Російсько-українська війна на Unreal Engine 5. Інтерв’ю з розробником тактичного шутера Glory to the Heroes

Сергій Воронов — розробник із Києва, який створює масштабну гру про російсько-українську війну — Glory to the Heroes. Вона має реалістичну графіку на UE 5, просувається в TikTok, а ще передбачає опцію гри на боці росіян. Чому команда вирішила створити такий проєкт, з якими проблемами стикнулася на шляху й чому заради неї Сергій залишив роботу в IT — читайте в матеріалі.

Як виникла ідея гри Glory to the Heroes і як на неї вплинула служба в теробороні

Я почав цікавитися геймдевом ще зі школи — хотів робити ігри. Уже коли закінчував її, з’явилося розуміння, що треба заробляти гроші. Тож під час навчання НТУУ «КПІ» я пішов в IT працювати програмістом. Розвивався як веброзробник і водночас займався Unreal Engine як хобі: дивився туторіали, моделював сцени, робив демки для себе.

Демоверсію Glory to the Heroes я взявся створювати ще 2020 року. Знайшов прикольний асет з анімаціями для шутера та почав з ним працювати, цікавився графікою, 3D-моделюванням, створенням рейтрейсингу й різних красивих штук.

Це був просто проєкт для душі. Я ще не знав, якою стане Glory to the Heroes, який формат підійде краще — сингл- чи мультиплеєр тощо. Натоді то була просто демка в рушії, яку можна було помацати.

Серйозно займатися грою почав лише після повномасштабного вторгнення. Тоді я, як і багато інших, максимально намагався потрапити на фронт. Пішов до місцевої тероборони в Деснянському районі (я живу на Троєщині), у ній і провів перші кілька місяців: стояв на блокпостах, охороняв, допомагав із мінуванням. Я закінчив радіотехнічний факультет, тож виготовляв саморобні вибухові пристрої — і так ми допомагали мінувати околиці Києва.

У теробороні я познайомився з багатьма цікавими людьми, які мене надихнули. Плюс події навколо дали розуміння, що цей проєкт треба зробити чимось масштабнішим. Отак воно все разом і вплинуло.

Трохи займався грою ще в теробороні: міг інколи повертатися додому і в цей час щось писати. Пам’ятаю, в березні зробив демку, де трактор везе танк, і виклав на Reddit. Людям сподобалося, тож став працювати над проєктом серйозніше.

Коли російські війська відступили від Києва, підрозділ, до якого я був причетний, відправився на схід. А мені, 21-річному й без строкової служби за плечима, сказали, що я там поки що не потрібен. Тепер, може, інша ситуація, але тоді було саме так.

Нині я геймдевелопер на фултаймі. Раніше працював у британській компанії AMFG, де займався бекендом: сервери, бази даних тощо. Графік був напружений, мітинги з десятої до шостої вечора, — це було дуже складно (і стресово) поєднувати з повноцінною розробкою. Тому я вирішив піти: у жовтні 2022-го залишив основну роботу й відтоді присвятив себе винятково грі.

Що таке Glory to the Heroes і як змінилася гра протягом розробки

Наша гра — це тактичний шутер, щось середнє між динамічним геймплеєм з Battlefield і тактичною складовою SQUAD або Arma: коли є діяльність у складі підрозділу. Зараз ми займаємося мультиплеєром і всім, що з ним пов’язане. А потім плануємо зробити сюжетну однокористувацьку кампанію.

Мультиплеєр робимо першим, бо нашій невеличкій команді поки що бракує ресурсів на повноцінну сюжетну кампанію. Принаймні таку, як ми хочемо. Адже це і мокап анімації треба записувати, і працювати над режисурою, ставити сцени. Наразі таке втілити складно, а мультиплеєр набагато простіший.

Спершу (мабуть, як і всі початківці) ми стикнулися з проблемою: хотілося показати щось прикольне й круте в грі, але за цим візуалом мало що було геймплейного. Тепер у Glory to the Heroes усе цілком навпаки. Ми фокусуємося на геймплеї та набагато менше акцентуємо на візуалі (хоч він і так виходить досить гарний). Узагалі, значних трансформацій у межах гри не було: початкова концепція залишається такою ж, просто з’являються різні доповнення.

У Glory to the Heroes гравці діляться на дві команди, є класова система й декілька режимів гри для обох команд. Кожна карта представляє балансові елементи, які можуть уплинути на гру.

Наприклад, в нашій грі на острові Зміїному є крейсер «Москва», який виконує функцію «бегемота». Це така геймплейна фіча з Battlefield 1 — на карту якоїсь миті в грі залітає ШІ, який починає імбалансилити іншу команду. Для того щоб знищити «бегемота», команді потрібно виконати певні дії. І лише після цього можна продовжити звичайний балансний геймплей між двома командами.

Багато людей порівнюють нашу гру з Battlefield — і вплив дійсно помітний. Тому що ми теж зробили акцент на visually pleasing геймплей: красиві анімації, гарна картинка, персонаж прикольно рухається, а коли біжить — хекає.

Але якщо говорити про різні геймплейні рішення, як-от кастомізація зброї та взаємодія з іншими гравцями, — це тактичний шутер і мілітарі-симулятор SQUAD. Наша гра іншого жанру, але містить компоненти мілітарі-симулятора в плані взаємодії між гравцями.

Як проходить тестування

Просто під час створення всіх механік у грі в рушії можна запустити play і потестити. Напевно, такий підхід не дуже професійний, але поки що цього вистачає: ми щось імплементуємо, а в процесі перевіряємо, як це грається.

Плюс зараз ми вийшли в альфу, тож маємо можливість заливати кожен апдейт альфа-тестерам та отримувати фідбек у дискорді. Тестування проводимо поки що в Steam. Серед альфа-тестерів є і українці, і західні гравці в однаковій пропорції.

Загалом наша альфа-версія має 479 активацій ключа, фідбек переважно гарний. Я думав, буде провал, бо ж багато багів і всього такого. Але людям подобається. Проте є і конструктивна критика, як краще переробити механіки для реалістичності.

Більшість гравців позитивно оцінили графіку й анімації, і нам вдалося зробити непогану оптимізацію. Навіть для середнього ПК з картою GTX 1650 гра працює доволі стабільно.

Коли заплановано реліз Glory to the Heroes і яким він буде

Повний реліз Glory to the Heroes має відбутися на всіх платформах (ПК, PS та Xbox обох поколінь). Але це в тому разі, якщо зможемо все втілити. Можливо, якусь платформу доведеться прибрати.

До повного релізу гра буде лише для ПК: ранні доступи на PS проводити нереально через політику платформи, а на Xbox хоч і трошки легше, але все одно великий поріг входження.

Зробити реліз хотіли б орієнтовно 2024 року, але це якщо зможемо втілити всі свої амбіції щодо пошуку інвестицій чи видавця. У соло без видавця майже неможливо.

Зараз у нас етап закритого альфа-тесту. Після нього плануємо запустити відкриту бету. Можливо, це буде демка в стімі, яку зможуть спробувати всі охочі. А може, розглянемо інший формат: наприклад, безплатні вихідні чи публікація на час фестивалю демоверсій у Steam. Ми хочемо, щоб усі зацікавлені гравці могли приєднатися. Цей етап плануємо наприкінці весни, коли закінчиться альфа-тестування і ми пофіксимо всі баги, зробимо потрібні геймплейні доповнення тощо.

Як для гри створюється реалістична зброя, аналоги якої використовують на війні

До створення зброї підійшли тонко, послуговувалися реальними референсами. Вирішили відтворити її один в один, відповідно до задуманого концепту. Це автентична гра в сетингу війни, тому різнокольорові пушки й лазергани недопустимі — має бути лише реальна зброя.




Шукати референси було легко, більшість зброї, макетів і блупринтів є в інтернеті. Наприклад, на американській платформі ArmaLite (на якій роблять карабіни M4 й AR-15) узагалі є у відкритому доступі повністю модульна зброя — загуглити та знайти може будь-хто.

Окрім того, люди нам скидали радянські креслення калашів (не знаю звідки), і ми їх також використовували. Та й узагалі зробити модель зброї з реального життя не так складно. Достатньо глянути, як вона працює, на ютубі та як її відтворили в інших іграх, скомбінувати це, а 3D-художник створить модель за фотографіями з мережі.

Наприклад, ми робили українську снайперську гвинтівку «Алігатор» 50-го калібру, яку взяли на озброєння якраз під час цієї війни. В неї було дуже мало референсів, лише кілька відео на ютубі й пара знімків на сайті виробника. Маючи тільки це, наш моделер Андрій зробив ідентичний відповідник.




У грі здебільшого все відповідає реальності. Наприклад, ландшафт острова Зміїний ми відбудували лише з невеличкими змінами, обумовленими геймплеєм. Перенесли в гру всю архітектуру з острова, зокрема маяк, будиночки для прикордонників, село Біле.

На одному відео з Комаровим, знятому за кілька днів до вторгнення, група заходить усередину будівель на Зміїному, зокрема в музей — було б круто відтворити у грі ще і його разом з усіма експонатами.

Технологічний стек Glory to the Heroes:

  • Unreal Engine 5.03;
  • Blender для анімації та обробки 3D-моделей;
  • Zbrush для скульптингу й хайполі-моделей;
  • Fusion 360 для лоуполі-моделей;
  • RIZOM UV для UV-розгорток.

Щодо етичної складової гри, де гинуть українці, а росіяни можуть перемогти

Створювати гру про реальну війну — це дійсно хитка тема. Та ми не використовуємо справжні події для того, щоб зачіпати почуття гравців. Наш проєкт насамперед про глорифікацію цих подій і людей, які поклали життя на війні. Це ідейна гра, ми хочемо висвітлити те, що сталося, розповісти історію.

Наприклад, велика частина нашої аудиторії — західні гравці. Для них ці події не відіграють такої ролі, як для українців. Їм цікаво пограти за росіян через певну зброю й техніку, яку ті мають, — вони зовсім не думають про моральний підтекст.

Але оскільки ми все ж порушили таку тему, у грі є елементи, що автентично це обігрують. Наприклад, механіка панічної атаки. Ми плануємо її втілити на ірпінсько-бучанській карті з центром у супермаркеті «Жираф». Це трагічна локація, і в росіян там буде невеличкий дебаф: коли гравець ходить по карті, він може «зловити» панічну атаку. Починає трястися екран, дзвенить у вухах — відбувається симуляція гри за людину, яка вчиняла воєнні злочини.

В обох команд є однакові можливості перемогти: баланс у грі симетричний, але не повторюється один в один. Наприклад, якщо говорити про Зміїний, у росіян куди більше техніки — і БТР, і установки ППО, але немає протитанкових ракетних комплексів, як-от «Джавеліни», «Панцерфаусти» тощо. Десь у росіян є перевага, а десь — в українців.

Ми з Данилом, який займається авіацією та БПЛА, працюємо над тим, щоб дати у грі росіянам кращі потужності авіапарку: багато різних літаків, бойових гвинтокрилів. В українців таких немає ні в грі, ні в реальності, зате є сучасні БПЛА й зенітно-ракетні комплекси, яких немає в росіян.

Що вже є в грі, а що планується

У Glory to the Heroes ми втілили базовий ігровий процес, і вже є 12 одиниць зброї. Хочемо зробити більше і додати геймплейні фічі, зокрема більше класів. На цей момент є стрілець, гранатометник, командир підрозділу, марксмен й інженер. У планах створити окремий клас для водіїв, операторів БПЛА, ПТРК і ПЗРК. З техніки ми зробили БМП, БТР, Ка-52, МІ-8, «Бук», установку ППО «Тунгуска». Із ПТРК в нас поки що є «Панцерфауст», РПГ і російська РПГ-29. Усе це можна розширювати далі, щоб геймплей був варіативнішим.

Те саме стосується й карт, бо зараз є тільки Зміїний і локація тестового полігону. А потім ми плануємо робити інші мапи, зокрема Маріуполь, Ірпінь, Бучу, Гостомельський аеропорт. За Маріуполем створили невеличку демку для розробників. Ігрового процесу на карті поки що немає, але ми зробили дещо цікаве: використали скани зруйнованих будівель і додали їх на карту. Це частина реального світу, можна сказати. Дуже хочемо додати в гру літак «Мрія» та втілити багато інших задумів.

Після відкритої бети ми плануємо повноцінно й серйозно взятися за пошук інвестицій. Зараз пробуємо знайти видавців. Надсилатимемо їм альфа-збірку й відкриту бету — і чекатимемо на фідбек. Якщо комусь сподобається, підемо під їхній патронаж.

У нас, до речі, був такий кейс: ще восени одна компанія, яка займається NFT, пропонувала забезпечити фінансування. Вона поставила умови: робіть, загалом, що хочете, але додайте MMO з NFT. Та ми відмовилися — це не відповідає нашим ідеям.

В ідеалі хочемо співпрацювати з видавцем, який має справу з інді-розробниками, розуміє, що їм потрібно, та не дуже сильно пресуватиме. Якщо ми матимемо відносно відкриті руки й фінансування, це буде ідеально.

Наша проджект-менеджерка займається пошуками видавця серед українських і західних компаній, які мають відкриті форми для заявок та працюють з інді-проєктами. Спробуємо надіслати у Frogwares, яка випускає «Шерлока». Хотілося б співпрацювати з українським видавцем. Можливо, навіть GSC... Це було б фантастично.

Маркетинг і просування гри в TikTok

Поки що єдиний канал просування нашої гри — це TikTok. Його веде мій колега з Німеччини, оскільки в мене бракує на це часу. Він має доступ до збірки гри, робить звідти футажі й постить їх у соцмережі.

Ще раніше, коли я викладав відео на Reddit та в TikTok, то створив дискорд-сервер, куди почали додаватися люди. Одним з них і був цей німець, який згодом став нашим модератором і адміном сервера. У нього це прикольно виходить, і він дуже допомагає в плані ком’юніті.

Саме на маркетинг ми поки що нічого не витрачаємо — маємо лише органічний трафік. В основному про гру дізнаються з TikTok: у нас 50 тисяч підписників, тож відео набирають чимало переглядів.


У мережі люди цікавляться нюансами гри, а ми публікуємо відео з відповідями. Наприклад, запитують: чи є в грі така-то зброя? І ми випускаємо її відеоогляд. Тобто виходить таке собі фідбек-орієнтоване спілкування. Цей формат піддивилися в інших кріейторів на TikTok, які також розробляють ігри. Іноді розповідаю про оновлення на DOU.

Є дискорд-сервер, але люди додаються туди так само, як і в телеграм чи інстаграм, — тільки живий трафік. Якихось маркетингових стратегій у нас немає.

У тіктоці специфічна аудиторія, і я б не сказав, що її дуже цікавить війна в Україні. Переважно в нас запитують саме про гру. Максимум, що пишуть користувачі, — це «вау, які класні розробники створюють гру під час війни».

Хто створює Glory to the Heroes

Головні розробники проєкту — це я, мій колега Олександр Абашкін та Данило Євдокімов, мій однокурсник. Ще в нас є моделер, Unreal-програміст, художниця, аніматор. Загалом семеро розробників, плюс невелика група, яка займається ком’юніті.

Розробник гри Олександр Абашкін та Андрій Гуменюк, 3D художник проєкту

Я займаюся геймдизайном, програмуванням геймплею в рушії та процесами на кшталт заливання білдів у Steam, договорів, реєстрації тощо. Організаторський досвід у мене вже був: ще коли працював на компанію, намагався розвивати власну студію (вона тоді називалася SpaceDev Team). Тому з менеджментом тепер легше.

На які гроші розробляють гру

Усі члени команди, окрім мене, мають основну роботу, яка і забезпечує їм дохід. На жаль, поки що ми працюємо над проєктом на волонтерських засадах.

Наша підтримка на Patreon відносно велика, але в рамках індустрії це незначна сума. Її вистачає буквально на оренду серверів й оплату різних сервісів — Steam, хостингу, доменів тощо. Плюс різні штуки на аусторсі, наприклад, для купівлі моделей. Ми беремо їх на платформі CG Trader, де, серед інших, є роботи дуже крутих художників братів Ружкових — вони створюють автентичні моделі техніки з російсько-української війни. По суті, всі гроші з Patreon ідуть на розробку, а також ресурси, які її пришвидшать. Іншого фінансування в нас немає.

Спершу планували зробити кампанію на Kickstarter й отримати забезпечення звідти. Задум полягав у тому, що ми отримуємо фінансування, наймаємо команду професіоналів з індустрії та втілюємо ідею як повноцінна ігрова студія, що виплачує гроші фахівцям і працює за контрактами. Але, на жаль, ми не змогли зібрати суму. Через те, що почали дуже рано й навіть не мали робочого прототипу, Kickstarter у нас провалився.

Вдалося зібрати $10 000, тоді як ставили за мету $45 000. У таких ситуаціях Kickstarter повертає гроші відправникам. І все. Але якщо в майбутньому виникнуть труднощі з видавцем, то спробуємо піти на цю платформу ще раз.

Найгірший варіант розвитку для нашої гри — якщо ми не знаходимо видавця, не отримуємо жодного фінансування і гра зупиняється на етапі, скажімо, опен-бети. Зараз у нас є напрацювання й прототип, але, щоб перевести його у фінальну стадію, потрібні ресурси.

Ідеальний варіант — якщо все піде за нашою мапою і 2024 року ми випустимо повну версію з мультиплеєром та однокористувацьким режимом. Після релізу якийсь час підтримуватимемо гру, додаватимемо контент, нові карти й зброю. По закінченні війни можна буде створити нові локації, можливо, Крим.

Та навіть у разі провалу нашої гри я не планую залишати геймдев — маю ідеї щодо інших ігор. Наприклад, RPG на тему Гетьманщини, про козаків часів XVI століття. Хотілося б і над цим попрацювати.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось13
До обраногоВ обраному6
LinkedIn

Схожі статті



Найкращі коментарі пропустити

Не існує аргументів, які зможуть мені пояснити чому український розробник робить гру в який русня вбиває мене та моїх побратимів. Єдине що приходить в голову розробник мразота, а гроші не пахнуть

ще передбачає опцію гри на боці росіян

Тобто симулятор геноциду українців?

Кого ви там глорифікуєте, розробники? московитів? Ви при тямі?

Тупо експлатуєш горе і кров людей і мого народу. Де можна буде побігати за вбивць та окупантів по Бучі і Маріуполю. Що у вас в голові? Хто ваші батьки? Чому ви думаєте що можете взятися за цю тему? Як взагалі вас носить земля?

Я так зрозумів: розробники не відтворюють реальні події та глорифікують полеглих героїв, тому це пвп шутер із можливістю грати за росіян та бомбити Бучу й Зміїний.

Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

www.tiktok.com/...​video/7202634086345624838
Вже одна «подібна» вийшла, але тільки мультиплеєр. Навіть раніше, аніж це інтерв’ю.

З приводу русні... Я думаю що достатньо буде звичайного повідомлення до гравця, по типу — зламати четверту стіну, і звернутися до геймера з яким небудь моральним повідомленням...
Так, всім не приємно що можна буде пограти за росію, проте інакше просто зламається геймплей...
Перед тим як сюди збіжаться патріоти-розумники — уявіть собі мультиплеєрну карту де бігає десять українських солдат та розряжають повні магазини одне в одного...

ст. 436 КК про пропаганду війни. Ця гра на стороні росіян — це «публічні заклики до агресивної війни або до розв’язування воєнного конфлікту, а також виготовлення матеріалів із закликами до вчинення таких дій з метою їх розповсюдження або розповсюдження таких матеріалів».

Там такого немає. Війна вже розпочата. Якщо почитати увесь ККУ, то більшість населення підпадає під статті ККУ. Бажання смерті представникам іншої країни.

Розробники дослухалися до критики і запустили опитування, щоб вирішити, що робити з мультиплеєром:
gamedev.dou.ua/forums/topic/42702

дозволяти грати за росіян і вбивати українців в такий час — це максимальний зашквар.
якщо європейці не в контексті, то треба цей контекст їм доносити а не давати можливість вбивати наших воїнів віртуально в той час коли це ще досі відбувається в реалі.
ця брехня, що «ми хочемо донести історію...». яку на..єр історію?. ви хочете заробити на хайповій темі. я думаю, що суспільство дасть оцінку цьому шматку лайна.
чесно кажучи, я шокований цинізмом цих типу розробників.

Але якщо так розібратися, все вище описане можна віднести до любої гри про війну, буде це Call of Duty, Battlefield чи Medal of Honor...
Тож такі обурення до розробників даремні...
Війна = 2 сторони конфлікту, хочете гратися в війну — грайтесь...

Чули про гру World War 3? Там російський видавець. І можна грати за російського терориста й вбивати наших воїнів... Чекаю ваших думок, щодо такої гри. Гра польська. Дата випуску: 19 жовтня 2018 р. Чомусь всі інші коментатори пропустили цю гру, ніхто не згадав її, а вона є. І приносить гроші окупантам, щоб побільше нас вбивали, а про це всі мовчать... Хто знає скільки вона принесла грошей росії, і скільки пішло тих грошей на наше вбивство? А вона й досі приносить гроші, під час війни, а нас за ті гроші вбивають, щодня трагедії, щодня смерті, щодня... І всі мовчать...

Described as “a more hardcore Battlefield” in 2018, in June 2020 the developer The Farm 51 planned a revamp and relaunch together with the Russian publisher My.Games and co-publisher The 4 Winds Entertainment joined in 2021;[2] in 2021 the game seemed to be moving away from the "hardcore".[7] The developer commented that World War 3 aims for as much realism as possible without compromising gameplay: "One of our goals with World War 3 is to offer realistic simulations with an altogether enjoyable experience. We call this playable realism."[7] The game features "an advanced ballistics system, full-body awareness, vehicle physics, and extensive customization.[3] З Вікіпедії. В Steam випустили новішу версію, а дата випуску: 10 груд. 2022.

Відгуки з Стіму;

Додано: 4 грудня 2022 р.
Зайшов у їх ДС,зробив по формі угрупування «Азов» для україномовних гравців,отримав бан за те що русню не хочуть ображати.Доречі саме русняві клани там на 1к+ людей

Додано: 29 вересня 2022 р.
Авторизація зі стім акаунтом не працює. На сайт не зайти так як домен .ru
Грубо кажучи для людей проживаючих на теренах України гра протипоказана.
Гра потрапила в руки росіянам і цим все сказано.

Додано: 25 квітня 2022 р.
Чому не варто купувати цю гру?

№ 1 — Російський видавець My.Games
My.Games — це нова назва компанії «Игры Mail.Ru», що досі являється частиною «Mail.Ru Grop» (нині називається VK).

Вже сама репутація цього видавця прекрасно відома гравцям на пострадянському просторі. Це як мінімум. Як максимум — компанія своїми податками фінансує заодно і російські війська.

№ 2 — ЗБТ/ОБТ

Розробники обіцяли перевести гру в F2P ОБТ вже в березні 2022, але щось пішло не так. Цілком можливо, таке рішення було прийнято і в тому числі через повторне вторгнення Росії в Україну 24 лютого. А може і ні — простору для спекуляцій достатньо.

№ 3 — Недороблена гра

Зате в ній після «переходу» точно буде і внутрішньоігровий магазин, і батлпас, і платні набори як в Call of Duty. При цьому в грі досі немає тренування (при тому що в клієнті воно є) або якогось іншого контенту, окрім того, що було від першого релізу гри в 2018. При цьому гра не здатна балансувати поміж аркадністю, та хардкорністю. Через що не догодить ні одній, ні другій аудиторії.

Остерігайтесь російських компаній (My.Games) і усього, до чого вони дотягуються!

Додано: 29 верес. 2022 о 23:23
Оновлено: 29 верес. 2022 о 23:25
Категорично не рекомендую дану гру.
Хоча гра від поляків, видає гру москальський видавець майл ру (my. com). Гра запускається і завантажується через ігровий центр майл ру.
Далі самі шукайте інформацію про гру.

так то ж чужі робили. а тут свій, рідний. можна і погнобити!

Але є проблема в назві гри. Бо росіяни не герої. Роробникам потрібно відокремити мережеву гру, і зробити з новою назвою, щоб не асоціювалася з цією.

При завантаженні карт, повинні бути текст й озвучка, передісторії подій на карті, або відео супровід. Де будуть реальні відео, аудіо, світлини злочинів росіян, і ніяких відбілювань росіян.

 — один з екранів завантаження прямо зараз. Ще з релізу альфи

Але оскільки ми все ж порушили таку тему, у грі є елементи, що автентично це обігрують. Наприклад, механіка панічної атаки. Ми плануємо її втілити на ірпінсько-бучанській карті з центром у супермаркеті «Жираф». Це трагічна локація, і в росіян там буде невеличкий дебаф: коли гравець ходить по карті, він може «зловити» панічну атаку. Починає трястися екран, дзвенить у вухах — відбувається симуляція гри за людину, яка вчиняла воєнні злочини.

Це вже якесь відбілювання росіян... Все має бути реалістично, а тут починають відбілювати...

А що сталося з Ukrainian War — The Game?

Багатьом ваша ідея з «пограти за русню» вже не подобається. Але я бачу варіант виходу з цієї ситуації.
1. В мультиплеєрі, коли вибрана русня, зробити так наче воно постійно бухе, плюс іржаві автомати без прицілу, снаряди які летять не туди куди треба. Якщо керує бронетехнікою, то обов’язково додати наїзд на своїх же, а не так як у інших іграх, що своїх не можеш вбити. Тобто додати максимум реалістичності дій російської армії.
2. З сюжетною кампанією все ще простіше: Постійно буха свинособака шукає що можна поцупити (пралка, чайники без підставки, старі компи), в бій може вступати лише з цивільними, але зробити так, щоб цивільні давали гідну відсіч. Коли ж можливе боєзіткнення із ЗСУ, то вмикається складність «Nightmare» і він або здихає, або в полон, або втікає. Ще можна додати, що вони між собою влаштовують розборки, вбивають один одного і т.д. Про «заградотряди» теж не треба забувати, якщо втікає з поля бою, то ще і свої можуть пристрелити.
На основі усіх тих розповідей полонених і відеофактів з війни, можна гарний сюжет побудувати, який не буде неприємний українцям.
Західні гравці після одного разу просто не захочуть більше за русню грати, самій русні буде гидко грати за таких обриганів, а українців буде тішити така реалістичність.
P.S.: За ЗСУ обов’язково додайте бандеро-мобіль, який буде розносити цілі колони руснявої бронетехніки і зникати в тумані :))

Спочатку я був подумав, що автор гри дійсно не розуміє проблематики обраного його командою ігрового комплексу. Потім декілька разів перечитав дисклеймер, той із «екран трясеться і дзвенить у вухах — симуляція людини, що коїла воєнні злочини» (навколо нас сотні ігор з цим ефектом і подібної асоціації він просто не має, адже це ефект близького вибуху гранати, себто «контузії»). Зрозумів, що розробники чудово усвідомлюють проблематику, але мають на меті в першу чергу заробіток.

Але я сам не взірець моралі, то ж фінансову мотивацію до уваги брати не буду. Краще поговорити про ідеологічну і моральну складові. Отже, навіть серія Call of Duty має в собі сюжетну кампанію, яка розставляє усі крапки над «і» в плані хто хороший, а хто поганий. Ще раз — сюжетна кампания це робить попри усі «і так зрозуміло хто поганий, а хто хороший», так. Це ж необхідно мати і в українській грі про війну, особливо, як зазначено у «дисклеймері», враховуючи «цільову західну авдиторію якій просто хочеться пограти за росіян через їх зброю».

Українська гра про війну з мультиплеєром в основі — це потенційне ідеологічне фіаско, нехай і більш фінансово привабливе для західного видавця. Чи для Tencent, хто зна, було б навіть іронічно. Тому що в мультиплеєрі надзвичайно важко подати ідею, важко відрефлексувати, важко внести адекватну пропаганду, яка нам необхідна. Адже мультиплеєр — це суто розважалка. Бі більше, від мультиплеєру, скільки б розробники не цілились на Захід, росіян не відрізату (принаймні я не вірю в це), тому ми будемо стикатись із запутінцями та заросіянцями, які заходять туди «помочіть хахлов» — вони будуть робити відповідні гіфки та ін. Дивіться ARMA 3, але уявіть те саме на основі української гри. Сподіваюсь, поряд з вами є відерко і серветки.

Якось так.

Ну, от. Проблема гарно висвітлена. Рішення певно сингл та кооп? А PVP-MP на другий план?

на мою думку виключно сингл+кооп, а pvp-mp під ніж до біса. Зробити умовний український Spec Ops: The Line, Full Spectrum Warrior, Operation: Desert Storm чи Vietcong. Ідей для кооперативних завдань теж надзвичайно багато, можна дослідити ігри типу SWAT4 та Ready Or Not, або знову повернутись до класики — SOCOM: Navy Seals.

Таким чином будь-які звинувачення у хайпожерстві й танцях на кістках втратять релевантність. Допоки ж у грі буде pvp-мультиплеєр — ці звинувачення будуть залишатись достатньо ґрунтовними, щоб принаймні частина українського ігрового простору даний проект недолюблювала або хейтила. Навіть не хейтячи вже згаданий тут вами, здається, СТАЛКЕР 2, де ніби можна вбивати бійців ЗСУ. Адже там зовсім інші бійці ЗСУ, вони навіть близько не можуть асоціюватись із нашими захисниками, якщо подумати :)

Денисе, бійці ЗСУ в Сталкері 1 це все ті ж бійці ЗСУ, зокрема ті, що першими вступили в бій в 2014 р. на Донбасі. Така інтерпретація завжди матиме сенс (подивіться наприклад статтю Остапа Українця в «Культурній експансії»). Виділяти в них різні сутності — це вже якась риторична еквілібристика, вибіркова сліпота.
Тому я дуже сподіваюся, що в новому Сталкері ігроладної присутності української армії не буде. Ми вже не можемо просто взяти й повторити підхід нульових.

Зробіть краще можливість щоб вибравши гру за кацапів розхерачити російську армію на території Росії, щоб вони не дістались України і не наробили лиха. Додайте можливість пограти диверсантами щоби робити подлянки кацапам при транспортуванні техніки. Геймери з-за кордону повинні обираючи сторону знати що вони на стороні добра чи на стороні зла, і обравши зло щоб у них виникла назавжди огида від свого вибору, щоб джойстики поплавило в руках

Це гарна ідея. Підтримую!

Саме в цьому і була ідея цієї опції

Люди, серйозно, наявність в інших шутерів(типу кс) можливості грати за терористів не дає ніякого морального права дозволяти грати в цій грі за росіян. По-перше — війна досі іде, це відрізняється від умовного контр-страйка, гта чи навіть того ж сталкеру, де події відбуваються в вигаданому світі з вигаданими конфліктами, і це може спрацювати як ворожа пропаганда для необізнаних і викликати ненависть до гри від постраждалих і обізнаних українців. У всілякому випадку, це непросте питання, оскільки хочеться гру про українсько-російську війну, але не хочеться щоб в ній неправильно зрозуміли суть і посил гри. Не хочеться щоб люди глумилися над нашими військовими чи вихваляли російських. Не хочеться щоб з ТРАГІЧНОЇ І БОЛІСНОЇ війни хтось зробив екранізацію в стилі «как смєшно труп застрял в стєнє». Я не кажу що гру і напрацювання треба відправити в корзину, ви маєте задуматися як буде почувати себе людина, яка заходить в гру і бачить що там тупо з війни зробили дезматч. Не дуже легко поєднати образ російського війського злочинця, який жорстоко вбиває цивільних українців і образ боягузливого крадуна унітазів. Як ідею натомість краще зробити щось в стилі військових навчань чи кооперативне одностороннє знищення росіян

Ну от я теж за кооператив як базову основну опцію.

Вкочусь в будь-який двіж по забороні на продаж цього лайна на території щонайменш України. Цього не мало б існувати (тим паче від українського розробника), а DOU не повинні були це піарити. Тому, моя тотальна зневага до вашої редакторської команди та до розробника.

«Блаблабла, «відміна». Я нє хоцю ніцього додавати конструктивного у плані ідей задля виправлення становися проєкту!"...=D

В цій грі гнилий фундамент. Єдина «ідея задля виправлення» від мене, яку я можу дати — це повністю змінити концепцію гри, її жанр. Хорошою грою про поточну(!) війну може стати щось на кшталт «This War of Mine».

Чому цей проект відміняють замість конструктивізму у своїх думках?
Чому ви толеруєте франшизу Сталкер, де можна вбивати ЗСУшників й розробники котрої толерують росіян досі?
Чому ви толеруєте тоді франшизу Козаки, де можна укр.кріпаків вбивати?
Поясніть свої подвійні стандарти...)

Вам ніхто не повинен нічого пояснювати. Ви повинні це розуміти самі. Ця війна йде прямо зараз, вбивають українців прямо зараз. Якщо зробити гру про іспанців, які ріжуть ацтеків у 16 столітті, це не дуже схвилює сучасних жителів Перу. Бо це було дуже, дуже давно. Звісно, якийсь хейт можливий, але його буде мало.

А нешироких ненавидять зараз мільйони людей. Більше того, дуже зручно робити гру «врятованим» у Амстердамі, а не вйобувати на теренах України, чи не так?

Чому дурні не можуть запропонувати кооператив й синглплеєр, де за ворогів буде грати лише штучний інтелект? Чому такий цікавий та перспективний проект хочуть заборонити, а не виправити? Ви хочете, щоб про цю тему робили росіяни чи закордонні розробники?

Перечитайте ще раз мій коментар і не пишіть дурниць, будь ласка.

Поки що єдиний канал просування нашої гри — це TikTok

а як же канал на ютубі? www.youtube.com/@spacedev22

На Ютюбі гірше просувається, або ж обмовився.
Або на Ютюбі менш привабливі ролики.

Я бачу що тут такий срач про західні ігри де можна пограти чи за терористів чи за росіян. А ви хоч в курсі що ні США ні ЄС не є стороною конфлікту. Якби США і ЄС були стороною конфлікту то у нас офіційно була б WWIII. 😝

Ти ще не бачив, що висрала твітерська Ігрооборона від GameWay.
Вони хочуть взагалі писати до СБУ за те, що гра взагалі не пропагує.
Й це при тому, що вони GW підтримують фінансово GSC, котрі досі не видалили мокшанську текстову локалізацію й те, що GSC досі платить пророс.модераторам Discord й толерує русню на своєму сервері. Тому ліваки та твітерні воїни — це люди з подвійними стандартами, котрі працюють на інтереси московитів й просто кайфують від нищення представників свого ж суспільства.

хахах. Я у них в твіторі спитав, а що робити з КОЗАКАМИ? Де можна було так «весело» рубати селян з українського села, херачити картечю по загону Гетьманів і Реєстровців. Грати за поляків та росіян, шведів, турків. Які нас убивали колись.

Відповідь: «це різне»

Тобто українські ліві ліберали теж закінчуються на якомусь питанні як й російські...=D

можна, будь ласка, детальніше щодо проросійських модераторів у Discord в складі GSC?

А українські фільми про цю війну теж треба буде заборонити, бо вони «пропагують» вбивство українців? Може ще Тайлера Андерсона підключите до цієї справи по відміні подібного кінематографу? Тобто ідей у лівачків взагалі ніяких немає. А потім русня зробить аналог й будете нити усі?

Ви правда не бачите різниці між документальним фільмом про війну в Україні, або гру про війну, яка була майже сторічча тому та між «гииииии війна в україні, прикооооол, дайте погратись»?
До чого тут взагалі «лівачки»? Гру ніхто не забороняв, ніхто нічого не відміняв. Там по коментах є може один, який каже що краще б гра не виходила. Інші просто кажуть за один конкретний момент. Ну хто ж вам винен що момент настільки тупий, що практично перекреслює все інше для багатьох людей? «вийдіть й зайдіть нормально».
Якщо ви не відчуваєте суспільство, настрої, та навіть тупо не розумієте інших людей, для вас тут усі неадекватні лівачки, тож не беріться створювати гру на таку гостру тематику?

русня зробить аналог

Русня — стан душі. Деякі українці досить в собі не вбили русню. Те що гра зроблена українцями не робить її автоматично хорошею.

Так художні фільми про укр.війну пропагують вбивство українців росіянами чи ні?
Гру хочуть заборонити через мінцифру журналюги Ігрооборони від Gameway.
В них подвійні стандарти й вони купляють STALKER 2, де досі є рос.локалізація тексту й розробники платять гроші пророс.адмінам Дискорду. Й в них працює росіянин DKUD наче.
Мені ліваки винні лише у тому, що вони не хочуть конструктивно щось порадити, бо вони тупі.
Я розумію суспільні настрої й раджу ідіотам та розробникам компетентні ідеї вирішення.
Також огидно читати, що ви начебто вважаєте розробників руснею. У вас — стан баранів зараз.

Для всіх збуджених патріотів, які ще в січні відкривали рахунки в Польші, пропоную наступні варікі ігроладу за росіян в цій грі:

— пронести мішок гранат по лісопосадці. Зверху літають Птахи Мадяра (інші гравці).
— без однієї ноги тікати від FPV Дрона (інший гравець)
— мехвод Т-62. Гармата не стріляє. Треба проїхати міні поля. Інші гравці мають НЛАВ та АТ
— кочегар крейсеру Москва. Задача — вилізти із трюма, потім ухилятися від надводних дронів (інші гравці).
— капітан загряд отряда. треба розстрілювати відступаючих вагнеровців (інших гравців)
— в оточені в Купянську. 40 ЗСУ (інш гравці) проти 5 Барсів. У барсів немає зброї. Завдання — вибігти з оточення
— капітан човна. Треба ухилитися від байрактарів (інші гравці).

Всі режими мають мультиплеєр. Такий собі Left 4 Dead з челенджами. Як ви бачите, режимі доволі цікаві. І це реал те, що я подумав, коли читав цю статтю. Ваші ж хворі істерики просто показують вашу російську підсвідомість і тягу до убивства українців.

після подібних потіків я все думаю, чи вже час забанити для себе доу як я зробив з хабром, чи це ще не дно.

«Ця ситуація на кордоні...Хочеться мати якийсь бекап, якщо доведеться сідати в машину і їхати на захід» © цитати занеопокоєний патріотів

так, тру патріоти тільки в Києві

о так, хочу пограти за кацапів і повбивати себе, насправді — ні.
це повний кринж, автори — клоуни

Складно читати коменти, бо всюди оцей yarkov сре і виправдовує розробників, краще стільки ресурсів на вирішення проблем гри витрачав би

По-перше, я не розробник. По-друге, сруть лівачки накшталт усіляких Назарок, котрі не пропонують конструктивні рішення.

Які рішення? Сказали, є проблема, що в грі планується режим симулятора геноциду українців, рішення — не робити симулятор геноциду українців.

Якщо комусь дуже чухається спробувати москальської зброї, то можна зробити захоплення ворожої техніки, що також буде відповідати реальності.
По мультиплеєру можна використати те, що в ЗСУ є легіони іноземних добровольців, зокрема москалів. Але щоб грати проти нашої сторони не бачу ніякого сенсу, це не видуманий альянс проти видуманої орди, це про реальні події.
Панічні атаки це взагалі нісенітниця, так як вони зазвичай притаманні жертві, тобто описане зверху представлення гри за недорозвиноту расу буде романтизованим в стилі нетфліксу, мовляв от бідненькі росіянчики, їх відправили на війну, а вони хочуть миру.
Якщо хочете додавати це безглуздя, то хай зроблять реалістично, слабо? щоб за темну сторону ще й можна було вбивати дітей, ґвалтувати, катувати, обезголовлювати все своє на своєму шляху, якщо західній авдиторії справід так цікаво, як це бути бездушним створінням, то хай спробують це в повній мірі.

Скільки тобі платять московити, щоб ти не міг порадити робити творцям сингл та кооп замість командної гри?

Кайфово в тебе бомбануло, шо ти спеціально тут зареєструвався щоб насрати у каменти, Ярославка Коваль з Запоріжжя, головний фанат гри за москаликів, так і передамо твоїй мамці

Робіть гру. Не слухайте висери емоційно недорозвинутих (які як потім виявляється всі з Польші чи Румунії патріотять).

Вакуум в іграх треба заповнювати. Американцям не було западло додавати інсургентів з іраку чи Афганістана в свої ігри. Де гравці могли за них стріляти в солдат США. Не зробимо ми, зроблять русаки гру. А ви всі будете знімати чергові огляди НЕ КУПУЙТЕ АТОМІК ХАРТС і благати філера забанити гру на консолях.

Мультиплеєр, це те що тримає гру актуальною декілька років підряд. Ваші коопи і сінгли нікому в шутанах не треба.

Противники і є та ЦА ваньок встаньок та пес патрона з тризубом на тракторі. Це ваш рівень ігор.

У авторів є шанс зробити гарну гру і отримати паблішера. Бо гра уже доволі відома і так.

І ще: от я граю в колду мв2. Я навіть не роздупляю за якого персонажа граю і кого я там убив. Якісь картелі, гру, ірландці. Взагалі не кидається в очі. І воно там вторине. Чисто скін в магазині.

Та невже? Покажи мені гру по 9/11, яку зробили американці, де можна грати за терористів. Та хоча б просто гру по 9/11.

про свої війни у них ВСІ Ігри. Де можна грати за БУДЬ-ЯКУ сторону.

Що за гру можна зробити про 9/11? Навіть уявлення не маю. В кінематографі у них є чорний гумор на цей рахунок.

Треба мати не лише емоції, але і голову. І щоб голова була головною, а не емоції.

На любу тему можна придумати гру. Є ігри наіть про камінь чи про скибку хліба. Ігри де можна грати умовно за терористів — це, наприклад, CSGO.
Вірю, що якийсь умовний Сергій Воронов із США придумав би гру, де летиш на Боїнгу, намагаєшся ухилитися від F-16 і попасти в Міжнародний торговий центр, а в якості «дебафа» в ігрока трусився би екран.
Але ж ніхто таких ігор не робить, бо треба ж трохи викупляти про що можна робити ігри, а про що — ні.
І на рахунок голови я з вами погоджуюсь — треба було добре подумати, перш ніж робити гру з такими механіками і геймплеєм, що розробники, судячи з усього, не зробили.

таким чином можна будь-що притягнути до будь-чого.

наприклад. Герасим утопив собаку. Ти явно його потомок. ТОБІ НЕ СОРОМНО ЖИТИ З ТАКОЮ ФАМІЛІЄЮ. Ти досі ненавидиш собак? ТРИЧІ Б подумав, коли отримував паспорт в 16 років.

ти поснідав? гарно? А солдат в окопі попив з калюжі. Може тричі б головою подумав, перед тим як поїсти свіжого хліба? Взагалі про інших думаєш, які тебе захищяють?

вибачте, але ви розумово обмежений та з нульовою емпатією

Прям еталониий манкурт. 95-го кварталу передивився?

ух, завезенкОВ з Рязані. навіть на мову перейшов. Влітку мабуть, так? Коли уже стало ясно, що не захоплять.

А як ця хвороба називається, коли людина докопується до чужих прізвищ?
Припускаю, що підсвідома нелюбов до власного прізвища виливається в ненависть до чужих. Як в українському прислів’ї: «У кого, що болить, той про те і гомонить!».

дійсно, я не був не правий. Дякую за допомогу! Сподіваюсь, більше такого не буде.

Пане, йдіть пограйтесь в свій атомік хартс та вспокойтесь, бумласка.

Піди потолеруй GSC, котрі толерують рососіян у дискорді й їх локалізацію у майбутній грі.

Мощщно волаю шо ти у всіх своїх профілях у всіх соцмережах плачеш як немовля про GSC, тупо стидоба та крінж. Grow up

GSC більше толерують русню по факту.
А ще ти — брехло лівацьке банальне. =D

Пане, почитайте історію навколо мультиплеєру Medal of Honor (2010), який скандал в США піднявся навколо фракції талібану в мультиплеєрі. Результат: фракція була змінена ЕА.

Дякую. Не знав. Наразі в колді є.всякі терористичні угруповання. Якісь ірландці, моджахеди і тд. Мабуть часу достатньо пройшло уже. Можна юзаьи в іграх

Оце от «часу достатньо пройшло» — дуже важливий момент. Робити онлайнову розважальну гру про українсько-російську війну і воєнні злочини росіян в той час з можливістю грати на їх боці, коли щодня вони чинять нові злочини у нашій з вами реальності, з нашими співгромадянами, з тими, хто захищає нас у самому пеклі — нонсенс. Через 5-10 років після перемоги — можна думати. Добре так думати і зважувати. Брати приклад з американців і японців, які дуже обережні у контекстах.

Імхо, грі до релізу як раз 3-5 років. Таке за рік не робиться. Як раз і дотягнуть 🤧

У сенсі?! За кацапню можна пограти?! Ви там, розробники, геть збожеволіли!? Що за тупорисла ідея...

хто що бачить...підсвідомість вилазить у таких репліках.

Нормальна людина:
можна буде за ЗСУ пограти? Покататься на бредлі, постріляти з браунінга.

Уже чую відповідь: АХ ТАК. ТАК ІДИ В ЗСУ ТАМ ВСЕ СПРАВЖНЄ (а я поки мотнусь в Австрію, там більше пособіє дають, ніж у Кракові)

Ви ***нулись? Glory to the Heroes? Й***на русня спить і бачить як знищити українців, а ви дасте їм повне право прожити, фактично, досвід бездушних руських у**бків, які гвалтувати і знищували цивільних громадян, дітей!? Оце так відчизняний геймдев блять!

З однієї сторони погоджуюсь з коментарями щодо етичної складової. З іншої — якщо гру на цю тему, в цьому жанрі зараз створять не у нас, то рано чи пізно це може зробити хтось інший, наприклад та сама русня. І ідея вже не здається такою поганою. Особливо якщо автор правильно розставить акценти, накидає фото/відео/факти злочинів русні на load/death скріни, etc.

По самій грі — превью виглядає дуже непогано. З останніх мультиплеєрних шутанів якраз граю в основному в першу батлу та Hell let loose (по суті клон SQUAD у WW2 сеттінгу) — було б цікаво побачити поєднання, та ще й від наших.

може «зловити» панічну атаку. Починає трястися екран, дзвенить у вухах — відбувається симуляція гри за людину, яка вчиняла воєнні злочини

Панічні атаки періодично «ловлять» жертви військових злочинів, якщо виживають. Злочинці від цього отримують задоволення.

Не поспішали б ці розробники з випуском гри. Я розумію, що коли є навички і засоби, то хочеться багато чого сказати, особливо західній аудиторії, але іноді краще промовчати і не зробити гірше.

Я все розумію, але давати грати за росіян, бо «на заході це цікаво» це не ДУЖЕ неправильно.

А як бути з іншими шутерами тоді?
Виходить, що закордонні студії теж робили усе неправильно ці десятки років?

А яка студія зараз зробила гру про війну 2022 в Україні і дає грати за росіян? На невигаданій війні, а на справжній, яка ще відбувається?

Ти дійсно сподіваєшся що Ярославка Коваль який зареєструвався на ДОУ тіко для цього поста шось зможе тобі відповісти окрім «пппук» та «срєньк». Ні, він школяр та ще нічого не розуміє

Чесно говорячи, я бачу лише як вихід, створення кооперативу за ЗСУ проти штучного інтелекту на боці окупантів. Також можна зробити страйкбольний режим, де тренуються батальони один проти одного з нелетальною зброєю. А режим, де буде ЗСУ проти ЗСРФ, повинен бути опцією з застереженням задля тендітних твітерян, русофобів та інших людей зі своєю політ.позицією. Дивно, що ці люди чомусь не мають нічого проти ігор CoD:MW(1/2/3)/BO та BF3/4/BC. Де ці люди були увесь час — незрозуміло. Та чому немає гвалту навколо ARMA 1/2/3? Особливо навколо модів про ЗСУ.

Згоден! В колду грали за німців, бо там кар 98 та мпеха. Убивали своїх же предків, які були в складі РККА. І якось було норм.

Тому що може це альтернативна історія в цих іграх? Ви такий експерт, але не розумієте різниці між вигаданими історіями, а реальними подіями. Кооп русні проти зсу — ок. Робити гру «на кістках» це мерзенна ідея, та байдуже ставлення до подій що відбулися з твоїм народом.

Я написав, щоб робити кооп бійців ЗСУ проти ботів-окупантів, а ти усе перекривив.
Тобі грантовий фонд рашки платить за це чи Євросолідарність?

Давати грати за росіян це дуже погана ідея. Якщо розробники не зупиняться то отримають санкціі від Мінцифри та СБУ.

Можна зробити сюжетну лінію гри по принципу випуску епізодів зоряних війн:
Частина 2. Громадянська війна в рашці після звільнення окупованих територій України (гра за інгушетів, та інші національні меншини рашки)
Частина 1. Вторгнення рашки в Україну (гра за українців)
Частина 3. Анексія далекосхідних територій рашки Китаєм (гра за китайців)

Не існує аргументів, які зможуть мені пояснити чому український розробник робить гру в який русня вбиває мене та моїх побратимів. Єдине що приходить в голову розробник мразота, а гроші не пахнуть

Дуже багато критичних коментарів без думок вирішення проблем проекту.
Мені дивно, що є люди, що відміняють гру, котра ще на ранішній стадії розробки.
Раджу вам написати про реальні проблеми та реальні методи їх вирішення.
У інакшому випадку, ви лише намагаєтеся заборонити те, що можна покращити.
Цей проект може бути більш компетентним, якісним та потрібним, якщо його доробити.
Тому ваша критика повинна бути аргументована, конструктивна та дієва на покращення.

Найбільше покращення, яке може зробити подібний проект — це не відбутись.

Ти не намагався навіть подумати, чому ти тут єдина мавпа яка стриба по коментам та намагається щось комусь довести, коли усім окрім тебе це тупо огидно? Напевно проблема не в нас, а в тобі та у головах цих недорозробників

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

СБУ — сріблясто-білий українчик.
За & Кон — заводська консерва.
Путін — ла ла ла.

Якщо ви не можете осягнути, чому давати можливість грати за росіян поки триває війна і геноцид м’яко кажучи ідея так собі, то в мене для вас погані новини. Навіть якщо війна вийде умовно через рік після перемоги, це нічого не змінює.
А момент

в росіян там буде невеличкий дебаф: коли гравець ходить по карті, він може «зловити» панічну атаку. Починає трястися екран, дзвенить у вухах — відбувається симуляція гри за людину, яка вчиняла воєнні злочини.

взагалі відвертий крінж і звучть як відбілювання і олюднення відвертих вбивць, мародерів та гвалтівників.
І якщо розробники реально осягають момент

Наприклад, велика частина нашої аудиторії — західні гравці. Для них ці події не відіграють такої ролі, як для українців. Їм цікаво пограти за росіян через певну зброю й техніку, яку ті мають, — вони зовсім не думають про моральний підтекст.

То навіщо взагалі давати гравцям таку можливість? Нахіба?
Якщо дійсно хотіли б зробити гру що славила б наших військових, і просувала проукраїнські наративи, то зробили б міцний сінглплеєр, з умовним мультиплеєрним режимом «полігон», про тренування наших бійців. І ніякої гри за росіян.

А якщо зробити кооперативний режим проти штучного інтелекту, а командні режими будуть опціональними? До речі, де ви були, коли виходили BF3/4?

Нормальні люди дивляться її на файних сайтах у кращій якості...=D

Наша критика нікому нічого не повинна. Додали пост — користувачі обісрали. Так працює реальний світ, велкам.

Тоді вам теж ніхто нічого не винен буде з боку розробників.
Випустять у тому вигляді, котрий вам сподобається чи ні.

Навіть в планах немає користуватись тим, що вони там випустять

Ну, не плануй. Простіше відміняти перспективні проекти, замість генерування адекватних ідей з боку ком’юніті. Тут реально 15% конструктивізму й 85% висерів ліваків, котрі будуть потім грати у проекти, де по факту є русня, або ж у срані інді-дрочильні. А потім будуть нити, що росіяни випустили проект про цю війну, а наші досі не зробили нічого. Цікаво, як ці люди грали у Сталкер та Метро?

На чому засноване ствердження, що саме цей проект є перспективним?

За вирішення проблем люди грощі отримують. Безкоштовно можуть тільки насипати у коментарях )

Тому ваша критика повинна бути аргументована, конструктивна та дієва на покращення.

І ця критика буде абсолютно безглуздою. Бо люди самі не знають чого хочуть. Все що люди можуть — описати свої емоції.
В мене це викликає відчуття, що автори паразитують на війні. Тобто не бачу якоїсь ідеї, геймплея, прибери звідси слова про Україну, що залишиться від гри?

Починає трястися екран, дзвенить у вухах — відбувається симуляція гри за людину, яка вчиняла воєнні злочини.

Потім росіянина гвалтують кадирівці, далі зі зброї є тільки пляшка водки, коли вона закінчиться, можна використати як стілець. А закінчується все сценою у Гаазі. А ще сайд-квест де треба ікону цілувати. Це куди адекватніше ніж «доктор в мене дзвінить в вухах! — а ну все ясно, військові злочини вчиняли?»

В тебе якісь лівацькі гомоліберальні фантазії.

Моя нікому на*** не потрібна думка: Спрочатку зробити синглову компанію за ЗСУ, це буде зараз актуальніше, потім можна зробити МП але прибрати будьяку символіку і будь які натяки на росісю, зробити просто бої команди проти команди з купою різного лута, нашивок, форм. Додати нарешті солдат НАТО, а то скільки можна.
А в синглі крошить русню.
Якось так

Це більше схоже на щось конструктивне.

Щось я від вас аргументів нормальних окрім як «у колді за німців можна грать» я не побачив

Кого ви там глорифікуєте, розробники? московитів? Ви при тямі?

Назвіть основні проблеми та методи їх вирішення на вашу думку.
Я передам це розробникам, бо сиджу у дискорд каналі їхньому.

Якщо ви не можете осягнути, чому давати можливість грати за росіян поки триває війна і геноцид м’яко кажучи ідея так собі, то в мене для вас погані новини. Навіть якщо війна вийде умовно через рік після перемоги, це нічого не змінює.
А момент

в росіян там буде невеличкий дебаф: коли гравець ходить по карті, він може «зловити» панічну атаку. Починає трястися екран, дзвенить у вухах — відбувається симуляція гри за людину, яка вчиняла воєнні злочини.
взагалі відвертий крінж і звучть як відбілювання і олюднення відвертих вбивць, мародерів та гвалтівників.
І якщо розробники реально осягають момент

Наприклад, велика частина нашої аудиторії — західні гравці. Для них ці події не відіграють такої ролі, як для українців. Їм цікаво пограти за росіян через певну зброю й техніку, яку ті мають, — вони зовсім не думають про моральний підтекст.
То навіщо взагалі давати гравцям таку можливість? Нахіба?
Якщо дійсно хотіли б зробити гру що славила б наших військових, і просувала проукраїнські наративи, то зробили б міцний сінглплеєр, з умовним мультиплеєрним режимом «полігон», про тренування наших бійців. І ніякої гри за росіян.

А якщо вони зроблять спеціальний кооператив для гравців за ЗСУ проти штучного інтелекта на боці окупантів?

Ну так бери і роби. В чому справа. Роби кампанії, ми пограємо. Роби сінгл чи кооп. Ми теж пограємо. Але ти ж не зробиш. Бо ти 0

Мені подобається, як цей пан бігає коментарями і усім пише одне й теж саме. Слухайте, передайте розробникам, що за гейм-дизайн потрібно платити спеціалістам та трохи мати клепку в голові разом з емпатією. А відповідати всім, хто справедливо вказує на промахи, що нехай вони тоді пропонують, як краще зробити, це якось дивно, м’яко кажучи.

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

Коментар порушує правила спільноти і видалений модераторами.

ще передбачає опцію гри на боці росіян

Тобто симулятор геноциду українців?

Назвіть основні проблеми проекту та методи їх вирішення на вашу думку.
Я передам це розробникам, бо інколи сиджу у дискорд каналі їхньому.

Основна проблема: симулятор геноциду. Як вирішити: заборонити грати за русню.

Тобто зробити опціонально кооператив задля гри на боці ЗСУ та проти штучного інтелекту на боці окупантів?

Якщо ви не можете осягнути, чому давати можливість грати за росіян поки триває війна і геноцид м’яко кажучи ідея так собі, то в мене для вас погані новини. Навіть якщо війна вийде умовно через рік після перемоги, це нічого не змінює.
А момент

в росіян там буде невеличкий дебаф: коли гравець ходить по карті, він може «зловити» панічну атаку. Починає трястися екран, дзвенить у вухах — відбувається симуляція гри за людину, яка вчиняла воєнні злочини.
взагалі відвертий крінж і звучть як відбілювання і олюднення відвертих вбивць, мародерів та гвалтівників.
І якщо розробники реально осягають момент

Наприклад, велика частина нашої аудиторії — західні гравці. Для них ці події не відіграють такої ролі, як для українців. Їм цікаво пограти за росіян через певну зброю й техніку, яку ті мають, — вони зовсім не думають про моральний підтекст.
То навіщо взагалі давати гравцям таку можливість? Нахіба?
Якщо дійсно хотіли б зробити гру що славила б наших військових, і просувала проукраїнські наративи, то зробили б міцний сінглплеєр, з умовним мультиплеєрним режимом «полігон», про тренування наших бійців. І ніякої гри за росіян.

Тобто вам норм ходити по гілках і ставити однакове питання, але одна й та ж сама відповідь вас не влаштовує?)

Так чому ці кадри замість заборони не можуть порадити зробити тільки сингл та кооператив на боці ЗСУ? Чому треба забороняти гру, котра ще не вийшла офіційно?
Ви хочете, щоб русня та вестерни робили ігри про ЗСУ та окупантів? У вас є мізки?

Для чого давати можливість грати за росіян? Ви щось чули за емпатію? Які б умовності не були б в МП суті про можливість вбивства українців це не змінює

Напишіть про основні проблеми проекту та ваші методи їх вирішення на вашу думку.
Я передам усе це розробникам, бо інколи сиджу у дискорд-каналі їхньому.

Якщо ви не можете осягнути, чому давати можливість грати за росіян поки триває війна і геноцид м’яко кажучи ідея так собі, то в мене для вас погані новини. Навіть якщо війна вийде умовно через рік після перемоги, це нічого не змінює.
А момент

в росіян там буде невеличкий дебаф: коли гравець ходить по карті, він може «зловити» панічну атаку. Починає трястися екран, дзвенить у вухах — відбувається симуляція гри за людину, яка вчиняла воєнні злочини.
взагалі відвертий крінж і звучть як відбілювання і олюднення відвертих вбивць, мародерів та гвалтівників.
І якщо розробники реально осягають момент

Наприклад, велика частина нашої аудиторії — західні гравці. Для них ці події не відіграють такої ролі, як для українців. Їм цікаво пограти за росіян через певну зброю й техніку, яку ті мають, — вони зовсім не думають про моральний підтекст.
То навіщо взагалі давати гравцям таку можливість? Нахіба?
Якщо дійсно хотіли б зробити гру що славила б наших військових, і просувала проукраїнські наративи, то зробили б міцний сінглплеєр, з умовним мультиплеєрним режимом «полігон», про тренування наших бійців. І ніякої гри за росіян.

Якщо ви не можете осягнути, чому давати можливість грати за росіян поки триває війна і геноцид м’яко кажучи ідея так собі, то в мене для вас погані новини. Навіть якщо війна вийде умовно через рік після перемоги, це нічого не змінює.
А момент

в росіян там буде невеличкий дебаф: коли гравець ходить по карті, він може «зловити» панічну атаку. Починає трястися екран, дзвенить у вухах — відбувається симуляція гри за людину, яка вчиняла воєнні злочини.
взагалі відвертий крінж і звучть як відбілювання і олюднення відвертих вбивць, мародерів та гвалтівників.
І якщо розробники реально осягають момент

Наприклад, велика частина нашої аудиторії — західні гравці. Для них ці події не відіграють такої ролі, як для українців. Їм цікаво пограти за росіян через певну зброю й техніку, яку ті мають, — вони зовсім не думають про моральний підтекст.
То навіщо взагалі давати гравцям таку можливість? Нахіба?
Якщо дійсно хотіли б зробити гру що славила б наших військових, і просувала проукраїнські наративи, то зробили б міцний сінглплеєр, з умовним мультиплеєрним режимом «полігон», про тренування наших бійців. І ніякої гри за росіян.

Тупо експлатуєш горе і кров людей і мого народу. Де можна буде побігати за вбивць та окупантів по Бучі і Маріуполю. Що у вас в голові? Хто ваші батьки? Чому ви думаєте що можете взятися за цю тему? Як взагалі вас носить земля?

Напишіть тут про ці проблеми проекту та ваші методи їх вирішення на вашу думку.
Я передам усе це розробникам, бо інколи сиджу у дискорд-каналі їхньому. Цікаво ж.

Якщо ви не можете осягнути, чому давати можливість грати за росіян поки триває війна і геноцид м’яко кажучи ідея так собі, то в мене для вас погані новини. Навіть якщо війна вийде умовно через рік після перемоги, це нічого не змінює.
А момент

в росіян там буде невеличкий дебаф: коли гравець ходить по карті, він може «зловити» панічну атаку. Починає трястися екран, дзвенить у вухах — відбувається симуляція гри за людину, яка вчиняла воєнні злочини.
взагалі відвертий крінж і звучть як відбілювання і олюднення відвертих вбивць, мародерів та гвалтівників.
І якщо розробники реально осягають момент

Наприклад, велика частина нашої аудиторії — західні гравці. Для них ці події не відіграють такої ролі, як для українців. Їм цікаво пограти за росіян через певну зброю й техніку, яку ті мають, — вони зовсім не думають про моральний підтекст.
То навіщо взагалі давати гравцям таку можливість? Нахіба?
Якщо дійсно хотіли б зробити гру що славила б наших військових, і просувала проукраїнські наративи, то зробили б міцний сінглплеєр, з умовним мультиплеєрним режимом «полігон», про тренування наших бійців. І ніякої гри за росіян.

Я так зрозумів: розробники не відтворюють реальні події та глорифікують полеглих героїв, тому це пвп шутер із можливістю грати за росіян та бомбити Бучу й Зміїний.

Якщо ігнорувати факт просування проукраїнських наративів на західну авдиторію, загальне просування проблематики війни в Україні в сфері відеоігор, а також вічно жити у всесвіті пса патрона, ваньки встаньки і чмонь, то в принципі, ви цілком праві.
Чи ви пропонуєте взагалі не робити ігор, фільмів і інших реалістичних медіапродуктів про війну, залишаючи виключно позитивні проекти про знищення крадунів унітазів?

Сергію, поясніть будь-ласка спершу як у вашій грі будуть просуватися проукраїнські наративи, ігромехаічно та наративно. Бо мені поки не зрозуміло. Механіка панічної атаки звучить не те щоб переконливо, це щось типу великодки, одиничне рішення, яке як механіку ще не зрозуміло чи оцінять гравці.

Є багато способів реалістичного відображення тематики війни, але чи має МП шутер відношення до реалізму? Будьмо чесними, це чистий фан, розвага без зайвої думки, в якій нема місця горю та зламаним долям, які ми в основному спостерігаємо тут і зараз. А є місце респавн пойнтам та кількості фрагів, і тд.
Також, я НЕ думаю що геймифікація пса патрона і викрадення унітазів це щось хороше. Це досить нікчемні ідеї, які, щоправда, поки заходять широкій українській авдиторії. Але від цього вони хорошими не стають.
Я за те, щоби дуже багато рефлексувати спершу ніж робити щось на таку серйозну тему. Зважувати етичну сторону, аби не знецінити реальну трагедію, перетворивши її на шоу. Питання в тому, чи має взагалі право на життя механіка смерті українського солдата? Я не вважаю, що має. Це просто боляче, та й усе. Можливо, в іншому контексті це матиме сенс і катартичний ефект, але не в ПВП шутані.
Можливо взагалі ще зарано — тут я не можу стверджувати, адже є й інші приклади ігор про нашу війну (Zero Losses, Bucha: War Stories, тощо), які здається значно делікатніше розкривають тему. Але мені здається, що на серйозну рефлексію потрібен час.

Проблема ж загалом у тому, що в грі як медія дуже легко все що завгодно перетворюється на треш і профанацію. Чи уявляєте ви, що ваші гравці будуть сміятися над вбитими реґдолами українських солдат? Тібежити їх? Стовідсотково це буде. Якщо є така ігрова можливість, це станеться. Так працює геймдизайн.
І саме через такі ситуації я дуже сумніваюся, що українським наративам ваша гра піде на користь.

З задоволенням відповім: Що до механіки панічної атаки я був некорректним у висловлюваннях. Проукраїнські наративи у грі має просувати сюжетна кампанія, де гравець бере на себе роль солдата ЗСУ і приймає участь у історичних подіях. Демонстровані події подаються від особи солдата ЗСУ, який також стає свідком військових злочинім росіян. Всього у грі планується декілька таких невеликих кампаній накшталт Battlefield 1, де кожна кампанія охоплює короткий епізод з життя певного персонажа на війні.
Я повністю згоден з вами стосовно того що респавн поінтам і кількості фрагів не місце на фоні подій які охоплює гра, тому мультиплеєр на них не фокусується. Цей режим як ви самі і сказали — просто фан, геймплей у сетингу. У мультиплеєрі розкрити і показати воєнні злочини — неможливо, тому там і немає і не буде нічого подібного, це режим про командну гру. Я не думав що є важливим наголошувати на цьому, бо для будь-якого гравця який хоча б пару разів у житті заходив у мілітарі шутер в сучасному сетингу це очевидно. Більше того, я наголосив що «ірпінсько бучанська» мапа для мультиплеєра, якої навіть ще немає, розробляється не довкола геноциду і воєнних злочинів, а навлоко супермаркету Жираф, який був місцем важких боїв.
Що будуть робити гравці у мультиплеєрі (Тібеги, рагдоли) залежить виключно від самих гравців, так само як це працює у інших іграх, які полюбляють українці і прихильники жанру шутерів: Squad (Мапа Ehorivka, що заснована на донецькій області), Arma (Мод Arma 3 Ukraine, де буквально можна грати за росіян, угрупування лднр, зсу). По обох іграх до речі навіть зараз можна побачити велику кількість летсплеїв і стрімів від українських блогерів і не тільки. І ці ігри не займають ніякої позиції що до війни, не займаються ніякою просвітницькою або проукраїнською ініціативою, взагалі не є українськими. Але це не викликає проблем у людей. Можливо, тому що ніхто не робив пост у твітері про мод Арма 3 (Або будь який аналогічний проєкт), де «можна вчиняти геноцид українців».
Ukraine War Stories дійсно гарно розкриває всю проблематику війни, але це гра зовсім іншого плану і жанру, що далеко не всім може зайти з точки зору геймплею, якщо гравець звісно не хоче просто порефлексувати на тему війни. Уникнути механіки смерті українського солдата просто неможливо в рамках сетингу, якщо впроваджувати такі рішення — це буде та сама гра про пса патрона і унітази. Навіть якщо облишити тему мультиплеєра — як можна створити хорошу історію для шутера з цікавим геймплеем що ставить виклики перед грацем уникаючи механіки смерті? На мою думку ніяк, тільки повністю міняючи концепцію і жанр. Навіть якщо покинути розробку або зробити повну зміну концепту уникаючи всіх гострих кутів — таку ж гру про нашу війну зроблять американці, поляки, німці або ті ж росіяни, це просто неминуче. Чи буде така гра від іноземців або тим паче росіян проукраїнською або хоча б якось предметною з точки зору демонстрованих подій? На мою думку ні. Проте, я вважаю що наша гра може слугувати рупором, що просуває антиросійські ідеї і загалом інформацію про нашу війну на широкі маси різних гравців і зайняти відкриту нішу на українському ринку відеоігор. Ми замаємося цим із самого анонсу, всі медіа пов’язані з грою відкрито проукраїнські, ми вели англомовний блог у діскорді де з фотографіями і у доступному форматі оповідали про події у Бучі, Гостомелі. Гра недоступна у російському сторі Стім, у грі немає і ніколи не планувалось російської озвучки, на сервері Діскорда видають перманентний бан за будь яку проросійську символіку або пропаганду, інколи навіть просто коли дізнаються що певний юзер росіянин.

Може просто називати в грі русню терористами (ким вони реально і є), а не руснею. Що це дає?
1. Чітке позиціонування сторін на білих та чорних, хороших та поганих хлопців, сили добра та сили зла.
2. Кожному хто захоче грати за русню треба буде обирати терористів, тим самим погодившись з тим, що русня це терористи і таким чином визнати це.
3. Навіть тим західним гравцям, яким всеодно за кого грати, незалежно від обраної сторони, буде ненав’язливо заходити в мозок, що русня=терористи, та ху із гуд, а ху із бед.
4. Тоді персонажі бійців ЗСУ в грі будуть битися вже не просто для розваги гравців, а будуть нести в світ ідею, що русня то є терористи, то є зло.

О, нарешті тут зʼявився представник компанії, а не якась скажена псина, що бігає та кричить про GSC та ліваків, на чому її аргументи закінчуються.

Окей. Давайте трохи розберемося по суті. Одразу вибачусь, що не прочитав ваше повідомлення от і до, трохи tldr вийшов, ще й без будь-якого розділення на абзаци чи теми.

Спершу визначимо задачі, які стоять або мали б стояти перед грою, судячи з очікувань і морального стану дійових осіб (українців).
1. Передати історичні події обʼєктивно, або проукраїнськи, тримаючись в рамках здорового глузду.
2. Передати травматичний досвід від реальної війни у країні серед Європи, де про війну довго ніхто і подумати не міг.

Чи підходить сюди як приклад вище згадана BF1? Частково так. Там непогана сюжетка, хоча і завʼязана вона скоріше все ж на фан. Тобто, якщо з завданням 1 впоратися ще можливо, то з 2 — вже значно важче.

Для порівняння, можна взяти українське кіно на цю тему — Білий ворон, Мирний-21, Кіборги. Чи є приклади шутерів, які б передавали подібні події?
Давайте згадаємо.
Є, безумовно, фантастичний фільм — Врятувати рядового Раяна. Чи є ігри на цю тематику? Так. Чи можуть вони зрівнятися з рівнем драматургії фільму? Жодна.

До чого я веду? Шутерна, навіть сімова, механіки не здатні передати проблематику травматичного досвіду. Є спроби, є натяки, але ви ніколи не зможете в такій грі передати гравцеві біль втрати близкої чи видатної людини.

Чи може мультиплеєр реалізувати якусь з двох задач? Ні. Ви самі з цим погодилися.
Чи можна поєднати в одному продукті фан і задачу 1? Ну відносно так. З натяжечкою, але дуже важливо не просрати сюжетку. Чи працює з вами досвідчена людина, здатна не просрати ту саму супер важливу сюжетку? Інформація відсутня, зі свого боку я сумніваюся.
Чи можна поєднати фан і задачу 2? Просто ні.

Тобто, концепція мультиплеєрного шутеру є абсолютно неприйнятною.
Концепція синглу реалістична в теорії, але вимагає вкрай якісного сюжету і відповідних додаткових механік, які важко даються навіть провідним студіям.

Який може бути вихід? Варіантів багато.
1. Усвідомити задачі, які ви ставите перед собою, та зібрати команду навколо них. Залучити спеціалістів в цьому питанні, який в Україні вкрай мало. Спробувати зробити щось по типу бф1, метро, мон2010. Але тоді реалізовувати задачу історичності, мінімізуючи задачу 2.

2. Майже як 1, але змінити концепцію, піти шляхом The War of Mine, Valiant Hearts і т.д. Можливо, взяти за основу історію цивільного чи військового медика. Але знову повторю — шутерна концепція це про розвагу, вона тут погано підходить.
_______
Трохи повернусь до коментаря, бо там є дуже дивні тези.

Моди — це моди. Їх комьюніті досить обмежене. Якщо ви бачите проблемні речі типу моду на арму- ви можете закликати українське комьюніті до спільного вирішення проблеми, а не лізти в ту саму клоаку.

Ідея, що хтось зробить гру саме по ключовим місцям трагедії — досить помилкове. Може бути, звісно, що якісь унікуми і спробують, але їх так само може переїхати шакалячий експрес.
Відомі ігри можуть містити в собі елементи жорстокості чи трагічних подій, але в жодній CoD, BF чи MoH не було додано концтаборів (були досить лайтові табори військовополонених, але не Дахау чи Заксенгаузену) чи інших прикладів надзвичайної жорстокості.

Підсумовуючи вкотре. Подумайте, і бажано, не раз, які задачі ви перед собою ставите.
Фан і сім — зробіть умовні Брянську і Курську Народні Республіки і най люди бавляться вашим різномаїттям техніки. І сюжетку якусь абстрактну.
Ваше (або історичне, хоча таким воно буде років через 5-10 після завершення) бачення подій — якісно пропрацьована сюжетка, в шутерному, або іншому сеттингу.
Спроба передати травматичний досвід українців — інший, радикально інший сеттинг, з вкрай уважним ставленням до наративної частини.

Ну так звичайно Call of Duty це з гра де московити напихайють в рота американцям. Все правильно.

Можливо би Філу було цікаво підтримати розробників за публікацію гри в Game Pass...

Сама крута гра про Україну. Якщо двоє таке можуть, то що казати про лідерів ринку ☺️

Лідери ринку зачекають, поки війна закінчиться. Потім, коли добро переможе зло (ну ви ж в курсі, хто переміг — той добро), порахують, чи має сенс робити гру про цю війну, щоб заробити на цьому нормально. Бо надійніше кліпати колофдьюті та асасінс кріди, там механіка заробляння грошей зрозуміла, а тут ризики, ще забулять, репутаційні втрати, нуйогонах.

Тоді, я би на місці творців залишив би бету тестування мультиплеєру задля обраних тестувальників й сконцентрував сили на синглі та кооперативі, щоб не було проблем.
Це може бути більше компетентним рішенням у цій ситуації. Бо лівацькі ображені відмінятори радять лише дурню.

То приєднуйтеся до команди розробників і помагайте їм, бо у вас очі горять, і руки коментарі строчать, аж клавіатура пашить. Направте свій запал та вільний час на роботу, у яку вірите, а не срачі в інтернеті розводьте :)

Я навпаки намагаюся з цих срачів вичавити щось конструктивне.
Але палаючі лівачари б’ють об стінку та вмирають після пари питаннь.

Як там твiй лiнкедин аккаунт пiсля того шо ти менi у приватнi повiдомлення писав? Надавав по руках? Заблокували тебе, синку? Це так ти конструктивно бесiду ведеш або менi показати людям тут шо ти там писав?

Підписатись на коментарі