Сумні підсумки лютого: хвиля скорочень зачепила Sony, EA та кілька українських геймдев-компаній

Ігрова індустрія продовжує страждати від масових звільнень. В останній місяць зими роботу втратили фахівці Sony, Electronic Arts та навіть Cloud Imperium Games, яка вже десять років працює над амбітною Star Citizen. Однак найнеприємнішим в лютому стало те, що ця хвиля накрила й українські команди — втрат зазнали Fractured Byte, Plarium, Gameloft тощо. Згадали найпомітніші скорочення місяця.

Fractured Byte — близько десяти людей

Ігри: Biomutant, Brothers: A Tale of Two Sons

В лютому стало відомо, що в українській студії Fractured Byte звільнили близько десяти фахівців. Серед них опинилися спеціалісти різних напрямків: тестувальники, знавці С++, технічні художники. Причиною скорочень називають проблеми з пошуком нових проєктів. Зокрема, Fractured Byte розраховувала на участь у виробництві шутера Borderlands 4, однак Gearbox Software, якій належать права на цю франшизу, вирішила згорнути гру. Ми зв’язалися з кількома співробітниками, які підтвердили факт скорочення.

«Оптимізація сталася, це дійсно так. Наразі мені пообіцяли виплатити зарплату за лютий та допомогти зі складанням резюме. Звільнення здійснюється із пріоритетним найняттям у майбутньому. Причина відома, і ви її правильно описали в новині: загалом у світі та безпосередньо в Embracer Group, якій належить FB, тривають скорочення. Одна із похідних такої катастрофи — збільшений час очікування нового проєкту. А поки триває очікування, компанії невигідно тримати людей на лаві запасних. Раніше, кажуть, вони з цим справлялися, але зараз, знову ж таки, час очікування проєкту довший», — поділився один з них.

Нагадаємо, що Fractured Byte підпорядковується компанії Saber Interactive, яка входить у шведський холдинг Embracer Group. Останній минулого року почав масштабну реструктуризацію. Компанія звільняла працівників у багатьох внутрішніх студіях, а деякі команди, як от Volition та Free Radical Design, повністю розформували. При цьому станом на серпень 2023 року у Fractured Byte працювало 200 осіб. Про це відомо з нашого рейтингу найбільших геймдев-компаній України. Порівняно з лютим 2023-го, студія зросла на 30 фахівців.

Plarium

Ігри: Raid: Shadow Legends, Mech Arena

Також стало відомо про скорочення в Plarium, які вплинули також і на українські офіси компанії. Як пояснили нам в компанії, причиною звільнень стали неназвані зміни в Pixel United, до складу якої входить в Plarium. Це призвело до скорочення в глобальних продуктових командах.

«Під час цього перехідного періоду ми підтримуємо співробітників в Україні, яких це торкнулося, включаючи вихідну виплату та відповідну кар’єрну підтримку. Запевняємо, що ці зміни не вплинуть на плани та темпи розробки Raid: Shadow Legends або Mech Arena. Вихідна допомога включає фінансову виплату, рекомендаційні листи, гайди із рекомендаціями щодо створення резюме або портфоліо, підтримку у створенні резюме або портфоліо та консультації щодо порталів пошуку роботи», — додали в компанії.

Окрім того, ми поспілкувалися зі співробітником Plarium, який потрапив під скорочення. За його словами, компанія виплатила компенсацію у розмірі чотирьох зарплат, а також за всі невикористані дні відпустки.

Gameloft — 38 людей

Ігри: Disney Dreamlight Valley, Asphalt

Третьою українською компанією, де пройшли звільнення в лютому, стала Gameloft. Зокрема стало відомо, що штат львівського офісу зменшився на 38 працівників. Саме скорочення має відбутися у березні. Як пояснили нам в компанії, причиною стали ринкові умови, через які довелося провести оптимізацію ресурсів.

«Gameloft з перших днів підтримує Україну. Кожна зі студій тут вже багаторазово продемонструвала свою стійкість та професіоналізм, особливо протягом останніх двох років воєнного конфлікту. Проте з урахуванням ринкових умов компанія змушена оптимізувати ресурси та раціоналізувати деякі проєкти на рівні компанії. На жаль, це призвело до скорочення 38 співробітників, але студії у Харкові та Львові залишаються ключовими гравцями у розробці ігор Gameloft», — розповіла HR Communication Specialist львівського підрозділу Тетяна Задорожна.

Вона додала, що найближчим часом українські студії візьмуться за розробку нових проєктів, а до львівського офісу зовсім скоро повернуться демобілізовані військові. Нагадаємо, що станом на січень 2024 року, у харківському та львівському офісах Gameloft працюють 600 осіб.

Playtika — близько 100 людей

Ігри: World Series of Poker, Slotomania

Фактично, звільнення працівників в українських офісах Playtika сталися в січні, але відомо про них стало лише в останній місяць зими. Зокрема, інформацією про це поділилися наші джерела в студії. За їхніми словами, хвиля звільнень стосувалася не лише українських підрозділів — вона зачепила офіси й в інших країнах, зокрема, масштабні скорочення відбулися в бухарестській команді. Частину обов’язків, які вона виконувала, передадуть колективу з іншої держави. Загалом, за словами нашого співрозмовника, близько 100 фахівців вимушено покинули компанію. Нагадаємо, що станом на січень 2024 року в українських офісах Playtika працювало 700 осіб.

«Не маю інформації про загальну кількість скорочень в Україні, але точно знаю, що станом на 9 січня було звільнено 72 людини. До цього також були точкові звільнення», — розповіли джерела.

Нам також вдалося дізнатися, що «людей звільнили одним днем», однак компенсацію виплатили «в достатньому розмірі». За словами одного з фахівців, працівників в цьому плані «не образили». Під скорочення потрапили навіть фахівці на високих посадах. Звільнили частину менеджменту, однак безпосередньо ігрові розробники теж потрапили до цього переліку.

«Все пройшло одним днем, зранку провели зустріч з С-level, де сказали, що будуть скорочення. Якщо до вас не підійдуть до кінця дня, то ви залишаєтеся працювати. Десь за годину мене додали в дзвінок ще з декількома людьми. Без якихось деталей сказали що сьогодні останній день. Компенсували три зарплатні та виплатили річні, бонуси які мали бути виплачені в кінці лютого», — додав один з наших співрозмовників.

Frag Lab

Ігри: Shatterline

На відміну від попередніх прикладів, у Frag Lab поки що звільнень не сталося, але за словами CEO студії Максима Дембіка поточний стан ринку відображається на розробниках і ймовірність існує.

«Ми дуже сподіваємося уникнути звільнень, тому активно шукаємо можливості залучити інвестиції у Shatterline, а також розглядаємо інші варіанти співробітництва у геймдев-сфері. Але вірогідність того, що ми будемо вимушені звільнити значну частину працівників, існує», — розповів нам він.

Генеральний директор підкреслив, що Shatterline продовжить функціонувати. Студія працює над проєктом і не планує його закривати. Окремо керівник розповів про кроки, які вже були реалізовані. Frag Lab скоротила площу свого офісу. За словами директора, таке рішення було логічним, адже більшість працівників надає перевагу роботі з дому.

«Ми значно скорочуємо площу нашого офісу, але повністю відмовлятися від нього не плануємо. Я вважаю скорочення розумним кроком, навіть попри наші обставини, тому що більшість співробітників, так чи інакше, віддають перевагу віддаленому формату роботи», — додав Максим Дембік.

Нагадаємо, що на серпень 2023 року у Frag Lab працювало 209 працівників. Відносно лютого минулого року цей показник збільшився на двох людей.

Visual Concepts

Ігри: NBA 2K, WWE 2K

Компанія 2K скоротила людей з Visual Concepts Austin, що відповідальна за такі спортивні симулятори, як NBA 2K та WWE 2K. Про на своїх сторінках в LinkedIn написали кілька експрацівників компанії.

«Кровопускання в ігровій індустрії продовжується. Сьогодні компанія Visual Concepts Austin звільнила мене та групу дуже талановитих розробників. Останні кілька років я чудово провів час, працюючи з найкращими розробниками ігор», — зазначив колишній артменеджер команди Бред Боулінг.

Це вже другий раунд звільнень для Visual Concepts Austin за останній час. Так, у вересні минулого року постраждали співробітники з багатьох відділів, включно з розробкою, дизайном та QA.

91Act — весь персонал

Ігри: BlazBlue: Entropy Effect

Хвиля скорочень зачепила також китайські компанії. Зокрема, за даними аналітика Niko Partners Данієля Ахмада, студія 91Act п’ятого лютого оголосила, що їй доведеться звільнити весь персонал. До такого рішення керівництво вдалося через брак грошей після виходу інвесторів та затримку платежів за їхні нещодавні права власності. Генеральний директор Цзян Лей заявив, що йому довелося повторно заставити своє майно, щоб покрити зарплати співробітників і вихідні пакети. Він єдиний залишився на підприємстві.

Втім, саме в цій історії, схоже, буде гарний фінал. Протягом лютого кількість проданих копій гри BlazBlue перевищила 350 тисяч. При цьому вона отримала ліцензію на офіційний запуск у материковому Китаї. Вже 26 лютого генеральний директор оголосив, що відновлює студію. Втім, це не означає, що вона повністю встала на ноги.

Hidden Path Entertainment — 44 людини

Ігри: Raccoon Lagoon, Defense Grid

СЕО компанії Джефф Побст на своїй сторінці в LinkedIn зазначив , що пів року їх команда вела активні дискусії щодо пошуку альтернативного фінансування. Однак через складну ситуацію в індустрії у них немає іншого вибору, окрім як призупинити розробку свого проєкту та зменшити розмір компанії.

«Через це нам довелося прийняти болісне рішення відпустити 44 чудових розробників ігор із нашої студії. Ті, на кого це вплинуло, відіграли ключову роль у розробці низки чудових проєктів. Їхня творчість, пристрасть та відданість залишили слід на Hidden Path», — зазначив Побст та додав до свого поста посилання на перелік фахівців, які лишилися без роботи.

GameScience — близько 10 людей

В лютому одразу кілька студій, що належать компанії Prytania Media пережили скорочення. Зокрема, це стосується Crop Circle Games та GameScience. Про це стало відомо з допису DevSecOps фахівця останньої.

«Хлопці, це вже третій раз, коли я потрапляю під скорочення студії та/або звільнення. У цьому випадку весь Game Science був звільнений разом з співробітниками Prytania Media, які приєдналися до Crop Circle Games у звільненнях. Якщо хтось шукає спеціаліста DevSecOps, я буду вдячний за будь-яку допомогу», — зазначив Коттон Бекфілд.

Threshold Games — весь персонал

Закрилася цього місяця також інді-студія Threshold Games з Сіетла. Компанія не встигла навіть випустити свою дебютну гру. Нагадаємо, що команду заснували 12 ветеранів індустрії з Riot Games, Sucker Punch та Warner Bros Games.

«Нам шкода, що ми не можемо повністю реалізувати бачення нашої студії. Хоча наш проєкт не дійде до фінішу, ми глибоко вдячні нашій команді за пристрасть, талант і відданість під час розробки», — додали в компанії.

Daybreak Games — близько 15 людей

Ігри: Lord of the Rings Online, DC Universe Online

Про звільнення в Daybreak спочатку повідомив аналітик Амір Сават, який відстежує скорочення робочих місць у галузі з 2022 року. Згодом представник Daybreak підтвердив звільнення, зазначивши — вони торкнулися менше ніж 15 осіб.

«На жаль, індустрія відеоігор дає багато викликів, які вимагають від нас, як і інших компаній, періодичного перегляду та внесення змін до нашої робочої сили. Ми пропонуємо вихідну допомогу та підтримку при переході на постраждалих і бажаємо їм усього найкращого в їхніх майбутніх починаннях», — додали в компанії.

Scopely — близько 15 людей

Ігри: Star Trek Fleet Command, Kingdom Maker

В компанії Scopely зазначили, що вдалися до важких рішень через закінчення видавничого партнерства з розробником Kingdom Maker Global Worldwide. Керівництво намагається знайти нові ролі в компанії для людей, яких це стосується.

«Хоча більшість нашої команди Scopely вже переведено на інші ігри, приблизно 15 товаришів по команді можуть не знайти відповідних ролей у Scopely. Якщо це станеться, ми будемо підтримувати їх, коли вони шукатимуть нові можливості. Ми надзвичайно вдячні за внесок членів нашої команди Kingdom Maker, яких торкнеться це рішення», — пояснили в компанії.

Build A Rocket Boy

Ігри: Everywhere

Звільнення в компанії торкнуться співробітників кількох відділах, включно з видавництвом, QA та артвідділах. Примітно, що у січні Build A Rocket Boy повідомила, що залучила $110 млн у раунді фінансування серії D. Це мало допомогти їй запустити свої ігри — Everywhere, MindsEye та Arcadia.

«Хоча ми досягли значного прогресу в розробці наших продуктів, зараз ми знаходимося в такому положенні, коли потрібно внести зміни в те, як ми працюємо. Це потрібно, щоб стати більш гнучкою студією та відповідати вимогам, які висувають наші проєкти. Щоб досягти цього та переорієнтуватися, ми прийняли надзвичайно важке рішення вилучити низку ролей по всьому світу. Цей процес триває і ми працюємо з тими, хто постраждав у цей важкий і складний час», — пояснили в компанії.

SuperMassive Games — 90 людей

Ігри: Until Dawn, The Dark Pictures Anthology

Керівництво британської студії Supermassive Games повідомило, що компанія «під загрозою» скорочення і тому з команди звільнять приблизно 90 людей. Примітно, що студія офіційно прокомунікувала ситуацію, оскільки трудове законодавство Великої Британії вимагає від компаній повідомляти про масове звільнення. У своїй заяві представник Supermassive написав, що вони планують реорганізацію «прагнуть зосередити зусилля на основних сильних сторонах, щоб забезпечити стійкість компанії».

PlayStation Studios — 900 людей

Найбільше скорочення лютого відбулося у PlayStation Studios — по всьому світу роботу втратили 900 людей. Це приблизно 8% працівників компанії. Скорочення торкнеться фахівців внутрішніх ігрових студій — Insomniac Games, Naughty Dog та Guerrilla. При цьому повністю закриється PlayStation London Studio, яка відповідала за розробку кількох VR-ігор та фентезійного онлайн-екшена для PS5.

Представники команди Insomniac не повідомили кількість скорочених співробітників, але назвали ситуацію «похмурим та безпрецедентним моментом для студії». При цьому з Guerrilla звільнили близько 40 співробітників, або ж 10% штату. Окрім того, Sony скасувала роботу над сервісною грою по франшизі Twisted Metal. Над грою працювала британська студія Firesprite, яку також торкнулися скорочення.

Deck Nine — приблизно 30 людей

Ігри: Life Is Strange, The Expanse: A Telltale Series

Загалом компанія Deck Nine Games скорочує 20% штату. Це рішення студія пояснює «погіршенням ринкових умов в ігровій індустрії». Важливо додати, що це вже другий раунд звільнень в компанії — у травні минулого року її залишило 30 співробітників.

«Сьогодні ми прийняли важке рішення звільнити 20% нашого персоналу. Ці люди — дивовижні, талановиті та приголомшливі розробники. Вони зробили величезний вплив під час роботи в Deck Nine Games, і ми це рішення нам далося не легко», — пояснили в Deck Nine.

Electronic Arts — приблизно 670 людей

Загалом скорочення в Electronic Arts торкнуться приблизно 5% співробітників. При цьому скорочення є лише частиною плану реструктуризації компанії, який також включає закриття деяких офісів і припинення підтримки деяких ігор. Звертаючись до своїх працівників, генеральний директор EA Ендрю Вілсон заявив — компанія «відходить від розробки майбутньої ліцензованої інтелектуальної власності, яка не буде успішною в нашій мінливій галузі».

«Ця більша зосередженість дозволяє нам розвивати креативність, прискорювати інновації та подвоїти наші найбільші можливості — включаючи нашу власність ІВ, спорт і величезні онлайн-спільноти — щоб доставити розваги, які гравці хочуть сьогодні та завтра», — додав Вілсон.

За його словами, керівництво компанії «ретельно розглянуло усі варіанти, щоб спробувати обмежити вплив на команди». Він додав, що інформування людей про ці наслідки — процес, який має бути «в основному завершений до початку наступного кварталу». Нагадаємо, що у березні минулого року ЕА оголосила про плани скоротити 6% персоналу, або близько 775 осіб.

Wildlife Studios — приблизно 130 людей

Ігри: Midas Merge, Sky Warriors

Команда Wildlife Studios звільнить понад 20% персоналу — рішення торкнеться 133 фахівців, які займаються розробкою мобільних ігор. Керівництво компанії зазначило, що хоч вони і зосереджені на створенні меншої та більш гнучкої компанії, інвестиції в нові ігри залишаються незмінними. Зазначимо, що це вже третій рік поспіль, коли Wildlife скорочує персонал.

Cloud Imperium Games

Ігри: Star Citizen

В останній день лютого стало відомо про скорочення в Cloud Imperium Games, яка наразі працює над Star Citizen. Спочатку західні ЗМІ звернули увагу, що низка співробітників на LinkedIn заявили про скорочення. Серед них опинилися, наприклад, дизайнер рівнів Дейн Кубік, керівник команди тестувальників Вінсент Сінатра та старший QA-аналітик Ендрю Рексрот. Невдовзі компанія підтвердила, що через зміни в студії довелося звільнити кілька позицій. За словами керівників Cloud Imperium Games, вони хотіли зробити розробку ефективнішою. Разом з тим компанія продовжить наймати людей на ключові позиції.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному1
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі