Гра 2024 року за версією читачів GameDev DOU. Голосування
Вже сьогодні відбудеться нагородження переможців The Game Awards`24 — за перемогу у майже тридцяти номінаціях змагаються десятки найрізноманітніших ігор. Традиційно ми вирішили не стояти осторонь і зібрали своїх претендентів на звання «Гри року». Свій список ми робили максимально різноманітним в плані жанрів, масштабу проєктів чи студій. Звісно, перелічити всі примітні ігри цього року неможливо. Тому, наприклад, ми не врахували дочасний доступ Palworld чи Hades II. Однак все одно запрошуємо вас обрати переможця серед найпомітніших ігор 2024 року та проголосувати за нього у формі наприкінці публікації. Починаємо!
Tekken 8 від Bandai Namco
Нову частину одного з найуспішніших файтингів у світі анонсували у 2022 році, а на релізі гра отримала здебільшого позитивні відгуки. Дехто навіть зазначав, що це найкраща пропозиція в контексті всієї серії. Особливо відзначають візуальні ефекти, кінематографічність Tekken 8 та загальний прогрес ігрового прогресу відносно попередніх частин. Показала гра і пристойні фінансові результати. Зокрема, у Великій Британії вона обійшла показники Street Fighter 6, а за перші 10 днів Bandai Namco заробила на ній понад $13 млн. За перший місяць восьма частина розійшлася накладом у два мільйони копій.
Metacritic — 90, OpenCritic — 90
Like a Dragon: Infinite Wealth від Ryu Ga Gotoku Studio
Вже дев’ята частина, але цього разу вже культової рольової гри, де користувачі приміряють на себе роль Ітібана Касуги та Кадзуми Кірю. Події цього разу розвернулися в Йокогамі та на Гаваях. Гра отримала здебільшого схвальні відгуки, а за перший тиждень гравці купили понад мільйон копій Like a Dragon: Infinite Wealth. Продюсер серії Масайосі Йокояма навіть зазначив, що з такими темпами розробники ще ніколи не зустрічалися — Infinite Wealth показала найкращий старт для серії. Для порівняння, Like a Dragon, попередня частина франшизи, розійшлася накладом у 1,8 млн за чотири роки.
Metacritic — 89, OpenCritic — 90
Balatro від LocalThunk
Один з найнесподіваніших успіхів цього року, який ми записали у наш список феноменів
Metacritic — 90, OpenCritic — 91
Helldivers II від Arrowhead Game Studios
Ще один неочікуваний успіх і ще один феномен. Фактично, Helldivers II стала першим великими релізом року для Sony і єдиним її успіхом на полі сервісних ігор у
Metacritic — 82, OpenCritic — 83
Final Fantasy VII Rebirth від Square Enix
На останній день лютого випав головний реліз того місяця — продовження серії ремейків Final Fantasy VII. Rebirth опирається на фундамент, закладений у Final Fantasy VII Remake, а користувачі подорожують широкими локаціями, наповненими додатковими завданнями. Протягом першого тижня після релізу гра стала найбільш продаваною у Японії, однак не виправдала очікувань Square Enix. Втім, це не завадило новій частині потрапити в чисельні топи, а також стати претендентом у семи категоріях на The Game Awards 2024. Навіть більше, вона вже перемогла у чотирьох номінаціях на Golden Joystick Awards.
Metacritic — 92, OpenCritic — 93
Dragon’s Dogma 2 від Capcom
Сиквел рольової гри 2012 року тепло прийняли критики, за місяць вона розійшлася накладом у мільйон копій, а за три місяці Dragon’s Dogma 2 купили три мільйони разів. Зацікавила гра і українців — у рейтингу продажів на дисках за березень реліз опинився на сьомому місці, що можна вважати цілком непоганим результатом для нової гри. Втім, до неї є безліч претензій. Зокрема в нашому огляді зазначалося, що провальна експозиція відбиває бажання далі заглиблюватися у суть історії Dragon’s Dogma 2. Однак після слабкого вступу проєкт по-справжньому розкривається і в першу чергу це стосується битв.
Metacritic — 86, OpenCritic — 87
Rise of the Ronin від Team Ninja
В Rise of the Rоnin гравці беруть на себе роль роніна без імені, якого втягують у війну між сьогунатом Токугава та різними антисьогунатськими фракціями. Однією з особливостей гри є підтримка кооперативного режиму до 4 гравців для спільного проходження основних сюжетних місій, а також PvP-режим. Рольовий бойовик прийняли тепло оглядачі, однак визначних фінансових результатів він не показав — у тиждень релізу гра стала третьою в Японії, поступившись Princess Peach: Showtime! та Dragon’s Dogma 2. Однак вона перемогла у двох номінаціях на PlayStation Partner Awards («Спеціальна нагорода» та «Вибір критиків»).
Metacritic — 76, OpenCritic — 77
Stellar Blade від Shift Up
Беззаперечно один з найяскравіших та найхайповіших релізів весни. Критики здебільшого хвалили Stellar Blade, а в нашому огляді гра отримала 8 з 10 балів. У квітні пригодницький бойовик став найбільш продаваним у Північній Америці, а за два місяці гра від Shift Up розійшлася накладом у понад мільйон одиниць. Втім, на релізі певна частина гравців сварила розробників за надмірну увагу до дупці головної героїні. Геймдиректору Stellar Blade довелося навіть виходити з публічним поясненням. Він зазначив, що коли грає в ігри, то хоче бачити когось, хто виглядає краще, ніж він сам.
Metacritic — 81, OpenCritic — 82
Animal Well від Shared Memory
Один з найуспішніших незалежних проєктів цього року — за рейтингом на Metacritic метроідванія Animal Well поступається хіба що Slay The Princess та UFO 50. Гру хвалять за кількість контенту та безліч секретів, насичений світ та візуальний дизайн. В Bloomberg її називають «класикою на всі часи» та додають, що гравці обов’язково мають спробувати гру. Ще однією особливістю Animal Well є її скромний розмір: на ПК метроідванія важить менше, як 40 мб, а версія для PlayStation 5 — 100 мб. Не дивно, що в таких умовах вона є одним з головних претендентів ну звання «Гра року» на The Indie Game Awards.
Metacritic — 91, OpenCritic — 89
Senua’s Saga: Hellblade II від Ninja Theory
Реліз від Ninja Theory впевнено можна назвати найкінематографічнішою грою цього року. Сиквел пригодницького бойовика називають більшим та дорожчим, хоча і схожим на попередню частину за ігроладом та історією. Гра отримала загалом схвальні відгуки — критикам сподобалися приголомшливі локації, витонченість, дивовижна жорстокість та неймовірна графіка. Втім, видатних фінансових результатів гра не показала. У травневому випуску GameDev DOU Подкасту зайшлися на висновку, що так сталося через недосконалу маркетингову стратегію Microsoft та Xbox. Та це не завадило грі потрапити у кілька номінацій The Game Awards 2024.
Metacritic — 81, OpenCritic — 81
Elden Ring: Shadow of the Erdtree від From Software
Формально Elden Ring сьогодні є найуспішнішим проєктом в портфоліо FromSoftware. Лише за місяць після релізу було продано майже 13,5 млн копій, а за два з половиною роки — 25 млн. Окрім того, гра має близько трьохсот нагород «Гра року». Доповнення Shadow of the Erdtree стало не менш успішним. Зокрема, лише за три дні після релізу воно розійшлося накладом у п’ять мільйонів копій. Щоб обговорити масштаб проєкту ми навіть окремо збиралися GameDev DOU Подкастом. Втім, Shadow of the Erdtree все ж обурило частину гравців, яка вважає, що доповнення не може претендувати на звання «Гра року».
Metacritic — 94, OpenCritic — 94
Black Myth: Wukong від Game Science
Ще один беззаперечний феномен 2024 року. Пригода комуністичної мавпи була найочікуванішим релізом у Steam, а після виходу адаптація китайської оповіді «Подорож на Захід» тільки підтвердила цей статус. Black Myth: Wukong стала другою грою, яка перетнула позначку у 2 млн одночасних гравців на платформі Valve. За три дні було продано 10 млн одиниць, а за два місяці Wukong перетнув межу у 21 млн проданих копій. Завдяки цим показникам Black Myth принесла розробникам понад мільярд доларів і винесла Game Science на 12 місце серед найбільших видавців у Steam.
Metacritic — 81, OpenCritic — 82
Astro Bot від Team Asobi
Гра від Team Asobi — живе підтвердження того, що хіту не обов’язково мати фотореалістичну графіку, сто годин ігроладу та викручений сюжет. Astro Bot одразу після релізу став найвище оціненою грою 2024 року і лише за два місяці було продано понад 1,5 млн примірників. Що особливо приємно, це перша гра від внутрішніх студій Sony, яка на релізі мала українську локалізацію. Не дарма — у вересні гра очолила рейтинг продажів ігор на дисках в Україні. У нашому огляді ми поставили їй найвищий бал. З аргументами GameDev DOU чому вона заслуговує на таку оцінку можна ознайомитися за цим посиланням.
Metacritic — 94, OpenCritic — 95
Frostpunk 2 від 11 Bit Studios
Довгоочікуваний сиквел симулятора містобудування з елементами виживання, події якого відбуваються через 30 років після першої частини. За словами творців гри, вони надихалися реальною історією, розглядаючи Велику зиму, як подію багато в чому схожу на Світову війну. Лише за кілька днів після релізу було продано понад 350 тисяч копій, що дозволило одразу відшкодувати розробникам створення гри та маркетинг. За десять днів цей показник сягнув 500 тисяч, хоча акції 11 Bit Studios тоді впали — інвесторів не вразили результати другої частини. З нашим оглядом Frostpunk 2 можна ознайомитися за цим посиланням.
Metacritic — 85, OpenCritic — 85
Silent Hill 2 від Bloober Team
Один з найяскравіших релізів року і друга гра від польських студій в списку претендентів на звання найкращої у
Metacritic — 89, OpenCritic — 87
Metaphor: ReFantazio від Studio Zero
Вже після анонсу було зрозуміло, що Metaphor: ReFantazio гарантовано успіх, адже це новий проєкт від творців культової серії Persona. Додатковим гарантом якості став Кацура Хашино на посаді керівника розробки — він, нагадаємо, був директором при створенні всіх частин Persona, починаючи з третьої. Реліз отримав загальне визнання критиків, а в The Washington Post його назвали «найрозумнішою грою року» та високо оцінили політичну значущість. Фінансові результати теж не засмутили команду Studio Zero. В день релізу було продано понад один мільйон копій гри. Це рекорд серед будь-яких ігор виробництва Atlus.
Metacritic — 94, OpenCritic — 92
Call of Duty: Black Ops 6 від Treyarch та Raven Software
Детально щось пояснювати про чергову гру з серії Call of Duty немає сенсу — це вже традиційна щорічна частина франшизи від команд Raven Software та Treyarch. Втім, на відміну від попереднього релізу, Black Ops 6 отримала загалом схвальні відгуки від критиків. Рецензенти хвалили однокористувацьку кампанію, дизайн місій, багатокористувацьку складову тощо. В контексті фінансових показників гру також можна вважати успішним релізом — Black Ops 6 показала найкращі показники за всю історію франшизи. Наприклад, продажі в PlayStation і Steam зросли на 60% порівняно з попередньою Modern Warfare III. Наш огляд можна почитати за цим посиланням.
Metacritic — 83, OpenCritic — 83
Dragon Age: The Veilguard від BioWare
Перше, чим запам’ятається Dragon Age: The Veilguard — надзвичайно агресивною маркетинговою компанією. І хоча вона посіла перше місце в глобальному рейтингу продажів Steam, а також побила рекорд за кількістю одночасних гравців для BioWare, однозначним успіхом її назвати не можна. Фінансові показники називають «гарними», однак «не чудовими» — гра не змогла обійти за продажами FFVII: Rebirth та Dragon’s Dogma II. Втім, Dragon Age все одно можна назвати примітною грою цього року. Щонайменше через те, що за версією журнала Time це гра року, а за версією користувацького рейтингу на Metacritic вона входить до списку найгірших.
Metacritic — 82, OpenCritic — 80
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl від GSC Game World
Без другого «Сталкера» список претендентів на звання «Гри року» був би не повний — гра показала солідний онлайн у Steam, розійшлася накладом у мільйон копій лише за кілька днів після релізу і загалом стала подією державного рівня. Навіть якщо враховувати усі проблеми, які зараз намагається вирішити команда «Серця Чорнобиля». Втім, це єдина українська гра в цьому списку і за версією агрегаторів рецензій вона має найнижчі оцінки критиків. Така ситуація склалася, переважно, через перформанс гри. Однак ми все ж радими почитати наш огляд на головний український реліз десятиліття і обирати переможця серед наведених ігор мудро.
Metacritic — 73, OpenCritic — 74
Indiana Jones and The Great Circle від MachineGames
Гра про пригоди легендарного археолога — останній великий реліз
Metacritic — 87, OpenCritic — 86
27 коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів