В Eidos Montreal «не вистачило місця», а творці Myst скоротили пів команди. Сумні підсумки березня 2025
Аналітики все частіше прогнозують, що через кризу в геймдеві компанії продовжуватимуть звільнення працівників. І поки що їхні слова, на жаль, підтверджуються. В березні 11 компаній скорочували свій штат з різних причин. У польської The Farm 51 трапився невдалий реліз, в Eidos Montreal не знайшлося місця на нових проєктах для 75 фахівців, а PlayStation зменшила кількість людей в деяких другорядних студіях. Про ці та інші скорочення читайте в новому випуску сумних підсумків.
Студії PlayStation
На початку місяця стало відомо про скорочення в командах Sony, які займаються розробкою ігор. Звільнення не зачепили флагманські студії, як от Naughty Dog чи Santa Monica Studio. Загалом постраждали три офіси — San Diego Studio, Visual Arts Service Group та PlayStation Malaysia.
В командах, які базують в США, провели реструктуризацію. Яка саме кількість фахівців з цих студій потрапила під звільнення, невідомо. Цікаво, що скорочення відбулися одразу після скасування двох сервісних проєктів. Першим займалася Bluepoint Games, а другим — Bend Studio за підтримки якраз Visual Arts Service Group.
Що стосується PlayStation Malaysia, то в команді звільнили близько двадцяти людей. Постраждали переважно фахівці з арту та проєктні менеджери. Sony вирішила скоротити загальну чисельність малайзійського офісу, і це рішення не повʼязано з якістю роботи студії.
Free Range Games — мінімум 12 осіб
Ця інді-студія найбільше відома за The Lord of the Rings: Return to Moria — симулятором виживання гномів у копальнях Морії. Над чим команда працює зараз, поки невідомо. Представники студії написали про звільнення на LinkedIn і поділилися профілями частини спеціалістів, які лишилися без роботи.
«Цього місяця ми прийняли складне рішення про скорочення нашої команди у Free Range Games. Ми неймовірно вдячні нашим колишнім колегам за їхній внесок і хочемо підтримати їх, коли вони роблять наступний крок у своїй кар’єрі.
Деякі з них вирішили поділитися своїми профілями тут, і ми заохочуємо всіх, хто шукає талановитих професіоналів, ознайомитися з ними. Ми будемо продовжувати оновлювати цю публікацію у міру того, як до неї приєднуватиметься все більше людей», — написали у Free Range Games.
У пості є посилання на профілі 12 фахівців — дизайнерів, аніматорів, QA тощо. А скільки загалом спеціалістів було звільнено, не повідомляється.
Box Dragon — 7 осіб
Шведська інді-студія звільнила частину команди арту, яка працювала над As We Descend. Цей картковий rogulike має вийти в кінці травня. Про звільнення повідомив Lead 3D Environment Artist на LinkedIn.
«Моїх колишніх колег з Box Dragon на [проєкті] As We Descend (майже) всіх звільнили. Якщо у вас є якісь вакансії для цих людей, я буду безмежно вдячний, якщо ви напишете їм повідомлення або навіть зробите репост, якщо у вас нічого немає. З цими конкретними людьми було чудово працювати», — написав фахівець.
Про причини скорочення штату ще до релізу As We Descend нічого невідомо. Box Dragon ніяк не комунікувала своє рішення.
Mountaintop Studios — близько 80 людей
Компанія закрилася через погані показники дебютного проєкту — багатокористувацького шутера Spectre Divide, виконаного в дусі Valorant. На релізі у вересні 2024 року гру спробували 400 тисяч користувачів, однак далі активність лише падала. Розробники запустили перший сезон, щоб виправити ситуацію, однак кількість гравців та прибутки були надто малими.
Mountaintop вичерпала свої капітали й більше не мала коштів на подальше функціонування. В результаті студія вирішила закритися. Spectre Divide зараз переводять в автономний режим. Покупки в грі вже вимкнули, а всі кошти, витрачені з моменту запуску першого сезону, повернуть користувачам.
«Ми використали всі можливості, щоб продовжити роботу, включаючи пошук видавця, додаткові інвестиції або поглинання. Зрештою, ми не змогли цього зробити. Індустрія зараз у скрутному становищі», — сказано в офіційній заяві.
The Farm 51 — 15 осіб
Польська студія у лютому випустила в дочасному доступі Chernobylite 2. Перша частина серії отримала схвальні відгуки, а от друга має «змішаний» рейтинг і менш як 300 відгуків у Steam. The Farm 51 заявила, що стартові продажі не дозволяють масштабувати «й без того велику гру».
«Щоб проєкт продовжував розвиватися, нам довелося прийняти кілька складних рішень: розлучитися з частиною команди та призупинити роботу над деяким контентом, який ми вирішили випустити пізніше.
Це одне з найскладніших рішень, з якими ми стикалися за останні роки, але воно дозволить нам продовжити роботу над поліпшенням гри. 14 березня 2025 року ми оголосили про звільнення 15 осіб з нашої команди, яка налічує понад 50 людей», — сказано в офіційній публікації.
The Farm 51 зосередиться на доопрацюваннях, яких зараз найбільше потребують гравці. А в майбутньому студія додаватиме ключовий для фінальної версії контент. Від додаткових задумів команді довелося відмовитися.
Studio Fizbin — близько 25 осіб
А ось ще одна компанія, яка закрилася у березні. Повідомлення про припинення діяльності зʼявилося одночасно з новим релізом команди — Reignbreaker. Це динамічний roguelike в антуражі темного Середньовіччя.
Studio Fizbin належала видавництву Thunderful, яке в листопаді
«Відтоді ми вивчали різні можливості, над якими можна було б попрацювати після завершення Reignbreaker. На жаль, жоден з цих проєктів не буде продовжений, що змусило нас прийняти це складне рішення. Це означає, що Reignbreaker стане останньою грою Studio Fizbin. Ми віримо, що це буде найкраща гра, яку ми коли-небудь випускали», — заявив керівник команди Александр Пʼєпер.
Директор подякував фанатам та партнерам за підтримку. Час, який лишився на звершення операційної діяльності, Studio Fizbin використає для підтримки Reignbreaker.
Elodie Games — 35 осіб
Seekers of Skyveil, суміш МОВА та extraction-екшена, вийшла на початку березня й отримала «змішані» відгуки. А менш як через місяць розробники з Elodie Games оголосили про закриття своєї студії та проєкту. Гру створювали з 2019 року, а у
«Ми неймовірно пишаємося тим, що реалізували. Нашою метою завжди було створити щось унікальне та варте уваги. Ми вважаємо, що нам це вдалося. Попри пристрасть і довгі години, які ми вклали в Seekers of Skyveil, нам було важко досягти критичної маси гравців, необхідної для довгострокової підтримки гри. Без необхідного фінансування для продовження розробки та маркетингових зусиль у нас немає іншого вибору, окрім як завершити цю коротку подорож», — сказано в повідомленні від Elodie Games.
Crystal Dynamics — 17 осіб
За минулі два роки шведський конгломерат Embracer Group звільнив сотні працівників і закрив декілька студій. Після цього гігант провів реструктуризацію, розділившись на три підрозділи. Однак нових скорочень все ж не вдалося уникнути.
У березні три внутрішні компанії Embracer провели звільнення. Першою стала Crystal Dynamics, яка зараз розробляє нову частину Tomb Raider. В студії зазначили, що причиною скорочень стала «необхідність узгодити поточні бізнес-потреби».
«Crystal Dynamics прийняла важке рішення скоротити 17 талановитих членів нашої команди. Це рішення далося нам нелегко. Зрештою, цей крок був необхідний, щоб краще узгодити наші поточні бізнес-потреби та майбутній успіх студії. Це не є відображенням відданості чи здібностей тих, кого це торкнулося.
Ми усвідомлюємо, наскільки болючим є цей результат для тих, кого він торкнувся, і підтримуємо їх, надаючи їм перехідну підтримку та можливості для працевлаштування. Crystal Dynamics залишається відданою ідеї розширювати межі створення чудових ігор. Ця зміна не впливає на наші поточні плани щодо проєктів», — сказано в офіційному пості.
PLAION — 40 осіб
Скорочення пройшли й у декількох офісах PLAION. Це австрійське видавництво, яке входить в структуру Embracer Group. За даними видання Games Wirtschaft, під скорочення потрапили 20% із загального штату у 200 людей, тобто 40 фахівців.
Після публікації інформації від джерел журналістів представники PLAION виступили з офіційною заявою. Вони підтвердили звільнення, однак не назвали точну кількість спеціалістів, які втратили роботу. У видавництві заявили, що проводять реорганізацію певних напрямків діяльності. Ці зміни не вплинуть на ігрові студії під крилом компанії та підрозділ PLAION Pictures.
«Сьогодні нам довелося прийняти складне рішення про реорганізацію певних напрямків нашої ігрової діяльності, яке торкнулося багатьох талановитих колег у кількох відділах і локаціях. Це рішення було нелегким і прийнято після ретельного аналізу динаміки ринку, який розвивається, та потреб у стійкій структурі для нашої бізнес-стратегії.
Цей крок жодним чином не применшує таланту, відданості та внеску тих, кого він торкнувся. Ми глибоко вдячні за все, що вони принесли у PLAION, і ми прагнемо підтримувати їх під час цього переходу з турботою, повагою та доступом до кар’єрних ресурсів», — заявили у PLAION.
Cyan Worlds — 12 осіб
Студію, яка стоїть за культовими Myst та Riven, теж не оминули скорочення. Компанія існує на ринку майже 40 років і, як сказано в офіційному повідомленні, «вже переживала важкі часи».
У березні керівництво Cyan Worlds звільнило 12 осіб — половину штату команди. Менеджмент послався на складну ситуацію в геймдеві, заявивши, що скорочення не стали несподіванкою для розробників.
«Ситуація в індустрії поставила нас у складне становище, коли ми змушені зважувати майбутнє нашої студії та щомісячні реалії розробки ігор у 2025 році. Протягом минулого року ми були максимально відвертими з усією командою Cyan щодо неспокійної ситуації, в якій ми опинилися, а також щодо небезпек, які нас чекають попереду. Хоча новина про звільнення не стала несподіванкою для команди, вона була (і залишається) глибоко сумною для всіх нас», — сказано в офіційній заяві.
За словами керівництва, компанія зробила все можливе, щоб пом’якшити наслідки звільнень для фахівців. Зараз Cyan планує зосередитися на забезпеченні фінансування для наступного проєкту та стабілізації роботи студії.
Eidos Montreal — 75 осіб
Наймасштабніше звільнення за місяць відбулося в канадській студії, відомій за серією Deus Ex та Marvel’s Guardians of the Galaxy. Компанія скоротила людей, які працювали за контрактом над неназваною грою.
Коли робота була виконана, з частиною спеціалістів вирішили попрощатися. Eidos Montreal чесно відповіла, що для них немає місця в командах на інших проєктах. Тому студія вирішила зменшити штат, підкресливши, що це рішення не повʼязано з навичками скорочених розробників.
«Сьогодні ми повідомили нашим співробітникам студії, що збираємося звільнити до 75 цінних членів [компанії], оскільки один з наших контрактів добігає кінця. Це не є відображенням їхньої відданості чи навичок, але, на жаль, ми не маємо можливості повністю перерозподілити їх на наші інші поточні проєкти та сервіси.
Ці дуже талановиті, висококваліфіковані експерти збираються вийти на ринок праці, і ми працюємо над тим, щоб підтримати їх у цей перехідний період. Eidos Montreal залишається відданою реалізації інших проєктів, які наразі перебувають на стадії розробки», — сказано в офіційному повідомленні.
1 коментар
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів