Фінансові звіти ігрових компаній: у Tencent проблеми з League of Legends, а Embracer планує випустити дві ААА-гри до кінця року
Ми продовжуємо розповідати про фінансові результати ігрових компаній за період з 1 квітня по 30 червня. Минулого разу ми проаналізували звіти Activision Blizzard, Nintendo, Electronic Arts та Bandai Namco. Цього тижня GameDev DOU знайомить читачів з показниками Tencent, Embracer Group та Remedy Entertainment.
Tencent: міцний VALORANT та проблеми League of Legends
Згідно з фінансовим звітом китайської компанії Tencent її квартальний виторг вперше знизився в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Падіння склало 3% — з $19,78 млрд проти очікуваних $19,85 млрд. Операційний прибуток знизився на 14% до $5,5 млрд, а прибуток акціонерів компанії — на 56% до $2,8 млрд. Якщо ж говорити загалом про перше півріччя 2022 року, то виторг компанії склав $40,2 млрд, що на 1% нижче показника за аналогічний період 2021 року. Прибуток акціонерів за шість місяців впав на 53% до $6,3 млрд.
Ма Хуатенг, CEO Tencent
«У другому кварталі ми виходили з непрофільних видів діяльності, скоротили витрати на маркетинг та операційні витрати. Заглядаючи наперед, ми зосередимося на підвищенні ефективності нашого бізнесу та запуску нових ініціатив щодо отримання доходу».
Зазначається, що дохід від світових ігрових продажів знизився на 1% до $1,6 млрд. Зокрема, менше грошей компанія отримала від PUBG Mobile і Brawl Stars, а результати VALORANT у звіті називають «міцними». Крім того, заробити компанії вдалося на симуляторі виживання V Rising. Гра, нагадаємо, вийшла 17 травня 2022 року.
«Міжнародний ігровий ринок переживає період постпандемічної адаптації, оскільки гравці повертаються до офлайну. З усім тим, ми вважаємо, що досягли прогресу в реалізації стратегічних ініціатив. Наприклад, з погляду ігрових операцій, VALORANT від Riot Games досягла рекордно високого показника унікальних користувачів за місяць та квартального виторгу. Розроблена шведською студією Stunlock гра V Rising продалася тиражем 2 млн копій за перший місяць раннього доступу», — додали в компанії.
Нагадаємо, третину свого прибутку Tencent отримує саме від ігрового підрозділу. Падіння показників цього розділу пов’язують з новою хвилею Covid-19 та із суворими правилами щодо ігор в Китаї. Так, аналітична компанія Niko Partners проаналізувала вплив нового законодавства на геймінг у країні — 77% юних гравців зменшили кількість годин на тиждень.
При цьому на 1% знизився обсяг домашніх продажів. Він становить $4,77 млрд. Такий стан справ у Tencent пов’язують з малою кількістю великих релізів. Також впали доходи від Honor of Kings, Moonlight Blade Mobile та League of Legends. Заробити вдалося на League of Legends: Wild Rift, Return to Empire та Fight of the Golden Spatula.
Ма Хуатенг, CEO Tencent
«У цей період ми приділяли пріоритетну увагу розвитку технічних можливостей та зміцненню нашого лідерства з погляду взаємодії з гравцями. Honor of Kings та Peacekeeper Elite стали двома іграми з найвищим рейтингом за загальним ігровим часом у всій індустрії. При цьому у кожній з них зріс загальний час, який дорослі витрачають на гру в річному обчисленні».
Embracer Group: оптимізм та рекордні інвестиції
Для шведської компанії звіт за квітень-червень став першим документом, який підготували за міжнародними стандартами фінансової звітності. Чистий обсяг продажів збільшився на 107% та склав $676,2 млн. При цьому продажі ігор на ПК та консолі зросли всього на 2% до $217,9 млн, а продажі в мобільному секторі на 104% до $141,3 млн. Решта припадає на настільні ігри, а також категорію «Розваги та сервіси». Скоригований прибуток компанії до вирахування відсотків, податків, зносу та амортизації (EBITDA) збільшився на 19%. Він склав $177,3 млн.
Ларс Вінгефорс, CEO Embracer Group
«Ми досягли важливої віхи, опублікувавши наш перший квартальний звіт за правилами МСФЗ. У ньому ми звітуємо за нашими чотирма бізнес-сегментами: ігри для ПК/консолей, мобільні ігри, настільні ігри, розваги та послуги. Як і очікувалося, перший квартал був відносно спокійним, хоча став рекордним кварталом для Групи з фінансової точки зору. У продажах ігор для ПК/консолей переважали ігри з бек-каталогу. Єдиним новим релізом, який зробив помітний фінансовий внесок у сегмент ігор для ПК та консолей стала Evil Dead: The Game».
Він підкреслив, що в компанії, як і раніше, спостерігають високу рентабельність інвестицій у рекламу для портфоліо мобільних ігор. Вінгефорс також зазначив, що компанія продовжує нарощувати органічні інвестиції у свій портфель з розробки ігор. Зокрема, йдеться про рекордну інвестицію в $105,8 млн. У Embracer Group переконані, що це буде основою для довгострокового зростання, однак у короткостроковій перспективі це сприятиме негативному вільному грошовому потоку у кварталі.
Нагадаємо, що Embracer Group у серпні закрила угоду по придбанню кількох ігрових студій — Bitwave Games, Gioteck, Limited Run Games, Middle-earth Enterprises, Singtrix, Tatsujin, Tripwire Interactive та Tuxedo Labs. Також створена нова оперативна група під назвою Embracer Freemode. Вона зосередиться на шести бізнес-сегментах: ретро/класичні/традиційні ігри та розваги; розробка та виробництво ігор; пристрої, спорядження та предмети колекціонування; спільнота та електронна комерція; інкубація нових ідей, технології та виробничих послуг. Загалом за 2022 рік компанія придбала 15 компаній.
Ларс Вінгефорс, CEO Embracer Group
«Збільшення чистого оборотного капіталу у кварталі є насамперед наслідком накопичення запасів у Tabletop Games напередодні сезонно сильного третього кварталу. Цей фактор помітно ослабне у другій половині фінансового року».
Також у звіті йдеться, що співробітники Групи зараз працюють над 220 проєктами по розробці ігор. Сюди входить 25 нових AAA-ігор, які планують випустити до 2025/26 фінансового року. Тільки до кінця 2022 року має вийти дві AAA-гри. При цьому перезавантаження франшизи Saints Row, яке з’явиться на фізичних носіях та у цифрових магазинах 23 серпня, стане для компанії «одним із найважливіших релізів цього фінансового року». Назву другого AAA-релізу в компанії не розкрили, проте пообіцяли, що гра вийде в жовтні-грудні 2022 року. Крім того, у найближчі квартали компанія збирається випустити ігри категорій AA, A та Indie. Наприклад, в Embracer Group нагадали про майбутні Goat Simulator 3, Alone in the Dark, Outcast 2 та All Elite Wrestling.
Remedy Entertainment: операційний прибуток у мінусі
Прозвітувала про фінансові результати також фінська Remedy Entertainment. За квітень-червень виторг становив 9,4 млн євро — у порівнянні з аналогічним періодом минулого фінансового року він залишився незмінним. Якщо ж говорити про операційний прибуток, то він впав — з 1,5 млн євро минулого року до −2,4 млн євро цього. Таку ситуацію у компанії пояснюють значними зовнішніми витратами на розвиток та вартістю розробки в інших країнах.
А ось ситуація за період з січня по червень дещо оптимістичніша. Загальний виторг збільшився на 25,8% — з 17,5 млн до 22,1 млн євро. Операційний прибуток упав з 1,3 млн євро до 400 тисяч євро.
Теро Віртала, CEO Remedy Entertainment
«Ключовими позитивними чинниками у другому кварталі були збори за розробку Alan Wake 2 та Max Payne 1&2 Remake. Разом з тим, плата за розробку від Codename Condor та Alan Wake Remastered, а також відрахування від гри Control зменшилися у порівнянні з попереднім періодом. Ігри Alan Wake Remastered та Crossfire ще не приносили гонорари. Головною подією другого кварталу стало підписання угоди щодо розробки Max Payne 1&2 Remake з Rockstar Games у квітні. Це дозволяє нам відродити душу того оригінального світу, історії та персонажів для широкої ігрової аудиторії сьогодні».
Варто також зазначити, що першого серпня компанія знизила свої прогнози доходів та операційних результатів на 2022 рік. У Remedy Entertainment це пов’язали з нижчими, ніж очікувалося, гонорарами за ігри у 2022 році, а також через рішення витратити додатковий час на розробку Codename Vanguard — багатокористувацьку фрі ту плей гру, яку вони видають спільно з Tencent.
Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини.
Немає коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів