Борги, токсичність та звинувачення у спонсорстві тероризму. Яким був 2022-й для Gamepack Studio

Ми вже багато писали про те, як український геймдев пережив 2022-й: про пошуки роботи під час війни, про виклики для аутсорсерів і про те, скільки за рік ігрові компанії задонатили грошей. Але є випадки, про які варто розповісти окремо. Один з них — ситуація навколо Gamepack Studio.

Інформація про проблеми в компанії почалася з чуток у професійному середовищі та кількох суттєвих претензій від ексспівробітника. Ми вирішили розібратися в ситуації глибше, тому розпитали інших експрацівників студії, автора того самого відгуку та безпосередньо керівництво компанії.

Хто такі Gamepack та які до них є претензії

Насамперед потрібно трошки розказати про Gamepack Studio. За даними аналітичної системи YouControl, в Україні компанію зареєстрували у листопаді 2020 року. Її засновники — Руслан Зеленський і Максим Медведєв. Вони ж значаться і єдиними бенефіціарами. У профілі DOU вказано, що в компанії 120+ людей, а на ринку вона вже «понад 6 років». Серед продуктів Gamepack такі ігри, як Racoon Tycoon, Candy Merge, Harmony, Battle Castle та Cartel Wars.

Якщо ж казати про претензії до компанії, то вони йшли з двох джерел. Восени 2022 року користувач DOU Антоніо Свиридов лишив під профілем Gamepack Studio коментар. За його словами, він прийшов у компанію як перший програміст і створював проєкти та процеси. Через певний час він дійшов до позиції Chief Technical Officer, а загалом пропрацював там 20 місяців.

Серед плюсів компанії у своєму відгуці Свиридов згадав молодий і цікавий колектив, круті проєкти, швидкий розвиток навичок, дистанційне працевлаштування, допомогу у відкритті ФОПу та покриття податків. Але були й негативні моменти.

«Серед мінусів: спонсорство тероризму — компанія продовжує виплачувати гроші у рф; головна мова спілкування — російська, а СЕО на початку літа двічі намагався заборонити писати в чатах українською; хаос у менеджменті, перфекціонізм і постійні зриви дедлайнів будь-яких проєктів; затримки зарплат у кілька місяців; постійний булінг від СЕО — може ображати працю інших людей, писати, щоб звільнили конкретну людину, в загальний чат, просити вибачення за поведінку, а потім продовжувати це робити наступного дня», — зазначав Свиридов.

У грудні 2022 року в телеграм-каналі «Підслухано в IT» з’явилася інформація, що Gamepack «запрошує розробників працювати над проєктами від геймдев-компанії Nexters». Остання називає себе кіпрською, але насправді є російським розробником ігор — у серпні 2022 року бізнес у рф ніби-то продали за 500 рублів і тільки після цього стався переїзд на Кіпр.

У базі даних Crunchbase компанія Nexters нині справді позначена як кіпрська. Але також варто зазначити, що її створили двоє росіян — Андрій Фадєєв і Борис Герцовський. Влітку 2018 року засновники Playrix, про яку ми писали в цьому матеріалі, брати Ігор та Дмитро Бухман придбали частку Nexters. У серпні 2022 року виконавчий директор росіянин Іван Таврін залишив посаду голови правління. Посади директорів правління також залишили Ігор Бухман і Борис Герцовський.

Про росіян, зарплати та скорочення. Що кажуть співробітники?

Очевидно, що ми не могли пройти повз такого набору звинувачень. Тому почали розпитувати співробітників. Передусім нас цікавили зв’язки з росіянами. Примітно, що ніхто з наших співрозмовників не зміг сказати щось про співпрацю з Nexters. Навіть пан Свиридов в особистому спілкуванні зазначив, що про такий випадок нічого не знає, хоча й «не здивувався б такому». Та «російський відбиток» у функціонуванні компанії все ж був — за свідченнями одного з наших співрозмовників, що побажав лишитися анонімним, у Gamepack загалом працювало багато людей з рф.

«Після початку війни їх звільняти ніби не збирались, але напрям покинути російських клієнтів озвучували точно. Компанія маленька, тому з цим складно. Але озвучували це неодноразово», — зазначає один з експрацівників.

Інша людина, що пішла з компанії у 2022 році, також зауважує, що засновники дотримувалися чіткої позиції — розірвати всі відносини з клієнтами, які мають стосунок до рф. Саме через це в компанії почалася криза і довелось скоротити багато співробітників.

«Головний мінус, що не було коштів виплатити людям компенсацію. Навіть зарплати виплачували із затримкою, бо клієнтів залишилось дуже мало. Але була ціль позбутися клієнтів з рф, співпрацювати із західними та європейськими компаніями», — зазначає співрозмовник.

Загалом про проблеми з виплатами зарплати розказують усі, з ким ми спілкувалися. Почалися проблеми влітку, а різні фахівці розповідають про різні проміжки часу — комусь зарплату затримали лише на місяць, комусь на кілька місяців.

«Замовчування ситуації не було, але про те, що „з наступного місяця все виправиться, буде повна зп і виплатимо борг“ ми чули з початку літа. Підтверджень цьому не було. Спочатку дали 50% від платні, потім все менше. На момент закриття продуктового відділу компанія мала борг перед багатьма працівниками. Нині компанія потроху виплачує борг та інформує поштою про його розмір. Але такими темпами його будуть виплачувати більше як рік», — каже один зі співрозмовників.

Фінансові проблеми спричиняли суттєві скорочення в колективі. Дехто зазначає, що вони були масштабними та торкнулися майже половини команди. Скорочення продуктового відділу були пов’язані з видавцем — до листопада 2022 року компанія намагалась знайти нового, але все було марно.

«На початку листопада компанія закрила продуктовий відділ. Дала два тижні, щоб закінчити поточні проєкти та почати пошуки нового місця», — додає один зі співробітників.


У цьому контексті варто зазначити ще кілька тез:

Серед причин експрацівники називають помилки в бізнесі та проблеми з клієнтами.

Дехто вважає, що провини компанії в цьому немає — це природні під час війни проблеми.

Передусім скоротили працівників з рф і «ватників, які не могли визначитись, за кого вони».

Значна кількість скорочених працювала саме в продуктовому відділі.

Останньою претензією до Gamepack є мова спілкування в компанії. Але тут усі без винятку співрозмовники зазначають: це неправда. Ветерани студії розповідають, що кілька років тому офіційною мовою спілкування була російська. Так сталося через те, що компанія наймала фахівців з рф, білорусі, Естонії та країн Середньої Азії. Проте після початку повномасштабної війни керівництво одразу оголосило про перехід на українську.

«До того ж близько 45% співробітників і до війни спілкувались тільки українською. Звичайно, ніхто не пушив тих робітників, які не одразу могли перейти на чисту солов’їну, але на мітингах і листуваннях підбадьорювали спілкуватись українською. Втім у компанії було декілька співробітників-білорусів — іноді на дзвінках з ними було прохання перейти на російську», — коментує ситуацію один з експрацівників.

Що на критику відповіла компанія

Ми звернулися за офіційним коментарем до самої компанії. Засновники визнають, що 2022 рік був надзвичайно складним і, на жаль, цей період досі триває.

Gamepack Studios

«Ми непогано масштабувалися у 2020–2021 роках. Команда зросла до 150 людей, намагалася виплачувати бонуси та підвищувати платню. Ми пристойно заробляли на аутсорсингу, майже все інвестуючи у свої проєкти: департамент гіперказуальних ігор і декілька казуальних проєктів. Загалом інвестували близько $400 тисяч. Так, справді серед наших клієнтів були компанії пов’язані з росією. Наприклад, Playrix. Ми працювали з харківським офісом, та всі договори були підписані з ірландською юридичною особою. Після початку повномасштабного вторгнення росії ми поступово перестали з ними працювати. Також втратили багато проєктів, пов’язаних з NFT-іграми — крипта просіла і блокчейнери вже не так зухвало витрачали гроші та інвестували».

Невдовзі після початку війни оберт впав майже до нуля, а Руслан Зеленський і Максим Медведєв «використали резервні заощадження (близько $100 тисяч) для виплати зарплати». Вистачило цього на два місяці.

«За рік ми поступово скоротили близько 50 людей. Більшість з них були залучені до інвестиційних проєктів з розробки власних ігор. Бо для подальших інвестицій грошей не було, а ці ігри нічого не приносили. Кілька місяців ми намагалися наростити оберти, повернутися хоча б до нульової збитковості. За цей час накопичили близько $200 тисяч боргів перед виконавцями», — додають у студії.

Засновники визнають, що борг перед працівниками лишається і досі. Та він уже не зростає.

Щодо зв’язків з рф, то тут засновники наголошують:

Офісів у росії вони ніколи не мали та навіть не думали про таке;

У команді було кілька співробітників з рф;

Керівництво знало, що «вони точно не ватні, бо донатили на ЗСУ»;

Згодом майже всі релокейтнулися з росії.

«Мовне питання вирішилося органічно. Перші місяці було важко, бо всі потрохи переходили на українську. Хтось вимагав миттєвого переходу, хтось, навпаки, хотів продовжувати спілкуватися російською. Але згодом всі перешли на українську, переписали документацію, гайди. З виконавцями-росіянами домовилися, що вони користуються перекладачем, а кожен український співробітник має право писати їм українською. Хоча російськомовних виконавців майже не залишилося», — додають в Gamepack.

Gamepack проти Свиридова та інші деталі

Маємо зазначити, що представники компанії окремо згадали також пана Свиридова, його коментар на DOU та роботу в студії.

«На жаль, є кейс, коли нас намагалися шантажувати заборгованістю та мовним питанням. Антоніо Свиридов керував департаментом розробки. Керував токсично та неефективно. Частково через це ми втратили $400 тисяч інвестицій. Його скоротили через токсичність. Він ще довго писав нашим співробітникам йти з компанії та накручував проти керівництва. Але що ж, буває, бачили очі, кого наймали та на керівні посади ставили. Вина тільки на нас», — коментують ситуацію в Gamepack.

Після таких звинувачень ми попросили коментар й у пана Свиридова. При цьому, відповідаючи на наші питання, він окреслив ще кілька проблем і порадив звернутися до кількох експрацівників, які б підтвердили його слова.

Антоніо Свиридов, Chief Technical Officer Gamepack Studios у минулому

«Генеральний директор намагався заборонити мені спілкуватися українською там, де є росіяни, щоб їх не „оскорблять українською мовою“. Після він написав коментар до тижневого звіту, мовляв, не пиши українською, бо важко читати. Пиши по-російськи. У компанії потім стверджували, що тепер спілкуються суто українською, але це не так. Якщо запитати звільнених співробітників, вони можуть сказати, що кожен спілкувався так, як хотів. Про якийсь шантаж, я поняття не маю, про що вони. Зі мною компанія розплатилася за пів року, бо я постійно нагадував про виплати. Багато токсичності приходило саме від СЕО. Він у фідбеках міг просто почати ображати інших людей, були кейси, коли він писав у публічний чат продюсеру звільнити когось, а потім це повідомлення видаляли, коли вже всі його бачили».

Окрім того, він сам звинувачує СЕО компанії у неефективному керуванні та наводить приклад: перед звільненням він пропонував компанії допомогти навчити когось всього, що треба, але СЕО вирішив: якщо людина йде, то це має статися якомога раніше.

«При цьому після мого звільнення я ще місяць чи два кілька разів допомагав тестувальникам і розробникам розв’язувати проблеми. Якщо ще казати про токсичність, то варто згадати зовсім дикий кейс: СЕО намагався заборонити розробникам грати зі мною в ігри у неробочий час. Наостанок цікаве питання: якщо кажуть, що я був токсичним і неефективним, чому мене тримали 20 місяців, поки я не пішов сам?» — резюмує Свиридов.

За його рекомендацією ми звернулися до ще одного ексрозробника Gamepack. Людина підтвердила ситуацію із заборонами грати з Антоніо у неробочий час. Також наш співрозмовник поставив під сумнів ефективність СЕО компанії та навів приклад його токсичного ставлення до співробітників.

«У нас в компанії була дівчина, що обіймала посаду керівниці артвідділу, а також займалася ескізами, текстурами, іноді малювала тощо. Зазвичай їй давали таски на рівні „зроби соковито“ чи „зроби гарно“. Це виходило трохи посередньо, але думаю так зрозуміло, що коли тобі не дають конкретного ТЗ, то все буде вкрай суб’єктивно. Зрештою, закінчилося тим, що CEO компанії написав у загальний час, де була ця дівчина, що „вона ну дуже слабенька, звільнімо її“. Добре, що вона цього повідомлення не помітила. Але на її місці я б звільнився тієї ж миті», — додав співрозмовник.

З огляду на такий фідбек ми маємо зазначити, що кілька інших експрацівників згадували керівництво суто в позитивному сенсі. За їхніми словами, атмосфера в компанії була дружня, була «файна корпоративна етика, і загалом до людей ставилися із цінністю». Керівництво вони називають лояльним, хоча й недосвідченим у певних бізнес-моментах. Саме тому в цих аспектах ми не виносимо своєї оцінки й лишаємо це читачеві.

А як щодо вас — чи стикалися ви з компаніями, які погано пережили 2022 рік? Діліться своїми історіями в коментарях.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини.

👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному1
LinkedIn



Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Останню зарплатню не виплатили, про компенсацію взагалі мовчу. Про мув керівництва щодо зарплатні для новачків з попереднього коментарію можу сказати одне — жесть. Як вони виставляють вакансії коли у них такі борги ????? Люди, не йдіть сюди працювати. А ті хто працюють і сподіваються, що настануть кращі часи — не чекайте. Це не робота, а волонтерство для фаундерів.

Стаття не погана, але проблеми описані поверхнево, тому як людина яка безпосередньо була учасником, свідком та жертвою цих проблем, я заповню пробіли які особисто я бачу.

Спершу про роботу з росіянами та на росіян. Після початку повномасштабного вторгнення звільняти працюючих росіян ніхто не збирався, вони і далі працювали. І ті з якими я працював безпосередньо на своїх проектах працювали аж до середини літа поки не пішли за власним бажанням. Я працював в продуктовому депарадменті, тому не можу сказати за аутсорс департамент, але за інфою яку мені казали, росіян там працювало набагато більше і можливо навіть досі працюють, але бути впевненим я в цьому не можу. Головною претензією було те, що компанія не планує прощатись з ними і продовжує платити їм зп, з яких вони платять податки в рашці, і компанія не бачить в цьому проблеми бо вони ж наче «не ватні», давно з ними працюємо і тд. Що до роботи на росіян, в продуктовому департаменті був лише один клієнт який був зв’язаний з рашкою і це було до повномаштабного вторгнення, і співпрацювати з ним припинили за довго до нього. Яка ситуація в аутсорсі сказати не можу, бо не знаю, але саме керівництво в статті підтверджує що співпрацювали з росіянами і відзначають Playrix, з яким вони «поступово перестали співпрацювати», і тут я дещо таки знаю. Звучить так, наче це була ініціатива Gamepack, але ні))) За інформацією яку казало керівництво Gamepack, це Playrix розірвав відносини після повномаштабного вторгнення і не тільки з Gamepack, а майже з усіми хто надавав їм послуги на аутсорсі, і за словам керівництва саме через це у компанії почалась криза, тому що Playrix був ледь не найбільшим клієнтом компанії в аутсорс департаменті, і приносив купу грошей. Трошки підсумуємо, головною претензією як Антоніо, так і деяких інших співробітників було те, що росіян не звільняють, а вони з зароблених грошей платять податки в рашці. Про компанії на аутсорсі інфи не маю, а про Playrix або прибрехали коли давали коментар до статті, або прибрехали співробітникам, тут вже точно не дізнаєшся.

Тепер про затримки зп та скорочення. Знову ж не маю інфи про аутсорс відділ, тому кажу лише про те що було в продуктовому. Його не скорочували взагалі аж до моменту поки не закрили повністю за раз на початку листопада. Навпаки ж, компанія постійно набирала людей. Нових програмістів, геймдизайнерів, продюсерів і це вже в той період часу коли більшість департаменту не бачила зарплатні мінімум по місяцю. Були розмови про те що навіщо набирати нових людей, можна робити менше проектів, але тими силами які є, не збільшуючи витрати, але Руслан (він же СЕО компанії) вважав що він зараз як набере «крутих» чуваків і все зразу як взлетить. Саме ідіотське в цій ситуації, що не можна ж найняти на роботу людей і після першого місяця нічого їм не заплатити, правильно? Тому на початку роботи нових співробітників вони отримували зп, хай і з затримкою в тиждень, але отримували. В той час як ті хто давно працює не бачили зп вже по декілька місяців і кожен день рвуть лс HRa з благанням скинути хоч щось, бо виселять з квартири, або помруть з голоду. І тут треба зазначити що іноді керівництво компанії вдавалось до дуже неприємних спроб маніпулювати тобою коли ти вимагав заплатити тобі гроші, від банальних «у всіх зараз скрутні часи, треба потерпіти, у нас теж те і інше» до «ти не вважаєш неправильним те як ти себе поводиш в такій ситуації». А коли бачиш в інстаграмі на фоні цих слів, як Руслан чілить в Великій Британії з сім’єю катаючись на своєму Land Rover, в той час як тебе завтра можуть виселити з хати, поїсти в тебе вже тиждень як повітря, а лікуватись є можливість лише подорожником то лють і несправедливість це лише верхівка айсбергу того, що ти відчуваєш. Замовчування ситуації як такої не було, прямо казали що скрутні часи і є борг, але кожного місяця казали що справи йдуть в гору, все буде класно і тд, хоча на справді борг лише зростав. Тож я б не назвав це замовчуванням, це була справжня брехня, бо почали з боргу 50к$, а справи так йшли в гору, що коли закривали продуктовий відділ борг був чи то 150к$ чи то 250к$, нажаль не можу точно згадати, але думаю суть зрозуміла. Особисто мені досі винні декілька тисяч доларів, хоч пішов з компанії я в листопаді, подивимось коли мені їх виплатять. В статті написано, що скорочення продуктового відділу пов‘язане з тим, що компанія не змогла знайти нового видавця і це брехня. На момент закриття департаменту в компанії були контракти з двома видавцями, і в останні два тижні роботи відділу особисто мені потрібно було доробити проект по одному з них контракту. І наскільки я знаю видавці чекали ще пітчів з ідеями по проектам. Але ситуація склалась так, що коли тобі не платять зп 3 місяці то тобі не дуже то й хочеться щось робити.

З приводу помилок керівництва. Я дійсно не знаю які кроки робило керівництво для того щоб вийти з того положення в якому була компанія, але було декілька речей які показували те, що керівництво не знає що робити, або робить свідомо неправильні кроки. Перше я вже казав, це наймання нових співробітників, не дивлячись на борги старим, чим компанія лише збільшувала витрати. Друге, це проект «Єноти», він же Raccon Tycoon. Це був золотий ключик Руслана, він буквально молився на і за цей проект, хоча майже всі хто мав відношення до цього проекту вважали його «мертвонародженим», плюс не бажання виконувати роботу якісно задарма ховали цей проект з кожним днем все глибше і глибше. Але Руслан вважав що проект заробить для компанії купу грошей. Єдине що ми кожен раз чули коли питали як справи з фінансами, це «аутсорс по трохи набирає оберти» і «зараз ітерацію єнотів як доробимо і як ще один транш фінансування на 9999999999 долларів отримаємо, так всі борги закриємо і все буде супер круто». Руслан був просто одержимий цім проектом, хоч було видно що не виходить і виглядало так, наче це його єдиний план і тільки на це він сподівається.

Сподіваюсь вам ще не набридло читати)) Наче залишилось небагато. Користуючись нагодою передаю привіт Антоніо, Олексію розробнику, Олексію QA, та Ірині геймдизайнеру)) Найкращій команді яка працювала в геймпаці)❤️

Продовжимо, на черзі мовне питання. Ніякої заборони спілкуватись українською не було. Всі спілкувались як хотіли і примусово нікого ні на яку мову не переводили. З проблемою мовного питання в Gamepack я не стикався, за те стикався с булінгом, хоч і не особисто. Зараз йде мова про той самий кейс Антоніо коли йому намагались заборонити спілкуватись українською. Ситуація в тому, що Антоніо все життя спілкувався російською мовою і тільки після масштабного вторгнення вирішив перейти на українську, і як це бувало у багатьох людей які переходили з російської на українську, Антоніо грішив суржиком. Він не знав перекладу чи правопису деяких слів, через що його повідомлення іноді виглядали не дуже, але він дуже старався. Руслан же вирішив принизити Антоніо за його спроби та старання, сказавши що те що він пише «неможливо читати» і «не пиши більше українською, це жах», я вважаю це не прямою забороною, а саме приниженням Антоніо в його стараннях українізуватися.
Мій особистий висновок — Руслан токсік і хамло. А звинувачення Руслана в токсичності Антоніо це лицемірство чистої води. А скорочення Антоніо через токсичність це брехня, він звільнився за власним бажанням і був готовий відпрацювати ще місяць щоб передати нормально всі свої обов’язки іншому, але Руслан хотів якого кікнути якомога швидше, тому що дуже на нього образився. Ще один приклад токсичності Руслана є в цій статті, я про той самий випадок де він помилково в загальний чат написав про те що потрібно звільнити артліда. Співробітник який розказав цю історію сказав, що Руслан написав щось типу «вона ну дуже слабенька, звільнімо її», хоча насправді було щось на кшталт «я не розумію чому вона займає позицію ліда і взагалі все ще у нас працює, вона слабка, вона ніяка, те що вона робить жахливо, я стомився це терпіти, треба її звільняти», і це в загальний чат, і хто тут токсік? І як забути момент коли Руслан намагався заборонити нам грати з Антоніо після роботи, ох, це був незабутній момент, я горів так, що освітив весь район. Ситуація була в тому що ми вирішили продуктовим відділом пограти разом, грати могли і хотіли не всі, тож у нас не вистачало двох гравців щоб грати 5 на 5, один мав підключитись трохи пізніше і поки ми його чекали вирішили запропонувати Антоніо і всі буди з цим згодні, бо у всіх з ним були нормальні стосунки і ніхто ніколи не звинувачував його в токсичності, окрім Руслана) Він дізнався що ми йому запропонували пограти, витягнув нашого ліда на дзвінок і забороняв грати з Антоніо, аргументуючи це тим, що він поганий, буде вас налаштовувати проти мене і тд. Хоча Руслан сам добре справлявся з налаштуванням проти себе) Це було одразу після того як Антоніо пішов і Руслан все ще дуже ображався на нього, всі ми знали що розійшлись вони не мирно, але їх справи нас не хвилювали. В підсумку ми забили на Руслана і все одно пограли разом, але питання залишається відкритим, хто ж тут все таки токсік?

Ну і фіналочка, Руслан запевняє що керівництво Антоніо одна з причин, що компанія просрала 400к $, хоча винен в цьому хто б ви думали? Сам Руслан і винен) Але це моя думка, і ось чому. Постійний зриви дедлайнів через те що гру перероблювали так як хотів бачити він. Ігнорування зауваженнь розробників, геймдизайнерів, художників і тд. Якщо він хотів по іншому, то так і треба було робили, через що компанія дуже багато разів за свій рахунок перероблювала здоровенні шматки роботи. І саме смішне те, що іноді відправлялась версія до правок від Руслана, яка подобалась паблішеру і вони буди готові запускати гру в тест, а потім відправлялась версія після правок від Руслана і паблішер казав «що ви наробили, навіщо, а ну повертайте все назад». У нас навіть під час естімації проекту був окремий пункт «Правкі від Руслана» на який зразу закладалось 10 годин)) Моя думка що саме його фанатизм, самовпевненість, манія контролю і нерозуміння ринку як раз таки і причина таких фінансових втрат і закриття продуктового відділу.

Я розписав все що зміг згадати по тим питанням які піднімались в статті, можливо комусь це трохи допоможе сформувати трохи повнішу картину. Дякую що дочитали до кінця, якщо дочитали)

Читать статью противно, потому что видно, что автор совершенно не знает кто такой Руслан Зеленский и ситуация описывается очень поверхностно. Руслан Зеленский — это самовлюблённый шизофреник фанатично сдвинутый на религии и хронический врун готовый на любые гадости ради себя любимого. У него все козлы вокруг. Обиженка по жизни. Отсюда все эти фокусы с рабочими ситуациями и взаимоотношениями. Изолировать Руслана от общества — и 90% проблем решатся сами собой

Підписатись на коментарі