«Виживуть сильніші». Рекрутери про ситуацію на ринку найму художників в геймдев

Ми опитали українських геймдев-рекрутерів про їхнє бачення сучасної динаміки індустрії та зокрема ринку найму, попиту на 2D та 3D-художників. А також про те, як вплинула «AI революція» на очікуваний скілсет, та які є шляхи вирішення кризи фактичної відсутності entry/junior level вакансій на художні посади. Про що це та багато іншого — у сьогоднішньому матеріалі.

«В геймдев будуть йти тільки ті, хто про це мріє». Вікторія Наконечна, Recruiter VG Entertainment

Я вважаю, що попит на художників серед українських gamedev компаній залишається високим. Це пов’язано з тим, що ігрова індустрія продовжує активно розвиватися всупереч викликам з якими стикається країна. За моїми спостереженнями: як в продуктових, так і в аутсорсингових компаніях триває активний найм, тому конкуренція за таланти також зростає.

Якщо казати про нашу компанію, то «AI революція» не вплинула на наші вимоги до художників, оскільки наш поточний проєкт вимагає високого рівня дизайну, що передбачає численні ітерації та пошуки оптимальних рішень. Тому стандартні роботи, згенеровані штучним інтелектом, не відповідають нашим потребам.

На жаль, у нас рідко відкриваються вакансії entry/junior level для художників. Це зумовлено активною стадією розробки проєкту та технічними вимогами. Відсутність вакансій для junior художників в індустрії загалом свідчить про те, що якість художнього контенту стає вирішальним фактором для успіху проєктів. Це призводить до того, що перевага надається спеціалістам із досвідом, які можуть одразу включатись в роботу не втрачаючи продуктивності.

Для вирішення цієї кризи можна розглядати найм junior спеціалістів на більш ранніх етапах проєкту, коли є більше часу для їх навчання. Також ефективним буде залучення початківців до виконання рутинних та простіших задач, поступово підвищуючи складність. Співпраця компаній з університетами та спеціалізованими школами для адаптації навчальних програм до потреб сучасного ринку, а також проведення спільних проєктів, воркшопів і хакатонів може стати важливим кроком у вирішенні цього питання.

На жаль, хвиля скорочень, що триває вже не перший рік, не оминула й український геймдев. Проте є і компанії, які змогли втриматися і стабільно зростають, продовжуючи наймати нових працівників.

Так, зараз буде складніше потрапити в індустрію новачкам, і в геймдев будуть йти тільки ті, хто про це мріє. Ті, хто вже в індустрії, стикнуться з підвищеною конкуренцією, тож потрібно буде ефективніше вдосконалювати навички та знання. Щодо проєктів, то виживуть сильніші, як і в будь-якій кризі. Але кожна криза веде до росту, рано чи пізно ми вийдемо на те плато, на яке зараз тяжко добиратись.

Тож постійно працюйте над своїм портфоліо: наповнюйте його роботами, додавайте детальні описи, використовуйте різні інструменти та програми. Важливо цікавитися сучасними технологіями, оскільки індустрія швидко змінюється, і знання сучасних інструментів може надати вам конкурентну перевагу. Постійно навчайтеся та вдосконалюйте свої навички. Будьте активними у професійній спільноті та беріть участь у челенджах і хакатонах. І головне — не зупиняйтеся!

«Популярність та ефективність використання у пайпланах ШІ-інструментів вплинула на скілсет для художників». Світлана Медвідь, HR Generalist at RetroStyle Games

Попри хвилю скорочень, закриття студій та очікувань колапсу, геймдев індустрія продовжує рухатися вперед та змінюватися: активне використання ШІ у пайплайнах, VR/AR, метасервіси, мобайл ґеймінг, інді-проєкти та інші тренди формують попит на спеціалістів у індустрії.

2D та 3D художники залишаються затребуваними спеціалістами — хоч літній сезон і завжди вважався періодом вщухання активного найму та зацікавлених кандидатів. На прикладі RetroStyle Games відмічу, що для нас ці напрямки найбільш актуальні: особливо 2D.

Популярність та ефективність використання у пайпланах ШІ інструментів вплинула на скілсет для художників: навіть якщо спеціаліст не працював з ШІ, необхідно бути готовим до його вивчення та використання у роботі. ШІ дає гарні результати з пришвидшення креативного процесу, що загалом позитивно впливає на успішність компанії.

Так, він ніколи не зможе повноцінно замінити художника, та все ж варто пам’ятати, що це саме інструмент, який можна і потрібно опановувати та використовувати.

Маю зазначити, що ситуація з ентрі левел позиціями дійсно складна: окрім стриманості у відкритості та готовності до інвестування у початківців, це говорить про відсутність розроблених методів інтеграції новачків, високу конкуренцію у сфері, вимоги до джуніор-спеціалістів, відсутність ресурсу для адаптації початківців та загальний стан ринку геймдеву.

Звісно, найкращий варіант для вирішення проблеми — закінчення кризи, інвестиції та приток нових проєктів.

Однак, якщо говорити про щось менш глобальне, то тут можу виділити наступні моменти:

  • Розробка програм стажування та якісної інтеграції початківців. У RetroStyle Games є програма стажування та за це літо ми найняли близько 10 джуніор спеціалістів (позиції PM, HR, 2D/3D Artist, QA Manager);
  • Співпраця з навчальними курсами/розробка власних навчальних програм від компаній, для забезпечення актуального скілсету спеціалістів;
  • Для початківців у сфері — наявність тематичних спільнот, менторів, прийняття участі у конкурсах (до речі, у RetroStyle Games якраз пройшов конкурс фан-арту, фриланс, участь в інді-проєктах).

Масштабні скорочення є результатом приходу у сферу геймдеву великих тех. компаній. На фоні економічного буму ігрової сфери у період ковіду, спад після повернення до звичного життя став ударом для інвестицій, а неможливість зберегти студії, продовжити роботу над амбітними проєктами та злиття компаній породжують тенденцію масштабних скорочень.

«Динаміка скорочень показує, що ААА проєкти дорожчають та стають ненадійними у реалізації та що поточне управління компаніями в ігровому секторі є неефективним»

Відносно українського сегмента — наша особливість (окрім повномасштабного вторгнення росії), це концентрація на аутсорсі та інтернаціональних клієнтах, що дає певну стабільність. Наша швидка адаптація до умов війни, енергетичної кризи дає нам можливість залишатися конкурентоспроможними, також зростання інді-сцени дає новий виток для вітчизняної ігрової сцени (Hollow Home, Aris Arcanum, etc.).

Окрім базових порад по портфоліо (тримайте його актуальним та релевантним), резюме та інші вже всім відомі речі, хотіла б відмітити, що вам стануть у пригоді вміння підлаштовуватися під різні стилі, працювати у різних напрямках та прокачка рендеру.

Обирайте собі проєкти, які вам подобаються та над якими ви б хотіли працювати: аналізуйте, пробуйте підлаштуватися, скопіювати та зробити щось своє. Це не лише корисна вправа, але й можливість поповнити портфоліо новими роботами.

Також тренуйтеся у використанні ШІ: пробуйте доопрацювати генерацію, прибрати артефакти та нелогічності, дополішити зображення, а не використовувати лише за референс.

Та, звісно, не зупиняйтеся! Постійна практика допоможе знайти своє місце в індустрії. Бажаю кожному успіху — хоч шлях і може здаватися важким на початку, однак не бійтеся відмов та продовжуйте рухатися вперед :)

«Прослідковується тенденція не найму українців, що знаходяться в Україні». Єлизавета Буяшенко, Talent Acquisition Specialist, Burny Games

Наразі, на жаль, попит на 2D і 3D художників не такий, яким він був у 2020-2021 роках. Вакантні місця у компаніях є, але не у такій кількості, як це було раніше, тому і відбір став більш прискіпливим. Ми все ще спостерігаємо layouts у геймдев компаніях, але бачимо, що їх стає все менше.

Більшість компаній продовжує наймати, але робить це більш зважено і під конкретні проєкти/задачі: наразі все менше і менше ситуацій, коли спеціаліста беруть просто у команду і потім шукають для нього задачі.

АІ революція також вплинула, це факт який ми як рекрутери мусимо прийняти. А кандидати мусять на це звернути увагу. Зазвичай йде мова про Midjourney та ChatGPT, рідше про runwayml, elevenlabs, heygen.

Наразі майже усі hiring managers, з якими я працювала, останнім часом включають цей пункт у заявку на вакансію та у список запитань на інтерв’ю. Це стосується майже усіх креативних позицій.

Я не думаю, що нам усім варто переживати за те, що ШІ відбере у нас роботу, але точно варто познайомитись з цими інструментами, щоб полегшити своє робоче життя :)

На жаль, мені досить давно не доводилось мати справу entry/junior level вакансіями у креативному напрямку. На мою думку, у першу чергу це свідчить про неможливість компаній приділяти час на навчання цих спеціалістів. Знову ж таки, позиції відкриваються здебільшого під конкретні задачі, тому компанія очікує, що кандидат зайде на проєкт і після стандартної адаптації стане самостійним спеціалістом і почне перформити.

«Інша сторона цієї медалі — ринок також зараз на стороні компаній, тому маємо можливість закривати потреби одразу досвідченими фахівцями»

Які можуть бути шляхи для вирішення? Досить цікаве питання. Воно скоріше економічне. На мою думку, тільки завершення кризи і початок нової фази росту українського геймдеву зможе розв’язати питання найму junior-спеціалістів.

Я думаю, що все ж український геймдев у дещо гіршій ситуації, ніж глобальний. Загальна криза мені відома здебільшого як «глядачу», бо увесь час від початку повномасштабного вторгнення мені доводилось наймати тільки українців і тільки в українські компанії. Оскільки прослідковується тенденція не найму українців, що знаходяться в Україні, великими компаніями.

Стосовно динаміки, то вона мені здається все ж позитивною. Авжеж, до повернення довоєнних темпів ще далеко. Але вже зараз ми бачимо зріст позицій порівняно з 2022 роком (на мій погляд). Тому, сподіваюсь, наші справи підуть вгору :)

Ось, що б я порадила тим, хто наразі шукає роботу на художню посаду в gamedev компанію:

  • Знайомитись з AI, зараз це все більше і більше входить у нашу рутину.
  • Обирати для себе найцікавіші ігрові жанри та стилістики, бо інтерес і любов до своєї роботи — це завжди шлях до успіху!
  • Не боятись писати рекрутерам, якщо ти дійсно бачиш, що «це моє». Каюсь, але зараз рекрутери мають досить великий відгук на позиції і можуть втратити щось справді цінне.
  • Вірити у себе та в український геймдев загалом :)

«Ситуація в українському геймдеві зараз мені здається дещо гірша, ніж в IT загалом». Марта Мілевська, Freelance IT Recruiter (ex-Ubisoft)

З моїх спостережень, попит на художників серед українських gamedev компаній, на жаль, значно знизився, порівняно із довоєнним часом. Деякі компанії перевезли співробітників за кордон і, відповідно, наймають нових спеціалістів там. Частина компаній значно зменшила плани з найму у зв’язку з кризою, або навіть скоротила штат. Це обумовило зростання кількості художників, які шукають роботу і відповідно конкуренцію на українському ринку.

Проте високо кваліфіковані художники рівня міддл та сіньор, як і раніше, затребувані і компанії хантять таких спеціалістів та пропонують хороші умови, підлаштовуючись під наші нові реалії.

Я не помітила значних змін від початку «AI революції». Досвідчені художники з компаній, у яких я працювала, використовували AI інструменти і до цього «буму», хіба що їх вибір був дещо менший.

Проте наявність основних інструментів, таких як: 3ds Max, Maya, Zbrush, Photoshop у скілсеті кандидата все ще лишається найважливішим, а досвід з AI тулзами буде скоріше плюсом.

Як на мене, у зв’язку зі зменшенням загальної кількості вакансій, компанії зараз не готові вкладатись у навчання та розвиток початківців та хочуть наймати художників із досвідом, які зможуть одразу включитись у виробничі процеси. Мені здається, що ситуація із такими позиціями покращиться, щойно мине загальна криза на українському ринку.

Ситуація в українському геймдеві зараз мені здається дещо гірша, ніж в IT загалом. Минулий рік був дуже складний для ігрової сфери загалом, а через війну в Україні, деякі компанії почали віддавати перевагу спеціалістам з Європи.

Тож, перш за все, я б, мабуть, порадила сфокусуватись на тих вакансіях, для яких ваш досвід є найбільш релевантним. Можливо, підредагувати своє резюме під позиції компаній, які вас цікавлять найбільше. Додати у портфоліо роботи, які відображатимуть досвід, необхідний для вакансій цих компаній.

Також можна додати рекрутерів цих компаній у контакти у LinkedIn. Інколи, рекрутери публікують дописи про пошук художників (особливо початківців) у першу чергу в LinkedIn, звертаючись за рекомендаціями до своєї мережі контактів.

Ще можна зробити невеликий ресерч співробітників компанії, що вас зацікавила. Можливо, там працює хтось із ваших знайомих або колишніх колег та зможе рекомендувати вас.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось8
До обраногоВ обраному2
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Вакансия «HR-таролог»
Задачи:
Проведение таро-сеансов для определения потенциальных талантов у кандидатов на вакансии;
Расклад карт таро для выявления скрытых способностей у сотрудников и их возможностей для развития;
Определение благоприятных дат для размещения вакансий на ключевые позиции компании.
Требования:
Опыт работы тарологом не менее 2 лет;
Уверенные навыки толкования карточных раскладов;
Владение тремя видами колод: Таро Райдера-Уэйта, Таро Тота, Таро Ленорман;
Экспертиза по подготовке раскладов «Три карты» и «Кельтский крест»;
Знания в смежных областях: астрология, нумерология, эзотерика;
Наличие установленной энергетической защиты от внешнего магического воздействия.
Условия:

Годовой бонус за точность гаданий;
Наличие собственного кабинета-места силы.

Ладно, давайте ще про цих HR. В українському геймдеві в 99% це «тёлка» якій років 20-ть. Так ось, як 20-ти річна «тёлка» , може оцінити художника або програміста, якщо вона нічого незнає ні про мистецтво ні про коддінг? Пан нище назвав їх прокладкою, теж непогано. Такі собі прокладки.

Вітаю вас!

Перш за все хочу одразу зазначити, що називати будь-яку жінку «тёлка» шани вам точно не робить і лише зменшує ваші шанси бути найнятим з таким то радянсько-російським вокабуляром та майндсетом.

По друге, чи робили ви повноцінне дослідження української HR спільноти аби заявляти, що переважною більшістю є жінки 20-ти років аби використовувати це у такій мізогінній манері?
Усі рекрутерки, що зголосились поділитись власним баченням ситуації на ринку працюють або працювали в авторитетних студіях і активно розвиваються у своїх сферах. Також, маю зазначити, що процес найму комплексний, і навіть попри те, що рекрутери можуть володіти базовими навичками ґеймдев спеціалізацій (арт, коддинг тощо) впродовж і після первинного відбору з ними активно працюють ліди відділів аби забезпечити метч кандидата як з компанією, так і з майбутніми тасками.

Як концепт-художниця, розумію загальну фрустрацію процесом пошуку роботи, та шукати винних у рекрутерах є дуже обмеженим сприйняттям ситуації. А порівнювати відданих своїй справі людей з «прокладкою» лише підкреслює мізогінію вашої позиції та, знову ж, обмежене уявлення про функціонування індустрії в цілому.

Слово «тёлка» це іронія. Anna Mikhel не треба їх захищати, я знаю що я пишу. Я вільна людина, що хочу те й пишу.

Пиши, що хочеш, але не дивуйся потім, що комусь буде не лінь погуглити чи пошукати твої коментарі в інеті, перед тим, як взяти тебе на якусь роботу, та відмовити просто тому, що ти не дуже приємна людина.

Я надіюсь, що в майбутьньому мене будут оцінювати за професійними навичками, а не за коментам в інтернеті.

Авжеж, нікчемам доводиться бути чемними, аби виправдовувати свою нікчемність.
Соціальний рейтинг китайського зразку.

Так, саме процес підбору кандидата — це клінічна ідіотія.
Поперше — середньостатистична вакансія в геймдеві зараз являє собою типовий приклад шизофазії. Знання кількох мов програмування, кількох графічних редакторів, всіх актуальних рушиїв, щонайменше одного фахового диплому і портфоліо з кількома AAA проектами.
У мене тільки одне питання — якщо такі спеціалісти реально в природі існують на%я їм здавсь український геймдев? Така людина може спокійно знайти собі інвестора і виробляти програмні продукти сама, в одне рило, не маючи справи з отими відмороженими фіфами зверху.

Двадцятирічна дівчина цілком може розумітись і на кодінгу і на дизайні, в цьому не має нічого екстраординарного. Але ж така дівчина не буде собі клеїти фотомодельну зовнішність, адже їй не потрібно нічого компенсувати. Ну і вочевидь рекрутером працювати така особа ні за що не погодиться.

Ми тут такий балаган влаштували...Я знаю одне, ігри роблять художники і програмісти. А чим займаеться предмет обговорення хз. І особисто вважаю що прибиральниця в офісі важливіша за hr.

Я знаю одне, ігри роблять художники і програмісти

Є думка, що це зовсім не так і насправді ігри роблять продюсери, продукт овнери, лайвопси та ще багато інших менеджерів.

Хоча це не моя думка, якщо шо)

Коли вся ця наволоч добирається до реального керування проектом, маємо Concord або Scull and bones. Розробкою гри має керувати геймдизайнер.

маємо Concord

А в чому проблема Конкорда?

1) це взагалі не гра
2) змарновано кілька сот мільйонів USD бо зна на що, за такі скажені гроши можна було з десяток тайтлів випустити.
Коли до розробки долучаються непотрібні люди, розробка дорожчає.

це взагалі не гра

а ви грали в нього?

Неприйнятність де-яких речей очевидна без власного досвіду.
Ви ж не будете їсти фекалії аби довести собі неїстівність фекалій.
Там з одного трейлеру все очевидно.

Ні, ви помиляєтеся.

Я грав у дві бети Конкорду, писав на нього відгук і після релізу встиг награти майже 30 годин. Це цілком непогана, а головне весела гра. Там було кілька проблем, але вона провалилася зовсім не через те «яка це гра».

тобто ви наїлись досхочу
мої співчуття
пограйте в третій квейк для порівняння
може зрозумієте що таке мультиплеєрний шутер взагалі

пограйте в третій квейк для порівняння

Оце у вас рівень обізнаності в жанрі.
Ну, що ж. І таке буває.

Останнім часом туди ще лізуть «спеціалісти» з різноманітності і толерантності 😒

1. HR , показують свою непрофесійність, та ледачий підхід до роботи.

Той самий випадок коли коментарі мають більш експертну оцінку і точку зору ніж опитані люди. Але по факту чи сказали вони щось нове?

1. HR , показують свою непрофесійність, та ледачий підхід до роботи.

2. Аутсорс, геймдев, продукт, користується ситуацією в Україні і жадібний до прибутку, тому радійте любій роботі, і дякуйте господаря.

3. AI — мав би мати позитивний вплив на продуктивність і якість, але призводить що тепер ти маєш працювати більше.

4. Геймдев завжди був особливим місцем, більшість точно йшли сюди не за високими ЗП.

5. Написати текст з використанням ШІ стає все легше, але це не значить що текст буде нести корисну інформацію. Але це точно стимулює отримання гарного фідбека для творця цього опусу.

Люди не можуть звикнути до думки, що ШІ то не їх ворог, конкурент, неприятель, а навпаки — рятівник. Референс отримати за 10 секунд — не проблема, отримати фідбек і різні варіанти даючи приклад — та будь ласка. Коротше, реально якось все це дивно, бо маєш вджобувати ще більше.

Раніше можна було отримати референс за 10 секунд, а зараз люди як ти почали суват своє поплиле фейкове сміття всюди. Тупо тепер в обовязки художника входить «їсти гівняних коників що нагенерував програміст».

Як на мене, нейромережі взагалі трохи зарано називати «інтелектом», це цікавий інструмент для навчання на вже наявному досвіді, але здатність навчатись ще не робить машину розумною, інших ознак розуму — здатності будувати абстракції і аналогії у нейромереж немає, вони не здатні робити найпростіші власні висновки, тільки можуть робити статистику вже наявних рішень. Зараз навколо нейромереж точиться така сама істерія, що була навколо блокчейну п’ять років тому, коли істерія зійде на нівець, буде зрозуміло що й до чого насправді.
А поки що просто краще перечекати і не ганятись за трендами, бо можна забігти трохи не туди.

Будемо сподіватись, що поменшає впершу чергу самих рекрутерів.
Взагалі не розумію на якого дідька потрібна ця прокладка між работодавцем і працівником.

Ну, якщо не розумієш, то потрібно більше вчитись, читати та намагатись аналізувати, тоді, можливо, колись і дійде.

Що таке, підгоріло трохи? Лід приклади. А я саме з власного досвіду висновки і роблю — коли спілкуєшся з работодавцем безпосередньо, то як правило на другий-третій день вже починаєш працювати. Коли маєш справу з HRюшею — проходять тижні нікому непотрібних спібесід і закінчується все як правило обіцянкою відписатись «десь за тиждень». Просто надурно змарнований час. Типовий укранський HR вочевидь зневажає і свою роботу і людей котрих винаймає — подивись зверху сам на ті одухотворені обличчя, все стає зрозуміло.

А чого художників не питають, а питають цих фактично казино-спамерок? Зараз тебе місяцями розводять на гугл форми щоб ти в кінці уламався на умови типу «30$ за ілюстрацію». І ці мясні ботині ще й умови видвигають — слабкі ви художники, не сподобалися ви іспанській орлиці яка вам відповідає через місяць і переплутала з лівим челом в іншій спеціальності, адаптуйтесь до ,блять , вводу «монстрик для реклами розетка pixar style».
І ніхто хто найминь наймає не скаже шо вся індустрія це іспанці що розводять фоперів з голою жопою, треба постійно триндіти про «100000 контактів» і все кругом росте і всі хто жаліются це токсіки ліниві.

Підписатись на коментарі