Gameloft скоротив понад сто людей в Румунії, а кілька студій не змогли дожити навіть до своєї першої річниці. Сумні підсумки травня

Світова індустрія ігор поставила антирекорд — лише за п’ять місяців 2024 року без роботи залишилися понад десять тисяч фахівців. Це майже стільки ж, скільки геймдев втратив за весь минулий рік і більше, ніж було звільнено у 2022-му. В цьому сумному тренді останній місяць весни не став виключенням: розробників звільняли як з маловідомих інді-студій, так і з компаній, що за останній час випустили масштабні та успішні проєкти. Про найпомітніші скорочення місяця розповідаємо в сумних підсумках травня.

Працюєте геймдеві? Розкажіть про це в анкеті. Допоможіть нам сформувати Портрет геймдев-спеціаліста!

Paladin Studios — 45 людей

Ігри: Cut The Rope Remastered, Stormbound

Нідерландська студія після майже двадцяти років роботи оголосила про закриття. В офіційній заяві компанії зазначається, що вона не змогла знайти нові контракти, а її витрати стали зростати швидше за доходи. Щоб не допустити банкрутства, керівництво вирішило закрити студію.

«Наш квест підійшов до кінця. Протягом 19 років ми вкладали наші серця та душі у створення ігор, які змушують вас посміхатися. Починаючи як міністудія у 2005 році, ми слідкували за поворотами ігрової індустрії та повільно, але неухильно шукали своє місце в ній. На момент написання цього звернення нас було 45 людей, кожен мав блискучий розум і добре серце. Разом вони справді створили магію.

Однак протягом останніх місяців нам не вдалося отримати достатньо роботи, щоб покрити рівень витрати. Вчора ми досягли точки перелому для нашої фінансової безпеки. Йти далі з поточною перспективою було б безвідповідальним рішенням, яке, швидше за все, спричинило б банкрутство. Тому ми зробили цей крок, щоб забезпечити належне закриття, щоб всі працівники отримали вихідну допомогу, а студія залишилася без боргів», — йдеться у повідомленні.

Microsoft — понад 250 людей

Найпомітнішим скороченням травня стало рішення Microsoft закрити одразу чотири свої студії — Arkane Austin, Alpha Dog Games, Tango GameWorks та Human Head Studios. Саме це скорочення обурило багатьох представників індустрії та пересічних гравців, а також стало однією з тем нашого новинного випуску GameDev DOU подкасту. Віцепрезидент Xbox Game Studios Метт Бутті не назвав точну кількість людей, на яких вплинуло це рішення, однак назвав причину.

«Щоб подвоїти успіх існуючих франшиз та інвестувати у створення нових, нам потрібно поглянути на весь бізнес, щоб визначити можливості, які є найкращими для досягнення успіху. Ця зміна пріоритетів посад і ресурсів означає, що кілька команд будуть переведені в інші, і що деякі з наших колег покинуть нас», — зазначив він.

Своєю чергою голова Xbox Сара Бонд пояснюючи закриття цих чотирьох студій озвучила доволі вихолощену PR-відповідь.

«Приймати подібні рішення завжди надзвичайно складно. Коли ми дивимося на ці тенденції, то відчуваємо глибоку відповідальність за те, щоб ігри, які ми робимо, пристрої, які ми створюємо, послуги, які ми пропонуємо, були на кожному кроці. Навіть коли індустрія не зростає, коли ми переживаємо перехідний період. Новини, про які ми оголосили, — результат цього зобов’язання, спрямованого на те, щоб компанія була здорова у довгостроковій перспективі», — зазначила вона.

Обурення багатьох зокрема викликав той факт, що боси ігрового підрозділу Microsoft наголосили, що їм потрібно більше невеликих, але іміджевих ігор. При цьому студія Tango GameWorks як раз на таких і спеціалізується. Наприклад, у січні 2023 року вона випустила бадьорий ритм-бойовик Hi-Fi Rush, що отримав кілька індустріальних нагород. Детальніше про те, як компанії та їх боси пояснюють звільнення людей можна почитати в нашому матеріалі за цим посиланням. Нагадаємо також, що з на початку року Microsoft звільнила близько 1900 людей зі своїх ігрових підрозділів.

Lightforge Games — близько 35 людей

Ігри: Project ORCS

На LinkedIn сторінці студії Lightforge Games зазначається, що це нова компанія, що працює на 100% за віддаленим принципом. Її створили у 2021 році колишні працівники Epic Games та Blizzard Entertainment, залучивши $5 млн інвестицій. У травні СЕО компанії Метт Шембарі зазначив, що команда призупиняє роботу над проєктом Project ORCS та звільняє більшість персоналу.

«Основна команда, що залишилася, перегрупується, щоб побачити життєздатність студії.Невдовзі ми опублікуємо список людей, що постраждали від скорочення, але, будь ласка, не соромтеся звертатися до мене за додатковою інформацією в будь-який час. Наразі я збираюся затримати будь-які ретроспективи чи вивчення уроків з цього випадку, поки ми завершимо процес і не перегрупуємося. Та я маю намір поділитися тим, чим можу і сподіваюсь, що розповідь нашої історії допоможе нашим друзям з інших студій», — додав він.

Причиною закриття студії стало те, що її керівництво не змогло домовитися з потенціальними інвесторами та видавцями про фінансування їх гри.

Dawon Entertainment

Втім, життєвий цикл Lightforge Games виглядає куди більш успішним та довшим, ніж Dawon Entertainment — розташованої в Бенгалуру (Індія) компанії, що належала Prytania Media. Студію заснували у серпні 2023 і вона мала створювати ААА-ігри для мобільних пристроїв. Однак її керівництво оголосило про закриття 10 травня.

«З важким серцем ми повинні оголосити, що Prytania Media припиняє нашу роботу, починаючи з цієї п’ятниці, 10 травня. Ми отримали величезне задоволення від спільної роботи над чудовим проєктом, мотивованим баченням того, як можуть виглядати мобільні ігри в Індії та за кордоном. Ми все ще віримо, що змінили б світ», — пояснили в Dawon Entertainment.

Примітно, що це далеко не перше скорочення у Prytania Media за 2024 рік. Зокрема, раніше хвиля звільнень зачепила Possibility Space, GameScience та Crop Circle Games.

CI Games — близько 30 людей

Ігри: Lords of the Fallen

Польська компанія CI Games почала реструктуризацію у січні, а у травні пройшов останній раунд звільнень. У своїй заяві її керівництво зазначило, що він торкнеться близько 30 осіб у виробничих групах і це рішення забезпечить «максимальну ефективність в досягненні стратегічних пріоритетів у майбутньому».

В CI Games уточнили, що Hexworks, команда, яка стоїть за Lords of the Fallen, не постраждала і продовжує працювати над «Project 3», своєю новою екшен-RPG. Водночас іншому внутрішньому розробнику CI Games, Underdog Studio, дали час, щоб завершити вертикальний зріз нової гри Project Survive. Цікаво, що у квітні компанія повідомляла про рекордний дохід у понад $60 млн за 2023 рік через успіх Lords of the Fallen.

Mighty Kingdom — близько 25 людей

Ігри: Star Trek Lower Decks: The Badgey Directive

Австралійська студія повідомила, що звільняє 28% працівників, щоб знайти «правильний розмір» та «оптимізувати» діяльність. Керівництво Mighty Kingdom зазначило, що до такого рішення довелося вдатися, бо вони вичерпали усі інші можливості.

«Сьогодні в Могутньому Королівстві ми зіткнулися з найважчим розділом нашої історії. З 2010 року наша пристрасть — це створення ігор із серцем, які торкаються понад 50 мільйонів гравців у всьому світі творчістю нашої різноманітної команди. Це рішення прийнято з важким серцем, і ми ніколи не хотіли опинитися в такому становищі, але ми вичерпали всі можливі шляхи, щоб запобігти цим змінам», — пояснив СЕО компанії Девід Інь.

Gameloft Cluj — 136 людей

Компанія Gameloft продовжує «переоцінювати свої виробничі потужності». Зокрема, в лютому цього року пройшли звільнення в українському офісі, а у травні компанія закриває студію у Клуж (Румунія). Студію створили 14 років тому і її закриття вплине на життя 136 працівників. При цьому Gameloft лишає студію в Бухаресті, де працюють 289 співробітників.

«На рівні компаній ми маємо постійно переоцінювати наші виробничі потужності. Після ретельного аналізу та реагування на умови постійно мінливого ринку виникла необхідність здійснити скорочення робочої сили. На жаль, це призводить до ситуації закриття нашого офісу в Клужі та розставання з нашими 136 співробітниками. Це рішення було непростим. Ми розуміємо, який вплив воно має на постраждалих співробітників. Ми будемо працювати з ними в кожному конкретному випадку, щоб знайти найкращий спосіб впоратися із ситуацією», — йдеться у повідомленні.

Phoenix Labs — 162 людини

Ігри: Dauntless, Fae Farm

В канадській компанії заявили, що зупиняють роботу над усіма проєктами. Таким чином розробники планують зосередитися на розвитку своїх ключових ігор — Dauntless та Fae Farm. Це своєю чергою викликало реструктуризацію компанії та звільнення 162 людей.

«Після тривалого періоду оцінки того, як орієнтуватися в нашому економічному середовищі, нам довелося суттєво реструктуризувати компанію, щоб прокласти шлях до міцного майбутнього. Ця реструктуризація далася нелегко, і вона справді була останньою мірою, щоб гарантувати, що Phoenix Labs зможе вижити та процвітати в довгостроковій перспективі», — додали в компанії.

Fall Damage — понад 50 людей

Ігри: Batalj, Alara Prime

Компанія Fragbite Group придбала шведську студію Fall Damage у 2023 році, а вже в травні подала заяву про її банкрутство. Причиною стала проблема з пошуком видавця для її останньої гри Alara Prime. Зазначається, що Fall Damage обговорювали це питання з багатьма потенційними видавцями, але не змогли повністю завершити процес і це призвело до «нестійкого фінансового становища».

Зазначається, що перемовини тривають, як і робота над грою, однак рада директорів Fragbite не вірить, що Fall Damage зможе виплатити борги і що ситуація не є тимчасовою. Керівництво Fragbite Group підкреслило, що публічна материнська компанія та інші її дочірні компанії «продовжуватимуть працювати без перерв».


На останок можна згадати скорочення і в західній ігровій журналістиці. Зокрема, у травні корпорація IGN Entertainment придбала структуру Gamer Network, яка складається з п’яти авторитетних відеоігрових видань: GamesIndustry, Eurogamer (включно з шістьма регіональними підрозділами), Rock Paper Shotgun, VG247 та Dicebreaker. Нове керівництво одразу повідомило про звільнення головного редактора GamesIndustry Брендана Сінклера, а інші медіа зазначили — надалі колективи кожного з ресурсів зазнають скорочень.

Однак найцікавіше в цій історії те, що японська корпорація Nintendo всупереч світовому тренду зростає. Так, у травні відбулася зустріч керівництва компанії з акціонерами, на якому стало відомо — наразі Nintendo має 7724 співробітники і протягом останнього фінансового року це число збільшилося на понад 400 фахівців.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі