Playtika звільнила людей в Україні, People Can Fly закрила два проєкти, а Xbox чекає на чергове потрясіння. Сумні підсумки червня 2025
Останнім часом могло скластися враження, що монструозна хвиля скорочень у світовому геймдеві трошки стихла, і 2025 рік буде не таким катастрофічним, як
People Can Fly — 120 людей
Минулий місяць почався з повідомлення польської студії People Can Fly про зупинку роботи над проєктами Gemini та Bifrost. Генеральний директор компанії Себастіан Войцеховський зазначив, що з Gemini це сталося через видавця, який не надав проєкт подальшого контентного райдера до видавничої угоди. Окрім того, видавець (його Войцеховський прямо не називає, однак до проєкту була залучена Square Enix) не підтримував комунікацію стосовно своєї готовності продовжувати чи завершувати роботу над Gemini.
«Проєкт Bifrost зупинено з огляду на вищезгадане та результати аналізу грошових потоків групи, що засвідчили відсутність перспектив для забезпечення організаційних ресурсів і фінансування, необхідних для подальшого виробництва та випуску цієї гри. Через це ми змушені суттєво перегрупуватися як студія й скоротити команди, що є для нас найбільшим ударом. Ми висловлюємо щире співчуття через такий розвиток подій і глибоку вдячність кожному за внесок у роботу над проєктами», — йдеться у повідомленні.
Результатом стало звільнення 120 фахівців. Також нагадаємо, що через проблеми на Gemini минулого року People Can Fly вже скорочувала тридцять розробників.
Echtra Games — близько 60 людей
Компанія Zynga (є частиною холдингу Take-Two Interactive) закрила Echtra Games — студію, що останні чотири роки працювала над неанонсованою кросплатформовою ARPG. Точна кількість співробітників, яких зачепить це рішення, невідома, однак за даними західних медіа в компанії працювало близько 60 людей.
«Zynga ухвалила складне рішення припинити діяльність студії Echtra, зупинивши розробку майбутніх проєктів і скоротивши посади. Це частина стратегічного перегляду ресурсів та пріоритетів компанії. Ми тісно співпрацюватимемо з усіма, кого торкнуться ці зміни, щоб забезпечити їм максимально повагу й підтримку в цей непростий період», — зазначили у Zynga.
Нагадаємо, що Echtra Games заснував Макс Шефер — один зі співзасновників Runic Games (Torchlight), а раніше співзасновник Blizzard North і співтворець Diablo.
Outplay Entertainment — 21 людина
Найбільша незалежна мобільна студія Великої Британії Outplay Entertainment скоротила 21 співробітника у межах реструктуризації. Таким чином компанія зосередиться на співпраці з видавцями. В Outplay Entertainment додали, що крок також відображає «поточні реалії бізнесу».
Базується компанія базується в Шотландії й разом з Sybo та Rovio створювала Gordon Ramsay’s Chef Blast, Subway Surfers Blast, Angry Birds Pop та Mystery Match Village. Генеральний директор Outplay Дуглас Гейр підтвердив скорочення.
«Ми не приймали це рішення легковажно. Ми надзвичайно вдячні талановитим фахівцям, яких це торкнулося, — багато хто з них зробив вагомий внесок у наші ігри та корпоративну культуру. Ми робимо все можливе, щоб підтримати їх під час цієї зміни», — пояснив він.
Playtika — близько 160 людей
Ізраїльська геймдев-компанія Playtika провела в червні масштабні скорочення. Вони зачепили команди, що працювали над проєктами Best Fiends та Redecor. В колективі, який працював над першим зі 170 людей лишилося 30, а в команді, що робила Redecor звільнили близько 90%.
Зазначається, що у кількох інших студіях компанії теж відбулися скорочення, хоча і не такі масові. Звільнення торкнулися усіх напрямків: розробників, тестувальників, тімлідів, левелдизайнерів, продуктових менеджерів тощо. Примітно, що всіх, хто працював над проєктами в України теж звільнили. Серед причин була озвучена оптимізація та невдала інтеграція нового ігрового рушія. Загалом це зачепило близько 160 фахівців в усіх локаціях Playtika.
Bend Studio — близько 40 людей
Майже третину штату скоротили у Bend Studio, одній з внутрішніх студій Sony. Журналіст Bloomberg Джейсон Шраєр зазначив у своїх соцмережах, що звільнення зачепило близько 40 співробітників. Він також додав, що у січні цього року Bend Studio скасувала «live-service» гру. Втім, речник Sony Interactive Entertainment підкреслив, що «Bend Studio десятиліттями була важливою частиною PlayStation Studios» і вони впевнені «у її майбутньому та творчому напрямі».
1047 Games
Хвиля скорочень зачепила і студію 1047 Games, що відома завдяки багатокористувацькому f2t шутеру від першої особи Splitgate. У своєму офіційному коментарі компанія зазначила, що змушена була «попрощатися з невеликою групою цінних співробітників».
«Ми продовжуємо вдосконалювати ігровий процес Splitgate 2, зважаючи на відгуки спільноти, і спрямовуємо ресурси на створення найкращої гри для наших гравців. Нам сумно розлучатися з колегами, і ми активно допомагаємо їм знайти нові можливості. Крім того, наші співзасновники Ян Прулкс і Ніколас Багамян вирішили тимчасово відмовитися від зарплат, щоб зосередитися на наступній фазі проєкту. Дякуємо всім, хто працював разом з нами, — нам сумно прощатися, і ми б не досягли цього без вас» — написали в 1047 Games.
Нагадаємо, що за останній місяць Splitgate 2 потрапила у два скандали. Перший стосувався кепки Іана Проулкса з фразою Make FPS Great Again, яка відсилає до лозунгу MAGA Дональда Трампа. Керівник зʼявився у ній під час презентації проєкту на Summer Game Fest. Вдруге гру розкритикували за надто дорогі мікротранзакції. Тоді Проулкс послався на маркетингового директора, який вже не працює у 1047 Games. Він нібито самостійно встановив ціни на деякі ігрові предмети, керуючись своїм колишнім досвідом роботи над Call of Duty.
Hypixel Studios — близько 140 людей
Минулого місяця також стало відомо, що студія Hypixel Studios (належить Riot Games) закриється впродовж найближчих місяців. Водночас створення давно очікуваної гри Hytale буде припинена. Про це заявив співзасновник Hypixel Studios Аарон «Noxy» Донагей.
«Сьогодні я повідомив команді Hypixel Studios надзвичайно тяжку новину: ми припиняємо розробку Hytale й протягом найближчих місяців розпочинаємо процес поступового закриття Hypixel Studios. Це не той результат, на який хтось із нас — ані в Hypixel, ані в Riot — сподівався. Але після років наполегливої роботи, адаптацій і пошуку всіх можливих шляхів стало зрозуміло, що ми не зможемо втілити Hytale так, аби вона повністю відповідала своїй обіцянці.
Ми розглядали зменшення обсягу, коригування графіка, пошук нових підходів, аби рухатися далі. Але кожен із цих варіантів означав би компроміс із тим, що робило Hytale особливою від самого початку. Це вже не була б та гра, яку ми замислювали. І не та, на яку ви заслуговуєте. Хоч ми й закриваємо цей розділ, дух Hytale і все, чим вона могла б стати, залишиться з нами. Ми пишаємося зробленим і пронесемо ці уроки в майбутнє», — написав він.
Нагадаємо, що Riot придбала Hypixel Studios у квітні
Build a Rocket Boy — близько 100 людей
В червні студія Build a Rocket Boy, яка працювала над «вбивцею» GTA пригодницьким бойовиком MindsEye, підтвердила, що «була змушена ухвалити болісне рішення» про скорочення персоналу. Річ у тім, що дебютний проєкт студії був холодно сприйнятий критиками й гравцями. Зокрема, у Discord команда заявила, що «спустошена» через проблеми з оптимізацією та продуктивністю проєкту.
«Ми підтверджуємо, що були змушені повідомити нашу сумлінну команду про внутрішні зміни в Build a Rocket Boy. Хоч ми й намагаємося перевести на інші посади якомога більше людей, яких зачеплять ці зміни, на жаль, ми ініціюємо формальну процедуру консультацій, що може призвести до звільнень. Це рішення було непростим, і ми прагнемо провести процес прозоро, справедливо й з повагою до всіх співробітників. Протягом найближчих тижнів надамо команді додаткову інформацію», — зазначили в MindsEye.
Загалом, джерела західних медіа повідомляють про можливе звільнення понад 100 працівників компанії. Примітно, що за декілька днів до релізу MindsEye генеральний директор Build A Rocket Boy Марк Герхард заявив, що негативні відгуки на гру «кимось профінансовані» і «неважко догадатися» ким.
Don’t Nod
Творці ігор Lost Records: Bloom & Rage та Jusant, компанія Don’t Nod скорочує співробітників у своєму монреальському офісі. Про хвилю звільнень стало відомо з публічних дописів у соцмережах тих, кого вона зачепила. Зокрема геймдизайнер компанії Матьє Трембле написав, що став частиною «ще однієї хвилі звільнень в ігровій індустрії». З аналогічним дописом вийшла в соцмережі і лід QA департаменту Сандра Ком’єр.
Зазначимо, що минулого року у звіті Don’t Nod заявила, що Jusant та Banishers: Ghosts of New Eden не виправдали очікувань компанії. У тому ж звіті генеральний директор Don’t Nod Оскар Ґілберт зазначив:
«Ми, безумовно, розчаровані нашими недавніми результатами на надзвичайно конкурентному й вибірковому ринку. Попри чудові рецензії Jusant і Banishers: Ghosts of New Eden, на жаль, не досягли комерційних показників, на які ми сподівалися, що погіршило наші піврічні результати за 2024 рік і змусило розглянути всі можливі опції щодо нашої дорожньої карти».
Xbox
Формально чергові скорочення в ігровому підрозділі Microsoft ще не відбулися, однак журналіст Bloomberg Джейсон Шраєр зазначив , що компанія готує масштабні скорочення в Xbox. Разом з тим, засновник 3D Realms/Apogee Джордж Бруссард додав, що «люди стурбовані та хвилюються» у більшості студій Xbox. За словами аналітиків, цілі студії можуть бути закриті і до двох тисяч співробітників Microsoft Gaming можуть бути звільнені.
3 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів