Зарплати в геймдеві і портрет українського розробника ігор, літо 2023
В червні на DOU пройшло традиційне літнє зарплатне опитування українських ІТ-фахівців. В ньому взяли участь 948 айтівців, які працюють в сфері GameDev, та живуть в Україні, або тимчасово виїхали за кордон через війну і планують повернутися.
Дивіться свіжу зарплатну аналітику геймдев-спеціалістів України за зиму 2024.
Ми проаналізували їх відповіді, щоб створити портрет геймдев-фахівців в Україні, проаналізувати, як змінилися їхні зарплати в порівнянні з зимою 2023 року, а також порівняти їхні зарплати з зарплатами в інших сферах ІТ.
Основні результати
- 4% фахівців в геймдеві, які взяли участь в Зарплатному опитуванні ДОУ, зараз без роботи та шукають нову, а 1% — на бенчі, проте ці цифри можуть бути заниженими.
- Більшість фахівців в геймдеві задоволені своєю роботою: 60% вважають її цікавою чи дуже цікавою, а 50% не хочуть її міняти.
- Розробники та фахівці з менеджменту проєктів — найоплачуваніші спеціалізації в геймдеві, проте їх медіанні зарплати нижчі, ніж в інших ІТ-сферах.
- У фахівців з HR, рекрутингу та навчання, а також у фахівців з маркетингу та PR, які працюють в геймдев, навпаки, медіанні зарплати вищі, ніж в інших ІТ-сферах.
- Тестувальники мають одні з найнижчих зарплат серед усіх спеціалізацій в геймдеві, в першу чергу через високу частку новачків та переважання Manual QA.
- Незважаючи на те, що зарплати в геймдеві іноді нижчі, ніж в інших сферах ІТ, 81% фахівців задоволені своєю зарплатою.
Нашу анкету також заповнили 39 фахівців зі сфери геймдеву, які живуть за кордоном і не планують повертатися, але їхні відповіді ми не враховуємо, адже ці фахівці більшою мірою орієнтовані на ринки праці країн, до яких вони переїхали.
Дані цього опитування в CSV незабаром викладемо на GitHub. Усі зарплати вказано в доларах США після сплати податків («чистими»). Для аналізу рівнів зарплати ми використовуємо медіану.
Портрет учасників опитування
92% українських ІТ-фахівців, які працюють в GameDev та яких ми аналізуємо в цьому матеріалі, зараз живуть в Україні. Ще 8% — нині за кордоном, але планують повернутися. Майже половина — 44% — живуть в Києві. В інших містах GameDev-фахівців помітно менше: у Львові 14%, в Дніпрі — 7%, в Харкові — 5%, в Одесі — 4%.
Жінки складають 27% фахівців в геймдеві — це середній для українського ІТ показник. Найбільше жінок серед фахівців з HR, рекрутингу та навчання (85%) та маркетингу (73%), найменше — серед розробників: жінки складають тільки 9%. Серед тестувальників в геймдеві 27%, що менше, ніж загалом в ІТ, де жінки складають 38% QA-фахівців.
Медіанний вік фахівців в українському геймдеві, як і рік тому, 28 років. Це дещо менше, ніж в українському ІТ загалом (29 років). Дещо старші фахівці з менеджменту проєктів — їх медіана 30 років. Наймолодші — розробники, їх медіанний вік складає 27 років.
Фахівці в геймдеві часто мають менший досвід роботи, ніж ІТ-фахівці, які працюють в інших сферах. 36% айтівців в геймдеві мають 6 і більше років досвіду в ІТ, в той час як загалом серед українських айтівців 43% мають такий досвід роботи.
Частка фахівців рівня Senior та вище в геймдеві також менша, ніж в інших сферах: 33% проти 40%. Натомість більша частка фахівців мають тайтл Middle (39% проти 36% в ІТ загалом) та Junior (19% проти 16%).
30% айтівців в GameDev складають розробники. На другому місці — тестувальники (22%), на третьому — дизайнери та художники (16%). Геймдизайнери складають 7% фахівців. Ще 6% — це менеджмент проєктів, а 5% — фахівці з HR, рекрутингу та навчання.
21% фахівців хотіли б змінити роботу, ще 30% думають про це
94% опитаних фахівців зараз працюють, ще 4% втратили роботу та шукають нову, а 0,4% на бенчі чи в неоплачуваній відпустці. Найчастіше про втрату роботу в геймдеві казали фахівці з HR, рекрутингу та навчання, а також фахівці з маркетингу і PR (по 12%). Проте ця оцінка кількості фахівців без роботи може бути дещо заниженою, бо в Зарплатному опитуванні рідше беруть участь фахівці, які опинилися без роботи. Навесні в опитуванні, присвяченому ситуації з роботою, 9% українських айтівців сказали, що наразі без роботи та шукають нову, а ще 4% були на бенчі чи в неоплачуваній відпустці.
7% опитаних фахівців, які працюють в геймдеві, мають додаткову оплачувану роботу (фул-тайм, парт-тайм чи фриланс), 15% — пет-проєкт, а 6% займаються менторством, волонтерством, пов’язаним з ІТ, або контрибутять до опенсорс-проєктів. Ще 9% мають додаткові заняття, не пов’язані з ІТ.
Частіше за інших додаткову роботу мають фахівці з HR/рекрутингу/навчання та розвитку: в 10% з них є ще один чи декілька оплачуваних проєктів. 27% розробників та 21% геймдизайнерів мають свої пет-проєкти. Аналітики частіше за інших зайняті в ІТ менторстві, ІТ-волонтерстві чи опенсорс-проєктах (12%).
58% геймдев-фахівців працюють в продуктових компаніях, а біля 30% — в аутсорсингових компаніях. Це переважно компанії середнього та великого розміру — 61% фахівців працюють в компаніях від 50 до 1000 фахівців.
Як і загалом в українському ІТ, переважна більшість фахівців в геймдеві оформлені як ФОП (75%). Найчастіше як ФОПи оформлені технічні фахівці: 79% розробників, по 78% тестувальників та фахівців з менеджменту проєктів. Майже 10% оформлені згідно з КЗпП. Компанії частіше оформлюють таким чином аналітиків (23%), фахівців з маркетингу та PR (23%), а також геймдизайнерів (19%).
69% фахівців в геймдеві працюють повний робочий день: від 35 до 45 годин на тиждень. 18% працюють більше 45 годин на тиждень. Найчастіше овертаймлять фахівці з менеджменту проєктів (32% з них працюють більше 45 годин на тиждень) та фахівці з маркетингу (31%). Тестувальники, аналітики та фахівці з HR, рекрутингу, навчання та розвитку співробітників перепрацьовують найрідше: трохи більше 10% з них працюють більше 45 годин на тиждень.
Овертайми часто не оплачуються: 49% тих, хто працює більше встановлених робочих годин, не отримують за це доплат. Великі компанії від 200 співробітників частіше оплачують додаткові робочі години: 67% тих, хто працює в цих компаніях понаднормово, отримують повну чи часткову компенсацію цих робочих годин. 73% тих, хто працює в компаніях до 10 співробітників та 78% тих, хто працює в стартапах, не отримують оплату за овертайми.
Як і загалом в ІТ, найпопулярнішими інструментами для спільної роботи в геймдеві є Jira (нею користуються 74% фахівців), Confluence (63%) та Slack (63%). Дещо частіше, ніж загалом в ІТ, в геймдеві кристуються Google Suite (56% проти 46%).
50% геймдев фахівців користуються штучним інтелектом в своїй роботі (загалом в українському ІТ — 53%). Найчастіше це ChatGPT, яким користуються 42% фахівців.
Частіше за інших про використання штучного інтелекту говорять аналітики (77%), найрідше його використовують тестувальники (33%) та дизайнери і художники (39%).
Більшість фахівців в геймдеві задовлені своєю роботою: 39% вважають свою роботу цікавою, а ще 21% — дуже цікавою. Тільки 11% назвали свою роботу не цікавою. Найбільше любить свою роботу менеджмент проєктів (33% назвали свою роботу дуже цікавою) та геймдизайнери (27%).
Розмір винагороди переважно теж задовольняє фахівців, які працюють в GameDev, хоча частка задоволених дещо нижча, ніж в інших сферах ІТ. 28% тих, хто працює в геймдеві, задоволені своїм доходом (загалом в ІТ таких 29%), а ще 53% швидше задоволені (загалом в ІТ — 55%). 19% не задоволені. Частіше це тестувальники (26% з них не задоволені) та аналітики (27%).
Своє фінансове становище фахівці в геймдеві теж оцінюють дещо гірше, ніж фахівці в інших сферах ІТ. 59% тих, хто працює в геймдеві назвали своє фінансове становище позитивним (витрачають менше, ніж заробляють), в той час як загалом 66% ІТ-фахівців мають дохід, який перевищує іхні витрати. Найчастіше позитивне фінансове становище в геймдеві у аналітиків (у 77% витрати менше доходів), розробників (71%) та фахівців з менеджменту проєктів (67%). Про негативне становище (витрати перевищують доходи) частіше говорять тестувальники (14%) та фахівці з маркетингу і PR (12%).
Змінити роботу в найближчий рік планують 21% фахівців, які працюють в геймдеві (загалом в ІТ таких 18%). Найчастіше це ті фахівці, які менше задовлені своєю зарплатою чи роботою: 26% тестувальників та по 27% дизайнерів / художників, аналітиків, фахівців з маретингу та PR. 50% геймдев-фахівців точно не планують змінювати роботу в найближчий рік. Найчастіше це РМ (57%) та розробники (53%).
79% фахівців в геймдеві приділяють час навчанню та саморозвитку
84% фахівців в геймдеві мають вищу освіту, ще 6% — незакінчену вищу, а 4% — студенти вишів. Серед дизайнерів та художників, а також серед геймдизайнерів більше фахівців з середньою та середньою спеціальною освітою (12% та 7%). Розробники та аналітики частіше за інших фахівців починають працювати ще навчаючись у виші: 12% аналітиків та 9% розробників ще студенти.
Найчастіше фахівці з геймдеву вчаться в найбільших ІТ-вишах України: КПІ ім. Сікорського (9%), КНУ ім. Шевченка (5%), Львівській політехніці та ХНУРЕ (по 4%).
Крім навчання в університеті, важливою є і самоосвіта: 79% фахівців в геймдеві приділяють час самонавчанню. Найчастіше це курси та тренінги (онлайн чи офлайн) — 59% опитаних фахівців час від часу проходять таке навчання, а також професійна література — її читають 47%.
Найчастіше саморозвитку приділяють час аналітики, а також фахівці з маркетингу та PR (85%). Найрідше — тестувальники (73%) та фахівці з менеджменту проєктів (75%).
37% геймдев-фахівців знають англійську на рівні Upper-Intermediate, 32% — на рівні Intermediate. Це дещо гірше, ніж в інших ІТ-сферах, адже в ІТ загалом рівень Upper-Intermediate мають 43% фахівців.
В геймдеві найкраще англійську знають фахівці з менеджменту проєктів: 83% з них мають рівень Upper-Intermediate чи Advanced. Серед аналітиків та фахівців з маркетингу та PR таких 73%. Найгірше оцінили свій рівень дизайнери та художники: 38% знають англійську та рівні Pre-Intermediate чи нижче.
47% геймдев-фахівців готуються до мобілізації чи надзвичайних ситуацій
Як і рік тому, 80% опитаних нами фахівців відзначили, що підтримують фінансово українську армію та волонтерів. Медіанний розмір місячного донату українських геймдев фахівців — $150 (серед тих, хто донатить).
Крім підтримки армії, 47% геймдев-фахівців готуються до можливої мобілізації чи надзвичайних ситуацій. 25% відкладають кошти, 24% підтримують чи покращують свою фізичну форму, а 21% — своє ментальне здоров’я.
Специфічну військову підготовку проходять рідше: 11% дивляться навчальні курси та відео з військової підготовки, 10% вивчають тактичну медицину чи надання першої меддопомоги, 5% вчаться користуватися зброєю, 3% — вивчають та купують амуніцію та спорядження.
Медіанні зарплати
Медіанна зарплата геймдев-фахівців, після стабільного показника в 2022 році, за останні півроку зменшилась на $50 до $1950.
Розробники мають найвищі зарплати в геймдеві, хоча вони дещо нижчі, ніж в інших сферах ІТ — найбільша різниця в зарплатах досвідчених фахівців рівня Middle ($2300 в геймдеві проти $2600 загалом в ІТ) та Senior ($4725 проти $4900). Зарплати початківців рівня Junior в геймдеві такі ж, як загалом в ІТ — $1000.
Фахівці з менеджменту проєктів на другому місці за рівнем зарплат, і, як і у розробників, в геймдеві їх зарплати дещо нижчі, ніж в інших сферах ІТ. Медіанна зарплата РМ рівня Junior в геймдеві складає $1000 проти $1100 загалом в ІТ, Middle — $2000 проти $2400, Senior — $3800 проти $4100.
Зарплати аналітиків в геймдеві не відрізняються від середнього рівня в ІТ ($2000).
Медіанні зарплати фахівців з маркетингу та PR, а також з HR, рекрутингу та навчання, навпаки, в геймдеві дещо вищі, ніж в інших сферах ІТ. Медіанна зарплата HR-фахівця рівня Junior в геймдеві складає $800 проти $700 загалом в ІТ, Middle — $1500 проти $1165, Senior — $2250 проти $1900. У фахівців з маркетингу та PR в геймдеві медіана складає $1620 проти $1500 в ІТ загалом.
Медіанна зарплата дизайнерів/художників в геймдеві за півроку знизилась на $100 до $1500. Схожі тенденції спостерігаються також в інших сферах ІТ.
Тестувальники в геймдеві є однією з найменш оплачуваних спецалізацій (медіанна зарплата $1300), в першу чергу через високу частку новачків та фахівців з Manual QA.
Медіанні зарплати розробників
Як і загалом в ІТ, медіанні зарплати досвідчених розробників в геймдеві дещо впали, порівняно з груднем 2022 року. Медіанна зарплата розробника в геймдеві зараз складає $3000, що нижче, ніж в ІТ загалом ($3436).
Найпоширенішими мовами програмування в геймдеві залишаються C# / .NET (це основна мова для 42% розробників) та C++ (24%).
Медіанні зарплати фахівців з найпопулярнішої в геймдеві мови програмування C# / .NET дещо нижчі, ніж у фахівців з інших мов. Медіанна зарплата джуна $825 проти $1000 загалом в геймдеві, мідла — $2000 проти $2300, сіньйора — $4600 проти $4725.
Найвища медіанна зарплата у розробників, які працюють з TypeScript ($5000) — як за рахунок вищих зарплат на всіх рівнях, так і за рахунок високої частки фахівців рівня Senior.
Найпоширеніші спеціалізації розробників в геймдеві — Back-end (22% всіх розробників) та Mobile (19%).
Найвищі медіанні зарплати у розробників, які спеціалізуються на Back-end ($4000) та Front-end ($3300). У фахівців з Full Stack та Mobile медіани нижчі — $3000 та $2736, за рахунок нижчих зарплат у досвідчених фахівців рівня Middle та Senior.
Найпоширенішою геймдев-спеціалізацією розробників є Gameplay Programmer (36% всіх розробників в геймдеві), на другому місці — Generalist Programmer (22%), далі — Engine Programmer (14%).
Медіанні зарплати Engine Programmers рівня Middle та Senior дещо вищі, ніж у Generalist Programmer та Gameplay Programmer.
Висока медіанна зарплата Server/Network Programmer в першу чергу зумовлена великою часткою досвідчених фахівців рівня Senior+.
Медіанні зарплати QA-фахівців
86% тестувальників в геймдеві — фахівці з Manual QA. Це відрізняє геймдев від інших ІТ-напрямків: загалом в ІТ Manual QA складають тільки 62% всіх тестувальників. Частково це пов’язано з більшою часткою новачків, та меншою часткою досвідчених спеціалістів серед QA-фахівців в геймдеві. 10% тестувальників тут мають менше року досвіду роботи за цією спеціалізацією, проти 5% серед всіх українських тестувальників. Більше 5 років досвіду в тестуванні мають лише 11% QA в геймдеві проти 25% загалом в ІТ.
Медіанні зарплати Manual QA в геймдеві залишаються нижчими, ніж в інших сферах ІТ: $1200 проти $1500. Нижчі зарплати мають як початківці рівня Junior ($700 проти $750 загалом в ІТ), так і більш досвідчені фахівці рівня Middle ($1300 проти $1600) та Senior ($2500 проти $3000).
Медіанні зарплати Designers
Медіанні зарплати найпоширеніших спеціалізацій дизайнерів та художників мають тенденцію до зниження: у 3D Artists -$250 за півроку до $1500, у 2D Artists -$150 до $1050.
В першу чергу зниження торкнулося зарплат досвідчених фахівців: у дизайнерів рівня Middle -$200 до $1500, у Senior -$50 до $2800.
7 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів