Фінансові звіти ігрових компаній: Sony втрачає підписників, у Xbox кращій рік за всю історію, а продажі Capcom впали майже на 50%

Кінець липня — час, коли великі ігрові компанії звітують про свої фінансові показники за квартал, який розпочався у квітні та закінчився у червні. Для когось цей квартал є першим у фіскальному році, для когось — останнім. Ми заглянули у звіти Sony, Microsoft, Ubisoft та Capcom і розповідаємо, яких успіхів досягли їхні ігрові підрозділи у минулому кварталі.

Фінзвіт Sony: більше PlayStation 5, але менше користувачів PSN

У п’ятницю, 29 липня, звіт по першому кварталу 2022 фінансового року представила Sony Group Corporation. Загальний виторг від продажу та фінансових послуг склав $17,1 млрд. Це на 2,42% більше, ніж за аналогічний період 2021 року. Своєю чергою операційний прибуток досяг $2,27 млрд (+9,64%).

Сегмент Game & Network Services (G&NS) залишається найбільшим у структурі за обсягами продажів, хоча поступається за рівнем операційного прибутку показникам аналогічного періоду попереднього року. За квітень-червень Sony продала ігор і мережевих сервісів на $4,47 млрд (-1,94%). Операційний прибуток склав $390,7 млн ​​(-57,77%). Два приклади для порівняння: продажі сегмента Pictures (кінематограф) становлять $2,52 млрд (+66,78%), а операційний прибуток — $375,1 млн (+99,61%); продажі сегмента Financial Services — $2,2 млрд (-39.15%), а операційний прибуток — $601,6 млн (+238,75).








За квартал Sony відвантажила 2,4 мільйона одиниць PlayStation 5. Це на 100 тисяч більше, ніж за аналогічний період минулого року і на 400 тисяч більше, ніж за січень-березень 2022 року (останній квартал 2021 фінансового року). Завдяки цьому загальна кількість відвантажених консолей досягла 21,7 млн штук. Кількість проданих ігор для PS4 та PS5 становить 47,1 млн одиниць. За квітень-червень минулого року було продано 63,6 млн одиниць. При цьому на цифрове програмне забезпечення припало 79% продажів (зростання на 8%).

Загальна кількість користувачів PlayStation Plus досягла 47,3 млн осіб у порівнянні з 46,3 млн 2021-го. Однак якщо порівнювати з січнем-березнем нинішнього року, то вона зменшилася на 100 тисяч. Нарешті, кількість активних користувачів PlayStation Network на місяць становить 102 мільйони у порівнянні з 105 мільйонами попереднього року та 106 мільйонами попереднього кварталу. Це найнижчий показник Sony для PlayStation Plus з того часу, як компанія почала публікувати дані (це сталося на початку 2020-го).

Представники компанії згадали у звіті про угоду щодо купівлі студії Bungie Inc, яка завершилася 15 липня 2022 року. В результаті придбання Bungie стала дочірньою компанією Sony, а загальна вартість цієї угоди становила приблизно $3,7 млрд.

«Через обмежений час, що минув з дати закриття угоди, а також обмеження на доступ до інформації про угоду з Bungie, що випливають з антимонопольних міркувань, первісний облік об’єднання поки не було завершено. Тому ми не розкриваємо подробиць про порядок обліку об’єднання бізнесу», — додали в компанії.

За внутрішніми прогнозами Sony, обсяг продажів за весь фінансовий 2022 рік становитиме $85,1 млрд (+15.91%), а операційний прибуток — $8,2 млрд (-8,32%). Якщо ж говорити про сегмент G&NS, то компанія очікує, що загальний обсяг продажів за рік досягне $26,78 млрд (+32,13%), а операційний прибуток — $1,88 млрд (-35,73%). Також компанія заявила, що планує продати 18 мільонів одиниць консолей PS5 протягом усього 2022 фінансового року.

Microsoft: у Xbox кращій фінансовий рік

Загалом у Microsoft справи йдуть добре. У червні для компанії закінчився четвертий фінансовий квартал 2022 року, а загальний виторг виріс до $51,9 млрд (на 12%). При цьому операційний прибуток збільшився на 8% до $20,5 млрд. Чистий прибуток підріс на 2% до $16,7 млрд.

«У динаміці ми бачимо високий попит та зростання прихильності клієнтів до нашої хмарної платформи. Комерційні замовлення зросли на 25%, а виторг Microsoft Cloud склав $25 млрд. Це на 28% більше у порівнянні з минулим роком. Починаючи новий фінансовий рік ми, як і раніше, прагнемо збалансувати операційну дисципліну з постійними інвестиціями у ключові стратегічні галузі для забезпечення майбутнього зростання», — зазначила виконавча віце-президентка і фінансова директорка Microsoft Емі Худ.

Представники компанії також відзначили події, що вплинули на фінансові результати четвертого кварталу. Усього в Microsoft виділили чотири фактори:

  • Несприятлива зміна валютного курсу;
  • Тривалі зупинки виробництва у Китаї та погіршення ситуації на ринку ПК;
  • Скорочення витрат на рекламу;
  • Війна в Україні. Через повномасштабне вторгнення Microsoft вирішила «значно скоротити операції в Росії». Операційні витрати через це становили $126 млн.

А ось із Xbox ситуація неоднозначна. Загальний виторг ігрового підрозділу впав на 7%, склавши $3,45 млрд. Хоча за недавніми повідомленнями кількість передплатників Xbox Game Pass перевищила 25 млн, дохід від контенту та послуг Xbox впав на 6%, а від апаратного забезпечення Xbox — на 11%. Як пояснили в компанії, це викликано «меншою кількістю годин взаємодії та монетизацією стороннього, а також власного контенту. Також це «частково компенсується зростанням передплат Xbox Game Pass».

Однак навіть з урахуванням цього в ігрового підрозділу спостерігаються найвищі продажі за фінансовий рік за всю історію — враховуючи квартальну цифру $3,45 млрд, річний виторг становить $16,22 млрд. При цьому четвертий квартал 2022 фінансового року став другим найкращим в історії.

Capcom: об’єм продажу ігор впав майже на 55%

Відзвітував на тижні також японський розробник та видавець ігор Capcom. Обсяг продажів за квітень-червень у компанії — $186 млн. Це на 47,9%, ніж за аналогічний період 2021 року. Операційний прибуток за квартал склав трохи більше ніж $89 млн або на 48,9% нижче за показники попереднього року. Якщо говорити конкретно про ігри, то чистий продаж підрозділу Capcom Digital Contents впав на 54,8% у річному обчисленні, досягнувши $147,9 млн. Операційний прибуток сегмента знизився на 48,7% до $92,8 млн.

«Цього кварталу основний бізнес Capcom у галузі цифрового контенту продемонстрував хороші результати з обсягом продажів 11,7 млн ​​одиниць програмного забезпечення для домашніх відеоігор. Компанія досягла цього випуском великої новинки — Monster Hunter Rise: Sunbreak. Capcom знаходиться на шляху до досягнення очікуваного річного прибутку і зосередиться на майбутніх релізах у другій половині року, а також на продовженні просування цифрових продажів», — зазначили в компанії.

Представники Capcom також уточнили, що Monster Hunter Rise: Sunbreak (вийшла 14 червня), розійшлася тиражем у 2 млн одиниць, а продажі Monster Hunter Rise (вийшла в березні 2021-го) перевищили 10 млн одиниць по всьому світу. При цьому прогноз консолідованих результатів на поточний фінансовий рік (він закінчиться 31 березня 2023-го) залишається чинним: чистий обсяг продажів має становити $888 млн, операційний прибуток — $355,2 млн.

Ubisoft: 400 млн євро операційного прибутку за рік

У французького розробника та видавця ігор Ubisoft за три минулі місяці обсяг продажів склав 318,2 млн євро. Це на 9,8% менше ніж за аналогічний період 2021 року. При цьому «чисті відвантаження» склали 293,3 млн євро. Це хоч і вище за прогнозовані 280 млн євро, але на 10% нижче за показники попереднього року.

«Цього кварталу ми продемонстрували трохи кращі, ніж очікувалося, результати. Зокрема, завдяки показникам Rainbow Six Siege та бренду Assassin’s Creed. Також відгуки гравців про The Division Resurgence і продовження тестів Rainbow Six Mobile, The Division Heartland і XDefiant були позитивними», — підкреслив фінансовий директор компанії Фредерік Дюге.

За прогнозами Ubisoft «чисті відвантаження» у другому кварталі становитимуть трохи менше 270 млн євро. Загалом за фінансовий 2022-2023 рік планується отримати близько 400 млн євро операційного прибутку.

За словами співзасновника і головного виконавчого директора компанії Іва Гійома, нове партнерство в галузі мобільних технологій дозволить досягти швидкого зростання в мобільному ААА-сегменті. Він також зазначив, що компанія зараз адаптується до «поточних економічних невизначеностей».

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось4
До обраногоВ обраному0
LinkedIn

Схожі статті



Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі