«Залізо», яким користуються українські геймдев-програмісти: найпопулярніші процесори, відеокарти та обсяг оперативної пам’яті

Минулого тижня ми опублікували нашу першу аналітику апаратної частини, яку використовують у своїй роботі українські розробники ігор. В ній ми дослідили «залізо» художників — якими моніторами вони користуються, чи знають щось про тактову частоту своїх процесорів та яким накопичувачам віддають перевагу. Цього ж разу ми зосередилися на програмістах.

Як і минулого разу, вибірка для опитування склала трошки більше сотні програмістів. Її репрезентативність може бути умовною, але завжди цікаво дізнатися, хто і чим користується при створенні ігор.

Портрет програміста: в яких компаніях працюють та скільки досвіду мають

Дані цієї аналітики стосуються виключно представників категорії programmers (gameplay, AI, NET, tool, engine, rendering/graphics, UI, console). Як і минулого разу, більшість тих, хто проходив наше «залізне» опитування були чоловіками, хоча розрив цього разу більш значущий — якщо серед художників було 15% жінок, то серед програмістів їх лише 3,3%. Відрізняється також вікова складова — серед художників, які брали участь в нашому опитуванні, понад 60% були у віці від 26 до 35 років. Найрозповсюдженіший вік для програмістів — 18-25 років (55%).

Якщо говорити про досвід, то у 46% програмістів від одного до трьох років досвіду, а ще майже 31% працювали у геймдеві менше року. Цікаво, що за цим показником на третьому місці опинилася категорія «понад 7 років» — таких людей 10%.

Коли ми говоримо про розмір компанії, то більшість програмістів працюють самотужки (25,3%). На другому місці опинилися люди з компаній де працює від 25 до 100 співробітників (15,4%), а на третьому — студії з понад тисячею працівників (14,3%). Розподілення по розміру компаній було приблизно таким самим і в попередній аналітиці, але є значна відмінність у типі компанії. Наприклад, художники частіше працюють на фрилансі (31,2%) та в аутсорсингових компаніях (30,1%), а програмісти — у продуктових компаніях (42,7%) та є інді-розробниками (28,6%).

Байдужість до виробників відеокарт та найпопулярніші процесори

Цього разу аналітику заліза ми почнемо з процесорів і тут в ігрових програмістів, як і у художників, майже паритет між AMD та Intel — 48,3% та 51,7% відповідно. Серед процесорів Intel найпопулярнішим є Core i7 (майже 16,5%), а якщо мова про AMD, то це Ryzen 5 (21%). Базову тактову частоту не знають 10% респондентів, а найбільш поширеним показником є 3,6 ГГц (12,75%).

У художників більшість мала 32 Гб оперативної пам’яті, а от у програмістів цей показник розподілився порівну між 32 та 16 гігабайтами (по 38,5%). Ще 16,5% обладнали свою робочу машину 64 гігабайтами, а 128 Гб лише у 1% нами опитаних. Характерно, що 59% обрали сімейство DDR4 і третина має 3200 МГц тактової частоти. А от тих, хто нічого не знає про тактову частоту помітно менше — у художників цей показник складав 26%, а у програмістів він вже 10%.

Серед опитаних цього разу лише 4,5% користуються HDD накопичувачами (для минулої категорії показник складав 10,8%). Відповідно SDD перевагу віддають понад 90% програмістів. Трійкою найпопулярніших брендів виробників для накопичувачів є Samsung (28,2%), Kingstone (19%) та WD (4,5%). Ще 11% не знають виробника. Якщо ж ми говоримо про обсяг пам’яті, то тут програмісти й художники схожі — більшість має понад терабайт (59,3% та 52,7% відповідно). Звісно, також існують характеристики швидкості зчитування та запису, але обидва параметри більшість тих, хто проходив наше опитування не знали.

Коли ми говоримо про монітори, то тут у двох категорій, які ми аналізували, незмінний лідер — компанія Dell. Нагадаємо, що серед художників ці монітори мають 21,5%, а серед розробників цей бренд обирають 18,7%. На другому місці знаходиться Acer (13,3%), а на третьому Samsung (12%). Втім, варто зазначити, що моніторами, які не були зазначені у нашому списку, користуються 15,4% опитаних.

Найпопулярніша діагональ серед програмістів — 27 дюймів (28,6%), а майже 60% знову ж таки обирають IPS матриці. Можна також зазначити, що частота оновлення у програмістів це здебільшого 60 Гц (31%) або ж 144 Гц (24%). У художників було приблизно таке саме розподілення.

Останнім пунктом нашої аналітики є відеокарти. Тут розподілення може когось здивувати, оскільки у 90,2% програмістів дискретна відеокарта, у 8,8% — інтегрована і ще 1% не знають, які вона в них. Програмісти віддають перевагу NVIDIA (85,7%), а не AMD (13,3%). При сьому вони найчастіше обирають 8 Гб пам’яті (35%). Також примітно, що 34,1% не знають, який у них тип відеопам’яті, а між GDDR5 та GDDR6 спостерігається запекла боротьба — у них 23,5% та 21,6% відповідно.

Коли мова йде про виробників, то лідерами стали ASUS (майже 21%), MSI (12%) та GIGABYTE (10%), хоча ще 20% не знають виробника своєї відеокарти. Нарешті три найпопулярніші графічні чіпи у програмістів, це GeForce RTX 3060, GeForce RTX 3070 та GeForce RTX 2060.


Такою вийшла наша друга hardware-аналітика українських геймдев-фахівців. Минулого разу ми отримали цінні зауваження від нашого читача, які плануємо врахувати у наступному раунді опитувань. Якщо вам здається, що у своїх питаннях ми щось пропустили, або ж ви б плануєте наступного разу долучитися до опитування — обов’язково відмічайтеся в коментарях та пишіть власні побажання та думки.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось5
До обраногоВ обраному2
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі