«Залізо», яким користуються українські геймдев-художники: планшети, накопичувачі, процесори та три головні відеокарти

Нещодавно ми опублікували наше традиційне зарплатне опитування українських розробників ігор, в якому з’ясували, де вони зараз живуть, скільки донатять та чи зменшилися їх зарплати за пів року. Цього разу ми окремо зосередилися на художниках та апаратній частині, яку вони використовують у своїй роботі — графічні процесори, монітори, оперативна пам’ять, накопичувачі тощо.

Наша вибірка для цього опитування склала трошки більше сотні художників. Репрезентативність показників може бути умовною, але завжди цікаво дізнатися, хто і чим користується при створенні ігор.

Портрет художника: стать, вік та досвід у сфері розробки ігор

Спочатку — про загальні дані тих, хто взяв участь у нашому опитуванні. Мова йде виключно про представників категорії Art (Concept, Tech, Character, Environment, 2D/3D, VFX, Graphic/Video Design). Тут є кілька ключових показників. По-перше, більшість тих, хто проходив наше «залізне»-опитування були чоловіками (85%). По-друге, понад 60% з них це люди у віці від 26 до 35 років. Кількість тих, кому не виповнилося 18 і тих, кому вже 40 років та більше — однакова (2%).

По-третє, майже у 39% респондентів менше одного року досвіду. Ще у 34,4% працюють у геймдеві від одного до трьох років. Очікувано, що людей, які пропрацювали понад сім років у розробці ігор, було найменше (лише 7,5%). Що цікаво, більшість працює на фрілансі. Далі йдуть компанії, що займаються аутсорсом та продуктові студії. А от інді-художників виявилося найменше (15%).

Якщо ж казати про розмір компанії, то якщо виключити людей, що працюють самотужки (майже 26%), то найактивніше в опитуванні брали участь ті, хто працює в компанії зі штатом 25-100 людей. Також окремо потрібно виділити людей з великих компаній, де працює понад тисяча працівників (таких виявилося майже 13%).

Три головні відеокарти, IPS-монітори та протистояння процесорів

Примітно, що жоден представник категорії Art, який брав участь в нашому опитуванні, не працює на роботі з технікою Apple. Тобто жодного айпада серед вказаних планшетів, графічних моніторів та графічних комп’ютерів немає, а лідерство займає бренд Wacom (ним користується майже половина респондентів). Якщо казати про окремий гаджет, то здебільшого вибір падає на Intuos Pro (29%) та Intuos (8,6%). Другим найпопулярнішим брендом є китайська марка Huion (24,7%). Декількома пристроями для створення арту користуються лише 2%.

Окремо варто виділити статистику по моніторах, які використовують художники. Тут відповіді були дуже різноманітні, хоча впевненим лідером став бренд Dell (21,5%). Ближче всіх до нього підібралися монітори від Samsung (14%) та LG (майже 13%). При цьому дві найпопулярніші діагоналі екрана — 24 та 27 дюймів, у яких 25,8% та 22,6% відповідно. Третім йдуть 15″ (14%), а от дуже великими моніторами, як виявилося, наші респонденти користуються рідко — 43 дюйми стоїть лише у 1%. Щодо частоти оновлення екрана, то 43% працюють на 60 Гц, 16% — на 144 Гц і ще 15% на 75 Гц.

Абсолютним лідером серед матриць стала IPS (71%), що не дивно, оскільки вони надають більший кут огляду, поліпшене відтворення кольорів та високу контрастність. Найближче до лідера підібралися QLED-монітори, але у них лише 7,5%. Не знають тип матриці на своєму моніторі майже 13%.

Дані по відеокартах своєю чергою максимально прогнозовані — понад 80% художників має дискретну відеокарту і 92,5% обрали саме NVIDIA (у їх головного конкурента AMD — 5,4%). Найрозповсюдженіший обсяг пам’яті на відео складає 8 Гб та 6 Гб (26,9% та 16,1% відповідно), а ось самим популярним поколінням стала GDDR6. Серед виробників лідерами стали ASUS (29%), GIGABYTE (21,5%) та MSI (майже 13%). Три найпопулярніші графічні чіпи — GeForce RTX 3050, GeForce RTX 3060 та GeForce RTX 3080.

Остання зупинка нашої «залізної» аналітики — накопичувачі, оперативна пам’ять та процесори. Почнемо з перших. Так, у 87,2% художників стоять SSD-диски, а 10,8% все ще користуються HDD. Решта (2%) не знають, якого типу в них накопичувач. Найпопулярніший обсяг пам’яті — понад один терабайт (такі накопичувачі стоять майже у 53% респондентів), хоча 512 Гб теж мають попит (19,3%). Коли мова йде про бренди, то найпопулярнішими є Samsung (34,4%), Kingston (24,7%) та WD (6,5%). Втім зазначимо, що виробника не знають 15% опитуваних.

Щодо оперативної пам’яті, то більшість тут виступила за великий обсяг — майже у 40% є 32 гігабайти оперативки. Ще 28% обмежилися 16 Гб, а майже у 23% понад 64 гігабайт. Якщо ж говорити про покоління, то 66,7% віддали перевагу DDR4. У питанні тактової частоти оперативної пам’яті відповіді розділилися на дві великі групи: майже 28% повідомляє про 3200 МГц і ще майже 26% не знають нічого про цей параметр свого комп’ютера.

Нарешті, процесор. Тут спостерігаємо майже паритет — 47,3% для AMD та 52,7% для Intel. Серед інтелівських процесорів лідером став Core i7 (21,5%), а в AMD першу сходинку розділили Ryzen 5 та Ryzen 7 (в обох по 16%). Останнє питання в цьому блоці було про базову тактову частоту і 14% художників не знають цього. Решта відповідей розподілена майже порівну, але є в списку і два лідери — 4,7 ГГц та 3,6 ГГц (майже по 13%).

Такою вийшла наша перша hardware-аналітика українських геймдев-фахівців. Якщо вам здається, що у своїх питаннях ми щось пропустили, або ж ви б хотіли наступного разу долучитися до опитування — відмічайтеся в коментарях та пишіть власні побажання та думки.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось9
До обраногоВ обраному4
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Непагана статистика. Є тільки зауваження щодо її агрегації та групування даних.
Агрегація важлива. Агрегація потрібна. Вона просто необхідна в деяких випадках.

Наприклад, SSD 240-250-256 Gb — це накопичивачі з (умовно) ОДНОЮ фізичною ємністю. У них різниться тільки МАРКЕТИНГОВА ємність.
Як і 500-512 та 960-1000.

Також бажано подивитись матриці та розміри моніторів. Монітори більше 27 — це вже анюжуал. Тож, можна агрегувати їх в дві групи 28-32 і >32.

LCD/LED/QLED — це тип підсвітки монітора і до матриці стосунку не мають.
А ось TN, VA, IPS тощо — це вже типи матриць, які і мають значення для передачі колорів :)
Ось приклад опису типів матриць: ek.ua/...​a-va-pls-ads-wva-sva-ewv

Думаю, цінність інфографіки не тільки в красивих картинках, а й в зручній агрегації даних для спрощення аналізу.

Дякую за зауваження! Наступного разу обов’язково врахуємо все.

Дякую! Чекатимемо на наступну статистику! Вона дійсно цікава :)

Підписатись на коментарі