якими проблемами найчастіше стикають і на що варто звернути увагу новачками. Спікери також поділилися літературою для вивчення і назвали корисні інструменти для Unity.
Як починалася кар’єра Unity Developers
Всі спеціалісти відзначили, що у них була любов до програмування. Це — основа, яка допомагає опанувати професію. Адже розробники на Unity постійно мають справу з кодом. А от подальші способи входу в геймдев і пошуки першої роботи у фахівців відрізнялися.
Частина наших спікерів займалися самоосвітою. Вони проходили курси, переглядали профільні матеріали на YouTube і виконували практичні вправи. Дехто — робив перші кроки в ігрових редакторах. Це продовжувалося, поки не вдавалося знайти дебютну джуніорську посаду в якійсь компанії.
Іван Волков, Senior Unity Developer у Kevuru Games, пішов схожим шляхом, але зі ще більшим ухилом в практику. Він одразу взявся створювати простенькі проєкти. Такий підхід дозволив поступово вдосконалювати навички й поглиблювати розуміння роботи з рушієм.
«Щоб стати Unity Developer та розробляти ігри, необов’язково купувати курси або мати безпосереднє менторство на початковому етапі, хоча це ніколи не завадить. Зауважу, що у мене була відповідна освіта інженера-програміста, однак це мало на що вплинуло.
Моя історія становлення геймдевцем досить цікава. Я ще з дитинства мріяв розробляти ігри. А на четвертому курсі знайомий запропонував мені створювати для нього прості ігри формату casual та hypercasual за символічну плату. Ось так я й почав навчатися. На початку найважливіше — це самостійно визначити для себе мету, намалювати як мала б виглядати гра і реалізовувати її. Крок за кроком я зробив платформер, потім — гіперказуальний проєкт, далі ще один, а тоді понеслося», — розповів Іван.
Ще один шлях, яким скористалися наші спікери — це світчинг. Деякі розробники вже працювали в IT, тому мали певні релевантні знання та загальне розуміння процесів у геймдеві. У вільний час вони опановували Unity, а коли відчули, що набули достатньо навичок, то змінили роботу.
- Ігор Січкар (VOLMI)
- Павло Супенко (Bini Games)
- Олексій Набоков (Room 8)
«Ще в школі в мені подобалося програмування, і я успішно склав екзамен, та доля завела мене в інші професії. Лише через 12 років я твердо вирішив опанувати цей фах. Шлях почався з курсу CS50 від Гарварду, на платформі Prometheus якраз є версія українською. Раджу всім початківцям, щоб пізнати сенс програмування та отримати широкі знання про різні напрямки. Ігри там майже не згадуються, та все ж я обрав геймдев.
Я шукав успішні історії розробників, щоб їх повторити або хоча б визначити напрямок розвитку. Та за кожною історією я знаходив поради, що так робити не варто, їм просто пощастило, і є кращі варіанти... Але те «краще» поливали багнюкою вже інші люди, які пропонували щось третє.
Серед цього болота відгуків я спочатку обрав Java. Завдяки цьому добре закріпив основи програмування, а моїм першим рушієм став LibGDX. Проте я швидко розчарувався, бо з’ясувалося, що це лише бібліотека, а не повноцінний рушій. Та й загалом вона застаріла і більше призначена для мобільних телефонів, а не сучасних смартфонів.
Наступним кроком стала Android Studio. Це вже було щось справжнє. Я навіть створив головоломку та опублікував у Play Market. Тоді я зрозумів, що не хочу створювати такі ігри, тому мені потрібен більш сфокусований інструмент. Саме у той момент пошуки привели мене до Unity, і я почав вивчати рушій на YouTube. Це цікавий, але довгий шлях. Часто блогери вводили в оману, даючи марні надії, що все вдасться легко опанувати. Або ж вони ділилися лише поверхневими знаннями.
Краще було б почати з курсів. Тоді я не скористався цим варіантом через велику критику на їхню адресу. Мовляв, випускники зовсім не готові до роботи та решта бруду. Це частково правда, але головна перевага курсів — менторство і структурована програма. Я б дуже хотів, щоб на початку мені хтось одразу вказав правильний шлях і провів за руку першими потрісканими сходинками до дверей в IT.
Втікаючи від поверхневих блогерів, я шукав приклади ігор на GitHub, тусувався в чатиках розробників, яких тоді було мало, вів свій YouTube BelladonGameDeverUA, де намагався чітко та структуровано викладати інформацію. Це допомагало закріплювати вивчений матеріал, а коментатори надихали й навіть мотивували своїми насмішками. Саме так я пробурив свою стежку в розробники. Отримав перші замовлення, а потім — роботу з частковою зайнятістю«, — Ігор Січкар, Unity Developer у VOLMI — A Virtuos Studio.
«Мій шлях до розробки ігор загалом та Unity зокрема можна відстежити ще з дитинства. Я дуже любив малювати та збирати різні речі з конструкторів. Пізніше я закінчив восьмирічне навчання у художній школі, але мені також подобалася математика. Паралельно у восьмому класі я відкрив для себе ігрові редактори, переважно це стосується Crysis та Far Cry 2.
Перший включав серйозні інструменти розробки модифікацій з можливістю перебудови ігрових мап. А другий давав можливість створювати карти для мультиплеєра з обмеженим функціоналом, але мав досить гарно зроблений інструментарій для новачків. В обох я провів купу вечорів після школи. Я навіть створював мінімакет свого району в редакторі для CryEngine 2.
Однак програмування в нашій школі не викладали. Комп’ютерні класи були, а от відповідного фахівця не вистачало. Тож через деякий час я закинув своє хобі, бо навіть не роздумував над самостійним вивченням основ програмування. Я думав, що це непосильна задача для школяра, та й навчальних ресурсів тоді було значно менше в інтернеті.
Вперше я спробував програмувати вже в університеті, коли познайомився з С++. Спочатку я абсолютно нічого не міг зрозуміти й відчував себе безнадійно відсталим. Тоді ж з’ясувалося, що більшість приходить в університет вже з навичками програмування. Проте мені потрібно було лиш втягнутися, і вже за пів року я ходив на консультації з програмування, щоб вирішувати додаткові задачки від викладача задля розваги. В кінці третього курсу у мене був курсовий проєкт, для якого я вирішив робити візуалізацію на Unity. Саме так я познайомився з рушієм і далі розвивав навички роботи з ним», — Павло Супенко, Unity Developer у Bini Games.
«На той час я десь рік чи півтора працював як Full Stack Web Developer, тому це була не перша робота. А загалом — експериментував вдома, виконував тестові завдання, поки не з’явилося достатньо навичок для джуніорської позиції», — Олексій Набоков, Unity Developer у Room 8.
Як розробники на Unity покращували навички протягом кар’єри
Фахівці сформували перелік практичних порад щодо прокачування навичок. Вони допомогли нашим спікерам розвиватися в напрямку Unity Developer і набувати досвіду. Більшість з цих підходів — універсальні і можуть допомогти інших розробникам на їхньому шляху. Проте є й доволі суб’єктивні поради. Далі ми перелічимо кожен з варіантів прокачування вмінь, про які згадували спікери.
- Фахова література. В книгах можуть бути знання та приклади, які не знайдеш у відеороликах. Тому варто читати профільну літературу, розширюючи теоретичну базу.
- Власні проєкти. Експерименти під час створення своїх невеличких ігор допомагають краще зрозуміти нюанси Unity, які потім можна використати вже в робочих пайплайнах. А ще це гарне доповнення до резюме, особливо якщо проєкт створюється в межах виконання тестового завдання.
- Робота з чужим кодом. Фахівці розповіли, що це один з найважливіших способів отримання практичних навичок. Коли розбираєш роботу колег, можна перейняти їхній підхід, елементи логіки, патерни та інше. Особливо це стосується коду старших технічних спеціалістів.
- Комунікація. В геймдеві часто потрібно ставити запитання, уважно слухати відповіді та просити фідбек. Для розробників на Unity це теж важливий елемент розвитку.
- Менторство для початківців. Для деяких розробників може бути корисним допомога новачкам. Коли знаходиш причину, чому їхній код не працює, то підвищуєш власну експертизу й вчишся швидко розв’язувати проблеми.
- Відкритість до всього нового. Unity як технологія постійно розвивається, наприклад, нещодавно вийшло оновлення Unity 6. З’являються функції, підходи та інструменти, які можуть полегшити роботу. Тут важливо постійно розширювати горизонти власної цікавості й пробувати нове.
- Зміна складності. Необхідно не боятися братися за важкі задачі, тому що під час пошуку їх рішення фахівець здобуває багато знань. Але інколи потрібно перепочивати й виконувати легкі таски, щоб потішити себе.
- Ігор Січкар (VOLMI)
- Іван Волков (Kevuru)
- Павло Супенко (Bini Games)
«Найбільше я навчився, працюючи з командою. Часто можна побачити новий синтаксис або цікаві архітектурні підходи. А головне — відчути, як все це працює в живому проєкті. Звісно, поради досвідчених наставників — це мед у горщику. Беріть потроху і смакуйте 🙂.
Загалом усе нове варто пробувати, навіть якщо воно не цікаве. Бо іноді якийсь дивний атрибут або нудний патерн можуть відкрити шлях до спрощення буднів розробки. Або ж допоможуть зрозуміти, чому чужий код працює, а ваш — ні. Варто братися за складні завдання. Саме такі виклики найшвидше прокачуються навички. Але іноді балуйте себе простими задачами, щоб відпочити.
Особисто мені значно легше закріплювати навички, коли я розповідаю про них іншим. Тому я працював тренером зі створення ігор на курсах для підлітків. Це чудовий досвід, особливо, коли отримуєш запитання про те, як все зламалося. Розбираючись з помилками, значно прокачуєш вміння розв’язувати проблеми.
Я також створював свої пет-проєкти „в шухляду“. В них я пробував реалізовувати те, чим не займався в компанії. Початківцям буде корисно створювати мініпроєкти у відповідь на тестові завдання. І забудьте, що вам мають за це платити. Ваші рішення навряд чи здивують роботодавця і точно не будуть використані для комерційної розробки. Такі завдання — це справжній виклик. Мене часто просили за день або два створити те, що я ніколи не робив. І виходило ж! На початку кар’єри це гарно мотивувало вірити у власні сили.
А ще багато питайте. Не бійтеся, що питання видаватимуться комусь тупими. Це не радянська армія з насмішками та приниженнями. Всі розробники проходили шлях початківця і теж питали. Швидкі відповіді досвідченіших розробників значно прискорюють навчання. Тим паче наставник має бути зацікавлений у вашому зростанні. Якщо вас ображають, то це дивна команда. Залиште таких людей тонути у власному болоті та шукайте свій колектив мрії», — Ігор Січкар, Unity Developer у VOLMI — A Virtuos Studio.
«На новій роботі стикаєшся з новими технологіями, і ступінь відповідальності зростає. Якщо ти Junior, то зазвичай отримуєш ментора, щоб він потроху допомагав вивчати технології — Async’и, DI, контейнери, мультиплеєр. Ліди зазвичай мають призначати умовний „план розвитку“ розробника. Дуже погано, коли його немає, і потрібно шукати щось самому. Коли таке відбувається, все впирається в стелю власної зацікавленості», — Іван Волков, Senior Unity Developer у Kevuru Games.
«Спочатку я шукав розв’язання проблем на різних форумах і робив так, як радили інші фахівці, а далі почав вивчати літературу. Багато хто критикує книги, бо вони зазвичай містять не найактуальнішу інформацію, та особисто я краще запам’ятовую інформацію саме під час прочитання. Тому на початку вивчення Unity я взагалі не використовував формат відеокурсів.
Надалі велику прибавку до знань отримав на роботі, коли почав працювати з більшими проєктами та чужим кодом у складі команди, яка була технічно вища за мене. Це, мабуть, найвагоміший фактор з усіх: якщо хочете реально прокачати свої навички, то найкраща можливість — це на роботі в колективі. Принаймні так підказує мій особистий досвід. А далі я купляв вже профільні курси на вужчі теми, які були мені цікаві», — Павло Супенко, Unity Developer у Bini Games.
Ресурси та література для Unity Developers
Наші спікери спільно сформували перелік ресурсів та літератури для розробників на Unity. Вони допоможуть покращувати навички, дізнаватися нову інформацію та знаходити розв’язання проблем, які виникають на проєктах. Деякі з джерел підійдуть початківцям, а інші призначені для більш досвідчених фахівців.
Книги
- Clean Code: A Handbook of Agile Software Craftsmanship, Роберт Мартін;
- Clean Architecture: A Craftsman’s Guide to Software Structure and Design, Роберт Мартін;
- «Кров, піт і пікселі. По той бік створення відеоігор», Джейсон Шраєр;
- Unity in Action: Multiplatform Game Development in C# with Unity 5, Джо Хокінг;
- CLR via C# (Developer Reference), Джефрі Ріхтер.
Остання книга доволі детальна і складна для розуміння. Рекомендується читати її після ознайомлення з іншою літературою.
Ресурси
- Unity Learn;
- Refactoring Guru — рефакторинг і патерни;
- Game Programming Patterns;
- Спільнота «Ігровари» в Discord.
Розробники також підкреслили важливість вивчення документації й дослідження нововведень, які реалізовує команда рушія. А щодо курсів, то фахівці порекомендували Knowledge Syndicate. Однак вони призначені для людей з гарною базою знань про Unity та C#.
«Коли ви вже будете більш-менш стояти, так би мовити, на „Unity та C# ногах“, дуже рекомендую звернути увагу на Knowledge Syndicate (K-syndicate). Це платформа з невеликою кількістю курсів для більш досвідчених розробників від колишніх творців RAID з Plarium, дуже рекомендую звернути на них увагу і підтримати копійкою», — Павло Супенко, Unity Developer у Bini Games.
«З курсів можу порадити Ampli, якщо ви підліток. Там з розумінням ставляться до всіх випадків. А головне, вони гарно розвивають комунікаційні навички. Це надзвичайно допомагає спілкуватися з командою або пробити першу стіну до оферу, тобто сподобатися рекрутерам. Але на курсах потрібно дійсно старатися. Тобто доведеться саме вчитися, а лектори лише допоможуть і покажуть як це робити», — Ігор Січкар, Unity Developer у VOLMI — A Virtuos Studio.
Альтернативну думку про курси висловив Олексій Набоков, Unity Developer у Room 8. Він вважає, що на них часто викладають велику кількість інформації, яка вже відома. Тому це може бути дарма витрачений час.
«Я загалом не дуже люблю курси, тому що вони не дуже консистентні відносно фаху, для якого призначені. Є великий шанс заплатити гроші, і отримати 95% якихось загальновідомих речей. Тоді як якісь конкретні знання можна знайти в коротких специфічних відео на YouTube чи в статтях на інтернет-ресурсах. Таку інформацію важко системно зібрати», — розповів Олексій.
Допоміжні плагіни та утиліти для Unity, які використовують фахівці
Павло Супенко, Unity Developer у Bini Games
З найбільш універсального — Zenject. Де-факто це зараз стандарт для розробки на Unity, тому що сильно спрощує роботу із залежностями та абстракціями на великих проєктах. Однак цей фреймворк досить важкий і, можливо, комусь підійде інше рішення на кшталт VContainer або MicrosoftDI.
Далі відзначу Odin Inspector для швидкого написання меню та компонентних інтерфейсів для редактора. DoTween — для роботи зі швидкими програмованими анімаціями. Тут також є безплатна версія з обмеженим функціоналом, якого для вас, швидше за все, буде достатньо.
Якщо говорити про різноманітного роду мобільні консолі для зчитування логів прямо в інтерфейсі додатка і реалізації кнопочок, читів тощо, то особисто я використовую варіант від pixeption. З базового наче все, а далі вже все залежить від специфіки проєкту: Entitas, UniRx, Photon та інші.
Ігор Січкар, Unity Developer у VOLMI — A Virtuos Studio
Раніше зажди любив писати власні рішення для всіх проблем. Це добре прокачує, але займає багато часу. Тож зараз економлю час з DoTween, Odin, More Mountains та різними готовими асетами. Ще раджу все ж придбати Rider та Copilot. Це +20% до швидкості розробки. А вміючи правильно ставити питання, навіть можна отримувати готові функціональні класи. Але, звісно ж, перевіряйте усе написане ШІ.
Олексій Набоков, Unity Developer у Room 8
Це дуже залежить від гри та специфіки роботи. З найбільш універсальних — вбудовані в сам проєкт дебажні консолі, твіни для анімацій та схожих цілей, можливо готові рішення для прототипування. Але це вже більше для геймдизайну та арту.
Максим Литюга, Unity Developer у Twigames
На постійній основі чогось особливого не використовую. Все ситуативно. Код допомагає писати Rider IDE — дуже зручний софт. Він іноді доповнює код таким чином, що я б і не здогадався.
Данило Литвиненко, Unity 3D Developer у BLUEMBO
Класика — це Usage Detector та FPS Monitor. А все інше залежить від вимог проєкту та поставлених задач перед розробником.
Поради для кар’єрного зростання від Junior до Middle та вище
Вміння імплементувати масштабні фічі. Саме такі задачі будуть довіряти Middle Unity Developer, тому від цієї навички напряму залежить підвищення фаху.
Принципи KISS, DRY, S.O.L.I.D, YAGNI. Тобто код має бути максимально простим та ефективним. Чим ближче фахівець наближатиметься до цього у своїй роботі, тим швидше зможе розраховувати на підвищення.
Розуміння проєкту. У кожної компанії є свій стек технологій та специфіка розробки. Чим глибше спеціаліст знається на всіх особливостях, тим більше у нього шансів на кар’єрне зростання у своїй студії.
Архітектура. Якщо фахівець може впоратися зі складним кодом та реалізовувати масштабні фічі, він буде кандидатом на підвищення вже вище Middle. Однак ці навички зазвичай приходять з досвідом і саморозвитком.
Софт скіли. Як зазначив Олексій Набоков, Unity Developer у Room 8, у геймдеві програмістам потрібно значно більше спілкуватися з колегами, ніж в інших сферах IT. Тому вміння правильно побудувати комунікацію завжди цінується в компаніях.
Ініціатива. Проявляти себе, брати відповідальність, розв’язувати проблеми — це великий бонус, коли йдеться про підвищення.
«Не ініціативних взагалі можуть довго не підвищувати. Навіть, якщо ви вже знаєте про всі закутки в Unity. По суті, платять за хард скіли, а підвищують за софт скіли. Це, звісно, просто гучна заява, але в ній багато правди», — Ігор Січкар, Unity Developer у VOLMI — A Virtuos Studio.
Пошук помилок. Якщо фахівець здатен самостійно знайти та усунути недоліки у своєму коді, це демонструє його автономність, яка зараз вважається однієї з найважливіших рис для всіх геймдевців.
«В моєму розумінні для зростання необхідно просто більше досвіду безпосередньо з Unity, з асинхронністю. Не боятися реалізовувати масштабні фічі, писати складнішу архітектуру. Можливо, було б непогано знати про нові для себе структури даних на кшталт HashSet, Stack, Queue, дізнатись про пул об’єктів», — Іван Волков, Senior Unity Developer у Kevuru Games.
«Стосовно рівнів на які поділяють розробників, то з ними завжди все досить індивідуально. Я можу бути сеньйором в одній компанії і джуном в іншій, залежно від стека технологій. Звичайно, я трохи перебільшую, і Unity буде усюди. Та, наприклад, на поточній роботі я не працюю з мультиплеєром і клієнт-серверною архітектурою, а крайній SQL-запит до БД я писав десь років сім тому», — Павло Супенко, Unity Developer у Bini Games.
З якими проблемами найчастіше стикаються розробники на Unity
- Павло Супенко (Bini Games)
- Ігор Січкар (VOLMI)
- Іван Волков (Kevuru)
«Чим специфічніші ваші задачі, тим специфічнішими можуть бути проблеми 🙂. Якщо не вдаватися в технічні деталі, то особисто мене дратують і трохи засмучують коливання на хвилях діаметрально різних рішень компанії-розробника рушія. То вони хочуть робити семпл-проєкт для обкатки технологій а-ля Fortnite, то розпускають команду; то зливаються з одним рекламним гігантом, то купують іншого; то вводять комісію за рантайм, то не вводять; то купують Weta, то звільняють людей, які займалися інтеграцією технології.
Це породжує в тому числі й дивні ситуації технічного характеру. Наприклад, для роботи з рекламою є три різні офіційні пакети. Перший з них — спадковий, але пасивно підтримується. Другий мав замінити попередній, але застарів буквально за два місяці й вже навіть не підтримується. А третій — актуальний, який з’явився якраз після купівлі одного з рекламних медіаторів. Таких прикладів маса.
І звісно, через складність та комплексність сучасних рушіїв ви будете бачити краші, зависання на пустому місці, неможливість масштабувати вікна і ще купу менших негараздів. Колись чув фразу, що гіршої мови за C++ немає, але і кращої — теж. Це цілком справедливо і для Unity.
Чи міг би він бути зручнішим, стабільнішим, швидшим і кращим? Так, набагато. Але навіть з усіма поточними проблемами, якщо ваша аудиторія знаходиться на мобільних платформах, і якщо це не просто хобі, а ви хочете знайти роботу, то у вас один варіант. На Godot знайти роботу в рази складніше, а щодо Cocos або чогось ще специфічнішого навіть казати нічого не варто», — Павло Супенко, Unity Developer у Bini Games.
«Навряд чи це будуть проблеми, з якими не стикаються інші розробники. Зі специфічного можу виділити танці з несумісними сервісами. Хоча в останні роки це зустрічається все рідше. До речі, ніколи не поспішайте оновлюватися. З цим можуть прилетіти критичні помилки. Поки працює — не чіпай. Решта — не проблеми, а швидше задачі, які потребують пошуку рішень. Наприклад, недосвідчений учасник команди, який не є розробником, може трохи сповільнювати роботу. Але таке життя 🙂. З цим просто потрібно працювати», — Ігор Січкар, Unity Developer у VOLMI — A Virtuos Studio.
«Наразі ця проблема — відсутність роботи. А якщо стосовно роботи рушія, то це може бути що завгодно. Найпоширеніші проблеми, на мою думку, — це оптимізація під слабкі пристрої, рефакторинг легасі коду (якщо він є) та загальна організація архітектури, щоб все працювало і водночас код можна було безболісно розширити», — Іван Волков, Senior Unity Developer у Kevuru Games.
Нюанси в пайплайнах розробки Unity Developers
В цьому плані фахівці дали шість порад. Вони стосуються як технічних, так і організаційних моментів в пайплайнах, які можуть потенційно призвести до проблем.
- Необхідно на старті оцінити масштаб проєкту й реалізовувати відповідну архітектуру. В процесі збільшувати продукт буде надто складно.
- Важливо одразу визначитися з пайплайном рендеру. Якщо в процесі розробки доведеться його змінювати, це відбере значну частину часу та ресурсів.
- Намагатися якомога рідше застосовувати корутини — підпрограми, виконання яких можна зупиняти та відновлювати.
- Використання CI/CD-методики, яка передбачає безперервні тестування, інтеграцію та розгортання під час розробки.
- Одразу правильно налагоджувати комунікацію з іншими командами для підвищення ефективності співпраці.
«Найскладніше перед релізом. Ніколи не робіть його у п’ятницю! І це не черговий забобон, а чітке намозолене правило. Не робіть так, якщо не хочете сидіти до ночі, замість того, щоб відпочивати та планувати вихідні. Краще додайте декілька днів для тестування і поступово розберіться з усіма проблемними місцями», — Ігор Січкар, Unity Developer у VOLMI — A Virtuos Studio.
Поради новачкам, які хочуть стати розробниками на Unity
Павло Супенко, Unity Developer у Bini Games
Не бійтеся експериментувати й не кажіть собі, що ви занадто зелені для чогось — просто спробуйте, а там зрозумієте. Робіть власні проєкти й намагайтеся доводити їх хоча б до стану грабельної демоверсії, щоб потім залити на Github або показати потенційним роботодавцям. Це може бути плюсом. А якщо у вас щось викладено в магазині, й воно продається, то це чудовий показник навички доводити розпочате до кінця. Власні проєкти також дозволять швидше відновлюватися після щоденного вигорання на роботі, бо найкращий відпочинок — зміна діяльності.
Не занурюйтеся у десятки курсів, тому що можете легко попасти у «вирву нескінченного навчання». Краще почати швидше шукати роботу, адже ваші вміння на ній зростуть більше, ніж після будь-яких курсів, навіть найдорожчих. Не сильно зловживайте
Максим Литюга, Unity Developer у Twigames
Головне, щоб подобався процес. За наявності бажання, і робота, і навчання будуть йти легко й цікаво. Якщо ж бажання немає — краще подумати, чи точно вам потрібна ця професія.
Досліджуйте рушій, дивіться, які він містить можливості, цікавтесь новими фічами, використовуйте популярні плагіни, але тільки, якщо вони потрібні, не захламлюйте проєкт зайвим і тримайте всі файли в акуратному вигляді. Це стосується назв, структури тек тощо.
Ігор Січкар, Unity Developer у VOLMI — A Virtuos Studio
Почніть з курсів. Не очікуйте, що випускником ви одразу знайдете роботу або зможете створити власний S.T.A.L.K.E.R. Головна перевага — це структуровані знання для початківців та настанови ментора для додаткової мотивації. Починати вчитися з блогів — лише обманювати себе та топтатися на місці. Стартувати з документації — теж поганий шлях. І все ж, чим раніше ви почнете її розуміти, тим швидше пірнете в глибини справжньої розробки. А ще тренуйте софт-скіли. Вміння говорити та правильно реагувати на дивні ситуації — це ключ до успіху. Точніше один з них.
Олексій Набоков, Unity Developer у Room 8
Мабуть, варто звернути увагу на ECS та експериментувати з ним, бо цей підхід дуже просувається на рівні самого рушія. Він все частіше починає зустрічатися в робочому середовищі й загалом дуже ймовірно стане популярнішим. Бути в контексті точно не завадить.
Іван Волков, Senior Unity Developer у Kevuru Games
Не вішайте носа. Люди, які люблять розробку і розуміють свою творчу свободу всередині рушія, завжди знаходять для себе роботу.
Данило Литвиненко, Unity 3D Developer у BLUEMBO
Намагайтеся розбивати задачі на маленькі фрагменти. Якщо задача незрозуміла, виділяйте пункти, які зрозумілі, й діліть їх на легкі підзадачі. Такий метод полегшить роботу.
8 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів