Падіння продажу контенту в Xbox та курс Ubisoft на 830 млн євро. Фінансові звіти ігрових компаній
Кінець жовтня та початок листопада — традиційний час, коли великі ігрові компанії звітують про фінансові показники за період з липня по вересень. Цього разу ми заглянули у звіти Sony, Microsoft, Ubisoft та Capcom і розповідаємо, яких успіхів досягли їхні ігрові підрозділи за ці місяці.
Sony: прогноз скромніший на 12%
У вівторок, 1 листопада, консолідований звіт за другий квартал 2022 фінансового року представила Sony Group Corporation. Загальний виторг від продажу продуктів та фінансових послуг склав понад $18,7 млрд. Це на 16% більше, ніж за аналогічний період 2021 року. Своєю чергою операційний прибуток майже досяг $2,34 млрд (+8%).
Як і раніше, найбільшими сегментами за виторгом лишаються Game & Network Services (G&NS) та Entertainment, Technology & Services (ET&S). Проте є цікава розбіжність в цифрах. Загальний виторг Game & Network Services складає $4,9 млрд і цей показник мінімум вдвічі вищий, ніж у більшості категорій (серед них є ще Music, Pictures, Imaging & Sensing Solutions (I&SS), Financial Services та Решта). Насправді єдине виключення — Entertainment, Technology & Services, де виторг складає $4,6 млрд.
Але якщо дивитися на операційний прибуток, то в ігор та підписок один з найменших показників — лише $286,2 млн (або ж на 40% менше, ніж у
Що ж стосується PlayStation 5, то за липень-вересень відвантажено 3,3 мільйона одиниць. Загалом цей показник становить 25 мільйонів консолей. Нагадаємо, що за аналогічний час (два роки) Sony відвантажила 29,4 млн PlayStation 4. Впала кількість передплатників PS Plus (з 47,3 млн до 45,4 млн користувачів), а щомісячна кількість активних користувачів PlayStation лишилася на тому ж рівні — 102 млн.
Marvel’s Spider-Man в компанії називають грою, що найшвидше продається на ПК. Хоча конкретних цифр Sony не надає. А от загальні продажі God of War (2018) перевищили 23 млн копій. Згадали у звіті також про придбання компанії Bungie. Тепер це офіційно внутрішня студія японської корпорації.
«15 липня 2022 року Sony Interactive Entertainment LLC („SIE“), дочірня компанія Sony, завершила придбання 100% акцій Bungie, Inc. („Bungie“), незалежного розробника відеоігор у Сполучених Штатах. В результаті Bungie стала дочірньою компанією Sony, а SIE отримала доступ до ігрових потужностей Bungie та технологічної експертизи», — зазначається у звіті.
Загалом Sony підвищила свій прогноз операційного прибутку за весь фінансовий рік на 4,5% до $7,84 млрд. Компанія пов’язує це з коливанням валютних курсів у підрозділах. При цьому вона погіршила прогноз прибутку від ігрового бізнесу за весь рік на 12% до $1,5 млрд. Пояснили таку ситуацію в Sony зниженням продажів програмного забезпечення від сторонніх розробників та детермінованими виплатами в доларах.
Xbox: більше консолей, менше грошей від контенту
Період з липня по вересень був для Microsoft першим кварталом у 2023 фінансовому році та почався він не дуже добре. Загалом компанія отримала $50,1 млрд доходів, а чистий прибуток склав $17,6 млрд. У порівнянні з попереднім кварталом дохід зріс на 11%, а от прибуток впав на 14%. Через глобальне зниження попиту на ПК виторг від компанії з OEM-ліцензією Windows знизився на 15%. Своєю чергою дохід від продажу пристроїв лінійки Surface виріс на 2%, хоча в цьому кварталі Microsoft не випускала новинок.
В Microsoft додали, що ігровий підрозділ продемонстрував «незначний ріст» (4% або ж $3,6 млрд виторгу загалом) у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Нагадаємо, що в останньому кварталі фінансового 2022 року (квітень-червень) загальний виторг ігрового підрозділу впав на 7%, склавши $3,45 млрд. При цьому у липні-вересні дохід від продажу консолей Xbox збільшився на 13%. Компанія пояснює це збільшенням обсягу постачання консолей та зростанням цін. Втім керівник Xbox Філ Спенсер зізнався — консолі Xbox Series X/S продаються в збиток. Загалом компанія втрачає близько $100 на Series X (яка коштує $499) та $200 на Series S (яка коштує $299).
Філ Спенсер, генеральний директор Microsoft Gaming (Xbox)
«Ми утримуємо ціни на консолі, ми утримуємо ціни на ігри та на підписку. Але я не думаю, що ми зможемо робити це вічно. У якийсь момент нам доведеться підняти ціни, але перед Різдвом ми вирішили зберегти поточні ціни»
Впали продажі контенту та сервісів на Xbox — якщо порівнювати з минулим роком, то тут мінус 3%. Це стосується як власного контенту, так і контенту від третіх сторін. Та за словами Спенсера, Game Pass залишається прибутковим для Microsoft, приносячи близько
Capcom: успіх франшизі Resident Evil та проблеми з прибутками
Відзвітував нещодавно також японський розробник та видавець ігор Capcom. Обсяг продажів за липень-вересень у компанії — $146 млн. За шість місяців (з квітня по вересень) загальний виторг склав $333 млн. Це майже на 30% менше, ніж у першому півріччі минулого року. Операційний прибуток за квартал склав понад $107 млн, а за пів року — $196 млн (зниження на 24,3%).
«У червні компанія випустила Monster Hunter Rise:Sunbreak (для Nintendo Switch та ПК) — доповнення для Monster Hunter Rise. Його продажі досягли 4,4 млн одиниць та зробили значний внесок у фінансові показники. Загальний тираж Monster Hunter Rise перевищив 11 млн одиниць по всьому світу», — зазначили в компанії.
Загальний тираж усієї франшизи Monster Hunter склав 88 млн одиниць. Згадали в Capcom також про ремейк Resident Evil 2. Продажі цієї гри офіційно перевищили 10 мільйонів копій, а тираж усієї франшизи — 131 мільйон одиниць. Окрім того, у Street Fighter 49 млн проданих копій, у Mega Man — 38 млн, а у Devil May Cry — 27 мільйонів.
Ubisoft: курс на 830 мільйонів євро
Французька компанія також відзвітувала про фінансові результати. За липень-вересень виторг Ubisoft склав 392,1 млн євро (за розрахунками аналітиків мало бути 340 млн). Проте виторг за пів року (з квітня по червень) становить 699 мільйонів євро, а це на 3% менше, ніж за аналогічний період 2021 року. Зазначимо, що 92% від них (або ж приблизно 642 млн євро) — саме цифрові продажі.
Ів Гійом, засновник Ubisoft
«Галузь процвітає, швидко розвивається, пропонуючи нові виклики та можливості. Гравці глибше впливають на світи, з якими взаємодіють, а технологічні прориви відкривають нові шляхи. Ми продовжуємо інвестувати, щоб залучити наші найбільші франшизи та нові бренди до значно ширшої аудиторії. Завдяки багатому портфоліо інтелектуальної власності, передовим технологіям, високим доходам та міцному балансу ми забезпечимо значну цінність для гравців, наших команд та акціонерів».
Що ж стосується конкретних ігор, то в Assassin’s Creed Valhalla зіграло понад 20 млн унікальних гравців, а кількість зареєстрованих гравців в онлайн-шутері Tom Clancy’s Rainbow Six Siege перевищила 85 мільйонів. В Ubisoft очікують, що Mario+Rabbids: Sparks of Hope, доповнення до Far Cry 6 Just Dance 2023, новий сезон у Siege та Skull and Bones до кінця третього кварталу (січень 2023 року) принесуть приблизно 830 млн євро.
Немає коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів