Компанію Funcom не врятувала навіть успішна «Дюна», а Rockstar Game «придушила профспілку». Сумні підсумки жовтня 2025

Привіт, спільното. Останнім часом ми сподівалися, що в рубриці «сумні підсумки» зробимо паузу. Однак жовтень відзначився кількома гучними звільненнями. Зокрема, попри успіх Dune: Awakening норвезька компанія Funcom розпрощалася з частиною своїх співробітників. Ба більше, вона закрила свою дочірню студію The Outsiders. Цей неприємний тренд минулого місяця підтримали Rovio, Amazon, Rockstar та інші. Про головні скорочення жовтня — читайте в новому випуску «сумних підсумків».

Funcom

Жовтневі скорочення почалися з норвезької студії Funcom, що належить китайському медіагіганту Tencent. Компанію від звільнень не врятував навіть успішний реліз Dune: Awakening. Максимальний онлайн гри про виживання на пустельному Арракісі склав майже 190 тисяч гравців, а в самій Funcom назвали її «найбільшим релізом» за всю історію студії. Однак компанія все одно вдалася до реструктуризації.

«Перехід від етапу розробки до довготривалої підтримки, паралельно з підготовкою до масштабного консольного релізу наступного року, вимагатиме від нас реструктурувати команди та перерозподілити ресурси між проєктами й студіями. Це також означає, що нам доведеться попрощатися з дорогими колегами. Цей складний процес розпочинається зараз, і ми поки не можемо визначити його точний масштаб. Ми працюємо над пошуком нових можливостей для тих, на кого він вплине», — йдеться у заяві компанії.

The Outsiders

Минулого місяця також стало відомо про закриття студії The Outsiders, що відносно недавно випустила ритм-шутер Metal Hellsinger. Примітно, що The Outsiders є дочірньою компанією Funcom. Про закриття студії повідомив її засновник Девід Голдфарб.

«У мене було мало часу, щоб осмислити цю новину, але скорочення в Funcom торкнулися всіх нас у The Outsiders і Funcom Stockholm, і нашу студію з десятирічною історією буде закрито», — написав він у Bluesky.

Голдфарб додав, що «багато» членів команди «колись пережили майже смертельний для студії досвід», коли було скасовано гру Darkborn. Тоді саме «завдяки відданості цієї команди та її небажанню здаватися» з’явилася Metal Hellsinger.

«Цього разу ми сподівалися зробити ще краще, однак все складається не завжди так, як очікуєш. Але ми не здаємося і спробуємо продовжити в якійсь новій формі. Якщо ви вважаєте, що можете допомогти — бізнес-контактами, працевлаштуванням для співробітників, порадами, чим завгодно — буду щиро вдячний. Зміни завжди даються важко, і зараз нам усім боляче. Дуже дякую», — додав Девід.

Starbreeze Entertainment — 44 людини

Шведська компанія Starbreeze Entertainment минулого місяця скасувала Project Baxter (сервісну гру у всесвіті Dungeons & Dragons) і звільнила 44 працівники. Керівництво дійшло висновку, що доцільніше спрямувати ресурси на зростання флагманської франшизи студії — Payday.

«Це було складне, але необхідне рішення. Зосередивши інвестиції та таланти на франшизі Payday, ми зможемо швидше постачати контент, активніше залучати гравців і зміцнити позиції Starbreeze як безумовного лідера жанру heist-ігор. Хоч ми й вирішили не продовжувати цей проєкт, ми пишаємося зробленим у Baxter — цей внесок стане корисним для Payday та майбутніх ігор Starbreeze. Зосередження зусиль на Payday дає Starbreeze і всім нашим співробітникам найкращий шанс на успіх», — заявив CEO Starbreeze Адольф Крістіансон.

HeartMachine

Американська студія HeartMachine теж зазнала скорочень і припиняє роботу над оновленнями для гри Hyper Light Breaker, що знаходилася у ранньому доступі. Гра вийшла 14 січня 2025 року і отримала «змішані» оцінки від гравців у Steam. Примітно, що в листопаді минулого року HeartMachine вже скоротила частину штату. Однак тоді зазначалося — «сильний і своєчасний» реліз Hyper Light Breaker може «відновити можливості» для співробітників, що постраждали.

«Завершуючи роботу над Hyper Light Breaker, ми були змушені ухвалити складне рішення — розпрощатися з низкою талановитих членів команди. Це не був наш бажаний шлях, але за обставин — єдино можливий. Хоч це й означає фінал для проєкту, причина полягає у ширших процесах поза нашим впливом: змінах у фінансуванні, корпоративній консолідації та загалом невизначеному середовищі, в якому нині працюють малі студії на кшталт нашої», — пояснили в студії.

Rovio Games — 36 людей

Фінська компанія Rovio оголосила в жовтні про скорочення 36 співробітників через нижчі, ніж очікувалося, показники Angry Birds Dream Blast. Внаслідок цього рішення буде проведено реструктуризацію студій та управління.

«Цієї осені ми оновлюємо нашу організацію у відповідь на те, що одна з наших ігор показала гірші результати. Також щоб краще реагувати на ринок, перейти до більш орієнтованого на ігри підходу та мати змогу швидко ітерувати нові ідеї. Ми створюємо нові бізнес-одиниці, реорганізовуємо частину наших ігрових студій і перерозподіляємо деякі з ігор, що в них розробляються», — пояснили в Rovio.

Зокрема, фінський підрозділ зосередиться на меншій кількості тайтлів, оскільки «деякі їхні ігри стануть окремою бізнес-одиницею». Студія в Барселоні працюватиме над більшою кількістю нових і поточних проєктів.

«Ми також вносимо певні зміни до нашої управлінської структури, щоб відобразити наш статус компанії, що не котирується на біржі, а також поглибити взаємодію із SEGA. Ці кроки призвели до коригування окремих ролей, створення кількох нових і, загалом, до скорочення 36 співробітників», — підкреслили в компанії.

Boss Fight Entertainment — 130 людей

Закрилася минулого місяця і мобільні студія Boss Fight Entertainment. Вона може бути відома за іграми Dungeon Boss, а у 2022 році компанію придбав Netflix. Тоді зазначалося, що великий досвід студії допоможе пришвидшити здатність Netflix створювати чудові ігри. Зокрема Boss Fight випустила у 2024 році Squid Game: Unleashed, а до цього — Money Heist: Ultimate Choice.

«Привіт усім! Що ж, чутки про закриття Boss Fight швидко ширяться. Звичайно, це неприємні новини, але я дуже вдячний за час, який ми провели в Netflix. Ми працювали з чудовими людьми та створили багато ігор, якими я дуже пишаюся. Зокрема Squid Game: Unleased, яка досягла першого місця у 26 країнах», — додав співзасновник Boss Fight Entertainment Девід Ріппі.

Зазначається, що в компанії працювало 130 людей. Представники Netflix коментувати ситуацію відмовилися.

Amazon

В рамках глобальної хвилі звільнень Amazon скоротила і свій ігровий підрозділ. Точної кількості спеціалістів, які залишаться без роботи, в компанії не назвали. Однак у службовій записці для співробітників зазначається — скорочення значною мірою стосуватимуться офісів в Ірвайні та Сан-Дієго. Окрім того, процес зачепить центральний видавничий підрозділ.

Компанія скоротить обсяг роботи, яку вона виконує над високобюджетними іграми, особливо пов’язаними з масовими багатокористувацькими онлайн-іграми або MMO. Наприклад, постраждала багатокористувацька гра за мотивами «Володаря перснів». Перша MMO від Amazon за цією франшизою була спільним проєктом із китайською компанією Leyou. Його анонсували у 2019 році. У 2021-му закрили. У 2023 році Amazon оголосила про другу MMO-гру за «Володарем перснів», уже у партнерстві з новим правовласником світу Середзем’я — Embracer. Гру описували як «постійну MMO-пригоду у відкритому світі», що охоплює події «Гобіта» та трилогії «Володар перснів». Однак відтоді про цей проєкт майже нічого не повідомляли.

Rockstar Games — близько 40 людей

І вже в останній день місяця новина про скорочення прийшла з Rockstar Games. Британська профспілка Independent Workers Union of Great Britain (IWGB) повідомила, що компанія звільнила близько 30-40 співробітників у Великій Британії та Канаді. Виданню Bloomberg представник профспілки розповів, що всі звільнені були активістами: хтось перебував у лавах IWGB, а хтось пропонував сформувати трудове об’єднання у самій Rockstar Games. Компанії нібито це не сподобалося, і вона вирішила за допомогою скорочень стати на заваді організації профспілки.

«Rockstar Games щойно здійснила один із найбільш кричущих і безжальних актів придушення профспілок в історії ігрової індустрії. Ця відверта зневага до закону й до життя працівників, які приносять їм мільярди, — образа для їхніх фанатів і для глобальної індустрії», — зазначив президент IWGB Алекс Маршалл.

Своєю чергою речник Take-Two Алан Льюїс підкреслив, що звільнення відбулося «за грубі проступки і з жодної іншої причини».

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному1
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Ну хоч якісь гарні новини з рокстар, на фоні загального суму

Компанію від звільнень не врятував навіть успішний реліз Dune: Awakening
майже 190 тисяч гравців

після релізу онлайн почав летіти в прірву, зараз 9к і падає

Підписатись на коментарі