Український геймдев скоротився майже на 300 людей, а в Канаді звільнення зачепили одразу чотири великі компанії. Сумні підсумки червня

Frag Lab — 148 людей

Ігри: Shatterline

Київська студія Frag Lab втратила понад 82% працівників — кількість співробітників компанії скоротилася з 204 людей до 56. Зокрема, в лютому цього року Frag Lab долучилася до нашого традиційного рейтингу найбільших геймдев-компаній України. Тоді студія повідомила про 204 працівників. Для аналітики продуктових геймдев-компаній Frag Lab повідомила про кількість працівників на перше червня цього року — їх число знизилося до 56.

«На превеликий жаль, Frag Lab не оминула криза, яка наразі охопила світовий геймдев, і тому нам довелось провести оптимізацію та скорочення. Фокус решти команди зараз направлений на перезапуск Shatterline. Одночасно ми призупинили Shatterline Early Access, щоб використовуючи аналітику, яку ми отримали за цей час, довести проєкт до релізу із командою, що залишилась. Наразі ми повністю сфокусовані на своїх цілях та всією командою наближаємо той час, коли знову зможемо почати рости», — пояснили у Frag Lab.

Gameloft Ukraine — 53 людини

Ігри: Idle Siege, Asphalt

Окрім того, від власних джерел ми отримали інформацію, що звільнення зачепили також українські офіси компанії Gameloft. Точну кількість людей, які втратили посади, встановити не вдалося, однак якщо зважати на різницю показників у топ-25 та продуктовій аналітиці, мова йде про щонайменше 53 фахівців.

«Нас попередили більш-менш завчасно — одним днем не звільняли. Процес був неприємний, оскільки керівництво спочатку сказало, що будуть звільнення. А потім — змусило кожного особисто питати про свою долю. Однак відповідей не давали, аргументуючи це „не остаточно прийнятим рішенням“. Потім для кожного збирали консиліум, де називали причину його звільнення. Після цього були озвучені терміни скорочення — від 2 тижнів до 3 місяців. Оскільки все відбувалося ближче до кінця зими, то люди залишали компанію поступово. Процес тривав весною», — розповіли наші співрозмовники з компанії.

Скорочення зачепило переважно геймдизайнерів, QA-інженерів та розробників. Художників та UI/UX-дизайнерів вони майже торкнулися.


Якщо ж говорити про інші компанії, що надали інформацію для рейтингу топ-25 та продуктової аналітики, то кількість працівників в них зменшилася на 86 людей. Тобто за весну цього року український геймдев зменшився мінімум на 276 людей.

Avalanche Studios Group — 50 людей

Ігри: Just Cause, Rage 2

Шведська компанія за двадцять років своєї роботи відкрила офіси у Стокгольмі, Нью-Йорку, Мальме, Ліверпулі та Монреалі. Однак у червні творці франшизи Just Cause та останньої гри по всесвіту Mad Max повідомили про закриття двох осередків — в Нью-Йорку та Монреалі.

«Це означає, що ми розлучаємося з приблизно 50 цінними друзями та колегами, що становить приблизно 9% наших співробітників по всьому світі. Це надзвичайно важке рішення, але ми вважаємо його необхідним для забезпечення стабільного та сталого майбутнього компанії. Зараз ми зосереджені на підтримці всіх „аваланчерів“ у цей складний час. Ми були вдячні за неоціненний внесок тих, хто пішов, і залишаємося відданими створенню неймовірних ігрових вражень для наших гравців», — зазначили в студії.

Behaviour Interactive — 95 людей

Ігри: Dead by Daylight, Meet Your Maker

Минулого місяця стало відомо про звільнення і в канадській компанії Behavior Interactive. Вона скоротила 95 співробітників, з яких 70 працювали у Монреалі. Керівництво BI скорочення назвало «структурними змінами» та пояснило, що це сталося через «уточнення бачення» бізнесу.

«За останні п’ять років кількість співробітників Behaviour збільшилася з 575 до 1300. За той же період ігрова індустрія також стала свідком надзвичайного зростання. Однак безпрецедентна популярність галузі також призвела до безпрецедентної конкуренції. У ці складні часи Behavior знову зосередилася на своїх історичних перевагах», — зазначили в компанії.

Це вже не перші звільнення для Behavior Interactive в цьому році. Зокрема у січні компанія скоротила 40 людей через «ринкові умови, що змінюються».

Sumo Group — близько 250 людей

Ігри: DeathSprint 66, Sackboy: A Big Adventure

Майже одразу після того, як британський холдинг Sumo Group показав на Summer Game Fest 2024 кілька нових ігор, компанія оголосила про скорочення робочої сили на 15%. Там пояснили це наміром «убезпечити бізнес в майбутньому».

«Хоча Sumo змогла впоратися з багатьма труднощами, з якими нещодавно зіткнулася ігрова індустрія, ми не застраховані від цього. Тепер ми маємо піти шляхом змін операцій у всьому бізнесі, щоб краще орієнтуватися в майбутніх викликах, які чекають на нас в найближчі місяці. Альтернативні шляхи розглядаються, але, на жаль, процес трансформації торкнеться до 15% наших співробітників в Канаді, Великобританії, Польщі, Чехії та Індії», — пояснили в Sumo Group.

Sumo Group працювала над Sackboy: A Big Adventure та Crackdown 3, які отримали премію BAFTA. У січні 2022 року компанія Tencent придбала холдинг за $1,27 млрд.

Pieces Interactive — близько 40 людей

Ігри: Alone in the Dark

Холдинг Embracer, що є одним з рекордсменів за кількістю звільнень минулого року, закрив студію Pieces Interactive. Нещодавно вона випустила перезапуск гри Alone in the Dark. Зазначається, що в Pieces Interactive працювало близько сорока людей. Embracer придбала студію у 2017 році.

«Я вважаю, що Alone in the Dark був якісним продуктом, і розробники зробили все, щоб досягти цього. Дуже прикро бачити, що гра не залучила достатньо користувачів. Є бажання знову залучитися до цього продукту», — зазначав у травні генеральний директор Embracer Ларс Вінгефорс.

Paradox Tectonic — 24 людини

Ігри: Life by You

Студію Paradox Tectonic заснували у 2019 році. Тоді її очолив геймдизайнер Род Хамбл, який брав участь у створенні Second Life та кількох частин The Sims. З того часу Paradox Tectonic працювала над Life by You — симулятором життя, який мав стати конкурентом «Сімсам». Вперше про гру повідомили у березні 2023-го. Початково в ранній доступ Life by You мала вийти у вересні минулого року, однак кілька разів реліз переносили.

«Paradox Interactive вирішила припинити подальшу діяльність студії Paradox Tectonic (Tectonic) у Берклі, штат Каліфорнія. Студія з 2019 року очолює розробку гри Life by You, реліз якої скасовано, і налічує 24 людини. Це важка та кардинальна новина для наших колег із Tectonic, які наполегливо працювали над випуском Life by You для раннього доступу. На жаль, через скасування їх єдиного проєкту ми змушені прийняти жорстке рішення закрити студію. Ми глибоко вдячні за їхню наполегливу роботу в спробі вивести Paradox у новий жанр, — зазначив у червні Фредрік Вестер, генеральний директор Paradox Interactive, якій і належала студія.

Згодом геймдизайнер Paradox Tectonic Віллем Дельвенталь розкритикував Paradox Interactive та назвав їх рішення «real shit show».

«Сьогодні я повідомляю, що вдруге за два роки мою гру скасували, а мене звільнили. І цього разу це було справжнє лайношоу. Я вже деякий час знав, що нас можуть закрити. Ми активно працювали над гіпермодифікованим симулятором життя під назвою Life By You — зосереджена на UGC інді-відповідь на застарілу Sims. У нас виходило „надзвичайно добре“. Не можу поділитися конкретними цифрами, але у нас був внутрішній показник, до якого ми йшли, він був затверджений, і ми значно перевищили це число. А за два тижні до запуску нам сказали, що ми не будемо випускати гру», — зазначив він.

GameLoft Toronto — 49 людей

У червні не тільки українські осередки Gameloft зазнали скорочень — більшість працівників офісу в Торонто теж втратили роботу. Причиною стала поточна ситуація в ігровій індустрії.

«Як компанія, ми повинні постійно переглядати наші виробничі потужності. Після ретельного розгляду та у відповідь на ринкові умови, які постійно змінюються, виникла необхідність скоротити робочу силу. На жаль, це змусило нас суттєво скоротити виробничу діяльність у нашій студії в Торонто та звільнити деяких співробітників офісу. Це рішення було прийнято нелегко, і ми розуміємо, який вплив воно може мати на співробітників. Ми будемо працювати з ними в кожному конкретному випадку, щоб знайти найкращий спосіб вирішити їхню ситуацію», — пояснили в компанії.

Ubisoft Toronto — 24 людини

Ігри: Prince of Persia: The Sands of Time

Іншою компанією, що скоротила співробітників офісу у Торонто стала Ubisoft — ці зміни торкнулися 33 людей.

«Ubisoft Toronto вирішила провести цілеспрямовану реорганізацію, щоб забезпечити виконання своєї амбітної дорожньої карти. На жаль, це вплине на 33 членів команди, які залишать Ubisoft. Ми прагнемо надати їм всебічну підтримку, включно з допомогою при звільненні», — зазначив представник компанії.

Примітно, що донедавна осередок був залучений до роботи на ремейками Prince of Persia: The Sands of Time та Splinter Cell. Втім, в Ubisoft зазначили, що їх плани лишаються незмінними і команда продовжить працювати над своїми проєктами.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось3
До обраногоВ обраному1
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Сучасний західний геймдев випускає не ігри, а вбогі лівацькі маніфести. Набрані по квоті різнокольорові калічі не вміють нічого, крім вставляти себе в гру і цензурити все, що на їхній погляд неправильне. Не дивно, що ніхто не хоче грати в таке стерильне лайно. Там нема ні геймплею, ні цікавої історії.

Давай мегаміцелій йди вбивай!

Не варто ні в якому разі іти в геймдев, час його минув вже як я бачу.

як може минути час геймдеву, якщо ігри як виходили, так і виходять, ШІ ще не навчився їх писати, тож для цього потрібні люди. кожні 3-4 така турбулентність відбувається в геймдеві, так що нічого дивного.

Така турбулентність, як зараз, на щастя, відбувається не кожні 3-4 роки. Але загалом погоджуюсь, ніякий час геймдеву не минув. Люди як створювали ігри, так і створюють і будуть це робити.

Всё верно. Не слушайте редакторов ДОУ — их задача завлекать вас в геймдев. Геймдев в Украине почти вымер. Львиная доля его переехала в Польшу, Румынию, Болгарию, Испанию, на Кипр. Восточная Европа будет активно развиваться особенно аутсорсинг. Про Украину, Беларусь, Молдову уже никто не думает. Всё уже переместилось. Нету таких идиотов в мировом геймдеве, которые бы предпочли заходить в Украину, Беларусь, Молдову. Потому что всё сконцентрировано в основном уже чуть западнее. От украинского геймдева останется примерно четверть от того, что было. Разве что всякие ущербные делки у себя дома будут клепать уродливые игры и иногда нанимать фрилансеров на низкую зарплату. И чуть получше будет развит гемблинг (слоты, покер и т.п.). Это уже конец. Восстановление до прежнего уровня невозможно. Всё, что в Украине может ещё быть это либо низкие зарплаты, либо временные удалённые вакансии как аутсорсинг. И на одну вакансию будет претендовать 20 человек. А выбирать рекрутеры будут самых лопушнявых и дешёвых, иногда даже без опыта. Сильных специалистов будут нанимать только на удалёнку, временно, на доделку проекта для иностранной компании.

На рынке также в целом проблема. Вот с аутсорсом в целом туго, а вот укр компания предложила оффер (e-tender), там оказывается есть трекинг в целом: слежение действий, урлов, только скринов не хватает (успокаивать пытались). Для меня в любом виде трекинг уже повод отказаться.

Підписатись на коментарі