Студії отримували незалежність і втрачали людей, а Take-Two Interactive «раціоналізувала свій портфель». Сумні підсумки квітня

Хоча ігрова індустрія публічно вже не так активно обговорює скорочення, їх у квітні вистачало. Звільнення наздогнали кілька інді-команд, американського гіганта TakeTwo Interactive та французьке відділення Bethesda. Про найпомітніші скорочення місяця розповідаємо в сумних підсумках квітня.

Bold Spirit Game Studio — приблизно 30 людей

Ігри: Red Trigger

На початку місяця засновник Bold Spirit Game Studio Максим Везіна зазначив, що 2023 рік для студії був дуже важким — гра Red Trigger Remake показала слабкий старт у Steam, а Kickstarter компанія провалилася. Водночас Везіна зазначає, що з самого початку він фінансував студію з власних заощаджень.

«Але з того часу вони, на жаль, вичерпалися. За останні три роки я зібрав дивовижну команду переважно молодих розробників. Вони настільки вмотивовані та неймовірно віддані студії, тому що вірять, що у нас є щось справді особливе. Я глибоко вірю в нове покоління розробників і якби міг допомогти їм розпочати кар’єру, незалежно від того, продовжували вони працювати в Bold Spirit чи ні, то пишався б тим, що зробив внесок у їхній успіх. На жаль, через брак фінансування, мені довелося поки що дозволити їм піти своїм шляхом. У своєму наступному дописі я перелічу їх усіх», — додав засновник студії.

Втім, Везіна зазначив, що це не кінець для Bold Spirit. Просто масштаби та темпи створення нових ігор будуть меншими.

Ubisoft — 45 людей

Нова хвиля скорочень накрила Ubisoft — черговий раунд звільнень торкнеться 45 співробітників у глобальній видавничій команді та командах Азійсько-Тихоокеанського регіону. В компанії зазначили, що це рішення стало частиною зусиль щодо «впорядкування операцій» у всій компанії.

«Ми продовжуємо реорганізацію наших структур, щоб адаптувати їх до розвитку ринку за допомогою більш ефективного та гнучкого підходу. Ці рішення не прийняті легковажно, і ми надаємо всебічну підтримку нашим колегам. Ми також хочемо поділитися нашою величезною вдячністю та повагою за їхній численний внесок у компанію», — зазначили в Ubisoft.

Лише через тиждень після цього стало відомо, що Ubisoft закриє свою корейську філію — вона офіційно завершила свою роботу 30 квітня. В Ubisoft Korea зазначили, що з моменту свого заснування у 2002 році філія відігравала «невелику, але значущу роль». Нагадаємо, що за останній рік це вже третя хвиля скорочень в компанії. Так, у листопаді 2023 року роботу втратили 124 співробітники з відділів VFX та ІТ, а в травні звільнили 60 людей з команди обслуговування клієнтів.

Spearhead Games — понад 30 людей

Ігри: Unforetold: Witchstone, Tiny Brains

Інді-студія Spearhead Games зупинила подальшу роботу над Unforetold: Witchstone (гра вийшла у січні цього року) та звільняє більшу частину персоналу. У своїй заяві канадські розробники зазначили, що робота студії зупиниться на невизначений термін.

«Останні кілька тижнів були складними, оскільки сукупний вплив фінансових перспектив, які не здійснилися, поставив нас у складне становище. Нас ще більше засмучує те, що через ці фінансові обставини нам довелося прийняти важке рішення звільнити більшість нашої команди. Ці розробники створили небачені світи з нічого, крім чистої волі та колективної уяви. Хочеться висловити їм нашу подяку за пристрасть і наполегливу роботу», — розповіли в студії.

Нагадаємо, що Spearhead Games була заснована у 2011 році колишніми розробниками Ubisoft і EA. До свого січневого релізу вони встигли випустити Tiny Brains, Omesight та Stories:The Path of Destinies.

MI-CLOS Studio — близько 20 людей

Ігри: Out There: Oceans of Time

У французькій компанії MI-CLOS Studio зазначили, що ігрова індустрія постійно змінюється і це є серйозним викликом для розробників. В заяві MI-CLOS йдеться, що це не перший випадок, коли студії доводиться мати з цим справу, але цього разу «вона не вийшла з ситуації переможцем».

Relic Entertainment — близько 40 людей

Ігри: Company of Heroes, Age of Empires IV

Цікава ситуація склалася навколо канадської компанії Relic Entertainment. Наприкінці березня цього року там заявили, що за допомогою зовнішнього інвестора студія стане незалежною. В Relic запевнили, що продовжать підтримку своїх ігор та подякували SEGA за багаторічну підтримку. На жаль, ці зміни не пішли на користь частині співробітників. Так, лише через тиждень після заяви про незалежність, в Relic Entertainment оголосили — тепер в них є новини щодо звільнень.

«Відпустити людей було нелегким рішенням. Воно було прийнято виключно з метою надання Relic найкращих шансів вижити в дедалі нестабільнішій галузі. Це жодним чином не відображає досвід, пристрасть чи характер будь-кого з постраждалих співробітників. Ми тісно співпрацюємо з тими, хто постраждав, надаючи вихідну допомогу, розширені переваги та варіанти підтримки аутплейсингу», — пояснили в компанії.

Нагадаємо, що Relic була заснована у 1997 році, а у 2004-му її придбала THQ. Після проблем в останній Relic виставили на аукціон, де її майже придбала Bethesda ZeniMax. Однак у 2013 році її все ж придбала Sega.

Singularity 6 — 49 людей

Ігри: Palia

Студія Singularity 6 випустила свою затишну ММО Palia в Steam наприкінці минулого місяця, також зазнала скорочень. Про це повідомила художниця з оточення Дафна Фіато, яка додала — без роботи залишилося 49 людей. Втім, офіційно про це компанія ще не повідомила, а її соцмережі мовчать з початку квітня.

Possibility Space — близько 70 людей

Студію Possibility Space відкрили у 2021 році. Як зазначав тоді її засновник Джефф Стрейн, він з командою «відчули, що це правильний час, щоб створити щось нове». В подальших своїх інтерв’ю він зазначав — компанія працює над неанонсованою AAA грою. Однак 12 квітня стало відомо, що Стрейн звільнив всю команду Possibility Space через електронну пошту, оголосив про закриття студії та без попередження відрізав доступ співробітників до ресурсів.

Вперше про закриття студії стало відомо з заяв колишніх працівників у соціальних мережах. Згодом західні ЗМІ оприлюднили лист Джеффа Стрейна співробітникам Possibility Space. У заяві зазначається, що студія та її партнер-видавець взаємно погодилися скасувати гру, над якою вони працювали. Причиною ніби-то став той факт, що новини про цей проєкт просочилися до журналістів. Щодо власних планів на майбутнє, Стрейн підкреслив: «Сьогодні я відходжу від ігрової індустрії, щоб зосередитися на своїй сім’ї».

Kwalee — близько 40 людей

Ігри: Draw it, Shootout 3D

Британський розробник та видавець Kwalee скоротив приблизно 10% персоналу. Звільнення здебільшого торкнулися британської штаб-квартири в Лімінгтон-Спа, але ключових співробітників також було звільнено в офісі в Індії. При цьому основна маса людей, які лишилися без роботи — працівники відділів контролю якості та найму, розробники та художники. Втім, у Kwalee зазначили, що за останні кілька місяців відбулися деякі скорочення, але за планом — збільшити кількість працівників у найближчому майбутньому на 10-20 фахівців.

«Ми змінюємо наш бізнес і нашу команду, щоб найкращим чином використати можливості для зростання, які зараз існують у секторі. Включно з 20 новими посадами. Kwalee має глобальний масштаб, досвід управління та надійність фінансування в поєднанні з диференційованою стратегією. Це дозволить скористатися перевагами органічного та прибуткового зростання», — додали там.

Take-Two Interactive — близько 600 людей

Найбільш помітне скорочення минулого місяця відбулося у Take-Two Interactive — видавничий гігант повідомив про звільнення 5% працівників, що становить близько 600 людей.

«Компанія раціоналізує свій портфель і ліквідує кілька проєктів, що знаходяться в розробці, а також оптимізує свою організаційну структуру. Це призведе до скорочення кількості персоналу та скорочення майбутніх потреб у найманні», — йдеться в заяві Take-Two.

Про план скорочення витрат після неоднозначних фінансових результатів за останній квартал 2023 року Take-Two оголосила у лютому. Водночас генеральний директор компанія Штраус Зельник тоді заявив, що «поточних планів щодо звільнень немає».

«Нашою найбільшою статтею витрат був маркетинг, тому ми маємо можливість оптимізувати багато витрат, які не стосуються нашої штатної чисельності: витрати на маркетинг і сторонні витрати, витрати постачальників тощо. Ми велика компанія, тому ми завжди пишаємося тим, що є найефективнішою компанією в індустрії розваг», — додав тоді Зельник.

Flaming Fowl Studios — близько 20 людей

Ігри: Gloomhaven

А от претендентом на найсумніше скорочення може стати інді-студія Flaming Fowl Studios. Автори рольової стратегії Gloomhaven анонсували свою нову гру Ironmarked, випустили у Steam її демо, однак разом з цим повідомили, що призупиняють її розробку через брак коштів та звільняють більшу частину людей — в студії лишиться 9 співробітників з 30. Про це в інтерв’ю повідомив генеральний директор Flaming Fowl Крейг Оман. Він додав, що команда працювала над Ironmarked протягом року, але їхній видавець припинив роботу в червні минулого року.

«З серпня ми на самофінансуванні. Відтоді ми зверталися до видавців, але всі вони сказали: „Гра виглядає чудово, команда виглядає чудово, але зараз ми нічого не підписуємо“. Сподіваюся, маючи достатню кількість вішлістів у Steam ми зможемо знайти фінансування в майбутньому для Ironmarked, але до того часу ми працюватимемо над меншою грою, яку зможемо повністю фінансувати самі», — додав він.

Bethesda France — 15 людей

Закрився у квітні у французький офіс Bethesda, який успішно працював 12 років. Офіційно компанія не оголошувала про закриття Bethesda France, але про це повідомили колишні співробітники підрозділу в соціальних мережах — за словами одного з ком’юніті-менеджерів, підрозділ закрили в рамках масових звільнень у Microsoft. Нагадаємо, що остання оголосила про скорочення 1900 людей в ігрових командах на початку цього року. Джерела французьких ЗМІ підтверджують інформацію про припинення роботи Bethesda France. Журналісти зазначають, що підрозділ закрили раптово.

KeokeN Interactive

Ігри: Deliver Us Mars, Deliver Us The Moon

Нідерландська студія KeokeN Interactive, яка створила гру Deliver Us Mars, скорочує команду через брак варіантів публікації своїх майбутніх проєктів та проблеми з їх фінансуванням. Про це йдеться у заяві генерального директора Коена Дітмана та керуючого директора Пола Дітмана.

«З розбитим серцем нам довелося звільнити нашу команду в KeokeN, оскільки нічого суттєвого не відбулося безпосередньо після нашого візиту до GDC. Ми, на жаль, вичерпали всі можливі варіанти публікації, роботи за наймом і спільної розробки. Наша особиста місія — відновити KeokeN цеглинка за цеглинкою, як ми це робили раніше», — йдеться у заяві.

Також зазначається, що в роботі KeokeN Interactive було п’ять проєктів. При цьому останньою грою, яку випустила студія, стала Deliver Us Mars. Вона вийшла у лютому 2023 року. Наступною грою студії має стати стане Deliver Us Home, для якої незабаром запустять кампанію на Kickstarter.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному1
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Такое впечатление, что автор статьи живёт не в Украине. Почему держится в секрете то как направо и налево регулярно в украинских геймдев-студиях сокращают людей? Про иностранные студии можно говорить, а про украинские запрещено?

Давно вас не було, давно.
Спочатку пропоную все ж почитати лютневі підсумки, де ми розповідаємо про скорочення в Україні:
gamedev.dou.ua/...​gamedev-layoffs-fabruary

Якщо є якась додаткова інформація про скорочення і інших студіях — кажіть де.

Підписатись на коментарі