Тисяча способів померти під землею. Огляд гри Hidden Deep

Розробник: Cogwheel Software
Видавець: Daedalic Entertainment
Дата виходу: 24 січня 2022 року

Ми у редакції уважно стежимо не лише на гучними AAA-блокбастерами, але й за цікавими інді. Одна з таких — Hidden Deep — похмурий науково-фантастичний 2D-трилер, дія якого відбувається у підземній дослідницькій станції. За кілька днів гра виходить у ранньому доступі в Steam, але ми вже встигли пройти її. Тож тепер ділимося враженнями.

В основі гри — атмосфера класичного олдскульного сай-фаю: переважно з «Чужого», першої Half-Life, Another World та фільму «Щось» режисера Джона Карпентера.

За сюжетом Hidden Deep нам треба просуватись крізь гірничо-дослідницький центр. Він розташований на глибині 9772 метри й кишить монстрами, від яких треба відстрілюватись під час місій (або ж виконувати місії під час стрілянини, тут як подивитись).

Гру публікують німецькі видавці Daedalic Entertainment, які спеціалізуються на класичних пригодницьких іграх, RPG, стратегіях і мультиплеєрах (і до всього зараз розробляють екшн-адвенчуру Gollum зі світу The Lord of the Rings).

Раніше компанія вже мала успіх з іграми, схожими на Hidden Deep. Скажімо, у 2019 році вийшла Barotrauma — 2D-симулятор з елементами сай-фаю і трилера. Там команда опиняється всередині підводного човна (раз) під брилами замерзлих вод океану (два) в космосі, на супутнику Юпітера (три). Схоже відчуття кількарівневої клаустрофобії притаманне і Hidden Deep. Тільки цього разу гру створювали не фінські інді-розробники FakeFish і Undertow Games, а польська студія Cogwheel Software, яка складається з одного розробника — Łukasz Kałuski.

Про що ж гра Hidden Deep

Сюжет Hidden Deep зав’язаний на тому, що група дослідників помітила химерні аномалії під землею й організувала експедицію, аби вивчити ці загадкові явища. Через 681 день контакт з дослідниками раптово обривається. Ви як лідер другої команди маєте спуститись у темряву і дізнатись, що трапилось.

Для цього у вас є 10 місій (у ранній версії їх було 8), плюс-мінус по годині кожна. Протягом них ви бігаєте у підземній станції та шахтах, запускаєте ліфти, підриваєте тунелі, плаваєте, повзаєте, перелазите урвища на мотузці, керуєте машиною для буріння тунелів тощо. Механік чимало — і половина з них вам будуть потрібні усього раз чи два. Але й опановувати їх нескладно, це допомагає розбавити темп гри. Найгірша механіка — плавання; здається, її додали суто для того, щоб не було надто солодко чи весело.

Грати можна самому або у кооперативному режимі. Ще є режим на виживання. Але навіть в грі на одного є місії, де треба керувати кількома персонажами — це основний солдат Мерфі (ага, йому не надто щастить) та інженери, які вміють керувати кранами й технікою. Їм треба допомагати переправлятись через урвища і вгледіти, щоб вони не повмирали по дорозі.

Також розробник подбав про кілька рівнів складності: якщо хочеться постріляти більше, можна налаштувати, щоб монстрів було до біса і навпаки. При цьому і на найлегшому, і на найскладнішому рівнях сюжет залишається тим самим.

Зберігатись у процесі не вийде (хоча розробники думали це змінити), поки що можна лише завантажувати місії спочатку. Плюс на кожному рівні ви маєте запас життів: поки він не вичерпаний, ви оживатимете там само, де вмерли. Це дуже доречно, коли ваш не надто повороткий герой раптом зривається з драбини чи натрапляє на родовище крабів, які люблять смоктати кров і відщипувати м’ясце.

Після запуску гри нас одразу попереджають, що в Hidden Deep є графічні сцени поранень, смертей і жорстоких атак монстрів. Монстри піксельні, але прудкі й огидні, зустрічати їх справді неприємно (а от відстрілювати — ще і як).

Герой може померти щомиті не лише від того, що ваші нутрощі поїдатимуть монстри (яких у ранній версії було шість видів, а в релізі має бути вісім). Ще можна підірватись на вибухівці, зламати щелепу під час падіння, врізатись у скелю, задихнутися, невдало встати на ліфт чи приземлитися після звичайнісінького стрибка. А ще розробники додали в меню корисну опцію самогубства, якщо ви застрягли й способів убити себе не знайшлось.

Переконлива фізика та гнітюча атмосфера

Гра працює на власному рушії з дуже вдалим моделюванням фізики, тож кістки ламатимуться не однаково і дивитись на це не набридає. Помітно, що розробник турботливо поставився до анімації та деталей: все падає, вибухає, стріляє реалістично і переконливо. І взагалі тут не бракує маленьких зручностей — наприклад, не треба запам’ятовувати чи писати на папірцях коди від дверей, вони зберігаються на карті, яка відкривається однією клавішею.

Української локалізації немає, але слів у грі взагалі небагато, англійська цілком доступна, до того ж всі озвучені завдання продубльовані текстом в меню з картою.

Що ще вдалось на славу — то це атмосфера безвиході. Ми повземо дедалі глибше в сирість і темряву, поки не втрачаємо надію побачити ще якісь джерела освітлення, крім ліхтарика і миготливих ламп станції. Додайте постійне плямкання щелеп з темних кутків шахти та легку параною (адже небезпека і справді усюди!) — і отримаєте потрібне щемке відчуття мурашок під шкірою.

Світ Hidden Deep досить одноманітний, але досліджувати його все одно цікаво. Чого мені трохи бракувало, то це зв’язку між рівнями на рівні сюжету, локацій тощо. Немає загальної картини з прогресом за всю гру: лише окремі карти для кожної місії. Перша й остання місії будуть справді відрізнятись, але якщо поміняти місцями, скажімо, четверту і шосту, різницю навряд чи хтось помітить. Водночас фіналу гри у ранній версії не трапилось, тож, вочевидь, найбільш мальовничі сцени залишили для релізу.

Підсумок

Загалом гра успішно поєднує гнітючу та напружену атмосферу трилера та лампову стрілялку з олдскульних ігор. Якщо вам ці жанри відгукуються — можете сміливо досліджувати підземні станції Hidden Deep (і не забувайте дивитися вгору). Оцінка редакції GameDev DOU:

7/10

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось6
До обраногоВ обраному0
LinkedIn

Схожі статті



Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Дякуємо! Попереду багато релізів, тож будемо її розвивати ^^

Підписатись на коментарі