Конкуренція і нестабільність. Як українські геймдев-художники будують кар’єру на фрилансі

Ми обговорили з фриланс-художниками ефективність найпопулярніших платформ, пошук замовників та переваги full-time. Про те, як реагує сегмент на останні турбулентності всередині геймдев-індустрії та як будують свою самозайнятість українські digital художники — читайте у сьогоднішньому матеріалі.

«Коли ти працюєш на фрилансі — ти робиш дуже багато помилок і з найгіршого: тобі нема до кого звернутися за порадою»

Левіза Нікуліна — Freelance Environment Concept Artist

На фрилансі, як і у сфері концепт-арту, я працюю трохи більш ніж два роки. У 2023 році я пішла навчатися на курс по концепту оточення тривалістю в рік, але дозволити собі не працювати та виключно навчатися я не могла. Тому на початку 24-го року почала «пасивно» шукати роботу: викладала деякі роботи в історії інстаграму, часто нагадувала там, що відкрита до пропозицій. Також завела акаунт на Upwork, але була супер розчарована їх політикою «ставок конектів» (оплатою за подання заявки на аплай замовлення). Памʼятаю, я закинула туди 700 грн та подала заявок десь на 500 з них. Жодна заявка не дала прямого результату.

Але дав результат Work.ua, на який я сподівалась в останню чергу. Там моє резюме побачила українська студія дизайну з ОАЕ. Вони займалися візуальним оформленням театральних виступів та урочистих заходів. Їм потрібен був концептер, який би робив арти під події та концепти того, як може виглядати оформлення постановок. Звичайно, це не геймдев, але ж це справжнє перше замовлення. Так почався мій фриланс.

Як я вже казала, Upwork не дав прямого результату, але певний плюс з нього все ж був. На пошту мені прийшла пропозиція проєктної роботи. Це був стартап гри на Unreal Engine з запитом розробки концептів механізмів та оточення. Коли я спитала, як саме мене знайшли, замовник відповів, що побачив мою заявку на Upwork, тоді вбив моє імʼя у гуглі, потрапив на ArtStation, а звідти вже взяв мою пошту. Як відомо, Upwork не дозволяє розміщувати свої контактні дані, прізвище теж приховано, є тільки імʼя. Це зроблено саме для того, щоб замовнику або виконавцю було складно співпрацювати в обхід сайту. Але в мене специфічне імʼя, знайти мене просто. Так я отримала нову проєктну роботу в обхід Upwork.

З порад — якщо ви плануєте працювати через цей сайт не робіть так, як я. За обхід ви не отримаєте рейтинг та оцінки, які дуже впливають на отримання майбутніх замовлень.




Зараз я 5 місяців працюю парт-тайм на ізраїльську компанію, розробляю оточення та персонажів для майбутньої гри. Це мій найцікавіший та найприбутковіший проєкт, отримати який мені допоміг ArtStation. Окрім Upwork я пробувала розміщати резюме та портфоліо на різних ресурсах, не оминала навіть robota.ua, але згодом зрозуміла, що кращого варіанту, ніж ArtAtation, я не знаю.

Як на мене, це найефективніша платформа пошуку для художників. В мене стоять сповіщення на нові відкриті позиції, тому я завжди в курсі, хто кого і куди шукає. З додаткових плюсів — можливість підняти релевантність твого портфоліо шляхом Pro підписки. Це не «конекти» UpWork, за які ти можеш нічого не отримати. Це реальне збільшення видимості профілю. Хоча, якщо ви публікуєте щось часто, прекрасно можна обійтись і без підписки.

Я завжди була зацікавлена у full-time роботі, але, на жаль, зробити зараз це не так просто. До ізраїльської компанії я дуже активно шукала роботу в українській компанії, хотіла працювати в команді, в якої могла б сама навчатися. Коли ти працюєш на фрилансі — ти робиш дуже багато помилок і з найгіршого: тобі нема до кого звернутися за порадою. Ти не можеш просто спитати. На пошуки знань, яких тобі не вистачає, витрачається нереально багато часу. Тому, якщо не навчатися постійно, робота на фрилансі може сильно підкосити тебе.

З моменту, як я почала фрилансити й до зараз, я реально постійно знаходжусь на курсах, зараз ще на менторстві. Коли в роботі ступор — я звертаюсь до менторки, яка доповнює мої скіли та знання. Так я рятуюсь від відчуття тотальної усамітненості на роботі.

Свій ідеал я бачу у full-time роботі + декілька додаткових годин фрилансу. Якщо не казати суто про гроші (бо тут плюс очевидний), то на фул-таймі в тебе, скоріш за все, є команда, стабільність та ширші можливості. А на фрилансі можна робити виключно те, що ти любиш. Я обожнюю дивні інді-ігри, які роблять «на колінці» ентузіасти, тому відмовитися від такого крутого підробітку мені точно не хотілося б.

Також на фрилансі ти дуже гнучкий. Абсолютно реально знайти проєкт, на який ти будеш виділяти по годині в день, або пару годин на вихідних. Це уможливлює мати фул і фриланс роботу та не працювати 24 на 7.

Щодо порад, то найбанальніше і просте — будьте помітними. Викладайте свої роботи в Інстаграм та Фейсбук. Не робіть для артів окремі акаунти. Я і моє мистецтво — це одне ціле: люди бачать мене, бачать, що я роблю, як я працюю, і як живу. Це приваблює, викликає довіру куди більше, ніж акаунт з виключно вилизаними роботами. Мій нинішній роботодавець писав мені в інстаграм, студія з ОАЕ писала мені в інстаграм. Людям подобається бачити вас і вашу роботу поруч, а не відірвано одне від одного.

Обов’язково доєднуйтесь до профільних каналів в Дискорді. Зробили щось нове для портфоліо — киньте посилання в канали. Може, отримаєте лайк, а може і пропозицію. Це стосується абсолютно всіх соц. мереж (Linkedin — база базова). Телеграм — теж непогано, підписуйтесь на все, що повʼязано з вашою роботою. Іноді в деяких каналах я знаходжу інфу про конкурси. Не на всі йду, але коли нема роботи — це крутий шанс поповнити портфоліо та завести коло знайомств.

Фриланс — це про продавання своїх послуг. І чим більше платформ та людей з вашої сфери знають про ваші послуги, тим більшим є шанс знайти замовника.

«Відчуваю сильну потребу в стабільності, особливо в умовах дронопадів і кризи»

Дмитро Будницький — Freelance 2D Concept Artist

Я працюю фриланс діджитал художником понад 8 років. Працюю зокрема на Upwork і Fiverr, а також на друзів, друзів друзів і так далі.

Почав працювати ще у школі й робив портрети через соціальні мережі, аватарки для різних мемних пабліків, але завжди любив геймдев і хотів бути його частиною. Почали приходити замовлення від інді розробників і якраз на цьому етапі я і знаходжусь.

Upwork обрав оскільки це був єдиний сайт на якому можна було працювати адекватно, плюс він був найпопулярнішим от і все.

Fiverr завів суто через веселий вайб, водночас звідти приходять і найвайбовіші клієнти.






Ніша перетворилась на смітник та фестиваль тупоголових уродців, які нагенерували собі AI картинок і просять тебе їх підправити. Та поступово все нормалізується і знов починають з’являтися чимало звичних замовлень.

Поява AI художників завдала ніші дійсно відчутного удару, та, на щастя, оправилась. Та і що ж там, я сам вже інтегрував АІ процеси у свою роботу.

Наразі я активно шукаю full-time позицію. Відчуваю сильну потребу в стабільності, особливо в умовах дронопадів і кризи. Зіштовхуюсь з тим, що студії крутили твій фриланс досвід... А потрапити навіть в слот/гемблінг студії вже теж не є простим завданням.

З досвіду постійного перебування на грані бомжування, можу порадити мати дисципліну, бути в міру забобонним та вірити у дива, бути розслабленою, бо тільки коли не думаєш за роботу — вона приходить як рідкісний звір. Залишайтесь вірними своїй справі, навіть якщо від усіх тягарів життя та перевтоми блювати вже тягне. Займайтесь самозайнятістю і будьте вільними художниками тільки якщо не крінжуєте знімати себе і трохи бути клоуном!

«Багато скорочень — багато вільних рук, що стають з вами в чергу на пошук роботи»

Каріна Шипилюк — Freelance Environment Concept Artist, ex Wargaming, Robin Entertainment

В гейм індустрії я працюю вже понад 4 роки. До того я працювала 2D аніматором, але все ж обрала повноцінний 2D арт напрямок за подальший свій шлях. Почалося все з Linkedin, я не мала наміру бути конкретно фриланс художником, але до мене почали писати з пропозиціями роботи і на той момент я була рада взятися за будь-яку можливість. Воно і затягнуло мене у вир фрилансу.

Я певно не найкращий приклад фриланс художника, оскільки користуюся лише двома платформами — це Linkedin та ArtStation. Хоч свого часу і намагалася освоїти та налагодити потік замовлень через Upwork, Fiverr та інші до них подібні платформи, але так нічого в мене не вийшло. Тому я тут багато не можу порадити: в кожного воно працює по різному. Але незалежно від платформ, основою завжди є наполегливість та терпіння.





Щодо впливу масових скорочень, то це доволі болісна тема в цілому. І звісно це впливає на фриланс сегмент, багато скорочень — багато вільних рук, що стають з вами в чергу на пошук роботи. Тому, так — конкуренція зростає. Та я можу сказати, що це вже пару років триває, тож це не має вас деморалізувати: той хто старається та має терпіння знайде собі місце.

Я зацікавлена у full-time роботі, бо фриланс це нестабільний заробіток: ти можеш працювати над проєктами по парі місяців і все начебто добре, але потім щось закриється, збанкрутує чи просто завершиться і ви можете сидіти так само пару місяців без роботи. Але я певна, що комусь вдається мати стабільні замовлення, та не завжди так щастить усім. Тому це доволі практичне рішення: мати фриланс проєкти та full-time роботу. Іноді бувають такі фриланс замовлення, що ви працюєте майже як на повну ставку і паралельно можете вести ще проєкт, чи декілька.

Якщо ви розглядаєте фриланс, то спершу будьте готові до випробувань та нестабільності, але з кожним клієнтом у вас буде рости і кількість замовлень, і одного дня ви зможете себе нормально забезпечувати постійним прибутком від замовлень. Найголовніше — не опускати руки, йти до мети, мати терпіння. Тоді все прийде у свій час.

Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось8
До обраногоВ обраному5
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі