Гра 2024 року за версією читачів GameDev DOU. Голосування

Вже сьогодні відбудеться нагородження переможців The Game Awards`24 — за перемогу у майже тридцяти номінаціях змагаються десятки найрізноманітніших ігор. Традиційно ми вирішили не стояти осторонь і зібрали своїх претендентів на звання «Гри року». Свій список ми робили максимально різноманітним в плані жанрів, масштабу проєктів чи студій. Звісно, перелічити всі примітні ігри цього року неможливо. Тому, наприклад, ми не врахували дочасний доступ Palworld чи Hades II. Однак все одно запрошуємо вас обрати переможця серед найпомітніших ігор 2024 року та проголосувати за нього у формі наприкінці публікації. Починаємо!

Перейти одразу до голосування

Tekken 8 від Bandai Namco

Нову частину одного з найуспішніших файтингів у світі анонсували у 2022 році, а на релізі гра отримала здебільшого позитивні відгуки. Дехто навіть зазначав, що це найкраща пропозиція в контексті всієї серії. Особливо відзначають візуальні ефекти, кінематографічність Tekken 8 та загальний прогрес ігрового прогресу відносно попередніх частин. Показала гра і пристойні фінансові результати. Зокрема, у Великій Британії вона обійшла показники Street Fighter 6, а за перші 10 днів Bandai Namco заробила на ній понад $13 млн. За перший місяць восьма частина розійшлася накладом у два мільйони копій.

Metacritic — 90, OpenCritic — 90




Like a Dragon: Infinite Wealth від Ryu Ga Gotoku Studio

Вже дев’ята частина, але цього разу вже культової рольової гри, де користувачі приміряють на себе роль Ітібана Касуги та Кадзуми Кірю. Події цього разу розвернулися в Йокогамі та на Гаваях. Гра отримала здебільшого схвальні відгуки, а за перший тиждень гравці купили понад мільйон копій Like a Dragon: Infinite Wealth. Продюсер серії Масайосі Йокояма навіть зазначив, що з такими темпами розробники ще ніколи не зустрічалися — Infinite Wealth показала найкращий старт для серії. Для порівняння, Like a Dragon, попередня частина франшизи, розійшлася накладом у 1,8 млн за чотири роки.

Metacritic — 89, OpenCritic — 90




Balatro від LocalThunk

Один з найнесподіваніших успіхів цього року, який ми записали у наш список феноменів 2024-го. Картковий «роглайк» від соло-розробника LocalThunk лише за перші вісім годин після релізу заробив понад мільйон доларів. За перші три дні було продано понад 250 тисячі примірників, за десять днів — 500 тисяч, а протягом перших шести місяців — два мільйони. Станом на осінь гра заробила майже $4,4 млн лише на мобільних платформах. Такий шалений успіх приніс Balatro перемогу на Golden Joystick Awards та п’ять номінацій на The Game Awards 2024 — «Гра року», «Кращий гейм дірекшн», «Краща інді-гра», «Кращий дебют інді-гри», «Краща мобільна гра».

Metacritic — 90, OpenCritic — 91




Helldivers II від Arrowhead Game Studios

Ще один неочікуваний успіх і ще один феномен. Фактично, Helldivers II стала першим великими релізом року для Sony і єдиним її успіхом на полі сервісних ігор у 2024-му. Лише за три дні після релізу генеральний директор Arrowhead Games Йохан Пілестедт зазначив, що було продано приблизно мільйон копій гри. За два тижні цей показник зріс у тричі, а піковий онлайн Helldivers 2 у Steam сягнув позначки у 450 тисяч одночасних гравців. Ажіотаж був таким, що Пілестедт навіть порадив зачекати, поки розробники вирішать проблема з серверами. З нашим оглядом гри можна ознайомитися за цим посиланням.

Metacritic — 82, OpenCritic — 83




Final Fantasy VII Rebirth від Square Enix

На останній день лютого випав головний реліз того місяця — продовження серії ремейків Final Fantasy VII. Rebirth опирається на фундамент, закладений у Final Fantasy VII Remake, а користувачі подорожують широкими локаціями, наповненими додатковими завданнями. Протягом першого тижня після релізу гра стала найбільш продаваною у Японії, однак не виправдала очікувань Square Enix. Втім, це не завадило новій частині потрапити в чисельні топи, а також стати претендентом у семи категоріях на The Game Awards 2024. Навіть більше, вона вже перемогла у чотирьох номінаціях на Golden Joystick Awards.

Metacritic — 92, OpenCritic — 93




Dragon’s Dogma 2 від Capcom

Сиквел рольової гри 2012 року тепло прийняли критики, за місяць вона розійшлася накладом у мільйон копій, а за три місяці Dragon’s Dogma 2 купили три мільйони разів. Зацікавила гра і українців — у рейтингу продажів на дисках за березень реліз опинився на сьомому місці, що можна вважати цілком непоганим результатом для нової гри. Втім, до неї є безліч претензій. Зокрема в нашому огляді зазначалося, що провальна експозиція відбиває бажання далі заглиблюватися у суть історії Dragon’s Dogma 2. Однак після слабкого вступу проєкт по-справжньому розкривається і в першу чергу це стосується битв.

Metacritic — 86, OpenCritic — 87




Rise of the Ronin від Team Ninja

В Rise of the Rоnin гравці беруть на себе роль роніна без імені, якого втягують у війну між сьогунатом Токугава та різними антисьогунатськими фракціями. Однією з особливостей гри є підтримка кооперативного режиму до 4 гравців для спільного проходження основних сюжетних місій, а також PvP-режим. Рольовий бойовик прийняли тепло оглядачі, однак визначних фінансових результатів він не показав — у тиждень релізу гра стала третьою в Японії, поступившись Princess Peach: Showtime! та Dragon’s Dogma 2. Однак вона перемогла у двох номінаціях на PlayStation Partner Awards («Спеціальна нагорода» та «Вибір критиків»).

Metacritic — 76, OpenCritic — 77




Stellar Blade від Shift Up

Беззаперечно один з найяскравіших та найхайповіших релізів весни. Критики здебільшого хвалили Stellar Blade, а в нашому огляді гра отримала 8 з 10 балів. У квітні пригодницький бойовик став найбільш продаваним у Північній Америці, а за два місяці гра від Shift Up розійшлася накладом у понад мільйон одиниць. Втім, на релізі певна частина гравців сварила розробників за надмірну увагу до дупці головної героїні. Геймдиректору Stellar Blade довелося навіть виходити з публічним поясненням. Він зазначив, що коли грає в ігри, то хоче бачити когось, хто виглядає краще, ніж він сам.

Metacritic — 81, OpenCritic — 82




Animal Well від Shared Memory

Один з найуспішніших незалежних проєктів цього року — за рейтингом на Metacritic метроідванія Animal Well поступається хіба що Slay The Princess та UFO 50. Гру хвалять за кількість контенту та безліч секретів, насичений світ та візуальний дизайн. В Bloomberg її називають «класикою на всі часи» та додають, що гравці обов’язково мають спробувати гру. Ще однією особливістю Animal Well є її скромний розмір: на ПК метроідванія важить менше, як 40 мб, а версія для PlayStation 5 — 100 мб. Не дивно, що в таких умовах вона є одним з головних претендентів ну звання «Гра року» на The Indie Game Awards.

Metacritic — 91, OpenCritic — 89




Senua’s Saga: Hellblade II від Ninja Theory

Реліз від Ninja Theory впевнено можна назвати найкінематографічнішою грою цього року. Сиквел пригодницького бойовика називають більшим та дорожчим, хоча і схожим на попередню частину за ігроладом та історією. Гра отримала загалом схвальні відгуки — критикам сподобалися приголомшливі локації, витонченість, дивовижна жорстокість та неймовірна графіка. Втім, видатних фінансових результатів гра не показала. У травневому випуску GameDev DOU Подкасту зайшлися на висновку, що так сталося через недосконалу маркетингову стратегію Microsoft та Xbox. Та це не завадило грі потрапити у кілька номінацій The Game Awards 2024.

Metacritic — 81, OpenCritic — 81




Elden Ring: Shadow of the Erdtree від From Software

Формально Elden Ring сьогодні є найуспішнішим проєктом в портфоліо FromSoftware. Лише за місяць після релізу було продано майже 13,5 млн копій, а за два з половиною роки — 25 млн. Окрім того, гра має близько трьохсот нагород «Гра року». Доповнення Shadow of the Erdtree стало не менш успішним. Зокрема, лише за три дні після релізу воно розійшлося накладом у п’ять мільйонів копій. Щоб обговорити масштаб проєкту ми навіть окремо збиралися GameDev DOU Подкастом. Втім, Shadow of the Erdtree все ж обурило частину гравців, яка вважає, що доповнення не може претендувати на звання «Гра року».

Metacritic — 94, OpenCritic — 94




Black Myth: Wukong від Game Science

Ще один беззаперечний феномен 2024 року. Пригода комуністичної мавпи була найочікуванішим релізом у Steam, а після виходу адаптація китайської оповіді «Подорож на Захід» тільки підтвердила цей статус. Black Myth: Wukong стала другою грою, яка перетнула позначку у 2 млн одночасних гравців на платформі Valve. За три дні було продано 10 млн одиниць, а за два місяці Wukong перетнув межу у 21 млн проданих копій. Завдяки цим показникам Black Myth принесла розробникам понад мільярд доларів і винесла Game Science на 12 місце серед найбільших видавців у Steam.

Metacritic — 81, OpenCritic — 82




Astro Bot від Team Asobi

Гра від Team Asobi — живе підтвердження того, що хіту не обов’язково мати фотореалістичну графіку, сто годин ігроладу та викручений сюжет. Astro Bot одразу після релізу став найвище оціненою грою 2024 року і лише за два місяці було продано понад 1,5 млн примірників. Що особливо приємно, це перша гра від внутрішніх студій Sony, яка на релізі мала українську локалізацію. Не дарма — у вересні гра очолила рейтинг продажів ігор на дисках в Україні. У нашому огляді ми поставили їй найвищий бал. З аргументами GameDev DOU чому вона заслуговує на таку оцінку можна ознайомитися за цим посиланням.

Metacritic — 94, OpenCritic — 95




Frostpunk 2 від 11 Bit Studios

Довгоочікуваний сиквел симулятора містобудування з елементами виживання, події якого відбуваються через 30 років після першої частини. За словами творців гри, вони надихалися реальною історією, розглядаючи Велику зиму, як подію багато в чому схожу на Світову війну. Лише за кілька днів після релізу було продано понад 350 тисяч копій, що дозволило одразу відшкодувати розробникам створення гри та маркетинг. За десять днів цей показник сягнув 500 тисяч, хоча акції 11 Bit Studios тоді впали — інвесторів не вразили результати другої частини. З нашим оглядом Frostpunk 2 можна ознайомитися за цим посиланням.

Metacritic — 85, OpenCritic — 85




Silent Hill 2 від Bloober Team

Один з найяскравіших релізів року і друга гра від польських студій в списку претендентів на звання найкращої у 2024-му. Лише за чотири дні після релізу гравці придбали понад мільйон копій гри, тим самим перетворивши ремейк на найшвидше продавану частину в серії. Такий результат ще більш примітний, якщо зважати, що гру створювали віддалено. І хоча частина фанатів сварила Silent Hill 2 за зміну в зовнішності героїнь, реліз не потрапив за оцінками у двадцятку найкращих ігор року, а також не пройшов перший етап на The Game Awards 2024, ми все ж не оминули гру. Чому — читайте за цим посиланням.

Metacritic — 89, OpenCritic — 87




Metaphor: ReFantazio від Studio Zero

Вже після анонсу було зрозуміло, що Metaphor: ReFantazio гарантовано успіх, адже це новий проєкт від творців культової серії Persona. Додатковим гарантом якості став Кацура Хашино на посаді керівника розробки — він, нагадаємо, був директором при створенні всіх частин Persona, починаючи з третьої. Реліз отримав загальне визнання критиків, а в The Washington Post його назвали «найрозумнішою грою року» та високо оцінили політичну значущість. Фінансові результати теж не засмутили команду Studio Zero. В день релізу було продано понад один мільйон копій гри. Це рекорд серед будь-яких ігор виробництва Atlus.

Metacritic — 94, OpenCritic — 92




Call of Duty: Black Ops 6 від Treyarch та Raven Software

Детально щось пояснювати про чергову гру з серії Call of Duty немає сенсу — це вже традиційна щорічна частина франшизи від команд Raven Software та Treyarch. Втім, на відміну від попереднього релізу, Black Ops 6 отримала загалом схвальні відгуки від критиків. Рецензенти хвалили однокористувацьку кампанію, дизайн місій, багатокористувацьку складову тощо. В контексті фінансових показників гру також можна вважати успішним релізом — Black Ops 6 показала найкращі показники за всю історію франшизи. Наприклад, продажі в PlayStation і Steam зросли на 60% порівняно з попередньою Modern Warfare III. Наш огляд можна почитати за цим посиланням.

Metacritic — 83, OpenCritic — 83




Dragon Age: The Veilguard від BioWare

Перше, чим запам’ятається Dragon Age: The Veilguard — надзвичайно агресивною маркетинговою компанією. І хоча вона посіла перше місце в глобальному рейтингу продажів Steam, а також побила рекорд за кількістю одночасних гравців для BioWare, однозначним успіхом її назвати не можна. Фінансові показники називають «гарними», однак «не чудовими» — гра не змогла обійти за продажами FFVII: Rebirth та Dragon’s Dogma II. Втім, Dragon Age все одно можна назвати примітною грою цього року. Щонайменше через те, що за версією журнала Time це гра року, а за версією користувацького рейтингу на Metacritic вона входить до списку найгірших.

Metacritic — 82, OpenCritic — 80




S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl від GSC Game World

Без другого «Сталкера» список претендентів на звання «Гри року» був би не повний — гра показала солідний онлайн у Steam, розійшлася накладом у мільйон копій лише за кілька днів після релізу і загалом стала подією державного рівня. Навіть якщо враховувати усі проблеми, які зараз намагається вирішити команда «Серця Чорнобиля». Втім, це єдина українська гра в цьому списку і за версією агрегаторів рецензій вона має найнижчі оцінки критиків. Така ситуація склалася, переважно, через перформанс гри. Однак ми все ж радими почитати наш огляд на головний український реліз десятиліття і обирати переможця серед наведених ігор мудро.

Metacritic — 73, OpenCritic — 74




Indiana Jones and The Great Circle від MachineGames

Гра про пригоди легендарного археолога — останній великий реліз 2024-го і один з найбільших тайтлів року для Microsoft. Indiana Jones and The Great Circle отримав загалом схвальні відгуки, хоча про його фінансові показники сказати пока нічого. Однак для ігрового підрозділу Microsoft це був непростий рік. Компанія закрила Tango Gameworks та Arkane Austin, провалила рекламну компанію Senua’s Saga: Hellblade II і загалом могла вихвалятися хіба що успішним релізом S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. Окрім того, масштабні пригодницькі бойовики сьогодні рідкий птах, тому чергова пригода Інді має право змагатися за звання «Гри року».

Metacritic — 87, OpenCritic — 86




Нижче ви можете проголосувати за гру, яка вам сподобалася найбільше

Яка гра для вас стала "Грою року"?

0%
1%
1%
4%
2%
1%
0%
1%
1%
2%
5%
4%
5%
1%
2%
1%
1%
1%
66%
2%
170 голосів  ·  показати результати

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось6
До обраногоВ обраному1
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Я думаю що у нас це опитування зовсім не має ченсу, так як все і так зрозуміло

Додати Сталкер2 це помилка. Ваше голосування втратило будь-який сенс.

Пацани дуже хочуть нагороду, а ніде окрім України вони її не отримають. Того сталкер 2 тут. Ваш Кеп.

Ну а не додавати його — якось дивно. Гра вийшла? Вийшла. В цьому році? В цьому.

Але я розумію про що ви, нижче вже писав про це

З цього року грав тільки У Індіану та ще 3 гри, яких не має у спискку. Проголосував за Індіану.

Цього року є тільки одна гра на 10 з 10... ш це... це Астробот

Неіронічно думаю, що він виграє

0 іронії! Моя дітвора в захваті! Старша донька пройшла уже рази 4.
Причому гра зроблена настільки інтутіивно, що моя меньша донька (4 роки) може пройти відсотків 70% гри самотужки.

Підтримую, дуже гарна гра!

Ждалкер, PoE 2, Хеллблейд 2, Хеллдайверси 2, SteamWorld новий, Фростпанк, Індіана і Animal Well теж цікаві. Все інше для мене прохідняк, або настільки не чіпляє, що аж якось соромно ))
Як всрате ДЛС Shadow of the Erdtree може бути «грою року» і чому його всі пхають куди не ліньки мені не зрозуміло, але певно це тенденція така...

если SteamWorld это Heist II, то тогда советую Tactical Breach Wizards

А чого одразу всрате?

Бо длц не може бути грою року, ну. Це так само, як на балдурс гейт вийшов би мод великий і його б на «гру року» висунули 🤷🏻

Аргумент)
Хоча саме длц велике і дуже гарне!

Hellblade 2 дуже класна, незвичайна та оригінальна гра

играл только в индюшатину, Balatro и Animal Well
обе игры прекрасные, хотя Animal Well после титров уж сильно задротским становится

но вообще 24-й год это шикарный год для любителей тактик, а лучшая игра года это SteamWorld Heist II

А що з тактик грали? Я зараз у Sumerian Six залипаю і спробував Metal Slug

а как же Tactical Breach Wizards?
шикарная вещь! но Heist II еще лучше

А, звісно! Її теж пройшов)) Доволі непогана, хоча ось антураж у мене не попав, і сюжету мені було ну якось аж надто багато, хоча я люблю гарні історії))

сюжет я тупо скипал

важное уточнение — я люблю именно пошаговые тактики аля X-COM

Зрозумів, а я більше у реальному часі, які Mimimi робили. Як же шкода, що студія закрилася

Навіщо взагалі це голосування якщо Сталкер 2 таки вийшов цього року? :)

Хотів не додавати його у список, бо всі все одно будуть голосувати за нього. Але колеги не дозволили)

Like a Dragon: Infinite Wealth просто офігенна!

Тому на обкладинці публікації його постер аж двічі!

Підписатись на коментарі