Скільки заробляють розробники ігор в Україні: медіана зарплати збільшилася на $200, а софтвер інженери в геймдеві майже догнали колег з IT

У листопаді-грудні минулого року на DOU пройшло традиційне зарплатне опитування українських ІТ-фахівців. Анкету заповнили понад чотирнадцять тисяч айтівців всіх спеціалізацій та тайтлів, що живуть в Україні, або ж тимчасово виїхали за кордон і планують повернутися. При цьому 827 з них працюють у геймдеві. Ми проаналізували, як змінилися зарплати українських розробників ігор за останні пів року.

Ключові моменти:

  • Медіана зарплат в українському геймдеві за останні шість місяців збільшилася на $200. Вперше за час спостереження вона обійшла рівень грудня 2021 року.
  • Зарплати софтвер інженерів все ще нижче менеджерських, однак тепер різниця мінімальна — лише $10.
  • Серед софтвер інженерів найбільше в геймдеві заробляють ті, хто працює з TypeScript, Python та Java.
  • Однак найпопулярніші в геймдеві мови програмування це C#/.NET, С++ та TypeScript.
  • Медіана зарплати софтвер інженерів рівня сеньйор в геймдеві майже зрівнялася з медіаною зарплати таких спеціалістів в IT — різниця складає лише $20.
  • Медіана зарплати тестувальників рівня сеньйор в геймдеві у понад чотири рази вища, ніж зарплата тестувальників рівня джуніор — відповідно $2950 та $700.
  • Медіана зарплати «геймдизайну» продовжує знижуватися — за останні шість місяців вона впала на $25.
  • Цього разу у 3D-художників медіанна зарплата виявилася на $100 нижчою, ніж у 2D-художників — відповідно, $1400 та $1500. У червні минулого року винагорода 3D-художників була майже на 30% вищою.

Зміст

Хто брав участь в опитуванні?
Медіана зарплати обійшла показники грудня 2021-го
Медіанні зарплати софтвер інженерів
Медіанні зарплати QA-фахівців
Медіанні зарплати геймдизайнерів та напрямку арт

Дані цього опитування в CSV незабаром викладемо на GitHub. Усі зарплати вказано в доларах США після сплати податків («чистими»). Для аналізу рівнів зарплати ми використовуємо медіану. Ми не враховували зарплати фахівців, які переїхали за кордон і не планують повертатися, адже вони більшою мірою орієнтовані на закордонні ринки праці.

Хто брав участь в опитуванні

Більшість геймдев-фахівців, що проходили опитування, знаходяться в Україні. Таких понад 82%. Цей показник нижчий, ніж минулого року: у червні він складав 87%, а в лютому 2024-го — 92%. Ледь помітно збільшилася частка тих, хто живе за кордоном, але планує повернутися — з 3,3% до 3,5%.

Майже половина розробників ігор мешкають в Києві (44,1%). Це цілком очікувано, оскільки столиця стабільно є лідером за кількістю пропозицій в розділі «Вакансії» на GameDev DOU. У Львові мешкає 9% опитаних. Цей показник знизився на 2% за пів року. А от Дніпро продемонстрував невеличке зростання — з 5,2% до 6,5%.

Медіанний вік фахівців в українському геймдеві лишився на рівні 30 років. Нагадаємо, що у лютому 2024-го він складав 29 років. Найбільша медіана віку у категорії General Leadership (39), а одразу за нею йдуть DevOps та Tech Leadership (по 37). «Наймолодшими» стали фахівці з продажів (27) та QA (28 років).

Серед тих, хто проходив опитування збільшилася також частка жінок. У червні було 69,6% чоловіків та 30,4% жінок, а зараз — відповідно 65,4% та 34,4%. Найчастіше вони працюють за напрямками HR (серед них майже 85% жінок), Art/Animation (понад 45%) та QA (31%).


У більшості опитаних технічні спеціалізації: понад 27% становлять софтвер інженери, 15% — тестувальники, 19,5% — арт-напрямок, а також 8,5% мають спеціалізацію «геймдизайн». Серед нетехнічних фахівців найбільше менеджменту (7,4%) та HR (6,3%). Традиційно серед опитаних найбільше фахівців рівня Middle (35,8%) та Senior (23,6%). Менше за все початківців (трейні та інтерн) — їх, як і минулого разу лише пів процента.


Сталою можна вважати ситуацію з мовами програмування — найпопулярнішою все ще лишається C#/.NET. Ба більше, число розробників, що використовують її знову збільшилося: в лютому минулого року їх було 45%, в червні — 51,6%, а зараз — 54%. Другою за популярністю лишається C++ (21%). Далі йдуть TypeScript (7%), JavaScript (5%) та Java (4%).

У тестувальників кількість тих, хто користується мовами програмування впала. Наприклад, у червні 2024-го Python та C#/.NET мали по 7%. Цього разу про C#/.NET зазначили 4,8% опитаних, а другою взагалі став С++ (3,2%). Загалом, частка тестувальників, що не використовують мови програмування пів року тому складала 68,9%, а зараз це 83%.


Знову ж таки, C#/.NET є найпопулярнішою мовою програмування незалежно від регіону. Та якщо дивитися на інші мови ситуація вже не така однорідна. Зокрема, в Києві переважають C++ та Python, у Львові — C++ та TypeScript, у Дніпрі — C++ та Python, у Харкові — Python та JavaScript, а у Вінниці — TypeScript та Go.

Медіана зарплати обійшла показники грудня 2021-го

Вперше за довгий час медіанна зарплата в геймдеві суттєво змінилася. Нагадаємо, що різниця між показниками лютого та червня 2024 року складала лише $5. За останні пів року медіана зросла на $200 і фактично є рекордною за весь час наших спостережень.


Однією з головних новин попередньої аналітики зарплат в геймдеві було те, що винагорода софтвер інженерів поступилася розміром менеджерам. Тоді така ситуація склалася здебільшого через зростання зарплат у мідлів та джунів другої категорії. Цього разу софтвер інженери майже наздогнали «конкурентів» — загалом між їхніми медіанами зарплат різниця лише в $10.

Третьою йде категорія «маркетинг» з медіаною у $2900. Однак маємо зазначити, що тут було зібрано не дуже багато анкет. Наступними за цим рейтингом йдуть HR ($2000), QA ($1725) та арт-напрямок ($1700). Замикають топ геймдизайнери. Нагадаємо, що у лютому минулого року цей напрямок мав медіану у $1800. Влітку цифра впала до $1625, а зараз опустилася ще трошки — до $1600. Фактично, геймдизайн та арт-напрямок є єдиними категоріями з топу, де медіана зарплати за пів року знизилася.


Ще раз закликаємо активно заповнювати зарплатну анкету наступного разу. Це дасть більше даних для аналізу і, відповідно, дозволить нам досягти більшої точності в показниках. Давайте разом зробимо улюблену індустрію прозорішою.

Медіанні зарплати софтвер інженерів

Медіанна зарплата цих спеціалістів в геймдеві сягнула $2950 проти $3300 загалом в ІТ. Зауважимо, що з останньої аналітики розрив зменшився — у червні 2024-го в геймдеві SE мали медіану $2610, а в IT — $3500. Якщо говорити про окремі рівні, то:

  • медіана для сеньйорів в IT складає $4500, в геймдеві — $4480;
  • медіана для мідлів в IT складає $2450, в геймдеві — $1950;
  • медіана для джуніорів в IT складає $900, в геймдеві — $760.

Тут окремо наголосимо, що минулого разу джуніори в геймдеві випереджали за розміром медіанної зарплати джуніорів в IT — тоді у них було $1000 та $935. Водночас розрив між зарплатами у сеньйорів в IT та в геймдеві був помітніший — $4700 та $4650 відповідно.


Помітні зміни відбулися в контексті мов програмування. У червні минулого року першою була Java (медіана зарплата у цих спеціалістів складала тоді $4750). Однак тепер найбільша медіана у тих, чия основна мова програмування TypeScript ($4000). Другим йде Python, однак теж маємо звернути вашу увагу, що по цьому варіанту було не дуже багато анкет. Примітно, що найбільше анкет у C#/.NET та C++, однак тут медіані зарплат найнижчі.

Цікаво буде також порівняти зарплату за мовами програмування та тайтлами. Якщо брати сеньйорів, то тут лідерами є Python ($6200) та TypeScript ($5500). Для рівня мідл найвищі зарплати у TypeScript ($2650) та Java (по $2000). Серед спеціалістів лідерами також TypeScript та JavaScript (по $1500).


Фахівці з Back-end розробки в геймдеві, як і раніше, мають вищі медіанні зарплати, ніж інші. До того ж вони суттєво зросли за пів року — з $3975 до $5000. Нагадаємо, що минулого разу показник збільшився лише на $25. Другими йдуть розробники для мобільних платформ, у яких спостерігається ще більше зростання: в червні 2024-го у них було $2200, а в останньому опитуванні медіана склала $3750. Третіми йдуть Full Stack розробники, у яких минулого разу медіанна зарплата впала з $2800 до $2400. Тепер складає $3500. Двома новими категоріями цього рейтингу зарплат в геймдеві стали Unity-розробники та розробники Unreal Engine. Зазначимо також, що вони мають найбільшу кількість анкет.

Медіанні зарплати QA-фахівців

Очікувано, що тестувальники, які не використовують мови програмування заробляють менше, ніж ті, хто використовує. Медіана зарплати у перших складає $1600, а у других залежить від мови програмування. Наприклад для C++ це $2150, а для C# / .NET — $2750. В контексті тайтлів тестувальників медіана виглядає так:


Якщо ж порівнювати по тайтлах QA в геймдеві та IT загалом, то отримаємо таку ситуацію:

  • медіана для сеньйорів в IT складає $3400, в геймдеві — $2950;
  • медіана для мідлів в IT складає $1800, в геймдеві — $1400;
  • медіана для джуніорів в IT складає $800, в геймдеві — $700.

Медіанні зарплати геймдизайнерів та напрямку арт

Медіана зарплат категорії «геймдизайн» знизилась знову, але не так драматично, як минулого разу. Нагадаємо, що з лютого по червень 2024-го цей показник впав майже на 10% — з $1800 до $1625. Цього разу зарплати цієї категорії менше на $25.

Ми також аналізували зарплати фахівців з категорії «Artist/Animator». Загалом, медіана тут знизилася з $1734 до $1700. Якщо ж подивитися за спеціальностями, то найбільші зарплати, як і минулого разу, у Technical Artist. Однак в цій спеціальності було зібрано мало анкет, тому до такого показника треба ставитися обережно.

І знову закликаємо активно заповнювати зарплатну анкету наступного разу. Це дасть більше даних для аналізу і, відповідно, дозволить нам досягти більшої точності в показниках. Давайте разом зробимо улюблену індустрію прозорішою.

Примітно, що цього разу у тих, хто працює з 3D зарплати дещо нижчи, ніж у 2D фахівців. Нагадаємо, що минулого разу загалом у 3D медіана складала $1400, а у 2D — $1000. Цього разу для 3D маємо $1400, а для 2D — $1500. Втім, ситуація дещо інша, якщо дивитися окремо по тайтлах. У 3D ситуація така:


У 2D-художників цифри для сеньйорів вищи:


Також подивімось на ситуацію у художників в контексті статі та тайтлів. 3D-художниці рівня джуніор заробляють менше своїх колег чоловіків того ж рівня — $900 проти $950. На мідл рівні ситуація протилежна: $1800 у жінок та $1700 у чоловіків. А от серед найдосвідченіших 3D-художників різниці найбільша: $3500 у чоловіків та лише $2280 у жінок.

По 2D напрямку ситуація має свої особливості. Наприклад, серед 2D-джуніорів є лише були лише жінки (медіана — $850). У мідлів зарплата однакова і не залежить від статі — $1450. З сеньйорами у 2D та сама біда, що й у 3D: чоловіки тут мають $3500, а жінки — $2500.

Нижче наведені показники для решти спеціалістів цієї категорії. Однак тут було зібрано не дуже багато анкет, тому ця інформація може бути використана виключно для ознайомлення.


Такою є ситуація с зарплатами в геймдеві на початку 2025 року. З детальною інформацією про зарплати відносно рівня освіти, типу компанії, грейдів чи досвіду можна ознайомитися в нашому віджеті за цим посиланням. Якщо у вас

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось7
До обраногоВ обраному2
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Таке враження, що зарплати зросли за рахунок залучення AI-інженерів до розробки ігор.
Бо інакше звідки б тут Python?

Ну, або зростання частки гемблінгу, на що натякають мови більш властиві веб-технологіям ніж чистому гейм-деву (Java, TypeScript).
Скажіть, гемблінг рахували як GameDev під час опитування?

Бо інакше звідки б тут Python?

А він і минулого разу був. Хоча їх стало більше (було 2% стало 3%), тому не виключаю, що дійсно AI-інженери впливають. Тим більше, що от в січні вже навіть геймдев-вакансії з’явилися саме для AI/ML.

Скажіть, гемблінг рахували як GameDev під час опитування?

Ні. У нас є окремо дані по гемблінгу, але ми їх потім викладаємо топіком і порівнюємо з геймдевом. Ось так минулого разу було:

gamedev.dou.ua/forums/topic/49723

Можливо godot стає більш популярним, тому і python появився.

Підписатись на коментарі