Скільки заробляють розробники ігор в Україні: менеджери обійшли софтвер інженерів, а медіанна зарплата в 3D на 30% вище, ніж в 2D

У червні 2024 року на DOU пройшло традиційне зарплатне опитування українських ІТ-фахівців. Цього разу анкету заповнили понад тринадцять тисяч айтівців всіх спеціалізацій та тайтлів, що живуть в Україні, або тимчасово виїхали за кордон і планують повернутися. При цьому 866 з них працюють у геймдеві. Ми проаналізували, як змінилися зарплати українських розробників ігор за останні пів року.

Ключові моменти:

  • Медіана зарплат в українському геймдеві за останні шість місяців збільшилася лише на $5.
  • Зарплати софтвер інженерів тепер не найбільші — їх обійшли менеджери.
  • Найбільше в геймдеві заробляють ті, хто працює з Java, TypeScript та C++.
  • Якщо не враховувати C#/.NET, то в Києві переважають Python та C++, у Львові — C++ та TypeScript, у Дніпрі — JavaScript та PHP, а у Харкові — C++ та JavaScript.
  • За пів року медіанна зарплата Server/Network Programmer впала майже на тисячу доларів.
  • Зарплата тестувальників, які використовують мови програмування, на 20% вище, ніж у тих, хто не використовує.
  • Найвища медіана в спеціалізації «геймдизайн» у Game Mathematician — вона складає $4400.
  • У 3D-художників медіанна зарплата майже на 30% вище, ніж у 2D-художників.

Зміст

Хто брав участь в опитуванні?
Медіанні зарплати повернулись на рівень червня 2022-го
Медіанні зарплати софтвер інженерів
Медіанні зарплати QA-фахівців
Медіанні зарплати геймдизайнерів та художників

Дані цього опитування в CSV незабаром викладемо на GitHub. Усі зарплати вказано в доларах США після сплати податків («чистими»). Для аналізу рівнів зарплати ми використовуємо медіану. Ми не враховували зарплати фахівців, які переїхали за кордон і не планують повертатися, адже вони більшою мірою орієнтовані на закордонні ринки праці.

Хто брав участь в опитуванні

Більшість опитаних геймдев-фахівців знаходяться в Україні. Таких майже 87%, хоча в лютому цей показник складав 92%. Частка тих, хто живе за кордоном, але планує повернутися, теж знизилася — з 8% до 3,3%. Майже половина розробників ігор мешкають в Києві (46,5%). Така ситуація цілком очікувана, оскільки столиця стабільно є лідером за кількістю вакансій. У Львові мешкає 11% опитаних. Цей показник лишився незмінним з лютого, а от у решти міст — зниження. Зокрема, кількість розробників, що живуть у Дніпрі, скоротилася з 7% до 5,2%, у Харкові — з 5% до 4%, а в Одесі — з 5% до 3,6%.

Медіанний вік фахівців в українському геймдеві зріс до 30 років і тепер зрівнявся з загальним українським IT. Нагадаємо, що у лютому геймдев «відставав» на рік. «Найстаршими» професіями є DevOps (36 років) та CTO (37), а «наймолодшими» — спеціалісти з Data Science та фахівці з підтримки (26 років).

За ці пів року серед опитаних геймдевців стало трошки більше жінок. Взимку було 71% чоловіків і 29% жінок, а зараз — відповідно 69,6% та 30,4%. Найчастіше вони працюють за напрямками HR (серед них понад 89% жінок), маркетинг (64%), Art/Animation (майже 37%), QA/AQA та геймдизайн (по 36%).


Переважна більшість опитаних має технічні спеціалізації: понад 31% становлять софтвер інженери, майже 17% — тестувальники, трошки більше, ніж 16,5% — арт-напрямок, а також 10% мають спеціалізацію «геймдизайн». Серед нетехнічних фахівців найбільше менеджменту (5,5%), HR (5,3%) та маркетологів (3,2%). Домінують серед опитаних фахівці рівня Middle (38,5%) та Senior (21,6%). Менше за все початківців (трейні та інтерн) — їх лише пів процента.


Загальна ситуація з мовами програмування за пів року не змінилися — найпопулярнішою все ще лишається C#/.NET. Ба більше, число розробників, що використовують її, збільшилося з 45% до 51,6%. Другою за популярністю є C++ (21,4%). Далі йдуть TypeScript (8,5%), JavaScript (6%) та Java (4%). Тестувальники своєю чергою найчастіше обирають Python та C#/.NET (по 7%). Цікаво, що з лютого значно зменшилася кількість тестувальників, що взагалі не використовують мову програмування — якщо пів року тому цей показник складав 79%, то зараз це 68,9%.


Характерно, що C#/.NET є найпопулярнішою мовою програмування незалежно від регіону, однак якщо подивитися на інші мови ситуація вже не така однорідна. Зокрема, в Києві переважають Python та C++, у Львові — C++ та TypeScript, у Дніпрі — JavaScript та PHP, а у Харкові — C++ та JavaScript.

Медіанні зарплати повернулись на рівень червня 2022-го

Медіанна зарплата в геймдеві за останні пів року суттєво не змінилась — вона повернулася на рівень червня 2022 року, а зростання відносно лютого цього року склало лише $5.


Однією з головних новин цього разу є те, що у софтвер інженерів тепер не найбільші зарплати в геймдеві. Їх обійшли менеджери. У перших за пів року сума знизилася майже на 7%, а у других — зросла на 10%. Така ситуація склалася здебільшого через зростання зарплат у мідлів та джунів категорії «менеджмент». Для порівняння: у сеньйорів медіанна зарплата знизилася з $3800 до $3500, у мідлів — збільшилася з $2000 до $2550, у джуніорів — збільшилася з $950 до $1400.

Третім йде напрямок Art/Animation — тут медіанна зарплата складає $1734. Далі — тестувальники, у яких $1700. У геймдизайнерів ситуація гірша. Нагадаємо, минулого разу медіана цього напрямку збільшилася на $100 і склала $1800. За пів року напрямок геймдизайн (безпосередньо геймдизайн, левел та наративний дизайн) втратив майже 10%. Якщо ж казати про інші геймдев-спеціальності, то і у фахівців з HR, рекрутингу та навчання, і у маркетологів медіана складає $1700.

Медіанні зарплати софтвер інженерів

Медіанна зарплата цих спеціалістів в геймдеві становить $2610 проти $3500 загалом в ІТ. Така ситуація майже на кожному рівні, окрім джуніорського:

  • медіана для сеньйорів в IT складає $4700, в геймдеві — $4650;
  • медіана для мідлів в IT складає $2500, в геймдеві — $2200;
  • медіана для джуніорів в IT складає $935, в геймдеві — $1000.

Тут буде цікаво порівняти ситуацію з результатами зимової аналітики. Тоді, нагадаємо, сума для сеньйорів в геймдеві становила $4500, а в IT — $4738. Водночас ще пів року тому джуніори в IT заробляли більше, ніж в геймдеві — $950 проти $820. А от для мідлів сума була однаковою.


Певні зміни відбулися і в контексті мов програмування. Пів року тому найвищі зарплати були у тих, хто використовує TypeScript та JavaScript. Однак цього разу на першу сходинку вийшла Java — $4750. TypeScript опинилася на другому місці з медіаною $4000, а бронза, несподівано, належить C++ — $2700. У C#/.NET, яка є найпопулярнішою мовою програмування в геймдеві, найнижча медіана — $2275.

Також цікаво буде порівняти медіанну зарплату за мовами та тайтлами. Зокрема, найбільше заробляють сеньйори, що працюють з TypeScript ($6400), C++ та Java (по $5100). Серед спеціалістів рівня мідл найбільші зарплати у тих, хто використовує Java ($3250) та TypeScript ($2900). У джуніорів це TypeScript ($1250).


Фахівці з Back-end розробки в геймдеві, як і раніше, мають вищі медіанні зарплати, ніж інші: $3975. Ця цифра за пів року збільшилася на $25, однак все ще менше показників літа 2023-го ($4000). Помітно зросла медіанна зарплата у Front-end розробників — з $3060 до $3300. Для Full Stack фахівців новини погані — медіана впала за шість місяців з $2800 до $2400. Аналогічна історія і з Mobile. Якщо у лютому цього року тут було $2525, то в червні стало $2200.


Дуже помітні зміни в контексті геймдев-спеціалізацій софтвер інженерів. Зокрема, у лютому медіана для Server/Network Programmer складала $4750. Зараз мова йде вже про $3753. Через це спеціалізація опинилася аж на третьому місці в цьому рейтингу — першу сходинку зайняли Tool Programmer. Примітно, що серед останніх немає спеціалістів рівня джуніор, у мідлів зарплата складає $2950, а у сеньйорів — $5100.

У розробників, що працюють з рушієм, теж цікава ситуація. Загалом, медіана складає $4000, однак сеньйори заробляють дещо більше, ніж розробники інструментів — $5200. Водночас у мідлів тут $2700, а у джуніорів — $1500. Коли ми говоримо про спеціалізації, то перша трійка помітно відірвалася від решти напрямків.

Медіанні зарплати QA-фахівців

Тестувальники, що використовують мови програмування заробляють більше, ніж ті, хто не використовує — $2000 проти $1580. Якщо заглибитися в тайтли, то тенденція зберігається:

  • медіана у джуніорів, які не використовують мови програмування — $730; в тих, хто використовує — $1000;
  • медіана у мідлів, які не використовують мови програмування — $1525; в тих, хто використовує — $1950;
  • медіана у сеньйорів, які не використовують мови програмування — $2045; в тих, хто використовує — $3700.

Загалом, в геймдеві у тестувальників зарплати менші, ніж в IT загалом. Якщо ми говоримо про медіанну зарплату загалом, то це $1480 і $2000 відповідно. Водночас у сеньйорів в IT зарплата більше на $200, у мідлів — на $55, а у джунів — однакова.

Медіанні зарплати геймдизайнерів та художників

Медіана зарплат категорії «геймдизайн» за пів року знизилася майже на 10% — з $1800 до $1625. Якщо ж говорити про окремі напрямки, то у власне геймдизайнерів — $1500, у левел дизайнерів — $1400, наративних дизайнерів — $1500. Найбільша ж медіана в цій категорії у Game Mathematician — $4400.


Цього разу ми також проаналізували зарплати фахівців з категорії «Artist/Animator». Загалом, медіана складає $1734. Якщо ж подивитися за спеціальностями, то найбільші зарплати у technical artist — $3100. Однак в цій спеціальності було зібрано мало анкет, тому до такого показника треба ставитися обережно. У тих, хто працює з 3D зарплати загалом вище, ніж у 2D фахівців — $1400 проти $1000. Зберігається тенденція і якщо розділити художників по тайтлам. У 3D ситуація така:


У 2D-художників цифри в кожному випадку нижчі:


Цікава ситуація, якщо подивитися на художників в контексті статі та тайтлів. 3D-художниці рівня джуніор заробляють більше своїх колег чоловіків того ж рівня — $975 проти $875. Аналогічна ситуація у мідл-спеціалістів — $1500 проти $1350. При цьому у сеньорних фахівців медіанна заробітна плата однакова. По 2D напрямку ситуація геть інша. Зокрема, жінки рівня джуніор тут заробляють менше чоловіків ($700 проти $800), а на мідл рівні — значно більше ($1500 проти $900). Однак найбільша різниця у 2D серед сеньорних фахівців: тут медіана у жінок $1767, а у чоловіків — $3888.

Останньою категорією професій є аніматори. Загалом медіана тут складає $2750. Ситуація окремо по тайтлам вказана на графіку нижче. Примітно, що в аніматорів у працівників рівня Team Lead медіана лише на $100 вище, ніж у сеньорів.


Такою є ситуація с зарплатами в геймдеві в середині 2024 року. З детальною інформацією про зарплати відносно рівня освіти, типу компанії, грейдів чи досвіду можна ознайомитися в нашому віджеті за цим посиланням.



Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось6
До обраногоВ обраному2
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Люди з геймдеву поясніть факт — чому геймдев оплачується нижче ніж фронтенд і майже завжди так було? Завжди хотів перейти в геймдев, як хобі іноді займаюсь написанням іграшок, і завжди відчував, що ця робота в рази складніша ніж фронтенд, але через нижчу оплату завжди була низька мотивація переходу. Відповідь про ринок то зрозуміло, але все ж таки ринок іграшок дуже великий і там нереальні гроші

IMHO, вища негрошова мотивація, нижча необхідність грошової мотивації. Емоційна прив’язка до продукту, фанатизм, оце все.

Платять мало, зате робота складна, та ж мотивація і ціноутворення, що і у ембеддеді.

Не всякий фронт простіший за розробку ігор і навпаки. Останній тиждень тицяю Godot і для 2D ігор тут і кодити майже нічого, тільки мишкою тицяю, обираю готові ноди, вказую взаємодію між нодами, обираю текстури, звуки, колізію тощо. А кодити доводиться тільки вектори, інпути та сигнали.

Як на мене, сума оплати за роботу вираховується не тільки від складності розробки, а від купи інших факторів.

За десяток років в мобайл-фронт-фуллстек доводилось дуже мало вирішувати якісь алгоритмічні задачі, напрягати мізки бо все очевидно і просто, навіть в складних проектах. Зате за коротки час що вивчав геймдев — це нонстоп алгоритми, постійне вивчення нових математичних і фізичних законів. На юніті так, більша частина то було створення об’єктів і більше мишкою, але все ж думати доводиться для логіки гри

Кому як повезе. Ось приклад трьох проєктів на яких я працював:
1. Ресурс для опрацювання природних копалин. Треба було багато чого малювати на мапі та опрацьовувати великі дані, сортувати їх, правильно зберігати на стороні клієнта.
2. Децентралізований застосунок для блокчейну. Треба було працювати з uint256 у JS, реалізувати купу фінансових формул типу APY, а робота з сервером через ABI. Ну й звісно ж обробка великої кількості даних на стороні клієнта, компонування підходящого стореджа з отриманих даних.
3. Застосунок для опрацювання великих даних з візуалізацією в вигляді багатомірного ланцюжка. Круто, що для того ланцюжка знайшли готове рішення, а ось від шифрування та розшифрування даних один розробник мало з глузду не зʼїхав... а може все таки зʼїхав, бо ходив як шаман з гри Shadowrun: наче тут і не тут одразу.

сума оплати за роботу вираховується

Як сказала одна дуже розумна продукт оунер на GameDev DOU подкасті — зарплата це суб’єктивний фактор)

Ігри більш високо ризиковий ринок, 95 відсотків проектів — фейли... тож інвестор інакше поводиться

медіанна зарплата в 3D на 30% вище, ніж в 2D

відповідно, в 4D...

Найбільше в геймдеві заробляють ті, хто працює з Java, TypeScript та C++.

А розкажіть будь ласка де в геймдеві працюють із TypeScript. Це ті html5 ігри чи мова йде про веб розробку для геймдев студій? Чи це про JavaScript плагіни до Godot?

Точно! Щось я не подумав про це. Пішов погуглив, самі ігри не знайшов, але є купа статей на тему.

Аж самому стало цікаво, пішов подивився.

Більшість тих, хто працює з TypeScript в геймдеві розробляють продукти виключно для вебу (54%). Решта (майже всі) — для вебу та мобайлу. Деякі ще для десктопу щось роблять, але таких мінімум.

Godot`у немає ні в кого.

Підписатись на коментарі