Харківська студія пішла на реструктуризацію, Sony розпустила творців Concord, а команда Hitman VR скоротилася на 72 людини. Сумні підсумки жовтня
Звільнення в ігровій індустрії продовжуються і жовтень не став виключенням — людей скорочували дуже різні компанії. Наприклад, іспанська Tequila Works відмовилася від неанонсованої гри та реструктуризувала команду. Британська XR Games лише місяць тому випустила VR-версію Hitman 3, однак була змушена звільнити 72 людини. Sony, яка витратила $200 млн на невдалий PvP-шутер Concord, закрила розробників гри. Є в цьому списку і одна українська компанія. Підбиваємо сумні підсумки другого місяця осені.
Sharkmob
Ігри: Exoborne, Vampire The Masquerade: Bloodhunt
Шведська компанія Sharkmob провела раунд скорочень у своїй лондонських студій. Кількість фахівців, яких зачепить звільнення, поки що невідома — команда «вступила в період консультацій», щоб оцінити, як сильно потрібно зменшити штат.
«Наша галузь стикнулася з проблемами, а це означає, що ми повинні адаптуватися, щоб зосередитися на таких вірних речах, як бізнес. Наша команда в Лондоні деякий час працювала над неанонсованою грою, і ми з жалем повинні повідомити, що цей проєкт скасовано. Рішення скасувати гру, на жаль, означає, що кількість людей, яких ми можемо тримати в лондонській студії, зменшиться», — додали в Sharkmob.
Лондонський офіс для шведської компанії, що частково належить Tencent, став першим за межами рідної країни. Осередок відкрили у 2020 році і до його складу увійшли ветерани Mediatonic, Rockstar North, CCP, Wargaming та Playground Games. Як зазначали тоді в Sharkmob, вони не збиралися обмежувати нову команду і готові були надати їй «безпрецедентний рівень творчої свободи».
Сама Sharkmob була заснована у 2017 році п’ятьма розробниками з Ubisoft Massive та IO Interactive. У травні 2019 року китайський гігант Tencent купив не названу частку компанії. На останню гру команди, extract-шутер Exoborne, скорочення в Лондоні не вплинули. Компанія наголошує, що «команда залишається відданою розвитку» проєкту.
Hi-Rez Studios — близько 70 людей
Ігри: Smite, Rogue Company
Близько 70 людей постраждають від скорочень в американській компанії Hi-Rez Studios. Про звільнення повідомив її генеральний директор Стюарт Чісам. Він не назвав конкретну кількість людей, що втратять роботу, але зазначив — це вплинуло на маркетингові та видавничі команди. Також постраждали команди з косметичного контенту та системних функцій у дочірніх компаніях Evil Mojo (Paladins), G&A та Titan Forge (Smite). За словами Чісама, до «складних, але необхідних змін» компанія вдалася, щоб принести користь Smite 2 — Hi-Rez хоче забезпечити довготривалий успіх продовження MOBA.
«Хоча це важкі зміни, ми вважаємо, що вони необхідні, і ми вийдемо з них сильнішими. Дякуємо, що підтримуєте нас, коли ми будуємо майбутнє Hi-Rez і Smite 2», — підсумував Чісам.
XR Games — 72 людини
Ігри: Hitman 3 VR: Reloaded, Zombieland: Headshot Fever
Через масштабну реструктуризацію британський розробник XR Games скоротить 72 співробітників. Засновник та генеральний директор компанії Боббі Танді заявив, що команда витратила багато місяців, щоб ретельно дослідити можливі альтернативні рішення «в умовах складного ринку ігор віртуальної реальності». Звільнення він назвав одним з найважчих бізнес-рішень за всю історію XR Games.
«Наш пріоритет під час і після цього процесу консультацій полягає в тому, щоб ставитися до всіх членів команди з максимальною повагою та турботою. Ми прагнемо допомогти тим, хто постраждав від цього, через підтримку аутплейсменту, консультації щодо портфоліо, підготовку до співбесід, а також вказівки на доступні вакансії в галузі. У нас також є підтримка психічного здоров’я для наших співробітників», — зазначив Танді.
Скорочення у XR Games відбулися лише через місяць після релізу Hitman 3 VR: Reloaded у Quest 3. Гру сильно сварили за проблеми з візуальною частиною та ігровий процес. Згодом студія випустила заяву, в якій визнала, що гра «не виправдала власних високих очікувань».
Tequila Works
Ігри: Song of Nunu: A League of Legends Story, Gylt
Ще одна компанія, що входить в коло Tencent, у жовтні повідомила про скорочення — до такого вдалася іспанська студія Tequila Works. Там повідомили, що команда працювала над неанонсованою грою, але з невідомих поки що причин була змушена відмовитися від проєкту.
«Це жорстке рішення означає, що ми реструктуризуємо студію, щоб зосередитися на розробці лише однієї гри. Ці зміни вплинуть на невелику кількість ролей у студії. Це неймовірно важкий час, і ми зосереджені на тому, щоб надати підтримку та керівництво тим, хто постраждав», — йдеться у повідомленні компанії.
Cryptic Studios
Ігри: Neverwinter, Star Trek Online
Неназвану кількість працівників у жовтні звільнила також Cryptic Studios — співробітники компанії завершили роботу 31 жовтня. Про ситуацію в студії розповіли кілька її працівників в соціальних мережах. Cryptic Studios вже вдруге за рік доводиться скорочувати штат — у листопаді 2023 року в компанії також пройшла хвиля скорочень.
NaturalMotion
Ігри: Star Wars: Hunters, CSR Racing
Компанія NaturalMotion, що належить Zynga, оголосила про звільнення частки співробітників у своїх студіях у США та Великобританії.
«Важливою частиною об’єднання світу за допомогою ігор є прагнення до ефективної роботи. У рамках цих зусиль ми прийняли важке рішення переглянути нашу діяльність у Великобританії та США і це може вплинути на низку ролей в цих країнах. Ми віримо, що ці зміни допоможуть забезпечити стійкість студії в довгостроковій перспективі та будуть відповідати нашим майбутнім потребам розвитку.
Важливо те, що ми не очікуємо жодних збоїв у обслуговуванні наших гравців під час цього переходу, і ми будемо тісно співпрацювати з постраждалими співробітниками, щоб переконатися, що до них ставляться з усією увагою, повагою та турботою», — йдеться у заяві компанії.
Нагадаємо, що сама Zynga належить Take-Two Interactive, яка на початку 2024 року оголосила про скорочення в усіх своїх підрозділах. Видавець заявив, що планує до кінця року звільнити 5% своїх співробітників, що становить приблизно 580 осіб.
Riot Games — 32 людини
Ігри: League of Legends, Valorant
Новий раунд скорочень відбувся і у Riot Games — компанія звільнила 32 співробітників. Мова йде про 27 активних розробників League of Legends та ще п’ятьох спеціалістів з видавничого підрозділу. За словами співзасновника компанії Марка Мерілла, скорочення є частиною довгострокової мети та «переконання, що ми маємо відповідний досвід, щоб Ліга залишалася чудовою ще 15 років і навіть більше».
«Мова не йде про скорочення штату для економії грошей. Ми не сповільнюємо роботу над грою. Ми інвестуємо значні кошти в те, щоб швидше вирішувати сьогоднішні проблеми, а також будуємо майбутнє», — додав Мерілл.
Звільненим працівникам нададуть вихідну допомогу у розмірі шести місячних зарплат, а також річну премію, медичне страхування та допомогу з працевлаштуванням.
Bini Games
Постраждала від скорочень у жовтні і одна з українських студій — CEO Bini Games Олександр Благодаренко розповів нам, що в студії пройшла суттєва реорганізація. Вона пов’язана зі зміною бізнес-стратегії Bini Games, оскільки компанія відмовилася від одного з напрямків розвитку, в якому рухалася з 2022 року.
«Останні два роки Bini Games багато експериментувала в різних напрямках продуктового RnD, одним із яких було створення розважальних застосунків, орієнтованих на дитячу аудиторію. Цим займалась окрема студія, робила це якісно й на високому рівні.
Ми довгий час вкладалися в розвиток і майбутнє цього напряму, але сучасний ринок та його виклики показали нам необхідність змінити стратегію, а саме перейти до marketing-first підходу і сфокусуватись на вдосконаленні поточних і пошуку нових способів створення, виводу на ринок і масштабування саме освітніх продуктів для дитячого розвитку», — розповів Олександр Благодаренко.
Bini Games вирішила припинити інвестиції в розважальні продукти для молодшої аудиторії. Тому що, за словами CEO, цей напрямок бізнесу втратив актуальність. В результаті команда, яка займалася створенням таких продуктів, була розпущена.
Нам не вдалося отримати інформацію про те, скільки саме людей звільнили, й на яких умовах це відбулося. Згідно з інформацією в нашому топ-25 геймдев-компаній, станом на серпень
Sony — 210 людей
Студії: Firewalk Studios, Neon Koi
Найбільш гучним скороченням у жовтні відзначилася Sony Interactive Entertainment, яка закрила одразу дві студії — Firewalk Studios та Neon Koi. В першій працювало 172 людини, а друга налічувала 38 фахівців.
«Ми постійно оцінюємо наше портфоліо ігор та стан наших проєктів, щоб переконатися, що ми відповідаємо короткостроковим та довгостроковим бізнес-пріоритетам. В рамках наших постійних зусиль зі зміцнення студійного бізнесу SIE нам довелося прийняти складне рішення щодо двох наших студій — Neon Koi та Firewalk Studios.
Після довгих роздумів ми вирішили, що найкращий шлях вперед — це остаточне закриття гри та студії. Я хочу подякувати всім співробітникам Firewalk за їхню майстерність, творчий дух і відданість справі. Жанр PvP-шутерів від першої особи — це конкурентний простір, який постійно розвивається, і, на жаль, ми не влучили в ціль з цією грою. Ми візьмемо до уваги уроки, отримані з Concord, і продовжимо розвивати наші сервісні можливості, щоб забезпечити майбутнє зростання в цій галузі», — зазначив генеральний директор Sony Interactive Entertainment Гермен Хюльст.
Влітку Firewalk Studios випустила PvP-шутер Concord. Гра провалилася на релізі — в Steam піковий онлайн склав менше 700 гравців, а загалом було продано 25 тисяч примірників. Фахівець інформаційного бюлетеня GameDiscover Саймон Карлесс зазначив, що в Steam вдалося реалізувати 10 тисяч копій, а на PS5 — 15 тисяч. Серед причин провалу називають невдалий маркетинг, надто високу ціну гри та високу конкуренцію в жанрі командних геройських шутерів. Бюджет Concord оцінюється приблизно у $200 млн. Своєю чергою Neon Koi працювала над неанонсованою мобільною грою.
Inflexion Games
Ігри: Nightingale
Студія Inflexion Games закрила британський офіс та оголосила про реструктуризацію канадського підрозділу. Так сталося, оскільки остання гра компанії, вікторіанський виживач Nightingale, не став комерційно успішним та не виправдав очікувань. Зміни можуть торкнутися понад 20 людей. Nightingale вийшла у ранній доступ на Steam у лютому цього року. На піку популярності в грі було близько 47,5 тисяч одночасних гравців. Однак утримати аудиторію розробникам не вдалося, а відгуки зупинилися на позначці «змішані». Водночас Inflexion Games продовжує роботу над Nightingale і закривати проєкт не збирається.
Немає коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів