Понад 500 «добровільних пенсіонерів», скорочення команди найдорожчої гри в історії та закриття студій від творців Mass Effect. Сумні підсумки листопада
Рік потроху добігає кінця, однак скорочення в геймдеві не припиняються. Листопад став важким місяцем — роботу втратили щонайменше 800 розробників ігор по всьому світу. Зокрема, вже друга за рік реструктуризація пройшла у шведській Thunderful Games, одразу два ветерани BioWare закрили свої студії, а команда Reflector Entertainment звільнила близько 18% фахівців лише через місяць після релізу своєї першої гри. Підбиваємо останні сумні підсумки 2024 року.
Skydance Interactive — 13 людей
Ігри: Marvel 1943: Rise of Hydra, The Walking Dead: Saints & Sinners, Behemoth
Skydance Media — американська компанія, що спеціалізується на створенні фільмів, анімаційних стрічок, серіалів та ігор. Її ігровий підрозділ Skydance Interactive запустили у 2016 році і у 2025 році він має випустити амбітний пригодницький бойовик Marvel 1943. Однак на початку листопада Senior Systems Designer студії Скот Файн у своєму LinkedIn повідомив про скорочення.
«Будь ласка, допоможіть деяким моїм колегам, яких звільнили зі Skydance Interactive. Якщо у вас відкриті вакансії на їхні посади — зв’яжіться з ними. Я працював з ними щодня і можу поручитися за кожного з них», — написав він.
Файн зазначив у пості 13 людей, яких торкнулося скорочення. Це продюсери, геймдизайнер, UI/UX спеціалісти, розробники, тестувальники та художники. Причину звільнення Файн у своєму пості не пояснив.
Lilith Games — близько 40 людей
Ігри: Project Party, AFK Journey
Lilith Games це китайська студія, що спеціалізується на мобільних іграх. За даними порталу GameLook, у листопаді компанія скоротила близько 40 людей. Зокрема, звільнення торкнулися спеціалістів, які працюють над симулятором життя Project Party. При цьому зазначається, що роботу втратили близько 40% фахівців, включно з керівником проєкту.
Видання додає, що причиною став невдалий сотфлонч, який, не виправдав очікувань компанії. Втім, офіційно Lilith Games не планує закривати проєкт і її представники ніяк не прокоментували рішення скоротити штат. Тут також варто згадати, що два роки тому студія відмовилася від двох інших проєктів — Project Breach та EDEN. Тоді компанія також провела раунд скорочень.
Примітно, що раніше в цьому році керівник відділу стратегії та інвестицій Lilith Games Вінсент Оу розказав про так званий «План Аладдіна», яким користується компанія. В рамках цього підходу для кожної нової гри студія відкриває окрему дочірню компанію, а всі ключові члени команди отримують у ній частку від прибутку (може досягати 20%).
Thunderful Games — близько 100 людей
Ігри: Lost in Random, ASKA
Шведський холдинг Thunderful в останній місяць осені оголосив про чергову реструктуризацію, в рамках якої роботу втратять близько 100 співробітників у Швеції та інших країнах. В компанії пояснили, що вона прагне зосередитися на видавництві сторонніх ігор і при цьому скоротити розробку власних проєктів. В результаті цього «значна частина команди розробників» втратить роботу. Також звільнення торкнуться адміністрації та керівництва.
В Thunderful додали, що попри «значне зниження рівня витрат» завдяки реструктуризації на початку 2024 року, компанія не змогла добитися цільових показників. Фокус на видавництві сторонніх проєктів дозволить холдингу бути «більш гнучким» і збереже внутрішній розвиток.
«Прикро оголошувати про другу реструктуризацію Thunderful менш ніж за рік. Та, на жаль, ми не бачимо іншої альтернативи для забезпечення довгострокової стійкості. Стратегічний крок до публікації ігор від зовнішніх партнерів дозволить нам зменшити постійні витрати, підвищити гнучкість і дасть можливість краще контролювати грошові потоки. У нас багато талановитих і відданих своїй справі співробітників, але ми змушені розлучитися», — заявив генеральний директор Thunderful Мартін Вальфіс.
Нагадаємо, що після реструктуризації у січні цього року Thunderful звільнила близько 20% працівників.
NCSoft — понад 500 людей
Ігри: Lineage II, Throne and Liberty
Найбільше працівників у листопаді втратила південнокорейська компанія NCSoft. Примітно, що ЗМІ не називають це скороченням — за їхніми повідомленнями «понад 500 людей подали заяву про добровільний вихід на пенсію». Причиною стало перше за дванадцять років погіршення фінансових показників. Своїм «добровільним пенсіонерам» компанія виплатить заробітну плату мінімум за 20 та максимум за 30 місяців (залежить від стажу роботи).
Також зазначається, що подати заяву на добровільний вихід на пенсію заборонили «високоефективним працівникам, які отримали вищу оцінку в торішній атестації персоналу». Після третього кварталу 2024 року NCsoft прозвітувала про операційний збиток у розмірі понад $10 млн. Така ситуація склалася через зниження продажів мобільної версії Lineage та недостатньої продуктивності нових ігор.
«Добровільний вихід на пенсію та закриття проєктів буде завершено до кінця четвертого кварталу цього року. Ми вважаємо, що загалом штат співробітників головного офісу скоротиться з 4000 до 3000 працівників», — додав фінансовий директор компанії Хон Вон Чжун.
Reflector Entertainment — близько 45 людей
Ігри: Unknown 9: Awakening
В жовтні цього року студія Reflector Entertainment випустила пригодницький бойовик Unknown 9: Awakening. Гра гучно провалилася — на Steam у неї змішані відгуки, а за даними SteamDB максимальний онлайн склав 285 людей. На момент написання цього матеріалу в Unknown 9 грають лише шість гравців. Через місяць після релізу студія оголосила, що звільнить близько 18% працівників.
«Ми повідомили нашу команду, що переорієнтовуємо зусилля, оскільки входимо в новий етап розвитку. Ці зміни необхідні для того, щоб ефективно досягти наших цілей, одночасно гарантуючи, що кожен член нашої команди може внести значний внесок у наші поточні проєкти. Ми скорочуємо нашу команду приблизно на 18% від загальної кількості працівників», — пояснили в студії.
Скорочення торкнулося багатьох позицій в компанії. Зокрема, постраждали відділи геймдизайну та маркетингу.
Humanoid Origin — близько 70 людей
Також у листопаді закрилася студія, яка так і не встигла випустити свою першу гру. Мова йде про Humanoid Origin, засновником якої був Кейсі Хадсон — ветеран BioWare та режисер трилогії Mass Effect. Він заснував HO у 2021 році з метою створити велику гру в космічному сеттингу. Однак в останній місяць осені компанія повідомила про закриття всіх своїх проєктів. Причина — нестача фінансування.
«Попри зусилля захистити студію від ширших викликів у галузі, неочікуваний дефіцит фінансування змусив нас зупинити робот. Наші серця розбиті через те, що ми не зможемо завершити наш науково-фантастичний всесвіт. Однак наразі наша головна турбота — це наша команда і ми прагнемо підтримати їх у переході на нову роботу. За час, проведений разом, команда досягла неймовірного прогресу та продемонструвала, що можна робити дивовижні роботи, плекаючи культуру веселощів і творчості. Ми дякуємо всім за талант, мужність і дружбу», — йдеться в повідомлення Humanoid Origin.
Worlds Untold — близько 35 людей
Листопад став фатальним не лише для Кейсі Хадсона — минулого місяці закрилася студія Worlds Untold. Її рік тому заснував головний сценарист Mass Effect 2 та Mass Effect 3 Мак Волтерс. Компанія домовилася про підтримку китайської корпорації NetEase, планувала працювати над великобюджетними іграми та на їх основі створювати популярні медіафраншизи.
«Ми прийняли дуже важке рішення призупинити діяльність Worlds Untold, доки ми шукаємо нового партнера, який допоможе втілити наше бачення. Це рішення, яке ми прийняли непросто — це була глибоко особиста подорож і ми всі дуже пишаємося тим, що ця команда створила разом. Це жахливий момент для всіх членів команди, але я глибоко вдячний за підтримку наших партнерів, друзів і родини, а також за час, який ми провели разом у Worlds Untold. Хоча ми зараз робимо паузу, це не прощання — попереду ще більше. Ми з нетерпінням чекаємо можливості поділитися з вами наступним розділом, коли настане відповідний час», — йдеться у повідомленні Волтерса.
Cloud Imperium Games
Ігри: Star Citizen
Star Citizen — унікальна гра, яка легко потрапить в підручники ігрової індустрії. Її анонсували ще у 2012 році і за цей час компанія Cloud Imperium Games зібрала на краудфандингу понад $750 млн. Це робить Star Citizen найдорожчою грою в історії. Однак навіть це не врятувало команду тестувальників від скорочень.
За даними інсайдера Тома Хендерсона, Cloud Imperium Games звільнила багато працівників (деяких без компенсації). Особливо хвиля скорочення торкнулася відділу тестування. Водночас Хендерсон зазначає, що компанія тимчасово перевела працівників на семиденний робочий тиждень. Рішення скоротити команди пов’язують з проблемами під час заходу CitizenСon та демонстрацією ігрового процесу Squadron 42 (окрема сюжетна кампанія Star Citizen). Зокрема, під час презентації гра кілька разів вилетіла.
Немає коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів