Microsoft та Sony за рік звільнили понад 4000 людей, а з українських студій постраждали Fractured Byte, Plarium та Frag Lab

Минулий рік відзначився не тільки помітними та гучними релізами, але й рекордною кількістю геймдев-фахівців, що втратили роботу. Загалом по всьому світу компанії звільнили понад 14,6 тисячі людей. Для порівняння: у 2023-му скоротили 10,5 тисяч розробників ігор, а у 2022 році — 8,5 тисяч. В цьому матеріалі ми згадуємо найпомітніші звільнення 2024 року в ігровій індустрії.

Січень: Unity, Playtika, Riot Games та Microsoft

Минулий січень одразу дав зрозуміти, що попереду складний рік. Загалом в перший місяць 2024-го роботу втратили приблизно шість тисяч людей. Зокрема, керівництво одного з найпопулярніших у світі рушіїв Unity подало до Комісії з цінних паперів та бірж США заяву щодо звільнення 1800 працівників. Це складало близько 25% від всього штату компанії. Рішення в компанії пояснили реструктуризацією та переорієнтацією основного бізнесу. При цьому у 2023 році компанія звільнила понад 1100 фахівців.

Також помітні скорочення відбулися в Playtika (близько 350 людей) та Riot Games (530 людей). При цьому перша скоротила працівників в українських офісах, а друга повідомила, що звільнила близько 11% фахівців. Роботу тоді втратили спеціалісти, що не займалися безпосередньо розробкою проєктів Riot Games. Винятком стала команда карткової колекційної гри Legends of Runeterra.

Та рекорд тоді встановила Microsoft, звільнивши 1900 людей. Хвиля зачепила представників різних ігрових компаній — Xbox, Activision Blizzard, ZeniMax. Роботу втратили понад 8,5% «ігрової робочої сили» Microsoft. Водночас корпорація стала третьою компанією в історії, вартість якої перевищила $3 трлн.

Лютий: українські студії, PlayStation та Electronic Arts

Лютий своєю чергою добряче пройшовся по українському геймдеву. Хвиля скорочень тоді зачепила кілька компаній. Так, стало відомо, що в українській студії Fractured Byte звільнили близько десяти фахівців. Компанія розраховувала на участь у виробництві шутера Borderlands 4, однак Gearbox Software, якій належать права на цю франшизу, вирішила згорнути гру. Щоправда, четверта частина все ж має вийти цього року.

Читайте також

Стало відомо про скорочення і в українських офісах Plarium. Як пояснили нам в компанії, причиною звільнень стали неназвані зміни в Pixel United, до складу якої входить в Plarium. Саме це призвело до скорочення в глобальних продуктових командах. За словами співробітників Plarium, компанія виплатила компенсацію у розмірі чотирьох зарплат, а також за всі невикористані дні відпустки. Третьою українською компанією, де пройшли звільнення, стала Gameloft — штат львівського офісу тоді зменшився на 38 працівників.

Втім, до кількості скорочених працівників в гігантах індустрії українському геймдеву було далеко. Зокрема, найбільше скорочення лютого відбулося у PlayStation Studios — по всьому світу роботу втратили 900 людей, або ж приблизно 8% працівників компанії. Скорочення торкнулося фахівців внутрішніх ігрових студій — Insomniac Games, Naughty Dog та Guerrilla. При цьому повністю закрилася PlayStation London Studio, яка відповідала за розробку кількох VR-ігор та фентезійного онлайн-екшена для PS5.

Цифри Electronic Arts скромніші, але також вражають — скорочення торкнулися приблизно 5% співробітників, або ж 670 людей. При цьому звільнення стали лише частиною плану реструктуризації компанії, який також включав закриття деяких офісів і припинення підтримки певних ігор.

Березень: навіть майже забута SEGA втрачає людей

Перший місяць весни у 2024 році вийшов відносно спокійним. Хіба що корпорація Sega відзначилася звільненням 300 людей. Перша хвиля скорочень тут пройшла ще наприкінці січня, а вже у березні стало відомо про продаж студії Relic Entertainment та скорочення 240 працівників з Sega Europe, Creative Assembly і Sega HARDlight. Більшість людей, що втратили роботу працювали в Creative Assembly та Sega Europe.

Квітень: невиконані обіцянки Take-Two Interactive

Найпомітніше скорочення квітня відбулося у Take-Two Interactive — видавничий гігант повідомив про звільнення 5% працівників, що становить близько 600 людей.

«Компанія раціоналізує свій портфель і ліквідує кілька проєктів, що знаходяться в розробці, а також оптимізує свою організаційну структуру. Це призведе до скорочення кількості персоналу та скорочення майбутніх потреб у найманні», — йшлося в заяві Take-Two.

Про намір скоротити витрати після неоднозначних фінансових результатів за останній квартал 2023 року Take-Two оголосила у лютому. Водночас генеральний директор компанії Штраус Зельник тоді підкреслив, що «поточних планів щодо звільнень немає». Він пояснив, що найбільшою статтею витрат був маркетинг, тому компанія має можливість оптимізувати багато витрат, які не стосувалися штатної чисельності. Втім, згодом ця думка змінилася.

Травень: знову Microsoft, знову Gameloft та Phoenix Labs

У травні минулого року в Microsoft прийняли одне з найдивніших рішень — разом закрити чотири студії. Серед них опинилися Аrkane Austin, Alpha Dog Games, Tango GameWorks та Human Head Studios. Загалом роботу втратили приблизно 250 людей.

Обурення багатьох викликав той факт, що боси ігрового підрозділу Microsoft наголосили, що їм потрібно більше невеликих, але іміджевих ігор. При цьому студія Tango GameWorks як раз на таких і спеціалізується. Наприклад, у січні 2023 року вона випустила ритм-бойовик Hi-Fi Rush, що отримав кілька індустріальних нагород і захоплені відгуки гравців. Втім, тут варто зазначити, що на початку 2025 року Tango GameWorks перезапустили — студія продовжить роботу у складі південнокорейського видавця Krafton.

Також у травні компанія Gameloft продовжила «переоцінювати свої виробничі потужності». І якщо в лютому ця переоцінка зачепила український осередок, то у травні компанія закрила студію у Клужі (Румунія). Це вплинуло на життя 136 працівників. Підсумовуючи останній місяць весни минулого року варто згадати і канадську компанію Phoenix Labs, що тоді зупинила роботу над усіма проєктами. Це своєю чергою викликало реструктуризацію компанії та звільнення 162 людей.

Червень: катастрофа у Frag Lab, знову Gameloft Ukraine та Sumo Group

Читайте також

Червень був ще одним складним місяцем саме для українського геймдеву. Зокрема, стало відомо, що київська студія Frag Lab втратила понад 82% працівників — кількість співробітників компанії скоротилася з 204 людей до 56. В компанії тоді зазначили, що їх не оминула криза і довелось змінити фокус решти команди на перезапуск гри Shatterline. Одночасно розробники призупинили Shatterline Early Access. Гру перевипустили у грудні 2024 року на Epic Games Store.

Окрім того, від власних джерел ми тоді отримали інформацію, що звільнення зачепили також українські офіси компанії Gameloft. Мова йшла про щонайменше 53 фахівців. Якщо ж говорити про інші компанії, що надали інформацію для рейтингу топ-25 та продуктової аналітики, кількість працівників в них зменшилася на 86 людей. Тобто за першу половину минулого року український геймдев зменшився мінімум на 276 людей.

Та найпомітнішим скороченням червня стали звільнення в британському холдингу Sumo Group — там роботу втратили близько 15% працівників, або ж майже 250 людей. Нагадаємо, що Sumo Group працювала над Sackboy: A Big Adventure та Crackdown 3, які отримали премію BAFTA. У січні 2022 року компанія Tencent придбала холдинг за $1,27 млрд.

Липень: Bungie страждає від Sony

Попри гарні фінансові показники Destiny 2: The Final Shape у ліпні стало відомо, що Bungie провела масштабний раунд скорочень. Роботу втратили 220 людей, тобто 17% від загальної кількості. Керівництво студії не стало приховувати причину й прямо сказало про необхідність зменшити витрати.

«Сьогодні вранці я ділюся з усіма вами одними з найскладніших змін, які нам коли-небудь доводилося робити як студії. Через зростання витрат на розробку і зміни в індустрії, а також тривалі економічні умови стало ясно, що нам необхідно внести істотні зміни в структуру витрат і зосередити зусилля з розробки повністю на Destiny і Marathon, Ці дії вплинуть на кожен рівень компанії, включно з більшістю наших виконавчих та вищих керівних посад», — заявив директор Bungie Піт Парсон.

Ще 155 людей зі складу Bungie перейшли у внутрішні студії Sony Interactive Entertainment. Це рішення прийняли для «поглиблення інтеграції» материнської та дочірньої компаній. Зокрема, 75 розробників сформували в окрему команду. Вона має працювати під керівництвом PlayStation Studios над бойовиком в новому науково-фантастичному всесвіті.

Серпень: Com2uS, Archiact та Toadman Interactive

У серпні було три компанії, що провели помітні скорочення. Перша з них — південнокорейська Com2uS, відома своїми мобільними іграми. За словами генерального директора компанії Нам Джеквана, вони були «змушені розлучилася з понад 100 членами команди». Ці люди займалися метаверс-платформою Com2Verse, яка зрештою виявилася збитковою. Водночас саму платформу не стали закривати.

Другою стала Archiact. Однак тут йдеться не про хвилю скорочень, а про закриття всієї студії. Ще у січні стало відомо про звільнення в компанії — тоді її представники не назвали точну кількість співробітників, що лишилися без роботи, однак відомо, що це були фахівці з контролю якості, аудіо та ігрового дизайну. На початку серпня Archiact випустили заяву, що їх подорож закінчено. Загалом в Archiact працювало понад 100 співробітників.

Третьою стала Toadman Interactive, що оголосила про закриття своїх офісів у Стокгольмі, Вісбю та Осло. Окрім того, частина фахівців в берлінському офісі також опинилася тоді під загрозою. У фінансовому звіті материнська компанія Enad Global (EG7) заявила, що гру Toadman EvilVEvil, реліз якої відбувся в липні 2024-го, слабко прийняли і вона мала не дуже високі продажі.

Вересень: Lost Boys Interactive та знову Microsoft

Багато більш дрібних скорочень минулого року провів холдинг Embracer Group в своїх внутрішніх студіях. Однак у вересні 140 людей втратили роботу в студії Lost Boys Interactive, яка працювала над PUBG та Diablo IV. Це було вже друге скорочення в компанії за рік — у січні співробітники компанії у соцмережах зазначали, що звільнили «значну» частину компанії та описали те, що сталося, як «масові» звільнення. Нагадаємо, що студію у 2022 році придбала Gearbox Entertainment, збільшивши штат до 400 людей. Згодом Embracer Group продала Gearbox, однак залишила собі Lost Boys.

Ну, а найпомітнішим скороченням першого місяця осені знову відзначилася Microsoft, звільнивши близько 650 працівників. Про це повідомив керівник Xbox Філ Спенсер у внутрішньому листі до колег. Цей етап скорочень був пов’язаний з угодою з Activision Blizzard.

Жовтень: Харківська компанія Bini Games та дві студії Sony

У жовтні CEO Bini Games Олександр Благодаренко розповів нам, що в студії пройшла суттєва реорганізація. Вона була пов’язана зі зміною бізнес-стратегії Bini Games, оскільки компанія відмовилася від одного з напрямків розвитку, в якому рухалася з 2022 року. Компанія вирішила припинити інвестиції в розважальні продукти для молодшої аудиторії. За словами CEO, цей напрямок бізнесу втратив актуальність.

В результаті команда, яка займалася створенням таких продуктів, була розпущена. Нам не вдалося отримати інформацію про те, скільки саме людей звільнили, й на яких умовах це відбулося. Та згідно з інформацією в нашому топ-25 геймдев-компаній, станом на серпень 2024-го у Bini Games працювало 187 фахівців.

Читайте також

Найбільш гучним скороченням у жовтні відзначилася Sony Interactive Entertainment, яка закрила одразу дві студії — Firewalk Studios та Neon Koi. В першій працювало 172 людини, а друга налічувала 38 фахівців. Нагадаємо, що влітку Firewalk Studios випустила провальний PvP-шутер Concord — в Steam піковий онлайн склав менше 700 гравців, а загалом було продано 25 тисяч примірників. Бюджет Concord оцінюється приблизно у $200 млн.

Листопад: 500 «добровільних пенсіонерів» та Thunderful Games

Шведський холдинг Thunderful в останній місяць осені оголосив про чергову реструктуризацію, в рамках якої роботу втратили близько 100 співробітників у Швеції та інших країнах. В компанії пояснили, що прагнуть зосередитися на видавництві сторонніх ігор і при цьому скоротити розробку власних проєктів. В результаті, «значна частина команди розробників» втратить роботу. Також звільнення торкнулися адміністрації та керівництва.

Однак найбільше працівників у листопаді втратила південнокорейська компанія NCSoft. Примітно, що ЗМІ не називали це скороченням — за їхніми повідомленнями «понад 500 людей подали заяву про добровільний вихід на пенсію». Причиною стало перше за дванадцять років погіршення фінансових показників. Своїм «добровільним пенсіонерам» компанія обіцяла виплатити заробітну плату мінімум за 20 та максимум за 30 місяців (залежить від стажу роботи).

Грудень: майже 300 людей в Ubisoft та друга хвиля People Can Fly

Минулого місяця найпомітніше скорочення відбулося в Ubisoft. Зазначимо, що протягом всього року студії Ubisoft по всьому світу звільняли працівників, однак їх кількість зазвичай не перевищувала 50 людей. У грудні компанія втратила близько 277 людей. Так, 143 людини втратили роботу у Ubisoft San Francisco. Ще 134 фахівців звільнили з осередків в Осаці та Сіднеї. Таке рішення керівництво компанії прийняло через провал багатокористувацького шутера XDefiant.

«Гра надто далека від досягнення результатів, необхідних для подальших значних інвестицій. На жаль, припинення XDefiant має важкі наслідки для команд, які працюють над цією грою. Навіть якщо майже половина команди XDefiant у всьому світі перейде на інші посади в Ubisoft, це рішення також призведе до закриття наших виробничих студій у Сан-Франциско та Осаці, а також до скорочення нашого виробничого майданчика в Сіднеї», — пояснила керівниця студій та портфоліо компанії Марі-Софі де Вобер.

Також у грудні про скорочення оголосила польська студія People Can Fly — творці Outriders звільнили понад 120 людей. У своїй заяві генеральний директор Себастьян Войцеховський зазначив, що компанія відмовляється від стратегії самовидавництва, призупиняє Project Victoria та скорочує команду Project Bifrost. Зазначимо, що це була вже друга хвиля скорочень в компанії. У січні минулого року стало відомо, що штат польської студії зменшився на 30 фахівців. Тоді найбільше звільнення торкнулися команди Project Gemini — поки що не анонсованого проєкту, який створюється в партнерстві зі Square Enix.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось1
До обраногоВ обраному1
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

використання AI-генерації та провал деяких проєктів міняють ринок все більше, страшно загадувати що буде через 2-3 роки.

Підписатись на коментарі