Втрати Microsoft Gaming перевищили 2500 людей, Embracer продовжує скорочувати студії, а інді-видавець Dead Cells закрився. Сумні підсумки вересня
Початок осени був непростим, як для українського геймдеву, так і для світового. Згідно з нашим новим рейтингом найбільших геймдев-компаній України, кількість їх співробітників за останній час скоротилася на понад 550 фахівців. Водночас компанії по всьому світу лише за вересень втратили майже тисячу фахівців. Серед причин тут — угода між Microsoft та Activision Blizzard, ліквідація студії, що так і не випустила повноцінно жодної гри, ринкова кон’юнктура та навіть скандал зі стримером Dr Disrespect. Підбиваємо сумні підсумки першого місяця осені.
Rocksteady
Ігри: Suicide Squad: Kill the Justice League
Минулого місяця компанія Rocksteady змушена була розплачуватися за проблеми з Suicide Squad: Kill the Justice League — QA-відділ компанії скоротився майже вдвічі, з 33 членів команди до 15. Один зі співробітників зазначив, що його звільнили посеред відпустки по догляду за дитиною. Також в ЗМІ дізналися, що серед звільнених фахівців є і багато новачків, і кілька членів команди, що працюють у Rocksteady понад п’ять років.
nDreams
Ігри: Phantom: Covert Ops, Bloody Zombies
Студія nDreams, що спеціалізується на VR-іграх, оголосила про скорочення приблизно 17% свого персоналу. Генеральний директор Патрік О’Луані заявив, що попри вивчення «численних альтернатив», це було потрібно зробити.
«Ми з глибоким жалем спостерігаємо за втратою цінних і талановитих членів нашої команди. Це може вплинути на всі рівні, включно з вищим керівництвом. Наразі нашим пріоритетом є підтримка людей у цьому процесі, оскільки ми працюємо над перебудовою для майбутнього», — говориться в його зіяві.
Tilting Point — 90 людей
Ігри: Leo’s Fortune, SpongeBob Adventures: In a Jam
У вересні відзначилася також Tilting Point, яка скоротила штат на 20%, або ж 90 людей. Як зазначив у своїй заяві засновник та генеральний директор компанії Кевін Сігалл, «поточний ринок є жорстким» і це вплинуло на розробників. За його словами, менеджмент робив все можливе, щоб якомога довше підтримувати бізнес, однак Tilting Point треба було прийняти кілька важких рішень, щоб продовжити здорову роботу.
«На жаль, це включає звільнення деяких наших чудових колег у різних частинах організації. Ці звільнення можуть становити до 20% нашої глобальної команди. Ми докладаємо всіх можливих зусиль, щоб підтримати тих, хто звільняється, зокрема допомагаємо співробітникам, які покидають роботу», — додав він.
Це вже не перше скорочення у Tilting Point за останні роки. Зокрема, у січні
Lost Boys Interactive — близько 140 людей
Ігри: PUBG, Diablo IV
Lost Boys Interactive, що належить холдингу Embracer Group, також повідомила про черговий раунд скорочень. Як зазначив генеральний директор студії Шон Нівенс, на такий болісний крок менеджмент пішов після того, як «розглянув усі інші варіанти».
«Як студія-партнер зі спільного розвитку, Lost Boys знаходиться під прямим впливом проєктів і пріоритетів наших клієнтів-розробників. Необхідність адаптуватися до мінливих ринкових умов в індустрії відеоігор вимагала від нас переоцінки нашої діяльності, щоб узгодити її з мінливими потребами нашого бізнесу та наших партнерів», — йдеться у повідомленні керівництва студії.
З початку року це вже друге скорочення в Lost Boys Interactive. Так, у січні цього року співробітники компанії у соцмережах зазначали, що звільнили «значну» частину компанії та описали те, що сталося, як «масові» звільнення. Студію у 2022 році придбала Gearbox Entertainment, збільшивши штат до 400 людей. Згодом Embracer Group продала Gearbox, однак залишила собі Lost Boys.
Midnight Society
Ігри: Deadrop
Студія Midnight Society наразі працює над екстракшн-шутером з NFT під назвою Deadrop. У вересні кілька співробітників в соцмережах зазначили, що в компанії пройшли «значні скорочення». Художник оточення Тайлер Мур написав, що він був «одним із багатьох», кого звільнили. Згодом представник Midnight Society підтвердив його слова.
«За останні місяці Midnight Society зіткнулася з кількома неочікуваними проблемами. Щоб адаптуватися до цих змін і забезпечити майбутнє Midnight Society та Deadrop, ми прийняли важке рішення оптимізувати нашу діяльність. Ці заходи, хоч і складні, спрямовані на зміцнення нашої основи та поновлення зосередженості на нашій основній місії. Попри ці виклики, ми продовжуємо працювати над запуском Deadrop у 2025 році», — йдеться у повідомленні.
Нагадаємо, що цього року навколо Midnight Society було багато галасу, через звільнення ігрового стримера Гая Біма, більш відомого, як Dr Disrespect. Студія зупинила з ним роботу через його спілкування з неповнолітньою, яке мало сексуальний характер. Бім став співзасновником Midnight Society у 2021 році.
Microsoft Gaming — 650 людей
Найпомітніші скорочення першого місяці осені сталися в ігровому підрозділі Microsoft, який звільнив близько 650 працівників. Про це повідомив керівник Xbox Філ Спенсер у внутрішньому листі до колег. Цей етап скорочень пов’язаний з угодою з Activision Blizzard. Водночас Спенсер пояснив, що жодну гру, пристрій чи досвід не скасують.
«Через узгодження структури нашої команди після придбання та управління нашим бізнесом ми прийняли рішення скоротити приблизно 650 ролей у Microsoft Gaming. Це переважно корпоративні та допоміжні функції. Я знаю, що це важко чути. Ми глибоко вдячні за внесок наших колег, які дізналися, що вони зазнали впливу. У США ми надаємо їм вихідні пакети, які включають вихідну допомогу, розширене медичне обслуговування та послуги аутплейсменту, щоб допомогти їм з переходом; за межами США пакети відрізнятимуться залежно від місця розташування», — написав Філ.
Нагадаємо, що 2024 рік став надзвичайно складним для ігрового підрозділу Microsoft. Так, у січні цього року компанія звільнила 1900 людей — роботу втратили понад 8,5% «ігрової робочої сили» Microsoft. Тоді скорочення зачепило людей у різних ігрових компаніях: Xbox, Activision Blizzard та ZeniMax. Окрім того, навесні корпорація закрила ще кілька студії, серед яких опинилися Arkane Austin та Tango Gameworks. Останню згодом відновило видавництво Krafton.
Midwinter Entertainment — близько 35 людей
Ігри: Scavengers, Project T
Канадська компанія Behaviour Interactive у вересні оголосила про зупинку роботи над кооперативним PvE-шутером у всесвіті Dead by Daylight під назвою Project T. Майже одразу вона повідомила і про закриття студії Midwinter Entertainment, що працювала над цим проєктом. Про це в соцмережах зазначили працівники Midwinter Entertainment.
«На жаль, після майже 7 років моя робота з Midwinter Entertainment раптово закінчилася через закриття студії. Це було чудове місце для роботи з групою неймовірно талановитих людей, і я ціную свій час тут понад усе», — зазначив аніматор Даніель Александер.
Нагадаємо, що Midwinter Entertainment заснували у 2016 році вихідці з 343 Industries. На початку студія працювала незалежно, однак у 2019 році вона увійшла до складу компанії Improbable. Ще через три роки Improbable продала розробників за нерозкриту суму Behaviour Interactive. Project T мав стати другою грою Midwinter Entertainment. Першою був багатокористувацький шутер Scavengers, який так і не вийшов з раннього доступу. Сервери цього проєкту закрили в грудні
Skybox Labs — 25 людей
Ігри: Halo Infinite, Minecraft, Fallout 76
Канадську аутсорс-студію Skybox Labs, що працювала над Minecraft та Fallout 76, китайська компанія NetEase придбала на початку 2023 року. Заснована ж студія була у
«Загалом постраждали 25 співробітників нашої студії. Попри всі наші зусилля, ми не захищені від безпрецедентних викликів, які вплинули на стільки компаній у галузі. Кожен постраждалий працівник отримає повну підтримку у вигляді вихідної допомоги, додаткових виплат, послуг з переходу та підключення до інших ресурсів», — йдеться у повідомленні керівництва.
Airship Syndicate —16 людей
Ігри: Darksiders Genesis, Wayfinder
Вже вдруге за цей рік постраждала студія Airship Syndicate. У лютому цього року команда звільнила 12 людей, а у вересні роботу втратили ще 16 працівників. Після цього в компанії лишилося 50 фахівців.
«У світлі викликів, з якими стикається наша галузь, нам довелося прийняти важке рішення звільнити кількох неймовірно талановитих членів команди Airship, зокрема 12 штатних працівників і чотирьох підрядників. На початку цього року під час реструктуризації студії ми обоє скоротили собі зарплату. Крім того, ми вкладаємо особисті кошти, щоб допомогти Airship продовжувати працювати з нашим персоналом, що залишився. Наша команда з 50 осіб залишатиметься відданою розробці Wayfinder і майбутніх проєктів», — йдеться у повідомленні генерального директора Джо Мадурейри та президента Райана Стефанеллі.
Mountaintop Studios —13 людей
Ігри: The Spectre Divide
У порівнянні з показниками інших компаній, скорочення в Mountaintop Studios не такі драматичні. Однак і про такі випадки необхідно згадувати. Особливо, якщо зважати на той факт, що новий реліз студії, кооперативний шутер The Spectre Divide, вийшов лише 3 вересня. Власне, проблеми з ним можуть бути однією з причин, чому керівництво вдалося до непопулярних рішень — за місяць після релізу одночасний онлайн гри впав з понад 30 до 4,5 тисяч.
«Щоб переконатися, що ми готові підтримувати Spectre та його спільноту в довгостроковій перспективі, ми прийняли важке рішення скоротити 13 штатних ролей у студії. Ми не можемо віддячити цим членам команди за їхню важку роботу та відданість Spectre протягом останніх років», — написав генеральний директор та співзасновник студії Нейт Мітчел.
Merge Games — весь персонал
Ігри: Dead Cells, Bramble The Mountain King, Darkest Dungeon
У вересні закрилось інді-видавництво Merge Games, що випустило такі хіти, як Dead Cells та Darkest Dungeon. Генеральний директор материнської компанії Maximum Entertainment Крістіна Сілі зазначила, що це рішення було частиною стратегії злиття компаній, яку запустили ще в лютому. Примітно, що Merge Games у соцмережах повідомили про «інтеграцію» з Maximum, однак ЗМІ зазначають, що мова йде саме про закриття. Журналісти посилаються на заяву видавництва, однак наразі її вже видалено з соцмереж. Нагадаємо, що Merge Games заснували 15 років тому і за цей час компанія встигла видати близько сотні інді-ігор.
2 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів