Bioware стала «більш гнучкою», Ubisoft скоротила людей в чотирьох студіях, а скандальний проєкт від Dr. Disrespect остаточно закрився. Сумні підсумки січня
Проблеми в ігровій індустрії продовжуються — за січень роботу по всьому світу втратили приблизно 500 розробників ігор. В перший місяць 2025 року хвиля скорочень зачепила таких гігантів, як Wargaming, Ubisoft та Bioware. Окрім того, одразу про кілька «оптимізацій» заявили у шведському холдингу Enad Global 7, а студія скандального стрімера Dr. Disrespect остаточно закрилася. Підбиваємо сумні підсумки січня.
Netmarble F&C — близько 20 людей
Ігри: Demis Re:Born
Перше скорочення в цьому році сталося вже на другий його день. Принаймні, тоді стало відомо, що південнокорейська компанія Netmarble F&C звільняє 25% штату, або ж близько 20 співробітників. Це торкнулося команди розробників рольової гри Demis Re:Born. Як повідомляють південнокорейські медіа, через це дату виходу гри посунуть на невизначений час.
Jar of Sparks — близько 35 людей
Також в перші дні січня стало відомо, що роботу над неназваною грою припиняє студія Jar of Sparks. Команда буде шукати нового партнера-видавця для свого проєкту, а найближчі тижні керівництво планує працювати над пошуком нового місця для звільнених працівників.
Нагадаємо, що Jar of Sparks відкрили у 2022 році, як внутрішню студію китайської компанії NetEase. Серед її засновників були: Джері Гук, який до цього працював у 343 Industries головним дизайнером на Halo Infinite; Пол Крокер, що був одним з керівників розробки трилогії Batman: Arkham; продюсер DOOM (2016) Грег Стоун та Стів Дейк, який працював над SSX, NBA Street та серіалом Halo.
Splash Damage
Ігри: Transformers: Reactivate
Британська студія Splash Damage скасувала свій кооперативний онлайн-бойовик Transformers: Reactivate і оголосили про ризики скорочення неназванної, але «невеликої» кількості своїх співробітників. В студії зазначили, що це було дуже складне рішення, однак попри всі зусилля «ряд ролей у студії зараз потенційно ризикують звільнити».
«Зараз ми зосереджені на тому, щоб зробити все можливе, щоб підтримати їх у цей важкий період. Так само як ми зобов’язуємося піклуватися про тих, хто залишиться з нами, коли ми продовжимо будувати потужніший Splash Damage у майбутньому», — додали в студії.
Piranha Games — 38 людей
Ігри: MechWarrior
Шведська холдингова компанія Enad Global 7 AB оголосила, що в Piranha Games починається процес «оптимізації бізнесу». Як пояснили в EG7, це рішення вони прийняли «в рамках постійних зусиль групи, спрямованих на те, щоб усі бізнес-підрозділи працювали у фінансово надійний спосіб». Таким чином компанія зможе економити близько 26 млн шведських крон на рік.
«Оголошені заходи гарантуватимуть, що Piranha продовжуватиме працювати зі здоровою прибутковістю, маючи можливість надсилати новий контент згідно з планом. Очікується, що оптимізація вплине приблизно на 38 співробітників Piranha і буде завершена до другого кварталу», — додали в EG7.
Toadman Interactive — 69 людей
Ігри: EvilvEvil, Immortal: Unchained
На цьому оптимізація в Enad Global 7 не закінчилася і в рамках «реалізації довгострокової стратегії групи» Рада директорів запустила «процес згортання діяльності» в студії Toadman Interactive. В повідомленні холдингової компанії зазначається, що «повне закриття діяльності буде оптимізовано для виконання поточних контрактів». Однак «процес згортання» негайно вплине на всіх працівників, що не залучені до цих контрактів.
В групі очікують, що ліквідація Toadman призведе до «одноразового резерву на реструктуризацію в розмірі приблизно 16,5 млн шведських крон». Також в EG7 очікують, що рішення закрити студію матиме позитивний вплив і на прибуток до оподаткування, і на операційні грошові потоки.
«Керівництво та правління EG7 залишаються оптимістичними та мають намір продовжувати будувати міцніший і стійкіший бізнес, а також цінують внесок співробітників Toadman під час роботи в групі», — йдеться в заяві холдингу.
Wargaming USA
Ігри: World of Tanks, Steel Hunters
Західні ігрові ЗМІ повідомляють, що у січні співробітники Wargaming з Північної Америки зіткнулися зі звільненнями. Найбільше постраждали відділ контролю якості консольних версій та арт-відділ. Журналісти зазначають, що скорочення відбулося лише через кілька тижнів після анонсу Steel Hunters — нового шутера про меха-героїв.
Reflector Entertainment
Ігри: Unknown 9: Awakening
Команда Reflector Entertainment, що в жовтні минулого року випустила Unknown 9: Awakening, звільняє невідому кількість співробітників та зупиняє роботу над неназваною грою. В Bandai Namco, якій належить студія, заявили, що продовження роботи над проєктом було б «нежиттєздатним».
«Це рішення безпосередньо пов’язане з невдачею амбітного та сміливого першого проєкту студії, нової інтелектуальної власності з багатим трансмедійним всесвітом. Ефективність релізу не наблизилася до очікувань компанії після численних коригувань графіка та інвестицій. Це також впливає на персонал бек-офісу, привівши команди підтримки у відповідність до єдиного проєктного підходу, який студія прийме в найближчому майбутньому», — зазначив генеральний директор Reflector Ерве Хоердт.
Нагадаємо, що в листопаді 2024 року Reflector Entertainment вже провела один раунд скорочень і звільнила близько 18% свого штату. Тоді керівництво студії наполягало, що рішення не було пов’язане з «комерційним успіхом або зовнішнім тиском».
Ubisoft — 185 людей
Ігри: Assassin’s Creed, XDefiant
Ціла низка скорочень на початку року пройшла в Ubisoft. Зокрема, через звільнення 185 співробітників компанія закрила студію в Лімінгтоні (Велика Британія). Невелику кількість персоналу збережуть за дистанційними контрактами. Окрім того, офіси Ubisoft у Дюссельдорфі, Стокгольмі та Ubisoft Reflections у Ньюкаслі також зазнають скорочень.
«В рамках наших постійних зусиль щодо визначення пріоритетів проєктів і зниження витрат, які забезпечують довгострокову стабільність Ubisoft, ми оголосили про цілеспрямовану реструктуризацію Ubisoft Düsseldorf, Ubisoft Stockholm і Ubisoft Reflections, а також остаточне закриття Ubisoft Leamington. Це має вплинути на 185 співробітників загалом. Ми глибоко вдячні за їхній внесок і прагнемо підтримувати їх у цьому переході», — додали в Ubisoft.
Phoenix Labs — близько 50 людей
Ігри: Fae Farm, Dauntless
Студія Phoenix Labs у січні звільнила більшість своїх працівників. На сторінці компанії в LinkedIn керівництво назвало це рішення «неприємним, але необхідним».
«Сьогодні у Phoenix Labs черговий важкий день. Ми прийняли непросте рішення попрощатися з більшістю співробітників студії в рамках сумних, але необхідних змін у нашій діяльності. Ми визнаємо та глибоко цінуємо внесок кожного співробітника. Їхній талант, відданість справі та креативність залишили незабутній слід у нашій компанії та наших іграх. У найближчі тижні ми розповімо більше подробиць про те, що це означає для Dauntless та Fae Farm. Поки що ми зосереджені на підтримці тих, кого торкнувся цей перехідний період», — йдеться у заяві Phoenix Labs.
Нагадаємо, що навесні минулого року Phoenix Labs вже скорочувала людей — роботу втратили близько 100 співробітників. Окрім того, студія тоді оголосила про зупинку роботи над всіма майбутніми проєктами, оскільки вирішила зосередитися на Dauntless та Fae Farm.
Fast Travel Games — 30 людей
Ігри: Action Hero, Mannequin
Генеральний директор Fast Travel Games Оскар Бурман заявив, що 30 їх співробітників у січні втратять роботу. Скорочення в першу чергу торкнуться видавничої, адміністративної та маркетингової команд. Сама ж Fast Travel об’єднається в єдину команду розробників.
«Сьогодні ми ділимося сумною новиною з командою, оскільки змушені провести скорочення в FTG. Надзвичайно боляче розлучатися з такою кількістю талановитих співробітників, одними з найкращих, з ким я коли-небудь працював. Ми зробимо все можливе, щоб допомогти постраждалим співробітникам стати на ноги», — додав Бурман.
Bioware Games
Ігри: Dragon Age, Mass Effect
Нещодавно компанія EA оголосила про реструктуризацію в BioWare для створення наступної частини Mass Effect. Як зазначив генеральний менеджер студії Гері МакКей, вони змінюють «спосіб створення ігор, щоб відповідати потребам майбутніх проєктів і дотримуватися найвищих стандартів якості».
«З огляду на цей етап, нам не потрібна підтримка від повної студії. Ми маємо неймовірні таланти тут, у BioWare, і тому протягом останніх кількох місяців ми старанно працювали, щоб зрівняти кількість наших колег з іншими командами в EA. З сьогоднішніми новинами BioWare стане більш гнучкою, цілеспрямованою студією, яка створює незабутні рольові ігри», — додав він.
І хоча МакКей не вживав слова «скорочення» та «звільнення», команда все ж втратить частину своїх співробітників. В самій EA відмовилися коментувати, чи призведе реструктуризація до звільнень. Однак згодом ветерани BioWare заявили, що більше не працюють в студії. Загалом відомо про десять досвідчених спеціалістів, що втратили роботу. Мова йде про продюсерів, тестувальників, менеджерів та дизайнерів.
Додамо, що новина про «реструктуризацію» з’явилася лише через два тижні після того, як ігрова директорка Dragon Age: The Veilguard Корін Буше оголосила про свій відхід з BioWare. Також тиждень тому в EA заявили, що Veilguard не виправдав очікувань.
Midnight Society — 55 людей
Ігри: Deadrop
В останній день січня стало відомо, що закривається студія Midnight Society, яку заснували відомий стрімер Dr. Disrespect та колишній розробник Call of Duty Роберт Боулінг. Через закриття компанії роботу втратять 55 людей.
«Ми активно шукаємо інші ігрові студії, які були б зацікавлені у наданні робочих місць нашим талановитим співробітникам. Ми висловлюємо щиру подяку кожному з членів спільноти та глибоко шкодуємо, що не змогли досягти нашої кінцевої мети», — додали в студії.
Нагадаємо, що Midnight Society працювала над NFT-шутером Deadrop. Проєкт також було скасовано. Минулого вересня в студії вже пройшов раунд скорочень, а глобально проблеми почалися після того, як Dr. Disrespect був звинувачений у секстингу з неповнолітньою.
2 коментарі
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів