«Виживуть сильніші». Рекрутери про ситуацію на ринку найму художників в геймдев
Ми опитали українських геймдев-рекрутерів про їхнє бачення сучасної динаміки індустрії та зокрема ринку найму, попиту на 2D та 3D-художників. А також про те, як вплинула «AI революція» на очікуваний скілсет, та які є шляхи вирішення кризи фактичної відсутності entry/junior level вакансій на художні посади. Про що це та багато іншого — у сьогоднішньому матеріалі.
«В геймдев будуть йти тільки ті, хто про це мріє». Вікторія Наконечна, Recruiter VG Entertainment
Я вважаю, що попит на художників серед українських gamedev компаній залишається високим. Це пов’язано з тим, що ігрова індустрія продовжує активно розвиватися всупереч викликам з якими стикається країна. За моїми спостереженнями: як в продуктових, так і в аутсорсингових компаніях триває активний найм, тому конкуренція за таланти також зростає.
Якщо казати про нашу компанію, то «AI революція» не вплинула на наші вимоги до художників, оскільки наш поточний проєкт вимагає високого рівня дизайну, що передбачає численні ітерації та пошуки оптимальних рішень. Тому стандартні роботи, згенеровані штучним інтелектом, не відповідають нашим потребам.
На жаль, у нас рідко відкриваються вакансії entry/junior level для художників. Це зумовлено активною стадією розробки проєкту та технічними вимогами. Відсутність вакансій для junior художників в індустрії загалом свідчить про те, що якість художнього контенту стає вирішальним фактором для успіху проєктів. Це призводить до того, що перевага надається спеціалістам із досвідом, які можуть одразу включатись в роботу не втрачаючи продуктивності.
Для вирішення цієї кризи можна розглядати найм junior спеціалістів на більш ранніх етапах проєкту, коли є більше часу для їх навчання. Також ефективним буде залучення початківців до виконання рутинних та простіших задач, поступово підвищуючи складність. Співпраця компаній з університетами та спеціалізованими школами для адаптації навчальних програм до потреб сучасного ринку, а також проведення спільних проєктів, воркшопів і хакатонів може стати важливим кроком у вирішенні цього питання.
На жаль, хвиля скорочень, що триває вже не перший рік, не оминула й український геймдев. Проте є і компанії, які змогли втриматися і стабільно зростають, продовжуючи наймати нових працівників.
Так, зараз буде складніше потрапити в індустрію новачкам, і в геймдев будуть йти тільки ті, хто про це мріє. Ті, хто вже в індустрії, стикнуться з підвищеною конкуренцією, тож потрібно буде ефективніше вдосконалювати навички та знання. Щодо проєктів, то виживуть сильніші, як і в будь-якій кризі. Але кожна криза веде до росту, рано чи пізно ми вийдемо на те плато, на яке зараз тяжко добиратись.
Тож постійно працюйте над своїм портфоліо: наповнюйте його роботами, додавайте детальні описи, використовуйте різні інструменти та програми. Важливо цікавитися сучасними технологіями, оскільки індустрія швидко змінюється, і знання сучасних інструментів може надати вам конкурентну перевагу. Постійно навчайтеся та вдосконалюйте свої навички. Будьте активними у професійній спільноті та беріть участь у челенджах і хакатонах. І головне — не зупиняйтеся!
«Популярність та ефективність використання у пайпланах ШІ-інструментів вплинула на скілсет для художників». Світлана Медвідь, HR Generalist at RetroStyle Games
Попри хвилю скорочень, закриття студій та очікувань колапсу, геймдев індустрія продовжує рухатися вперед та змінюватися: активне використання ШІ у пайплайнах, VR/AR, метасервіси, мобайл ґеймінг, інді-проєкти та інші тренди формують попит на спеціалістів у індустрії.
2D та 3D художники залишаються затребуваними спеціалістами — хоч літній сезон і завжди вважався періодом вщухання активного найму та зацікавлених кандидатів. На прикладі RetroStyle Games відмічу, що для нас ці напрямки найбільш актуальні: особливо 2D.
Популярність та ефективність використання у пайпланах ШІ інструментів вплинула на скілсет для художників: навіть якщо спеціаліст не працював з ШІ, необхідно бути готовим до його вивчення та використання у роботі. ШІ дає гарні результати з пришвидшення креативного процесу, що загалом позитивно впливає на успішність компанії.
Так, він ніколи не зможе повноцінно замінити художника, та все ж варто пам’ятати, що це саме інструмент, який можна і потрібно опановувати та використовувати.
Маю зазначити, що ситуація з ентрі левел позиціями дійсно складна: окрім стриманості у відкритості та готовності до інвестування у початківців, це говорить про відсутність розроблених методів інтеграції новачків, високу конкуренцію у сфері, вимоги до джуніор-спеціалістів, відсутність ресурсу для адаптації початківців та загальний стан ринку геймдеву.
Звісно, найкращий варіант для вирішення проблеми — закінчення кризи, інвестиції та приток нових проєктів.
Однак, якщо говорити про щось менш глобальне, то тут можу виділити наступні моменти:
- Розробка програм стажування та якісної інтеграції початківців. У RetroStyle Games є програма стажування та за це літо ми найняли близько 10 джуніор спеціалістів (позиції PM, HR, 2D/3D Artist, QA Manager);
- Співпраця з навчальними курсами/розробка власних навчальних програм від компаній, для забезпечення актуального скілсету спеціалістів;
- Для початківців у сфері — наявність тематичних спільнот, менторів, прийняття участі у конкурсах (до речі, у RetroStyle Games якраз пройшов конкурс фан-арту, фриланс, участь в інді-проєктах).
Масштабні скорочення є результатом приходу у сферу геймдеву великих тех. компаній. На фоні економічного буму ігрової сфери у період ковіду, спад після повернення до звичного життя став ударом для інвестицій, а неможливість зберегти студії, продовжити роботу над амбітними проєктами та злиття компаній породжують тенденцію масштабних скорочень.
«Динаміка скорочень показує, що ААА проєкти дорожчають та стають ненадійними у реалізації та що поточне управління компаніями в ігровому секторі є неефективним»
Відносно українського сегмента — наша особливість (окрім повномасштабного вторгнення росії), це концентрація на аутсорсі та інтернаціональних клієнтах, що дає певну стабільність. Наша швидка адаптація до умов війни, енергетичної кризи дає нам можливість залишатися конкурентоспроможними, також зростання інді-сцени дає новий виток для вітчизняної ігрової сцени (Hollow Home, Aris Arcanum, etc.).
Окрім базових порад по портфоліо (тримайте його актуальним та релевантним), резюме та інші вже всім відомі речі, хотіла б відмітити, що вам стануть у пригоді вміння підлаштовуватися під різні стилі, працювати у різних напрямках та прокачка рендеру.
Обирайте собі проєкти, які вам подобаються та над якими ви б хотіли працювати: аналізуйте, пробуйте підлаштуватися, скопіювати та зробити щось своє. Це не лише корисна вправа, але й можливість поповнити портфоліо новими роботами.
Також тренуйтеся у використанні ШІ: пробуйте доопрацювати генерацію, прибрати артефакти та нелогічності, дополішити зображення, а не використовувати лише за референс.
Та, звісно, не зупиняйтеся! Постійна практика допоможе знайти своє місце в індустрії. Бажаю кожному успіху — хоч шлях і може здаватися важким на початку, однак не бійтеся відмов та продовжуйте рухатися вперед :)
«Прослідковується тенденція не найму українців, що знаходяться в Україні». Єлизавета Буяшенко, Talent Acquisition Specialist, Burny Games
Наразі, на жаль, попит на 2D і 3D художників не такий, яким він був у
Більшість компаній продовжує наймати, але робить це більш зважено і під конкретні проєкти/задачі: наразі все менше і менше ситуацій, коли спеціаліста беруть просто у команду і потім шукають для нього задачі.
АІ революція також вплинула, це факт який ми як рекрутери мусимо прийняти. А кандидати мусять на це звернути увагу. Зазвичай йде мова про Midjourney та ChatGPT, рідше про runwayml, elevenlabs, heygen.
Наразі майже усі hiring managers, з якими я працювала, останнім часом включають цей пункт у заявку на вакансію та у список запитань на інтерв’ю. Це стосується майже усіх креативних позицій.
Я не думаю, що нам усім варто переживати за те, що ШІ відбере у нас роботу, але точно варто познайомитись з цими інструментами, щоб полегшити своє робоче життя :)
На жаль, мені досить давно не доводилось мати справу entry/junior level вакансіями у креативному напрямку. На мою думку, у першу чергу це свідчить про неможливість компаній приділяти час на навчання цих спеціалістів. Знову ж таки, позиції відкриваються здебільшого під конкретні задачі, тому компанія очікує, що кандидат зайде на проєкт і після стандартної адаптації стане самостійним спеціалістом і почне перформити.
«Інша сторона цієї медалі — ринок також зараз на стороні компаній, тому маємо можливість закривати потреби одразу досвідченими фахівцями»
Які можуть бути шляхи для вирішення? Досить цікаве питання. Воно скоріше економічне. На мою думку, тільки завершення кризи і початок нової фази росту українського геймдеву зможе розв’язати питання найму junior-спеціалістів.
Я думаю, що все ж український геймдев у дещо гіршій ситуації, ніж глобальний. Загальна криза мені відома здебільшого як «глядачу», бо увесь час від початку повномасштабного вторгнення мені доводилось наймати тільки українців і тільки в українські компанії. Оскільки прослідковується тенденція не найму українців, що знаходяться в Україні, великими компаніями.
Стосовно динаміки, то вона мені здається все ж позитивною. Авжеж, до повернення довоєнних темпів ще далеко. Але вже зараз ми бачимо зріст позицій порівняно з 2022 роком (на мій погляд). Тому, сподіваюсь, наші справи підуть вгору :)
Ось, що б я порадила тим, хто наразі шукає роботу на художню посаду в gamedev компанію:
- Знайомитись з AI, зараз це все більше і більше входить у нашу рутину.
- Обирати для себе найцікавіші ігрові жанри та стилістики, бо інтерес і любов до своєї роботи — це завжди шлях до успіху!
- Не боятись писати рекрутерам, якщо ти дійсно бачиш, що «це моє». Каюсь, але зараз рекрутери мають досить великий відгук на позиції і можуть втратити щось справді цінне.
- Вірити у себе та в український геймдев загалом :)
«Ситуація в українському геймдеві зараз мені здається дещо гірша, ніж в IT загалом». Марта Мілевська, Freelance IT Recruiter (ex-Ubisoft)
З моїх спостережень, попит на художників серед українських gamedev компаній, на жаль, значно знизився, порівняно із довоєнним часом. Деякі компанії перевезли співробітників за кордон і, відповідно, наймають нових спеціалістів там. Частина компаній значно зменшила плани з найму у зв’язку з кризою, або навіть скоротила штат. Це обумовило зростання кількості художників, які шукають роботу і відповідно конкуренцію на українському ринку.
Проте високо кваліфіковані художники рівня міддл та сіньор, як і раніше, затребувані і компанії хантять таких спеціалістів та пропонують хороші умови, підлаштовуючись під наші нові реалії.
Я не помітила значних змін від початку «AI революції». Досвідчені художники з компаній, у яких я працювала, використовували AI інструменти і до цього «буму», хіба що їх вибір був дещо менший.
Проте наявність основних інструментів, таких як: 3ds Max, Maya, Zbrush, Photoshop у скілсеті кандидата все ще лишається найважливішим, а досвід з AI тулзами буде скоріше плюсом.
Як на мене, у зв’язку зі зменшенням загальної кількості вакансій, компанії зараз не готові вкладатись у навчання та розвиток початківців та хочуть наймати художників із досвідом, які зможуть одразу включитись у виробничі процеси. Мені здається, що ситуація із такими позиціями покращиться, щойно мине загальна криза на українському ринку.
Ситуація в українському геймдеві зараз мені здається дещо гірша, ніж в IT загалом. Минулий рік був дуже складний для ігрової сфери загалом, а через війну в Україні, деякі компанії почали віддавати перевагу спеціалістам з Європи.
Тож, перш за все, я б, мабуть, порадила сфокусуватись на тих вакансіях, для яких ваш досвід є найбільш релевантним. Можливо, підредагувати своє резюме під позиції компаній, які вас цікавлять найбільше. Додати у портфоліо роботи, які відображатимуть досвід, необхідний для вакансій цих компаній.
Також можна додати рекрутерів цих компаній у контакти у LinkedIn. Інколи, рекрутери публікують дописи про пошук художників (особливо початківців) у першу чергу в LinkedIn, звертаючись за рекомендаціями до своєї мережі контактів.
Ще можна зробити невеликий ресерч співробітників компанії, що вас зацікавила. Можливо, там працює хтось із ваших знайомих або колишніх колег та зможе рекомендувати вас.
30 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів