Як знайти роботу в геймдеві під час війни? 7 історій українських спеціалістів. Частина 2

Наприкінці 2022 року ми запитали в геймдев-спеціалістів, як їм вдалося знайти роботу в ігровій індустрії під час війни. Скільки часу на це знадобилося? Як вони шукали вакансії? Як наважилися на зміну професії в такий нестабільний час і що можуть порадити іншим?

Публікуємо другу частину з історіями й порадами українських фахівців. З першою добіркою можна ознайомитися у цьому матеріалі.

1. «Хотілося перейти до української компанії, де всі люди розуміють ситуацію». Євгеній, QA Engineer у GSC Game World

У 2020 році я почав працювати Junior Game Tester в Ubisoft Odesa. Прийшов за рекомендацією друга, який влаштувався туди на пів року раніше. В липні 2022-го отримав підвищення до Middle Tester. А в серпні дізнався від колег про вакансії QA Engineer у GSC Game World, тож вирішив спробувати й подав своє резюме.

Зараз я на випробувальному терміні, але він нічим не відрізняється від звичайної роботи. Влітку здавалося, що все більш-менш стає на свої місця, життя повертається хоча б до якоїсь норми, тож спробувати було варто, адже причин на це в мене було декілька.

По-перше, питання зарплати, яку в такі складні часи потрібно відкладати і на якісь несподівані витрати, і на допомогу ЗСУ та іншим фондам.

По-друге, хотілося перейти до української компанії, де всі люди розуміють ситуацію, в якій ми опинилися. Адже не всі західні компанії достатньо обізнані й не завжди можуть вчасно реагувати на це.

Ну, і по-третє, хотілося докласти руку до культової франшизи, обожнюваної у всьому світі. Якщо про попередній мій проєкт чули лише фанати спортивних симуляторів, то про «Сталкера» знають майже всі й всюди.

Насправді ще у квітні-травні 2022-го в мене була ідея просто відіслати своє резюме у всі наші українські геймдев-компанії та сподіватися на краще. Але доля повернулася так, що навіть і шукати не довелося, робота сама мене знайшла. Можу порадити лише не проґавити свій шанс і сподіватися на краще, не боятися щось змінювати, адже спробувати ніхто не завадить.

Тож варто моніторити сайти компаній, які вам цікаві, шукати вакансії у LinkedIn і не соромитися додаватися до рекрутерів з різних компаній. Якби мені відмовили, то лишився б на старій роботі. А далі хто знає, що було б.

2. «Я вирішила, що ціную свій час і не згодна працювати за копійки». Вероніка Кайденко, 2D Artist

За освітою я дизайнерка одягу і до війни працювала більш як три роки декораторкою одягу. В університеті поверхово вивчала 3D, а малюю взагалі з дитинства. І тільки цього року зрозуміла, що хочу працювати в геймдеві.

Мені подобається, що в цій галузі можна розвиватись, отримувати нові знання, виконувати різні завдання, немає монотонної роботи. Сфера 2D і 3D безмежна. Звичайно, перевага в тому, що можна працювати віддалено. І це круто, коли граєш в гру, в якій є частинка твоєї роботи.

Але наразі спеціалісту початкового рівня складно знайти роботу в Україні. Закінчивши курс з 2D у липні, я одразу почала шукати роботу. Розсилала резюме, виконувала тестові, у серпні одна з компаній сказала на моє тестове: «Так». Я була щаслива, але вакансія не була пов’язана з малюванням у 2D.

Я дуже хотіла в геймдев, тому й погодилась на посаду Technical Artist у стилі гри hidden object. У мої обов’язки входили пошук та вписання в сцену 80 кліпартів (предметів). До речі, навіть на цю посаду було не легко потрапити — на моє тестове дали три правки. Я взагалі до того не знала, що на тестове можуть давати правки.

Після двох місяців роботи я зрозуміла, що наші погляди з компанією розходяться. Вони давали на завдання відведений час, в який вкластись було нереально. Адже приходила купа правок від ПМ’а, оцінювача сцен, а потім ще й від замовника. Постійні очікування правок та роботи. Я вирішила, що ціную свій час і не згодна працювати за копійки, плюс все-таки хочу створювати арти й персонажів.

Тому я досі в пошуку роботи в геймдеві, і за всі ці місяці пошуку можу сказати, що не так легко в наш час знайти роботу за покликанням. З липня і до грудня я надіслала 53 заявки в компанії, виконала 10 тестових. З них деякі компанії відмовили через брак досвіду, інші через стилістику або просто не надали відповіді. Тому нині розвиваюсь ще в 3D, щоб полегшити роботу у 2D. Ось такий поки короткий досвід у геймдеві.

Робота Вероніки з її портфоліо на ArtStation

3. «Я виділив три місяці на самонавчання та пошук роботи, але це була велика помилка». Анонімний Game Designer/PM

Нині я працюю геймдизайнером/проджектом у маленькій українській геймдев-компанії. Це моя перша робота в індустрії. Остання професія до геймдеву була в ресторанній сфері кухарем, керівником проєктів.

Змінити роботу вирішив, тому що вигорів, набридла токсична атмосфера, байдуже ставлення компаній до працівників та працівників до якості продукту. А працювати в геймдеві була моя давня мрія.

Наважитись було легко, зарплату затримували на два місяці й працювати безплатно вже не було сил. Я звільнився ще до вторгнення, рік тому. Але після 24 лютого були думки братись за попередню роботу через постійні відмови та страх, що нічого не вийде.

Щодо складнощів, то я виділив три місяці на самонавчання та пошук роботи, але це була велика помилка. Потрібно закладати 6-12 місяців та бути готовим до відмов протягом тривалого часу.

Нову посаду я шукав пів року. Спочатку переважно на позицію проджект-менеджера, вакансії на геймдизайнера були поодинокі.

Перед тим проходив покрокові відео на ютубі типу «Як зробити гру на Unity». Далі були різноманітні невеликі курси на Udemy, Coursera, Khan, присвячені Unity, геймдизайну та сторітелінгу. Дивився безкоштовні лекції Devtodev. Також я б дуже радив книгу Джессі Шелла «Геймдизайн». Взагалі рекомендую з неї починати.

Тепер розумію, що у всьому цьому процесі мені бракує менторингу. Думаю, що готовий до більш професійних курсів.

Більшість рекрутерів не хоче продовжувати розмову, коли бачить, що людина шукає першу роботу у сфері. Половина з них навіть не відповідають «ви нам не підходите», тиша. З близько 60 відмов тільки троє рекрутерів відповіли, чого мені бракує.

Загалом вони шукають у заявках новачків професійні курси або портфоліо. Хоча один рекрутер відповів, що курси не дають плюсів у відгуку на вакансію.

Хочеться, щоб рекрутери більше звертали увагу на дорослих світчерів. Навіть не маючи профільного досвіду, ці люди зазвичай свідомо ставляться до зміни сфери, відповідально працюють і мають різносторонній життєвий досвід, який дає свіжий погляд до розуміння рутинних процесів.

Я раджу перед пошуком і відгуками на вакансії взяти консультацію рекрутера. Закладати більше часу на пошук роботи й навчання, яке допоможе зрозуміти сферу, обрану професію та базові навички. І не опускати руки після відмов, продовжувати шукати саме те, чого хочете й, якщо можливо, не влаштовуватись на «тимчасову» роботу в колишніх сферах.

4. «Іноді люди не постять вакансію у мережу, а набирають між своїх». Дмитро Радушинський, 3D Character Artist

До 24 лютого я почав працювати як концептер та 3D-художник (зброя, одяг, броня — персонажка) з новозеландською студією Grinding Gear Games. Іноді замовлень було більше, іноді менше, тому задля стабільності я шукав зайнятість на фултаймі.

Оскільки я переважно працюю як фрилансер або контрактник, то завжди тримаю руку на пульсі ринку та підшукую потенційно цікаві проєкти. Шукаю усі цікаві позиції на Indeed, LinkedIn, Glassdoor, ArtStation тощо.

Також я маю певну кількість компаній, куди подався час від часу, навіть якщо там немає конкретних вакансій. Тому що іноді люди не постять вакансію у мережу, а набирають між своїх, тому краще постукати у двері, ніж не мати шансу.

З Amc Ro Studio я почав працювати у червні, після початку повномасштабного вторгнення. Вони мене підкупили щирістю та акцентом на healthy work environment. В студії переймаються та підтримують українців.

За час нашої співпраці (це був проєкт на пів року) були моменти, коли я через брак світла та можливості працювати вилітав з роботи. Але потім наздоганяв дедлайни (які у них були доволі м’які, що лише сприяє якості та спокою роботи). Загалом проблем з ними у мене не було, і я сподіваюся скоро знову з ними працювати, коли буде слушний проєкт.

Зараз я далі працюю з Grinding Gear. Тут взагалі дедлайни дуже м’які, тому жодних проблем, якщо я відлучаюся на декілька днів чи тиждень.

Можу порекомендувати продивлятися названі сайти та потрохи вивчати ринок. Бо насправді реально класних аутсорс-контор і розробників небагато. Ви швидко почнете помічати «знайомі обличчя» серед шквалу вакансій.

Згадайте, які ігри чи проєкти колись вас спонукали піти у розробку. Якщо цю компанію ще не поглинула Tencent або вона не збанкрутувала — вітаю, у вас є потенційне місце роботи.

Попрацюйте над портфоліо та резюме. Для портфоліо найкращі рендери завжди ставте першими, іконки робить максимально промовистими. Резюме пишіть по суті: з хард- і софт-скілами.

Золоте правило — уявіть, що у рекрутера на вас є секунд 30-60. За цей час він повинен прочитати основну інфу, переглянути основні роботи. Далі ухвалюється рішення, чи відсіяти вас, чи взяти у другий тур. Тому для підвищення своїх шансів оптимізуйте те, що надсилаєте. Ну й не копіпастьте цілком cover letter.

Якщо ви не отримали відгук або позитивний фідбек — не варто засмучуватися. Більшість компаній не мають часу відповідати відсіяним кандидатам, навіть якби мали бажання це роботи. Іноді це навіть не залежить від вас — вакансію можуть закрити раніше через різні причини чи внутрішні контакти.

Коли я активно шукаю роботу, то розсилаю/оновлюю резюме у десятки компаній. До реального інтерв’ю доходить у кращому разі 10%. Збільшуйте свої шанси на найм — шукайте більше варіантів і не бійтесь йти на контакт.

Робота Дмитра для гри Path of Exile від Grinding Gear Games

5. «Офер я отримала через чотири місяці після закінчення курсів та після дев’яти співбесід». Дарія Севрюкова, Quality Assurance Engineer

Наразі проходжу випробувальний термін на посаді Quality Assurance Engineer у дніпровській компанії Pushka Studios. Це моя перша робота в геймдеві та в IT загалом.

До цього я працювала довгий час у клієнтській підтримці «ПриватБанку», а потім мала значну перерву. Перед 2022-м я задумалась, що час виходити на роботу. Але хотілось змінити вектор, знайти галузь, яка була б мені до вподоби й могла б затягнути й не відпускати :)

Я обожнюю ігри й тому хотіла пов’язати подальшу діяльність з геймдевом. Саме в цей час знайомі мого чоловіка проходили курси з тестування. Я почитала, хто такі QA й чим вони займаються, і зрозуміла, що це саме те, що я шукала. Потім почала шукати школу, в якій викладач був пов‘язаний з геймдевом, бо саме там я себе бачила. І знайшла, записалась до Level Up 22 лютого. А 24-го вже стало зрозуміло, що заняття, якщо і будуть, то зовсім не відомо коли.

Коли почалось навчання, я вважала, що складнощі будуть у тому, що це онлайн-заняття. А виявилось, що це навіть плюс, бо всі лекції залишились в мене у записі. Та наш ментор завжди був готовий допомогти, якщо виникали додаткові питання.

Потім почався найскладніший етап — пошук роботи. Від самого початку мене відмовляли йти на курси, лякали, що нічого не вдасться через велику конкуренцію. Я подавалась скрізь, де були відкриті позиції QA, щоб здобути досвід проходження співбесід. Та й вакансій було мало, а щоб пройти співбесіду вдало там, де я хотіла, мені потрібно було десь її провалити. Дуже багато тестових виконувала, не на всі давали фідбек.

Проте я не засмучувалась, бо на одному з подкастів DOU QA я почула що, за статистикою, саме на мою посаду потрібно 100 відправлених резюме й 10 співбесід, щоб отримати офер.

Свій заповітний офер я отримала через чотири місяці після закінчення курсів та після дев’яти співбесід. Це був перший офер, проте навіть якщо були б інші, я б все одно обрала Pushka Studios, бо тут цінують кожного.

Іншим, хто проходить цей шлях, хочу побажати витримки, щоб рухатись до своєї мети та не опускати рук, навіть коли дуже хочеться все кинути.

6. «Деякі тестові були надто великими, іноді розраховні на тиждень». Анастасія, 2D Artist в Rosetta Gaming

Технічно до цього я фрилансила як художниця, в тому числі й для ігрових проєктів і компаній (переважно інді), але це моя перша робота в офісі. З фрилансу я пішла через нестабільний заробіток і постійну зміну проєктів і задач.

Я активно шукала роботу після того, як змогла виїхати в Польщу, але не вивезла з собою планшет. По суті, я пішки з котиком намагалась евакуюватись з Києва, планшет не помістився. Тому мені не було, на чому робити тестові.

І одна компанія після співбесід і перегляду портфоліо запропонувала роботу. Вони довго робили контракт, вже все було підписано і мені надіслали графічний планшет.

Я очікувала, що одразу почну працювати, але мене довго ігнорували або казали почекати. Після двох місяців мені написали чекати ще два-три місяці чи більше, поки в них з’явиться проєкт. Спочатку я чекала, а тоді стала знову шукати роботу, виконала кілька тестових на цьому планшеті й отримала нинішню посаду. Це зайняло, напевно, до місяця.

Багато відправлених резюме залишалися без відповіді, деякі тестові були надто великими, розрахованими на понад кілька днів роботи, іноді на тиждень. Але загалом рекрутери не пропадали, навіть відгук був, тому більш-менш нормально.

Порада: якщо ви новачок, малюйте більше, шукайте людину для фідбеку і робіть тестові, вивчайте різні стилістики компаній, на які подаєтесь. В ідеалі зробіть, щоб ваше портфоліо підходило саме для них. Якщо ви не новачок, то краще шукати роботу, поки ще є інша робота. Бо процес сповнений очікування і невизначеності, довгих неоплачуваних тестових. А ще майте на увазі, що навіть після підписання контракту може статись щось неприємне, на жаль.

В одній з українських компаній мені сказали після тестового і фінальної співбесіди, що «вони вирішили не рухатись далі, бо їм потрібен більш різноманітний художник (і персонажі, і середовище). Але вони бачили, що я персонажниця в портфоліо і давали тестове на персонажа, а могли зберегти і мені, і собі час.

7. «Змінювати роботу в нестабільний час може бути вигідно для розробників». Максим Востругін, Back-end .NET Developer у Whaleapp

Нині я працюю на проєкті Blitz: Rise of Heroes з Whaleapp. Це idle-RPG, де гравцю треба збирати картки героїв, прокачувати їх, формувати свій загін з шести героїв або гільдії, щоб протистояти монстрам та іншим гравцям.

Це перша моя робота в геймдеві, але не перший досвід. Мені цікавий геймдев, тому я брав участь у джемах та маю власну випущену гру. До цього працював як фулстек-розробник, останні два роки займався лише бекендом.

Я пасивно проглядав ринок, та не бачив для себе чогось цікавого й не відгукався.

Одного дня дружина питала, що там з вакансіями, я кажу: «Та все якось сумно, нічого цікавого». Відкриваю Djinni, й буквально друга вакансія мене зацікавила — це був Whale App. Тому роботу я змінив, по суті, завдяки дружині та бажанню здобути досвід у геймдеві.

Це може прозвучати дивно, але я вважаю, що змінювати роботу в нестабільний час може буде вигідно для розробників. Подивіться самі, в галузі бракує досвідчених фахівців, а у нестабільний час вони ще й не хочуть нічого міняти. Тому на ринку стає менше розробників, а це означає меншу конкуренцію. Деякі побоювання у мене були, але нічого істотного, як і перед будь-якими змінами у житті.

Я місяць проглядав вакансії і бачив достатньо пропозицій з мого профілю. 50-80 підходили мені за стеком та зарплатою. Скільки з них були з геймдеву, складно сказати. Періодично я отримував пропозиції з «геймдеву» у гемблінгу, але цей домен мене не цікавить.

Мені здалося, що попри війну й складну ситуацію рекрутери були готові спілкуватися. Щодо Whaleapp, то взаємодія з рекрутером була на професійному рівні, наступного дня після мого відгуку нам вже вдалося поспілкуватись.

Раджу писати персоналізоване супровідне повідомлення, коли відгукуєтесь на вакансію, якщо вона вам цікава. Постарайтеся дізнатися, що це за компанія, які у неї проєкти, кого і для чого вона шукає, поміркуйте, чому саме ви будете корисні для компанії.

І коли вже вам випаде нагода поспілкуватися, то ви будете розуміти, який саме досвід є релевантним, а який не дуже. Наприклад, я розумів, що немає сенсу згадувати про досвід роботи зі смс-шлюзами, але можна розповісти про гейміфікацію.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось5
До обраногоВ обраному2
LinkedIn

Схожі статті



Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі