Вихід Alan Wake 2, скандал навколо локалізації Ghostrunner 2, вподобання українських розробників. Новини про ігрову індустрію
Тиждень минув, а отже — час для нового дайджесту. Сьогодні дізнаємося про реліз Alan Wake 2 з українською локалізацією та думку критиків про гру. Поглянемо на проєкти, якими цікавилися вітчизняні розробники в вересні. Здивуємося розіграшу ПК від Blizzard з водяним охолодженням із людської крові. А також оцінимо рейтинг геймдев-компаній України станом на серпень. Гортайте нижче, щоб прочитати про все це та багато інших подій, які трапилися в ігровій індустрії.
💙💛Геймдев і Україна
👾 Новини та анонси
🍀 Корисне для розробників
🎡 Цікаве
🎁 Роздачі та розпродажі
🐸 Що там з тижневими мемами
🇺🇦 Геймдев і Україна
Опублікували топ-25 геймдев-компаній України станом на серпень 2023 року. Кількість спеціалістів у найбільших студіях нашої держави продовжує скорочуватися, але вже не так стрімко, як на початку року. З лютого по кінець літа
Запустили нову рубрику, в якій опитуємо українських розробників про ігри, які вони спробували впродовж місяця. У вересні геймдев-фахівців найбільше зацікавила Baldur’s Gate 3, хоча не всі відгукнулися про неї виключно позитивно. В перелік також потрапили Starfield, Hogwarts Legacy, Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, хіти минулих, років, онлайн-проєкти та трішки інді.
Українська компанія Pingle Studio брала участь в розробці Gord. Це стратегія з елементами містобудівного симулятора від студії Covenant.dev, яку заснував і очолює Стен Джаст, продюсер The Witcher 3: Wild Hunt, та видавництва Team 17. Команді потрібно було створити набір бойових та поведінкових візуальних ефектів для персонажів. Основна складність полягала в необхідності поєднати привабливий зовнішній вигляд з оптимізацією для безперебійної роботи в грі. Для виконання цього завдання Pingle Studio скористалася технікою Vertex Animation Texture (VAT).
Відбувся реліз динамічного action в антуражі кіберпанку Ghostrunner 2 від One More Level та 505 Games. Критики позитивно відгукнулися про проєкт та назвали його якісним сиквелом, який покращив кожен аспект першої частини. На Opencritic гра має 80 балів після 75 оглядів.
Проте на українських теренах Ghostrunner 2 вляпалася в скандал. А причиною вчергове стала локалізація. На нашому форумі розповіли, що перекладом займалася російська контора Petersburg Translation Bureau, яка зареєстрована в Естонії. У її штаті нібито працюють двоє українців. Проте локалізація виконана машинним методом — з помилками та викривленнями. Видавництво 505 Games поки ніяк не відреагувало на критику.
No one lives under the lighthouse — ретро-горор від української інді-студії Marevo Collective, який вийшов у квітні 2020 року. Гра почалася з прототипу, зробленого на Global Game Jam 2020 за 48 годин. Polygon, один з найвідоміших ігрових сайтів на заході, включив проєкт до рекомендацій на Геловін.
Ректор Київської школи економіки та український соціолог Тимофій Брік виклав постер у стилістиці GTA Vice City, на якому зображені функціонери навчального закладу. На картинці присутні вищезгаданий автор публікації, президент KSE та ексміністр економіки Тимофій Милованов, віцепрезидент з бакалаврських програм Єгор Стадний, декан факультету магістерських соціальних та гуманітарних студій Антон Лягуша, директорка KSE Foundation Світлана Денисенко та програмний менеджер школи Деніс Хартвіг.
👾Новини й анонси
Microsoft провела ігрове онлайн-шоу Xbox Partner Preview. Його присвятили проєктам від сторонніх студій, які вийдуть на всіх платформах. Глядачі могли побачити:
- Свіжий трейлер Like A Dragon: Infinite Wealth, присвячений елементами симулятора життя в грі на кшталт Animal Crossing.
- Анонс IKARO: Will Not Die, action-roguelite з високою динамікою в дусі серії Velocity.
- Ігролад Still Wakes the Deep, нового горору від The Chinese Room.
- Перший погляд на ігровий процес та деталізоване оточення в ремейку Metal Gear Solid 3.
- Релізний трейлер Alan Wake 2.
До речі, про горор від Remedy Entertainment. Він вже вийшов на консолях та ПК, отримавши оцінки від критиків. На Opencritic Alan Wake 2 має 91 бал після 24 рецензій. Журналісти хвалять всі аспекти проєкту — від атмосфери до реалізації жанрових елементів.
До цього Remedy Entertainment опублікувала системні вимоги Alan Wake 2, які стали причиною скандалу. Для гри в 1080р при 30 кадрах/с необхідно мати відеокарту рівня NVIDIA GeForce RTX 2060. А для роздільної здатності 4К, 60 кадрів/с та високих налаштувань знадобиться RTX 4070. Частину гравців обурили такі високі системні вимоги. Вони навіть почали називати гру Alan Wake 2 Hardware Nigtmare.
Ситуацію прояснила Леа Ньюін, художниця з Remedy. За її словами, Alan Wake 2 стала першою грою, яка використовує технологію Mesh Shaders в DX12 Ultimate. На відеокартах NVDIA
А експерт Digital Foundry Олександр Батталья закликав гравців не панікувати через системні вимоги Alan Wake 2, бо гра має всі шансі стати найкрасивішою в історії.
«Люди божеволіють від системних вимог Alan Wake 2. Нагадуємо, що гра претендує на звання однієї з найкрасивіших ігор, створених сьогодні, серйозно. Ще одне нагадування: назви налаштувань на кшталт „низькі“ нічого не означають. Control на PS5 працювала на „низьких“ налаштуваннях і мала чудовий вигляд», — написав Батталья.
А SEGA і Ryu Ga Gotoku Studio раніше провели прямий ефір, присвячений Like a Dragon: Infinite Wealth. Вони продемонстрували всі аспекти майбутнього проєкту: від покрокових боїв до спілкування з соратниками та участі в різноманітних необов’язкових активностях. На релізі у проєкті буде тільки японське озвучення, а англійський дубляж додадуть згодом.
Колекція Metal Gear Solid: Master Collection Vol.1 вийшла на ПК, PS5, Xbox Series X, Series S та Nintendo Switch. Вона включає:
- Metal Gear Solid;
- Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty;
- Metal Gear Solid 3: Snake Eater;
- Metal Gear;
- Metal Gear 2: Solid Snake;
- Metal Gear: Snake’s Revenge.
На Opencritic комплект отримав 77 балів після 28 оглядів. Тим часом у файлах колекції знайшли натяк на другий збірник, куди увійдуть Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, Metal Gear Solid V та Metal Gear Solid: Peace Walker.
Вийшов містобудівний симулятор Cities: Skylines II. Піковий онлайн у грі в Steam майже досягнув позначки 105 тисяч осіб. Від критиків проєкт отримав 76 балів на основі 36 рецензій на Opencritic. Проте в сервісі Valve лише 47% відгуків позитивні. Переважно це пов’язано з поганою оптимізацією.
Ланцюжок релізів продовжує симулятор виживання The Lord of the Rings: Return to Moria. Проєкт, який пропонує зануритися в глибини Морії, вийшов доволі тихо. Навколо релізу не було ажіотажу, а на Opencritic є всього чотири огляди від західних видань з середньою оцінкою 75 балів.
Croteam і Devolver Digital опублікували оглядовий трейлер головоломки The Talos Principle 2. В ролику описали концепцію проєкту, основні елементи ігроладу та пазли, які доведеться вирішувати гравцям.
Ninja Theory виклала новий щоденник розробки Senua’s Saga: Hellblade II. Ролик присвятили елементам, за допомогою яких творці намагаються досягти реалізму в грі. Наприклад, вони виготовляють костюми власними руками з використанням традиційних технік, а також допомагають акторам максимально вжитися у свої ролі.
Cloud Imperium Games заявила, що Squadron 42, окрема сюжетна кампанія Star Citizen перейшла на стадію полірування. Це означає, що весь запланований контент додали в гру. В честь цього розробники поділилися
Стримінговий сервіс Prime Video від Amazon опублікував коротке відео з датою прем’єри серіалу за мотивами Fallout. Стрічка дебютує 12 квітня 2024 року. Офіційних кадрів екранізації поки не показували.
04.12.24. #Falloutpic.twitter.com/3Go3llsjtD
— Prime Video (@PrimeVideo) October 23, 2023
🍀Корисне для розробників ігор
Стівен Філліпс Solution Architect в Epic Games опублікував інструмент, який розширює можливості Cesium, плагіна для Unreal Engine 5. Останній дозволяє додавати дані Google Earth у проєкти, а також вирізати Cartographic Polygon Actor і процедурно заповнювати їх завдяки Geometry Script. А новий інструмент допомагає розширити Cartographic Polygon Actor, щоб він міг працювати в рамках більшої системи. Це корисно, коли потрібно вирізати велику кількість земельних ділянок і пов’язати кожну з них з купою метаданих.
Bad Decisions Studio опублікувала покрокове керівництво, присвячене MetaHuman — інструменту для створення моделей персонажів на базі Unreal Engine 5. В першому відео автори реалізували цифрову версію своєї подруги за допомогою функції mesh to MetaHuman. А в наступній частині гайду вони заглибляться у процес вдосконалення отриманого результату із застосуванням Blender і Substance 3D.
На GDC 2023 Бен Броуд, ігровий дизайнер Hearthstone, розповів про те, як він створював карткову гру Marvel Snap. Його лекція виявилася доволі багатою на цікаві роздуми. Тому Андрій Костюшко, співзасновник та геймдизайнер Creoteam, виписав основні моменти на нашому форумі. В матеріалі йдеться про важливість радості перемоги, співвідношення між складністю та глибиною гри, вхідні та вихідні ймовірності в контексті зв’язку удачі та вміння тощо.
Ми випустили інтерв’ю з Ярославом Однороговим, Franchise Art Director компанії PlayFusion. Розробник розповів про свій довгий кар’єрний шлях, який починався на заводі Антонова. Він встиг попрацювати над такими всесвітньо відомими франшизами як Mortal Kombat і Assassin’s Creed. А ще Ярослав поділився застереженнями для тих, хто хоче обрати професію геймдев-художника, та дав певні настанови.
Кирило Руденко, 3D Vehicle and Environment Artist, детально описав процес створення своєї роботи Post-apocalyptic gun, розібравши окремо цікаві рішення та власні лайфхаки. З матеріалу можна дізнатися про планування всього процесу, натхнення, моделювання та основні складнощі. Ознайомитися з матеріалом можна на нашому форумі.
🎡Цікаве
Blizzard Entertainment запустила в США рекламну акцію, присвячену Diablo IV. Компанія закликала гравців зі Штатів здавати кров та надсилати докази в студію. Ціль — 666 кварт. За досягнення цього результату користувачі отримають різноманітні предмети в Diablo IV. А ще компанія влаштує розіграш потужного ПК з флагманським «залізом» та механізмом охолодження на основі справжньої людської крові.
За перші 24 години з моменту релізу продажі Marvel’s Spider-Man 2 склали 2,5 мільйона копій. Тим часом креативний директор гри Браян Інтіхар став гостем в подкасті Skill Up і натякнув на продовження серії.
Great news, Spidey fans — Marvel's #SpiderMan2PS5 has sold more than 2.5 million copies in the first 24 hours. Thanks for making this a high-flying launch! pic.twitter.com/k3KdioW6×7
— PlayStation (@PlayStation) October 23, 2023
«Якщо Marvel’s Spider-Man був, як наша «Залізна людина, а Marvel’s Spider-Man 2 — як „Перший месник: Протистояння“... куди ми логічно рухаємося далі? Я думаю, це було б досить епічно», — заявив Інтіхар.
Spider-Man 2 Creative Director Bryan Intihar teases Spider-Man 3. 👀
— Okami Games (@Okami13_) October 22, 2023
«If Spider-Man 1 was like our Iron Man, and Spider-Man 2 was like a Civil War.. where logically do we go from there? I think it would be pretty epic.»
(Source: t.co/QVqqhK7QZ7) #SpiderMan2PS5 pic.twitter.com/qqFhBy5J97
А ми тим часом випустили огляд Marvel’s Spider-Man 2, відзначивши плюси та недоліки гри. Обов’язково заходьте почитати.
З’явився перший офіційний арт з Assassin’s Creed Codename Red. Його на особистій сторінці на LinkedIn опублікував сценарист П’єр Будро. Потім він видалив зображення, проте воно вже встигло розлетітися Мережею. На картинці зображена потенційна головна героїня та емблема.
Колишня продюсерка Assassin’s Creed Джейд Реймонд і один з директорів розробки Everquest 2 Раф Костер, які очолюють Haven Studios, поділилися думками щодо застосування штучного інтелекту при розробці. На думку керівників, цього не уникнути. ШІ дозволить зекономити кошти на виробництві, а також полегшить завдання творцям. Хоча поки що технології далекі до результатів, які від них очікують.
До теми штучного інтелекту. Програміст Пітер Відден провів експеримент з власним ШІ. Він вирішив навчити механізм грати у Pokemon Red — першу частину знаменитої серії. На це довелося витрати 50 тисяч годин з урахуванням прискореної симуляції, де одна двогодинна тренувальна сесія проходила за шість хвилин реального часу. Першого тренера залу штучний інтелект здолав методом перебору варіантів. А от далі просунутися він не зміг.
Технічний директор CD Projekt RED з управління та аудіо Колін Волдер заявив, що консольним версіям нової частини «Відьмака», яка проходить під кодовою назвою Project Polaris, приділяється належна увага. Студія не хоче повторення ситуації з Cyberpunk 2077. Саме тому проєкт вже перевіряють на PS5 та Xbox Series. В майбутньому такий підхід збережеться.
Аудиторію Netflix не дуже цікавлять мобільні ігри в сервісі. У вересні проєкти які розповсюджуються як окремі додатки з доступом через обліковий запис підписника, завантажили 70,5 мільйона разів. В середньому в іграх фіксували 2,2 мільйона користувачів на добу. Статистика демонструє, що менше як 1% аудиторії з 247,15 мільйона підписників Netflix щодня проводять час в іграх від стримінгового сервісу. Проте компанія не здається і називає такий результат прогнозованим шляхом розвитку.
Skull Island: Rise of Kong отримала найнижчу оцінку серед ігор у 2023 році. Своєю якістю вона навіть затьмарила The Lord of the Rings: Gollum. Журналісти The Verge провели розслідування щодо розробки проєкту та поспілкувалися з творцями зі студії IguanaBee. Виявилося, що виробництво велося всього рік, а над грою на різних етапах працювало від двох до двадцяти осіб. Видавництво GameMill Entertainment також не виділяло достатньо коштів. Один із розробників заявив, що колектив зробив «все, що міг».
Президент Nintendo of America Даг Баузер в інтерв’ю розповів, чому працівники компанії не об’єднуються в профспілки. За його словами, розробників просто все влаштовує.
«Достатньо лише поглянути на наші показники утримання працівників, які є дуже, дуже високими в індустрії, і наш очевидно низький рівень плинності кадрів як наслідок. Ми завжди були зосереджені на створенні інклюзивної культури, яка має баланс між роботою та особистим життям і зосереджена на нашій особливій місії — дарувати посмішки на обличчях. Кожна людина має право на створення профспілки, і, безумовно, в майбутньому, куди б нас це не привело, ми будемо поважати це право», — заявив Боузер.
В PlayStation Studios втретє за 2023 рік пройшли звільнення. Про це повідомили декілька розробників на LinkedIn. Точна кількість людей, який скоротили, невідома, бо Sony офіційно не афішує цю інформацію. Однак з’явилася непідтверджена інформація, що з PlayStation Studios пішла керівник внутрішнього виробництва PlayStation та продюсер Конні Бут. Вона працювала в компанії майже з моменту заснування та брала участь у розробці понад сотні проєктів.
Одна з внутрішніх студій Sony, Media Molecule, відома за Dreams та LittleBigPlanet, публічно повідомила про скорочення штату. За даними ЗМІ, йдеться про звільнення
A message from Media Molecule. pic.twitter.com/tV4ZNkdgAF
— Media Molecule (@mediamolecule) October 24, 2023
І ще трішки про Sony. В Мережі з’явилися фото коробки від нової PlayStation 5, яку неофіційно охрестили Slim-версією. Завдяки цьому вдалося дізнатися, що при підключенні дисководу знадобиться з’єднання з інтернетом. Це стосується навіть тих консолей, що будуть одразу продаватися з Blu-Ray приводом. У окремих користувачів таке рішення викликало обурення.
Hey @dark1x I know you don’t like it when games don’t come on a Disc, but how do you feel about the PS5 disc drive not being able to work without an internet first? pic.twitter.com/5vrkJZmyxW
— Thunderclart (@Thunder_clart) October 25, 2023
Блогерка Mae поставила рекорд зі спідрану Baldur’s Gate 3 у категорії Sex%. Тут гравці шукають варіанти, щоб якнайшвидше зайнятися коханням з будь-яким персонажем. Дівчині вдалося зав’язати інтимні відносини з Лае’зель всього за 1 хвилину і 59 секунд.
Надійний інсайдер Том Гендерсон розповів про багатокористувацьку гру в серії Far Cry. Це буде extraction-shooter, який проходить під кодовою назвою Project Maverick. Ігролад в грі включає пошук ресурсів на карті та протистояння з іншими користувачами. А всі корисні предмети можна складати у схов на власній базі. Реалізовано також прокачування з різними бонусами. Наразі Ubisoft планує випустити Project Maverick у квітні 2025 року.
🎁Роздачі та розпродажі ігор
Fallout 76 виконалося п’ять років. На честь ювілею Bethesda Game Studios зробила гру безкоштовною на всіх платформах до 30 жовтня. Проєкт також продається зі знижками 80%. А ще у Fallout 76 стартувало святкування з різними заходами та унікальними призами.
В Epic Games Store стартувала доволі приємна роздача. Користувачі можуть безплатно отримати горор з елементами виживання The Evil Within 2. А другий подарунок — це платформер з вкрапленнями головоломок Tandem: a Tale of Shadows. Акція діє до 2 листопада, 18:00 за Києвом.
Протягом тижня бібліотека Xbox Game Pass поповнилася чималою кількістю цікавих ігор. Підписникам стала доступна одна новинка — містобудівний симулятор Cities: Skylines II, щоправда, тільки на ПК. У сервісі на всіх платформах також з’явилися ремейк Dead Space та Mineko’s Night Market. А в хмарну та консольну версію Game Pass додали Frog Detective: The Entire Mystery.
Немає коментарів
Додати коментар Підписатись на коментаріВідписатись від коментарів