Humble Games звільнила весь штат, Bungie зменшила команду на 30%, а в Microsoft нові скорочення. Сумні підсумки липня
У липні світовий геймдев зазнав менше скорочень, ніж у минулі місяці. Проте декілька гучних випадків все ж було. Microsoft провела нову хвилю звільнень у Xbox, хоч офіційно про це й не повідомляла. У Bungie тепер працює на 30% менше людей. А Humble Games, яка видала на третину українську Moonscars, реструктуризує свій бізнес. В результаті було звільнено весь штат компанії. Про ці та інші скорочення розповідаємо в новому випуску сумних підсумків.
Bungie — 375 людей (155 перейшли в Sony)
Ігри: Destiny, Marathon
Попри гарні фінансові показники Destiny 2: The Final Shape, Bungie провела масштабний раунд скорочень. Роботу втратили 220 людей, тобто 17% від загальної кількості. Керівництво студії не стало приховувати причину й прямо сказало про необхідність зменшити витрати.
«Сьогодні вранці я ділюся з усіма вами одними з найскладніших змін, які нам коли-небудь доводилося робити як студії. Через зростання витрат на розробку і зміни в індустрії, а також тривалі економічні умови стало ясно, що нам необхідно внести істотні зміни в структуру витрат і зосередити зусилля з розробки повністю на Destiny і Marathon, Ці дії вплинуть на кожен рівень компанії, включно з більшістю наших виконавчих та вищих керівних посад», — сказано в заяві директора Bungie Піта Парсона, опублікованій на офіційному сайті студії.
Керівник пообіцяв «щедрий вихідний пакет» всім працівникам, які потрапили під скорочення. До нього увійдуть грошова допомога, премія та медичне страхування.
«Я розумію, що це важка новина, особливо після успіху, який ми спостерігали з The Final Shape. Та оскільки ми орієнтувалися на ширші економічні реалії протягом останнього року, і після вичерпання всіх інших варіантів пом’якшення наслідків, це стало необхідним рішенням, щоб переорієнтувати нашу студію і наш бізнес з більш реалістичними цілями та життєздатними фінансовими показниками», — додав Парсон.
Ще 155 людей зі складу Bungie перейдуть у внутрішні студії Sony Interactive Entertainment. Це зроблено для «поглиблення інтеграції» материнської та дочірньої компаній. З цієї кількості 75 розробників сформували окрему команду. Вона працюватиме під керівництвом PlayStation Studios над екшеном в новому науково-фантастичному всесвіті. Цей проєкт знаходиться в інкубаційному стані.
Одразу після заяви про звільнення в соцмережах з’явилася інформація, що Парсон витратив майже $2,5 мільйона на вінтажні автомобілі. Авто з колекції були придбані після продажу студії Sony. Це викликало скандал на фоні невдоволення скорочених працівників.
Humble Games — 36 людей
Ігри: Unpacking, Moonscars, Midnight Fight Express
Серед інді-видавництв Humble Games було одним з найвідоміших. Компанія допомогла випустити багато локальних хітів. Частина з них, як от Signalis та Unpacking, здобули різноманітні нагороди. А ще в портфоліо видавництва є Moonscars, створена трьома розробниками. Серед них є український сценарист та геймдизайнер Андрій Мороз.
Humble Games функціонує на ринку з 2017 року, проте її подальша доля незрозуміла. В кінці липня Нікола Кван, Business Development Manager, написала пост про звільнення всіх працівників та закриття компанії. Інформація почала активно розповсюджуватися в ЗМІ, тому Humble Games опублікувала офіційну заяву.
«У ці складні економічні часи для видавництва інді-ігор Humble Games прийняла важке, але необхідне рішення про реструктуризацію нашої діяльності. Це рішення не було легким; воно містило багато обговорень і ретельних роздумів з метою забезпечення стабільності та підтримки наших розробників і поточних проєктів. Крім того, реструктуризація діяльності Humble Games не матиме жодного впливу на діяльність Humble Bundle.
Ми чітко усвідомлюємо глибокий вплив цього рішення на членів нашої команди в Humble Games і глибоко співчуваємо всім, кого воно зачепило. Внесок нашої команди був глобальним та неоціненним, підтримуючи вихід наших ігор з моменту запуску у 2017 році. Ми прагнемо пройти цей перехідний період з якомога більшою емпатією та розумінням. Підтримка наших партнерів-розробників та допомога колишнім членам команди залишається нашим пріоритетом. Ми прагнемо зробити цей перехід якомога більш плавним для всіх учасників. Дякуємо за вашу підтримку та співчуття у цей складний період. Ми глибоко цінуємо це», — написали в Humble Games.
Microsoft — невідомо
В травні Microsoft сколихнула ігрову спільноту рішенням розформувати одразу чотири студії: Arkane Austin, Alpha Dog Games, Tango GameWorks та Human Head Studios. Тоді корпорація стикнулася з потужною критикою, причому не тільки від користувачів, а й від розробників з різних компаній. Можливо, саме після такої реакції Microsoft вирішила не афішувати деталі про нову хвилю скорочень в Xbox.
На початку липня декілька фахівців написали, що їх звільнили з корпорації. Причиною стали зміни в напрямку бізнесу та перегляд внутрішніх пріоритетів. Однією з тих, хто потрапив під скорочення, стала розробниця під псевдонімом Jessabirdy.
«З сумом повідомляю, що моя роль у Microsoft була ліквідована. Всім тим, хто був частиною команди Xbox, — дякую вам. Сподіваюся, ви мною пишалися», — написала Jessabirdy.
Скільки саме людей звільнили цього разу, невідомо. Проте ще декілька працівників Microsoft опублікували схожі пости. Ймовірно, це відлуння травневих скорочень.
NetherRealm Studios — близько 50 людей
Ігри: Mortal Kombat, Injustice
Йдеться про мобільний підрозділ іменитої студії. Warner Bros., якій належить NetherRealm, розформувала команду без офіційних коментарів. Про рішення компанії стало відомо з дописів розробників на LinkedIn.
«На жаль, вчора мобільна команда Netherrealm була закрита. Без роботи залишилося багато дуже талановитих людей. Ми займалися сервісною підтримкою кількох ігор, таких як Mortal Kombat Mobile, Injustice 2 і Mortal Kombat Onslaught. Мене це теж зачепило. Кожна людина, з якою я працював у цій команді, — чудовий співробітник, пристрасний і дуже креативний», — написав Тоні Лаззара, Quality Assurance Analyst.
Паралельно Warner Bros. закрила Mortal Kombat Onslaught, яку запустили лиш осінню 2023 року. Гру вже прибрали з магазинів на мобільних платформах, а 21 жовтня відключать сервери. Схоже, саме через низькі показники проєкту мобільний підрозділ NetherRealm вирішили розформувати.
Splash Damage — невідомо
Ігри: Gears Tactics, Transformers: Reactivate
У британські студії повідомили, що «невелика кількість» працівників знаходиться на етапі звільнення. Компанія одразу уточнила, кого саме звільнить. Сюди відносяться працівники, які пов’язані з операційною стороною бізнесу.
Команду розробників рішення майже не зачепило, і це добре. Було б дивно, якби виробничий колектив скорочували прямо під час створення Transformers: Reactivate — онлайн-екшену, який може стати найбільш амбіційним проєктом Splash Damage. Студія також пообіцяла підтримувати звільнених людей у цей «важкий час».
«Після нещодавнього огляду бізнесу ми дійшли до моменту, коли повинні адаптувати нашу структуру, щоб краще відповідати потребам наших поточних і майбутніх ігор. Попри всі зусилля, щоб уникнути цього, на жаль, невелика кількість ролей у студії потенційно знаходиться під загрозою скорочення. Ці посади переважно пов’язані з операційною стороною бізнесу, при цьому наші команди розробників залишаються в основному незачепленими. Всі ігри — як анонсовані, так і неанонсовані — залишаються в розробці», — розповіли у Splash Damage.
Wicked Games — близько 15 людей
Ця швейцарська студія була заснована у 2022 році. Вона працювала над MMO Spherix, яка частково нагадувала Pokemon і будувалася навколо механіки колекціонування істот. Публічно Wicked Games не оголошувала про закриття, однак інформацією поділилися вже колишні працівники компанії. Чому було прийнято таке рішення, наразі невідомо.
«Всім привіт! На жаль, Wicked Games несподівано закрилася, і я залишився без роботи. Я шукаю нову роботу як 3D Environment Artist. Я дуже хочу застосувати весь свій новий досвід і знання в новому проєкті», — написав Лукас Аєло, 3D Environment Artist.
Surgent Studios — близько 12 людей
Ігри: Tales of Kenzera: ZAU
Спочатку про звільнення в Surgent Studios написали працівники, які втратили роботу. Серед них був і продюсер Філіп Смай. Він повідомив, що очікує на погані новини, а наступного дня опублікував пост про своє скорочення.
«Я ще одна жертва індустрії Дикого Заходу, якою є розробка відеоігор», — написав Смай.
Далі з офіційною комунікацією виступила Surgent Studios. Засновник Абубакар Салім заявив, що пишається досягненнями компанії за чотири роки. А звільнення його «глибоко ранять».
«На жаль, Surgent приєдналася до наростальної кількості ігрових студій, які зазнали скорочень цього року, і в яких постраждало трохи більше десятка людей. Це важкий час для ігрової індустрії, але ми продовжуємо неймовірно пишатися роботою всієї нашої команди над ZAU, а також похвалою, яку вона отримала від критиків та гравців. Зараз ми зосереджені на підтримці постраждалих, продовженні роботи над ZAU та з надією дивимося в майбутнє з нашими наступними творчими проєктами», — розповіли в Surgent Studios.
Цікаво, що звільнення відбулися через три місяці після запуску Tales of Kenzera: ZAU. Гра виходила під патронажем лейблу EA Originals, та схоже, продажі виявилися нижче очікувань.
Rumble Entertainment — близько 35 людей
Ігри: Towers and Titans, Alliance: Heroes of the Spire та KingsRoad
Команда була заснована у 2011 році й спеціалізувалася на створенні мобільних та браузерних проєктів. Про її закриття стало відомо з допису Даріуса Досанджа Джермано, який працював в компанії продюсером.
«Минулої п’ятниці (12 липня) я та мої колеги з Rumble Entertainment отримали звістку про негайне закриття студії. Наш генеральний директор Марк Спеннер, на жаль, помер минулого місяця, що зробило цей час ще важчим для мене і моїх тепер уже колишніх колег.
Останні 3 роки були подорожжю, яка змінила моє життя у багатьох надзвичайно позитивних напрямках, і мені сумно, що наша гра Towers and Titans, не досягне тієї слави, на яку вона заслуговує», — поділився Джермано на LinkedIn.
Офіційно Rumble ніяк не коментувала закриття. Цілком можливо, що смерть генерального директора вплинула на ведення бізнесу.
Lively Studio — невідомо
Ігри: Warped Kart Racers, Detonation Racing.
Lively Studio, дочірня компанія Keywords Studio, стала останньою в списку, хто постраждав від звільнень. Скільки саме працівників скоротили, невідомо, проте керівництво компанії заявило про «невелике число» людей.
«Це рішення не було легким і було прийнято з урахуванням довгострокового здоров’я компанії. Ми підтримуємо наших співробітників під час цього потенційного переходу і надамо будь-якому постраждалому співробітнику відповідну підтримку і допомогу в кар’єрному зростанні. Ми цінуємо наполегливу працю та відданість усіх наших співробітників і сподіваємося на світле майбутнє з постійними інноваціями та зростанням», — прокоментували звільнення в компанії.
Немає коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів