Naughty Dog відмовляються від The Last of Us Online, Е3 остаточно «вмерла», а Call of Duty перегнала Зельду. Новини про ігрову індустрію

Кінець року все ближче і це відчувається все сильніше — великі ігрові нагороди всім кому можна роздали, а студії поставили на паузу анонси та випуск нових трейлерів. Втім, тиждень все одно вийшов доволі насиченим. Про благодійну ініціативу від чеської студії Amanita Design, гіг-контракти в українській ігровій індустрії, підсумки року від Філа Спенсера та найпопулярніші ігри серед користувачів Pornhub читайте в нашому традиційному дайджесті!

💙💛Геймдев та Україна
👾 Новини й анонси
🍀 Корисне для розробників
🎡 Цікаве
🎁 Роздачі та розпродажі
🐸 Що там з тижневими мемами

🇺🇦 Геймдев та Україна

Продажі гри про дослідження підземель Demon Lord Reincarnation від української команди Graverobber Foundation перевищили шість тисяч копій. За словами одного з розробників, цільовий показник для Demon Lord Reincarnation був вдвічі нижчим, але гра змогла перевершити очікування за сумою продаж на всіх платформах.

«До речі, наш цільовий результат був три тисячі копій протягом року. Я не був упевнений, що вона набуде популярності через свою експериментальну природу та нетрадиційні системи. Крім того, подальше розкриття [деталей] буде божевільним. Спойлер: мене ледь не вбили за 2 тижні до релізу», — написав Romanus Surt.

Чеська студія Amanita Design, відома іграми Samorost, Machinarium та Creaks анонсувала благодійну ініціативу на підтримку України. Команда передасть весь прибуток з продажів своїх проєктів за тиждень на потреби нашої держави. Нагадаємо, що раніше польська студія 11 bit studios відправляла прибуток від продажів This War of Mine на початку повномасштабного вторгнення, а Blizzard Entertainment зібрала $1,5 мільйона на гуманітарні потреби, пропонуючи унікальних компаньйонів у World of Warcraft.


Ми ж цього тижня опублікували невеличке дослідження про гіг-контракти в українській ігровій індустрії. Це така форма цивільно-правового договору між ІТ-фахівцем та компанією, яка з’явилася після запуску Дія City. З’ясувалося, що лише кілька представників вітчизняної ігрової індустрії вказали, що мають гіг-співробітників. Лідером за абсолютною кількістю контрактів стала група Playrix, що цілком логічно, зважаючи на її розмір. Втім, якщо казати про частку від загального числа людей, то тут решту студій з великим відривом обійшла Nordcurrent Dnipro — понад 85% працівників там влаштовані саме за такою формою. Нижче можна ознайомитися з загальною ситуацією, а за цим посиланням можна дізнатися про подальші плани компаній.


Команда MK:translations своєю чергою провела невеличке дослідження ринку перекладачів-фрилансів та з’ясувала, як на нього вплинула повномасштабна війна та чи загрожує локалізаторам конкуренція з боку штучного інтелекту. Так, найбільших змін зазнали ставки перекладачів польської мові, найменших — іспанської. Також суттєві зміни були для перекладачів з норвезької, чеської/словацької та новогрецької. Більше інформації в цьому блозі.



Видавництво MAL’OPUS анонсувало вихід українського перекладу однієї з найвидатніших книжок про комп’ютерні ігри — «Володарі DOOM» Девіда Кушнера. Книжка розповідає про легендарних Джона Ромеро та Джона Кармака, які своїм підходом до створення ігор перевернули геймдев. Точна дата виходу поки не відома, але на сайті видавництва зазначений 2024 рік.


Українська студія Wild Fields оголосила дату релізу Speed Crew на ПК, PlayStation та Xbox — гра з’явиться на цих платформах вже 31 січня. На честь оголошення дати релізу розробники поділилися новим трейлером проєкту, в якому показали основні ігроладні механіки та розбавили ці кадри різноманітними кумедними моментами.

«З радістю повідомляємо, що вже 31 січня Speed Crew стартує у Steam, на PlayStation та Xbox. Разом з основною кампанією ми представляємо новий режим, де ви зможете об’єднатися з друзями та стати Домініоном. Опануйте мистецтво хаосу, розбивайте машини, зривайте перегони та гарантуйте собі високооктановий кайф», — сказано в дописі Wild Fields.

Нагадаємо, Speed Crew — це поєднання симулятора автомеханіка та стратегії в реальному часі. У грі необхідно обслуговувати перегонові боліди на піт-стопах. Проєкт вийшов 8 червня на Nintendo Switch, і ми публікували його огляд. А ще на нашому сайті виходило інтерв’ю з Олегом Козаком, Executive Producer у Wild Fields з 10-літнім досвідом у геймдеві.

👾Новини й анонси

Польська студія Fumi Games поділилася першим повноцінним трейлером шутера Mouse. У відео можна побачити ігроладні кадри ранньої версії гри, дослідження локацій та битви з ворогами. За словами розробників, Mouse буде похмурим нуарним шутером, що був натхненний класичними мультфільмами 1930-х років. Реліз гри на ПК запланований на 2025 рік.


Арт-директор студії Arkane Lyon Себастьєн Міттон опублікував скриншоти Marvel’s Blade, яку анонсували під час The Game Awards 2023. За словами розробника, гра буде пригодницьким бойовиком від третьої особи. Marvel’s Blade поки що немає навіть орієнтовної дати релізи, як і списку платформ, на яких вийде гра.






Компанія Naughty Dog зупинила роботу над багатокористувацькою грою по франшизі The Last of Us. Команда зазначила, що усвідомила масштаби проєкту та кількість необхідних ресурсів для його підтримки. Студія не заявила прямо, що сервісна The Last of Us скасована назавжди, але з тексту зрозуміло, що найближчим часом до цього проєкту повертатися не планують.

«Ми перебували на стадії попереднього виробництва цієї гри з того часу, як працювали над The Last of Us Part II. Під час переходу до виробництва стали очевидними величезні масштаби наших амбіцій. Щоб випустити та підтримувати The Last of Us Online довелося б залучити всі ресурси нашої студії для підтримки контенту після запуску, а це серйозно вплине на розробку майбутніх однокористувацьких ігор. Отже, перед нами було два шляхи: стати студією виключно сервісних ігор або продовжувати зосереджуватися на однокористувацьких сюжетних іграх», — додали в компанії.

За мотивами науково-фантастичної гри Fort Solis з Троєм Бейкером та Роджером Кларком знімуть серіал. Про це повідомили розробники зі студії Fallen Leaf, які працюють над шоу разом зі шведською компанією Studios Extraordinaires. Нагадаємо, що гра вийшла в серпні на ПК та PS5. Вона отримала стримані відгуки і на Metacritic має 60 балів зі 100.


І ще одна новина зі світу ігрових екранізацій. Кінокомпанія A24 спільно з Kojima Productions та студією Hammerstone працює над екранізацією Death Stranding. Про це представники Kojima Productions повідомили у пресрелізі 14 грудня. Хідео Коджима виступає одним з продюсерів проєкту, а раніше він зазначав, що стрічка не буде простим повторюванням його гри.

🍀Корисне для розробників ігор

Unity Developer Роман Романіченко опублікував блог, в якому пройшовся по основних техніках оптимізації графіки в рушії Unity. Він розповів про систему LOD, Draw Calls, менеджерів сцени тощо. Більше про це, а також аддони, які допоможуть оптимізувати графіку — читайте за цим посиланням.


Якщо комусь знадобиться швидкий та простий спосіб перетворення 3D-моделей на креслення, то команда CGStore представила Blueprint V2. Інструмент дозволяє легко створювати та налаштовувати креслення у 2D лише за допомогою одного кліка миші. Завантажити інструмент можна за цим посиланням.


В магазині Humble Bundle з’явився новий набір Unity Software Bundle для геймдев-фахівців. Сервіс пропонує отримати 30 інструментів та плагінів для Uniity за $35, проте за бажанням можна заплатити більше. Як сказано на сторінці комплекту, до його складу увійшло багато різноманітних пропозицій. Наприклад, тут є системи для імплементації діалогів та форми зворотного зв’язку, градієнт для оформлення інтерфейсу та набір проджектайлів. А ще — toolkit для покрокової стратегії та різноманітні асети.


Co-Founder в VP Production Влад Плотніков опублікував п’ять порад для тих, хто працює з аудіоспеціалістами і дає цім фахівцям фідбек. Влад зазначив, що у процесі роботи деколи виникають моменти напруги й нерідко вони пов’язані саме з необхідністю надати зворотний зв’язок композитору чи звуковому дизайнеру. Як ефективно оцінити результат їх роботи та якнайшвидше порозумітися читайте за цим посиланням.

🎡Цікаве

А щоб двічі до Коджими не ходить — інша новина з того ж пресрелізу Kojima Productions. Зокрема з документів стало відомо, що у Death Stranding з моменту релізу зіграло 16 млн людей. На це грі знадобилося чотири роки.


Цю тему є сенс продовжити іншою фінансовою новиною, яка доводить — щоб заробити грошей іграм не обов’язково бути якісними. За даними аналітичної агенції Circana, у листопаді серед гравців з США найкраще продавалася Call of Duty: Modern Warfare III. Шутер потрапив на другу сходинку загального чарту продажів за 2023 рік і поступився лише Hogwarts Legacy. Аналогічна ситуація і в Великій Британії, де нова частина Call of Duty опинилася на першому місці рейтингу.


Що рік добігає кінця можна зрозуміти по тому, яка ігрові платформи пропонують користувачам підсумувати 2023-й. Цього тижня усі великі платформи закликали гравців ділитися підсумками:

Дехто навіть вже підбив підсумки. Зокрема керівник ігрового підрозділу Microsoft Філ Спенсер провів в іграх 917 годин, зігравши у 82 тайтли. Найбільше часу ігровий бос провів у Starfield (148 годин), Diablo IV (143 години) та Pillars of Eternity: Hero Edition (124 години).


На форумі наш підписник розповів про Owlcat Games — студію, яка створила дві гри по ліцензії Pathfinder, а також щойно випущену Warhammer 40000: Rogue Trader. Втім, перш за все Owlcat Games, як зазначає автор, буквально плоть від плоті російська компанія, з очікувано мерзотними працівниками-росіянами, грошима російських олігархів, і типовими російськими бізнес-практиками. Детальніше про його невеличке розслідування читайте в на форумі.


Розмови навколо цьогорічної The Game Awards не вщухають. Нещодавно продюсер церемонії та її ведучий Джефф Кілі поділився статистикою переглядів. Кількість переглядів прямої трансляції становила понад 118 мільйонів, що на 15% більше, ніж роком раніше і взагалі є рекордом за десять років існування премії. При цьому кількість одночасних глядачів трансляції на YouTube перевищила 900 тисяч, що на 53% більше у порівнянні з 2022 роком.

Та були і неприємні розмови навколо TGA`23. Про ці проблеми ми писали на форумі — багато хто в ігровій індустрії помітив, що саме розробникам під час церемонії нагородження часу було приділено менше, ніж зірковим гостям. Детальніше про це читайте в нашому топік.


Наймасштабніша ігрова виставка Е3 офіційно припиняє своє існування. Журналісти The Washington Post поспілкувалися з Стенлі П’єром-Луї, президентом і головним виконавчим директором некомерційної торгової асоціації, яка представляє інтереси ігрової індустрії в США. Він підтвердив, що Е3 більше не планують організовувати.

«Після понад двадцяти років проведення заходу, який слугував центральною вітриною для американської та світової індустрії відеоігор, Entertainment Software Association (ESA) вирішила закрити E3. Ми знаємо, що вся індустрія, як гравці, так і творці, дуже пристрасно ставляться до E3. Ми поділяємо цю пристрасть. Ми знаємо, що важко прощатися з такою улюбленою подією, але це правильний крок, враховуючи нові можливості, які відкриваються перед нашою індустрією, щоб достукатися до фанатів і партнерів», — заявив П’єр-Луї.

Epic Games виграла суд проти Google. Три роки тому Epic Games звернулася до суду через нібито монопольне становище Apple та Google на ринку додатків на пристроях під управлінням iOS та Android. Присяжні визнали магазин Play Market та сервіс Google Play Billing незаконною монополією. Вони ствердно відповіли на питання про домінацію Google на ринку дистрибуції додатків та білінгових систем для Android. А ще — заявили, що корпорація здійснювала антиконкурентні дії в цьому сегменті, і Epic Games від них постраждала.

«Ми плануємо оскаржити вердикт. Android і Google Play надають більше вибору і відкритості, ніж будь-яка інша велика мобільна платформа. Судовий процес чітко показав, що ми жорстко конкуруємо з Apple та її App Store, а також з магазинами додатків на пристроях Android та ігрових консолях. Ми продовжуватимемо захищати бізнес-модель Android і залишатимемося глибоко відданими нашим користувачам, партнерам та екосистемі Android в цілому», — заявив Вілсон Уайт, віце-президент Google з питань взаємодії з урядом та державної політики.


Цього тижня всім відомий ресурс Pornhub опублікував детальну статистику запитів за 2023 рік. Є там і ігровий розділ. Найпопулярнішою грою третій рік поспіль стає Fortnite. За нею йдуть Overwatch, Minecraft та Pokemon. Baldur’s Gate 3 також увійшла в топ, але розташувалася лише на 22-му рядку.


Студія Insomniac Games зазнала атаки від хакерського угрупування Rhysida. Останнім нібито вдалося отримати доступ до особистих даних співробітників компанії та акторів, включаючи Юрія Ловенталя (грав Людину-павука у Marvel’s Spider-Man). Також хакери вкрали деякі матеріали прийдешньої гри Marvel’s Wolverine. Зловмисники вимагають від ігроробів понад $2 млн в біткоїнах.

🎁Роздачі та розпродажі ігор

В офіційному блозі PlayStation опублікували список з ігор, які з’являться у розширеній PS Plus 19 грудня. Зокрема, гравцям стане доступна GTA V та ще 18 тайтлів, серед яких Metal: Hellsinger, Moonscars тощо.


Окрім того, на PS5 вже доступна демоверсія Tekken 8, яка вийде у січні 2024 року. На ПК та Xbox Series X/S демо буде доступне вже 21 грудня.


В Epic Games Store почалася масштабна роздача. Першою грою стала Destiny 2: Legacy Collection з трьома доповненнями (The Witch Queen, Beyond Light та Shadowkeep).


Нарешті для тих, у кого є підписка Xbox Game Pass безкоштовною стала Far Cry 6.

🐸 Що там з тижневими мемами







Підписуйтеся на Telegram-канал @gamedev_dou, щоб не пропустити найважливіші статті і новини

👍ПодобаєтьсяСподобалось0
До обраногоВ обраному0
LinkedIn


Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter
Дозволені теги: blockquote, a, pre, code, ul, ol, li, b, i, del.
Ctrl + Enter

Підписатись на коментарі